Auteur Topic: Eerste Hulp Topic: alleen voor algemene vragen/bedenkingen  (gelezen 102947 keer)

Offline Barbarab73

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Jamaicaans
Re: Eerste Hulp Topic: alleen voor algemene vragen/bedenkingen
« Reactie #400 Gepost op: 02 augustus 2014, 10:26:50 »
Beste allemaal,
Over 5,5 week is het zover, dan komt mijn Jamaicaanse vriend op een door de Franse ambassade afgegeven Schengenvisum naar Nederland! Het ging eigenlijk allemaal heel voorspoedig! Wel jammer dat hij een visum kreeg voor 63 dagen verblijf ipv de gevraagde 90. Iemand enig idee waarom ze een ander aantal dagen toekennen dan je vraagt? De reisverzekering is voor 3 maanden afgesloten, de vluchtreservering was dat ook en ook op de garantstelling die ik heb afgegeven staat een periode van drie maanden. Nou zijn we natuurlijk al heel blij met 9 weken, maar ik las hier dat het relatief makkelijk zou moeten zijn om (binnen de geldigheid van het visum, wat tot 21 december is) toch te verlengen tot de maximale 90 dagen. Alleen moest je dan wel zeker voldoen aan de meldingsplicht binnen 72 uur. Nou waren dat wat oudere berichten en geldt die meldingsplicht niet meer... iemand recente ervaring met verlengen tot 90 dagen (zodat hij ook nog net Sinterklaas kan vieren met mijn familie)? Het is toch niet zo dat je bij een volgende aanvraag problemen krijgt omdat je 'ondankbaar' was en ook nog eens verlenging hebt aangevraagd?
Nogmaals ik ben heel blij met de toegekende 63 dagen, maar vluchten zijn ook niet goedkoop, dus als hij nou in een keer (bijna) de volle 90 dagen zou kunnen blijven zou wel extra fijn zijn. Kan hij meteen wellicht een stukje winter meepakken, kijken hoe dat bevalt  ;)
Prawo, ik had hier als het goed is een pb over gestuurd, maar wellicht heeft u het niet gehad of nog geen mogelijkheid gehad om ernaar te kijken.

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Geslacht: Man
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #401 Gepost op: 17 augustus 2014, 15:01:11 »
Bij mijn beste weten geldt de meldingsplicht nogsteeds, maar wordt niet tot nauwelijks meer kenbaar gemaakt. In veel gevallen is een telefoontje na aankomst door de garant steller voldoende, bij langer verblijf (buiten regulier vakantie verblijf {hotel, vakantie huisje etc}) wordt soms wel een afspraak gemaakt. Het is slechts een registratie dat iemand ergens verblijft. Overigens is dit niet iets unieks voor Nederland of Schengen. Dit geldt voor vrijwel alle landen als je verblijft bij mensen thuis.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)
2010 verhuisd naar Indonesi

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Steeds bereid en in staat tot het geven van hulp
    • Prawo Legal Services
« Reactie #402 Gepost op: 18 augustus 2014, 05:29:36 »
De persoonlijke meldplicht is afgeschaft sinds 1-1-2014
Hotels en veel campings registreren vaak iedereen (zijn op grond van een verordening verplicht een nachtregister bij te houden).

Het visum kan voor € 30 worden verlengd tot maximaal 90 dagen.
Heeft de visumduur van 63 dagen wellicht te maken met de periode dat zijn paspoort nog geldig is?
Melden bij de politie is hiervoor ook niet meer nodig.
Mochten julie GB gaan bezoeken, weet dan dat die dagen niet af gaan van de duur van het Schengenvisum.

Houd in ieder geval de einddatum in de visumsticker in de gaten en let niet alleen op het aantal dagen (in combinatie met de inreisdatum), maar die datum kan bij verlenging ook worden aangepast.

Laat hem een ticket nemen waarbij de terugreisdatum eenvoudig kan worden aangepast.

Pb waarschijnlijk gemist deze vakantieperiode. Maar tref ik ook niet aan hier in mijn inbox.

