Auteur Topic: Toeristenvisum en zwanger  (gelezen 460 keer)

lieveke

• Nog nieuw en fris
  • *
Toeristenvisum en zwanger
« Gepost op: 08 maart 2010, 16:59:32 »
Hallo allemaal: ik ben bezig met het aanvragen van een toeristenvisum voor mijn vriend uit India. Een hele klus om te bewijzen dat hij terug zal gaan naar India. Twee vragen: het is de bedoeling om samen in India te gaan wonen, hoe is dat te bewijzen? Verder ben ik zwanger, is het nu slim om dat wél of juist niet te vermelden in de visumaanvraag. Aan de ene kant lijkt het me een reden om hem wel te laten afreizen, aan de andere kant kunnen ze het ook zien als een gevaar voor vestiging. Iemand hier ervaring mee of wijze woorden? Dank!

Goofy

• ForumAdmin
  • Geslacht: Man
  • Ik steun Mixed-Couples
Re:Toeristenvisum en zwanger
« Reactie #1 Gepost op: 08 maart 2010, 17:27:34 »
Je moet vooral aannemelijk maken dat je vriend terug zal keren. Dit kan bijvoorbeeld doordat hij daar een goede baan heeft en dat kan aantonen dat dit ook door gaat na het bezoek. Bezit van eigen woning. Etc...
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)

lieveke

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 08 maart 2010, 17:55:47 »
Ik weet het, maar hij is freelancer en huurt.....

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #3 Gepost op: 09 maart 2010, 14:21:12 »
Dus geen inkomengegevens/contract op papier, en waarschijnlijk ook geen huurcontract?
Zorg voor ouders/familieleden ?
Het gaat om duidelijke redenen dat ie terug moet.
De garantsteller ( JIJ? Je familie?)zal dan aansprakelijk zijn  voor de dagbedragen,( 40 €pd) enz.
Zal niet eenvoudig worden.
Dat je zwanger bent , zal niet echt een reden zijn om sneller een visum af te geven.Maar de IND loterij is net zo prijszeker als een kraslot.
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2010, 08:34:32 »
Ik adviseer je een begeleidende brief schrijven en daarin je zwangerschap te melden, lus jullie wens dat hij bij de bevalling aanwezig is. Verder beschrijf je kort jullie toekomstplannen, d.w.z. jouw vestiging in India (hoe je dat gaat regelen, wat je er gaat doen).
Verder meld je zijn werkzaamheden in India, plus zijn huurwoning als reden voor hem persoonlijk ook terug te keren.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

lieveke

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2010, 20:47:29 »
Prawo, dus je denkt dat het niet averechts zal werken, het noemen van de zwangerschap? WIe weet zien ze het als reden voor mijn vriend om juist in Nederland te blijven?

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2010, 23:30:37 »
Het blijft koffiedik kijken, maar op basis van bijwonen bevalling krijg je meestal van de rechter wel het visum, zou de ambassade weigeren.
Direct open kaart spelen maakt de zaak sterker dan wanneer je er achteraf pas mee komt,
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat