Hallo allemaal,Ik ben nederlander en mijn aanstaande vrouw is sinds juni 2008 werkzaam in Nederland als kennismigrant. Wij hebben een relatie sinds december 2007 echter wonen pas officieel sinds september 2009 samen. In oktober gaan wij trouwen in Australië, ik laat natuurlijk het huwelijk hier in Nederland registreren. Wij zijn eventueel van plan na het huwelijk in Australië te blijven.Nu heb ik de volgende vragen:1) Kan mijn toekomstige vrouw, na verloop van tijd, aanspraak maken op de Nederlandse nationaliteit en kan dit ook vanuit Australië worden geregeld?Nee, ; Dit is de derde mogelijkheid om als vreemdeling Nederlander te worden. In het buitenland kan door sommige oud-Nederlanders een naturalisatieverzoek worden ingediend.Ook vreemdelingen die minstens 3 jaar getrouwd zijn met of geregistreerd partner zijn van een Nederlandse man of vrouw en met deze Nederlander samenwonen op hetzelfde adres kunnen in het buitenland een verzoek indienen.Bij een geregistreerd partner moet het gaan om een in Nederland (bij de burgerlijke stand) geregistreerd partnerschap of om een op of na 1 januari 2005 in het buitenland geregistreerd partnerschap dat op grond van de artikelen 2 t/m 4 van de Wet conflictenrecht geregistreerd partnerschap in Nederland kan worden erkend.De vreemdeling mag niet wonen in het land waarvan hij de nationaliteit bezit en hij moet voorafgaande aan het naturalisatieverzoek in de meeste gevallen het inburgeringsexamen voor naturalisatie met goed gevolg hebben afgelegd.Overige voorwaarden kunt u vinden in de brochure 'Hoe kunt u Nederlander worden in het buitenland?' en als u oud-Nederlander bent in de brochure 'Hoe krijgt u de Nederlandse nationaliteit terug? Optie- en naturalisatieprocedure voor oud-Nederlanders'.2) Kan haar kennismigrant visum *hangt op het moment natuurlijk af van haar te werk stelling* op één of andere manier omgezet worden in een visum voor onbepaalde tijd?Tips, suggesties zijn van harte welkom. Ik heb nu meerdere malen contact gehad met de IND en ik ben er niet veel wijzer van geworden. Krijg een beetje het idee dat ze me gewoonweg niet verder willen helpen.Alvast bedankt voor jullie reacties!Hans
1) Kan mijn toekomstige vrouw, na verloop van tijd, aanspraak maken op de Nederlandse nationaliteit en kan dit ook vanuit Australië worden geregeld?
2) Kan haar kennismigrant visum *hangt op het moment natuurlijk af van haar te werk stelling* op één of andere manier omgezet worden in een visum voor onbepaalde tijd?
Tips, suggesties zijn van harte welkom.