Offline Barbarab73

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Jamaicaans
« Reactie #403 Gepost op: 29 augustus 2014, 16:23:15 »
Prawo, dank voor uw reactie. Ik kreeg daar geen melding van op mijn hotmail adres, vandaar mijn late reactie terug. Nee, zijn paspoort is nog veel langer geldig, het blijft dus raar dat de Franse ambassade 63 dagen gaf ipv 90. Wel kreeg hij tijdens het interview de vraag 'waarom meteen drie maanden'? Toen hebben ze er zelf maar twee van gemaakt ofzo. We zullen in geval van aanvraag verlenging zeker binnen de geldigheidsduur (tot 21 december) blijven en zijn jetair ticket is wijzigbaar. Wel jammer dat je hierdoor direct op extra kosten gejaagd wordt... niet alleen 30 euro bij de IND, maar ook 120 euro wijzigingskosten voor het ticket.
Zoals gezegd, blij met visa en 9 weken maar het verbaast me gewoon dat alles voor drie maanden was (garantstelling, reisverzekering, ticket reservering) en dat er dan een andere termijn gegeven wordt.

Toch nog de vraag of het gevolgen zou kunnen hebben voor een volgende aanvraag als je nu om verlenging vraagt? Of heeft u daar nooit ervaring mee gehad/van gehoord? Ik zou toch wel graag willen dat hij de volgende keer ook weer gewoon mag komen.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #404 Gepost op: 30 augustus 2014, 01:57:12 »
Als die verlenging volgens de regels gaat en wordt gegeven zal dat geen negatieve invloed hebben in de toekomst.

Offline Doenja83

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Braziliaans
« Reactie #405 Gepost op: 05 september 2014, 21:50:45 »
Ik vroeg mij af of iemand enige tips had in deze zaak of mij wellicht een op dit gebied kundig advocaat kunt aanraden. Ik heb een vet probleem met de gemeente, die de geboorteakte van mijn dochter niet wil accepteren als document, en wil graag tot het uiterste gaan om een gezonde situatie voor mijn familie te maken, maar ik vraag mij af of ik 'een zaak heb'....

Ik ben van 2009 tot op heden getrouwd met een Braziliaan met wie ik tot 2010 ook echt een relatie had. Door omstandigheden nooit gescheiden. Ik kreeg in 2012 een relatie met een andere Braziliaan (hierna te noemen: vriend) waarmee ik definitief een leven op wilde bouwen in Brazilie. Ben in januari 2013 zwanger geraakt en wilde verkrijging BR paspoort voor mij en ES paspoort voor Ex afwachten om te kunnen scheiden in goed overleg.

Ik wilde om gezondheidsredenen in Europa bevallen (wij woonden in een van de armste staten van Brazilie, karige zorg), vriend wilde als vader vermerkt worden in geboorteakte van kind. Op internet naar oplossingen gezocht. Braziliaanse ambassade in Berlijn gaf mogelijkheid het kind direct aldaar te registreren  als kind van haar biologische vader. Kind is op 24 september in Duits ziekenhuis in Geldern geboren. Er is geen aangifte gedaan bij de duitse gemeente, het ziekenhuis heeft de gemeente wel op de hoogte gesteld van de geboorte en van onze contactgegevens. Nooits iets gehoord van de gemeente Geldern. Registratie op BR ambassade ging volgens officiele procedure: Ex moest op de BR ambassade in Spanje een verklaring ondertekenen dat hij niet de vader is, Vriend heeft in Berlijn getekend voor vaderschap en geboorteakte is op ambassade opgemaakt.

In Brazilie is het mogelijk dat de biologische vader zijn kind als het zijne registreert, ongeacht gehuwd zijn van moeder met een ander. Onze dochter heeft ook gelijk een BR. paspoort gekregen. voor terugreis naar Brazilie vanuit Nederland hier nog geprobeerd onze dochter in Nederland in te schrijven bij mijn oude woongemeente (adres van mijn moeder, ik ben hier al die tijd ingeschreven geweest en nog steeds), deze accepteerde de inschrijving/akte niet. Vroeg in de eerste instantie om legalisatie, beweert vervolgens dat door onze terugkeer voor een aantal maanden naar Brazilie het kind niet in Nederland ingeschreven kan worden omdat hier niet haar hoofdverblijf is.

