Hallo, mijn naam is Maarten en ik heb een vraag over de beste manier om mijn vriending hier naar toe te halen.
Ik heb e.a. gelezen en het wordt me wel een beetje duidelijk.
Ik zal mijn situatie een beetje schetsen omdat ik wat vrijer ben dan menig ander wat betreft vestiging.
Eerst het leuke; Ik heb haar leren kennen toen ze in Nederland was als aupair. We hebben een hele leuke tijd gehad (4 maanden) maar op een gegeven moment moest ze weer weg. We waren zeker niet van plan dit door te zetten maar we komen niet van elkaar los. We nemen nu al ruim 9 maanden regelmatig afscheid maar maken het niet waar.
En tja... het is een beetje dom om er tegen te blijven vechten toch?
We zitten net als menigeen met het Nederlandse beleid in deze kwestie.
Ik heb een eigen bedrijf en kan redelijk mijn eigen weg gaan, ik zou zo naar Rusland gaan, maar het is niet het liefste wat ik doe. Een paar weken is wel ok, maar het leven daar is zo anders.
Haar naar Nederland halen is een optie, maar we hebben het daar over gehad... het is mijn land en het zou zo veel leuker zijn als we alletwee opnieuw moeten beginnen.
het lijkt ons alletwee moeilijk om onafhankelijk te blijven als ze hier naar toe komt.
Is dat de manier dan doen we het wel maar we vragen ons af of er een paar landen zijn waar we alletwee zonder problemen heen kunnen.
Ik vindt het zo 123 niet. is er een land waar we terecht kunnen die niet op Rusland lijkt (Belarus bijvoorbeeld) dan zou dat misschien ook een goede optie zijn.
Om die reden ga ik ervan uit dat ze toch eerst in de eu moet zijn. Ik hou van reizen en zij ook, maar dat gaat een stuk gemakkelijker als ze een verblijfsvergunning heeft.
Zij is bang dat we moeten trouwen maar volgens mij is dat niet zo.
Is het zo simpel als ik denk (muv de papieren) dat wanneer ik een filiaal open (of ergens in dienst ga) in Belgie en daar een appartement huur en me inschrijf ik haar kan laten overkomen?
En dat ik na een maand of 4/5/6 terug kan naar NL en haar kan meenemen? of denk ik er echt te makkelijk over?
Trouwen zie ik niet zo zitten, dat heb ik al eens geprobeerd. is het echter nodig dan doe ik het, vooralsnog houden we van elkaar. Zij wil echter niet een "russisch bruidje" zijn, en alhoewel dat niet zo zou zijn snap ik haar wel.
We zijn beide een beetje gesteld op onafhankelijkheid :)
Er zijn natuurlijk meerdere wegen te bewandelen maar ik vroeg me af hoe jullie hier over denken.