Mijn vriendje en ik zijn nu 6 maanden samen en ontzettend verliefd. Hij is hier als vluchteling gekomen eind 1999. Toen ik hem ontmoette zat hij nog in de asielprocedure maar de uitkomst was negatief omdat het bewijs dat hij gevaar zou lopen in Iran niet geldig (fax van de dagvaardingen in farsi)/de dagvaarding dateert uit 2000 en toont niet aan dat hij nu ook gevaar loopt) Hopeloos frusterend.Sinds 5 februari 2004 is zijn w-document verlopen en dat betekent dat hij hier nu illegaal is. Hij kan niet terug naar Iran want elke keer als de studenten daar in opstand komen zoeken ze hem ook.Wij willen heel graag met elkaar trouwen. Op dit moment is zijn vader over uit Iran en heeft zijn geboortebewijs (vertaald met stempels: o.a. van de nederlandse ambassade in teheran) en het bewijs dat hij niet getrouwd is. Hij heeft alleen geen paspoort. Maar zou hij dat hier in Nederland bij de ambassade van Iran kunnen aanvragen?Eigenlijk weet ik niet goed waar we moeten beginnen en hoe we dit moeten aanpakken. Aangezien we ook bang zijn dat hij wordt uitgezet als we contact zoeken met de instanties. Wie kan ons advies geven en helpen?lieve groeten,Marie
Kun je geen copy van trouwacte mee op vakantie nemen?Je Nederlands is trouwens perfect!!!
Dank jullie wel voor de informatie. Een MVV aanvragen is inderdaad beter. Wens me succes!
Hallo iedereen,Ik heb Nederlandse nationaliteit en mijn vrouw heeft een Regulier Onbepaalde Tijd verblijfs vergunning. Op haar ID kaart (verblijfsdocument) haar familie naam is gedrukt als MEISJE-FAMILIENAAM VOORNAAM en nergens mijn familienaam wordt vermeld terwijl op haar paspoort mijn naam als echtgenoot wordt vermeld.In Nederland hebben wij geen probleem met dat maar wanneer wij voor vakantie gaan, krijgen wij heel wat problemen omdat ik niet kan bewijzen dat zij mijn vrouw is.
. Kan mij iemand me vertellen wat we moeten doen om die eerste stap voor elkaar te krijgen? Zie namelijk door de bomen het bos niet meer. Weet wel dat mijn partner een aantal documenten moet opsturen en dat zij dan naar de nl. ambassade langs moet gaan. Maar moet ik dan hier niks aanvragen? Alvast bedankt voor je reaktie. groetjes Pieterman
Ik heb Nederlandse nationaliteit en mijn vrouw heeft een Regulier Onbepaalde Tijd verblijfs vergunning. Op haar ID kaart (verblijfsdocument) haar familie naam is gedrukt als MEISJE-FAMILIENAAM VOORNAAM en nergens mijn familienaam wordt vermeld terwijl op haar paspoort mijn naam als echtgenoot wordt vermeld.
Er zijn twee opties. Of je vraagt een toeristenvisum aan voor 3 maanden of je gaat voor de MVV. maar als ik jou zo hoor dan lijkt het me alsof de eerste optie beter is.