Terug naar Brazilie, akte volgens de regels in vaders woonplaats in Brazilie laten registreren, uittreksel gelegaliseerd en beedigd vertaald.  Eind juni 2014 terug naar Nederland met onze dochter.  Documenten van dochter compleet bij gemeente aangeboden met verzoek tot inschrijving. Gemeenteambtenaar verwijst mij naar dezelfde collega die destijds ook het verzoek heeft behandeld en deze wijst opnieuw het verzoek af. Zegt dat volgens Duits recht bij de gemeente Geldern een geboorteakte had moeten worden opgemaakt. Zegt dat de Braziliaanse akte niet bruikbaar is en dat ik alsnog naar Geldern moet om daar een Duitse akte op te laten maken. Bij mijn weten zou dit illegaal zijn (twee geboorteaktes voor dochter?).

Braziliaanse akte is geheel ok volgens Braziliaanse wet. Tussen mij en Ex is er geen gemeenschappelijke nationaliteit noch gemeenschappelijke verblijfplaats (ex was uit NL uitgeschreven vóór geboorte dochter), blijft over gewone verblijfplaats dochter (internationaal privaatrecht) --> dit zou dan Brazilie zijn aangezien zij niet in NL is ingeschreven en ook al de afgelopen tijd in Brazilie is verbleven met ons??? Ik weet niet of de gemeente de BR vertaalde akte mag weigeren.... of dat volgens internationaal privaatrecht idd het Braziliaanse recht moet worden toegepast (hoe interpreteert een rechter de gewone verblijfplaats van het kind?) Nu is mijn dochter 'illegaal' hier op haar BR paspoort, terwijl zij volgens de Nederlandse wet (ik, moeder = Nederlandse) van rechtswege de NL nationaliteit heeft!?!?! HELP!!!!

Ik weet niet of ik 1. een beroep moet doen op art. 8 van de EU family life wetgeving 2. moet argumenteren dat gemeente de BR gelegaliseerde/vertaalde akte niet mag weigeren of 3. moet argumenteren dat het Braziliaanse recht van toepassing is en daarmee vriend wel degelijk in de geboorteakte als biologische EN juridische vader mag worden aangemerkt...???? Ik weet dat dit alsnog een lang verhaal is maar ik zoek al maanden het internet af en kom geen soortgelijke zaken tegen (hier en daar iets wat er van verre op lijkt). Ik zou zo graag weten of er een oplossing kan zijn om de gemeente aan te vechten of dat ik idd het vreemde advies moet volgen om gewoon een tweede akte te laten maken?????  Heeft iemand advies????

Sterkte aan allen,

Doenja

If you're white and you're wrong, then you're wrong; if you're black and you're wrong, you're wrong. People are people. Love make no rules about color; society does and makes us suffer.

Offline Peanut12

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Nederlands
« Reactie #406 Gepost op: 30 september 2014, 17:49:30 »
Hallo!!!

Ik wil zoooooo graag meer weten over EU-rechten en BP's en routes maar weet niet precies waar ik terecht kan... Help?!

Offline Geheim

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #407 Gepost op: 27 december 2014, 15:20:47 »
Oke, ik kan nog steeds geen topic starten. Hoe nu verder?

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #408 Gepost op: 30 december 2014, 13:35:05 »
Google eens op Startpagina Vreemdelingenrecht.
Wellicht een goed begin voor je zoektocht.

Offline Rocky

• Volwaardig lid
  • **
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #409 Gepost op: 26 januari 2015, 14:40:19 »
gedaan en gevonden  en dan ?

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #410 Gepost op: 27 januari 2015, 10:59:30 »
gedaan en gevonden  en dan ?
Topic starten is je gelukt.
Je kreeg er inmiddels antwoord. Hoop dat je daarmee uit de voeten kunt. Want je auto breng je als het nodig is of moet (apk) denk ik ook naar een garage.
Citaat
Dat is te uitgebreid om hier op een openbaar forum uit te leggen.
Het komt bovendien aan op een heel nauwkeurige (en langdurige) uitvoering van een en ander.
Een adviesgesprek met mij dat langer duurt en waarbij alle aspecten belicht kunnen worden is daarom het beste.

Zo'n gesprek kan in principe elke dag, ook in het weekeinde.
Als jullie dat willen, stuur me dan een persoonlijk bericht.

Offline Dony

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Filippijns
« Reactie #411 Gepost op: 13 juni 2015, 15:15:04 »
Ik zit in de volgende situatie: Sinds 2 jaar woon ik samen met een Filippijnse, eerder heeft ze 12 jaar in Spanje gewoond, en heeft daarmee ook een permanente verblijfsvergunning gekregen, met als aantekening :

recidente de larga duracion ce . Ik heb circa 2 jaar geleden bij de IND geinformeerd of ze makkelijk een verblijfsvergunning hier in NL kon krijgen. In eerste instantie leek dat geen problem te zijn. Maar nadat ik al de

benodigde papieren en documenten had opgestuurd en ook had betaald, kreeg ik na circa 3 maanden bericht dat het niet mogelijk was. Reden: de aantekening : recidente de larga duracion ce , op haar residentkaart

geeft haar allleen maar recht om hier in NL niet langer dan 3 maanden te verblijven, een toeristen status eigelijk.

Omdat ik eerder telefonisch verkeerd was ingelicht door de IND kreeg ik nog wel mijn geld terug.

Ondanks deze situatie zijn we toch bij elkaar gebleven, kunnen gewoon op vakantie naar andere EU landen, en zelfs naar de Fil, terug op Schiphol geen enkel probleem met de paspoortcontrole.

Het enige wat mij niet lekker zit, is dat ik geen zorgverzekering voor mijn vriendin kan afsluiten, daar heb je immers een legal verblijfsvergunning voor nodig.

Toch vraag ik mij af of de IND wel terecht deze verblijfsvergunning heeft geweigerd, kan iemand op dit forum hier iets zinnigs over zeggen?

Alvast bedankt

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #412 Gepost op: 14 juni 2015, 23:58:59 »
Of de afwijzing van de aanvraag terecht was of niet kan ik niet zeggen op basis van de informatie die je nu geeft. Daarvoor zou ik haar hele dossier moeten kennen.
Maar je er nu nog in verdiepen heeft weinig zin. De bezwaartermijn lijkt me verlopen.

Je vriendin kan in Nederland te allen tijde weer een gewone verblijfsvergunning aanvragen.
Maar ze moet wel aan alle voorwaarden voldoen die voor het betreffende verblijfsdoel gelden.

Het enige voordeel van haar Spaanse kaart is dat ze niet het inburgeringsexamen buitenland hoeft af te leggen en evenmin eerst een MVV moet hebben.

Als extra mogelijkheden voor verblijf kan ze zich hier vestigen als zelfstandige (met een goed ondernemingsplan en openingsbalans) of als economisch niet actief (meteen adequate sponsor).

Mocht ze verblijf als jouw partner willen aanvragen dat moeten jullie beiden ouder zijn dan 21 en moet jij aan het middelenvereiste voldoen.

Een ander mogelijkheid is het dat jij bij haar in Spanje gaat samenwonen en dat je haar meeneemt naar NL als jullie dat tenminste een half jaar hebben volgehouden.

Offline Dony

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Filippijns
« Reactie #413 Gepost op: 16 juni 2015, 21:57:24 »
Bedankt voor je reactie Prawo.

Merkwaardig de IND heeft mij destijds vertelt dat ze terug zou moeten gaan naar Spanje om een MVV aan te vragen bij de NL ambassade. Ook was ze verplicht om in te burgeren, wij zijn echter van plan om nog circa 5-7 jaar in NL te blijven en gaan dan naar een ander land verhuizen, dus dat inburgeren hoeft van ons niet zo nodig.

Overginds moet ik er nog wel bij op merken dat ze in de Fil. nog is getrouwd, om daar een huwelijk te laten ontbinden is niet zo eenvoudig, daar wachten we liever nog even mee, ook de IND verlangde van haar een single certificate.

Ik had eerder bij de IND een verblijgs vergunning aangevraagd met als verblijfsdoel partner van mij, ik heb verder vast inkomen en Eigen woning.

Zou ik nog een keer een aanvraag kunnen indienen? Wat denk je?

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #414 Gepost op: 17 juni 2015, 09:33:50 »
Als ze gehuwd is kan ze nooit een verblijfsvergunning krijgen voor verblijf bij jou.
Wel kan ze met de huidige Spaanse verblijfskaart gewoon een verblijfsvergunning in Nederland aanvragen, zoals ik al eerder zei.
De beste keuzes is dan een van de volgende verblijfsdoelen:
1) economisch niet actief. Waarvoor de 50% van de huidige bijstandsnorm voor gezinnen per maand beschikbaar moet hebben, een bedrag dat jij haar kunt geven.
2) zelfstandige. waarvoor ze een ondernemingsplan met openingsbalans moet maken zodat blijkt dat haar winst voldoende is om netto het bedrag dat ik onder 1) bedoel zelf te verdienen.

Het is ook heel slim dat ze op die manier komt. Want zodra ze één jaar in NL woont is de NL rechter bevoegd haar echtscheidingsverzoek in behandeling te nemen. Als haar man dan meewerkt ia het snel geregeld. Zo niet dan lukt het toch, maar zal het veel langer duren.

Als je bij een en ander mijn hulp wilt, stuur me dan een persoonlijk bericht of e-mail via dit forum.

Offline belmar

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: marokkaans
« Reactie #415 Gepost op: 25 februari 2016, 16:40:50 »
Hallo, ik vind geen link om nieuwe topic te starten. Hoop dat ik het hier kan posten dan.
Zoals ik zei in mijn kennismaking, woon ik als belg samen met mijn marokkaanse echtgenote in Nederland, na een succesvolle Eu toetsing. Wij zouden nu graag haar 63jarige moeder laten overkomen. Maar we weten niet juist welke dokumenten moeten worden meegebracht uit Marokko, en vooral ook de bewijsmiddelen die we hier moeten voorleggen aan de IND.De moeder is sinds jaren gescheiden van haar echtgenoot, alleen is dat nooit officieel op papier gezet ginds, dus geen echtscheidingsakte. Zij woonde al die tijd bij haar dochter, mijn vrouw dus. Ik heb heel veel en regelmatige geldtransfers gedaan naar hun, sinds 2011, voor hun hele huishouden dus. De moeder, mijn echtgenote en haar 2 kinderen. Alleen heb ik die steeds gestuurd op naam van mijn vrouw. Probleem is dat je adres in Marokko blijkbaar weinig belang heeft en zo is haar adres na de scheiding nooit officieel veranderd. Hoe nu bewijzen dat ik dus ook de moeder financieel gesteund heb? Ik heb wel dit jaar een groot bedrag overgemaakt, omdat zij gepensioneerd is en haar noodzakelijke medische hulp niet kon betalen.Dit wel dus op haar naam, maar dat zal niet volstaan zeker? Kan iemand mij hiermee helpen? Het visum heeft ze al, via franse ambassade omdat haar andere dochter in Frankrijk woont. Zij reist dus via Frankrijk.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #416 Gepost op: 26 februari 2016, 02:26:29 »
Verzamel alles wat je noemt, laat je schoonmoeder op bezoek komen met een visum voor kort verblijf.
Zij kan op elk moment EU toetsing aanvragen.
De relatie met jou toont ze aan het jullie huwelijksakte en de geboorteakte van je vrouw. Vooral van belang is de financiële afhankelijkheid, aantonen dat jouw stortingen nodig zijn omdat zij in Marokko geen of een te laag inkomen heeft. Een verklaring dat daarnaast de persoonlijke verzorging door haar dochter nodig is, is ook nuttig.

Als je specifiek advies en/of begeleiding wilt, neem dan gerust rechtstreeks contact met mij op.

Offline belmar

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: marokkaans
« Reactie #417 Gepost op: 26 februari 2016, 12:31:21 »
Dank je Prawo voor de snelle reactie. De hamvraag is hoe we de IND kunnen aantonen dat die regelmatige stortingen dus ook bestemd waren voor mijn schoonmoeder, vermits zij officieel op een ander adres gedomicileerd was.
Wat bedoelt u initieel met persoonlijk contact met u opnemen? Email, telefoon? Doet u nog consultaties? Ik ben enkele jaren geleden bij u geweest in Utrecht. Dank zij uw goede raad is voor mij en mijn vrouw de eu toetsing bijna probleemloos afgerond geweest. :-)

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #418 Gepost op: 26 februari 2016, 15:53:47 »
Kantoor in Utrecht heb ik om gezondheidsredenen gesloten.
Ik adviseer zeker nog wel, stuur me hier gewoon een persoonlijk bericht

Offline Onraad

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Mijn naam zegt al genoeg
  • Nationaliteit partner: Oekraine
« Reactie #419 Gepost op: 10 maart 2016, 12:29:45 »
Helaas kan ik geen bericht in de juiste topic plaatsen, en daarom doe ik het hier.

Jammer genoeg, heeft de IND een negatieve besluit/beslissing genomen, inzake mijn vriendin, waarbij mijn vriendin, in veel punten, wel in het gelijk gesteld wordt, maar ze hebben allerlei redenen bedacht, om er onderuit te komen. Inhoudelijk wil ik er niet op ingaan.

In eerste instantie, zouden wij in beroep gaan tegen de beslissing (omdat de IND een groot bord voor zijn of haar kop heeft), echter mijn vriendin heeft besloten om terug te gaan, omdat zij zich niet comfortabel en moe voelt in het AZC (door allerlei bekende problemen binnen het AZC (hier hoef ik ook geen uitleg over geven (genoeg te vinden op het net)) (zij kan helaas om bepaalde redenen, niet bij mij verblijven).

Hieronder heb ik een aantal vragen, en hopelijk kan iemand daar antwoord op geven.

Of wij verder kunnen procederen, wanneer zij met alle ellende terug gaat naar het land van herkomst?

Mijn vriendin is dus uitgeprocedeerd, en ik kan nergens terug vinden, of zij een inreisverbod zal krijgen?

Mijn vriendin wil een periode ergens anders zijn, en dan weer terugkeren, maar dan naar BE, waar ik momenteel de nodige dingen aan het regelen ben (woonst (niet een van de makkelijkste), werk). En hoe kan ik haar, rechtstreeks in BE krijgen ??

Als toevoeging, wij kennen elkaar bijna twee jaar (bewijsbaar), dit zou denk ik, het voor ons iets makkelijker kunnen maken, wanneer wij op korte termijn, in BE kunnen verblijven, zonder te hoeven trouwen. ??

Alvast bedankt.

Offline Onraad

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Mijn naam zegt al genoeg
  • Nationaliteit partner: Oekraine
« Reactie #420 Gepost op: 11 maart 2016, 10:08:03 »
Helaas kan ik geen bericht in de juiste topic plaatsen, en daarom doe ik het hier.

Inmiddels gevonden, hoe het moest. Even voorstellen (ergens in de rimboe verscholen topic) en gaan met ....

Ik heb in dat topic dezelfde bericht geplaatst, omdat ik vind, dat het daar thuis hoort.

Offline bruutes

• Komt net kijken
« Reactie #421 Gepost op: 24 juli 2017, 08:50:24 »
Goede dag allemaal,

ik ben jonge man 24 jaar, en heb 2 jaar geleden chinese vrouw ontmoet en ik haar graag naar nederland halen om met mij samen een bestaan op te bouwen.

wij zijn naar 1 jaar getrouwd. in Nederland.

Ik heb de eisen van ind bekeken en ik heb de aanvraag gedaan maar nu gisteren is het derde keer dat het wordt afgewezen elke keer vinden ze weer iets wat volgens hun niet klopt of  ontbreekt. ik mag nu binnen twee weken op nieuw aanvraag doen met een brief er bij werd er gevraagd met uitleg.

ik heb een topic gelezen op de site van 2 jaar geleden van iemand. mijn vraag is kan ik daar ook gebruik van maken op die weg euro aanvraag.  zie hier onder de brief. ik zal graag met hem persoonlijke willen praten. LiFenTon2005 is de naam.

of als iemand anders mij kan helpen echt graag want ik ben echt einde raad. je merkt gewoon dat ze willen rekken tot dat je opgeef.

met vriendelijke groet,

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #422 Gepost op: 24 juli 2017, 12:07:42 »
Beste Bruutes,

Ik denk dat ik jullie hier wel aan een goed oplossing kan helpen. De EU-route is voor een Nederlander zeker mogelijk.
Begin mij de afwijzing te mailen via info { a t } prawo . n l (maak hier zelf even een goed e-mailadres van) en overweeg of het niet verstandig is om bij mij op een uitgebreid adviesgesprek te komen. Daarna weet je (bijna) alles. Zo'n gesprek kan wat mij betreft al op korte termijn.
Vergeet niet je telefoonnummer te vermelden zodat we een en ander snel kunnen kortsluiten.