Auteur Topic: Volledig naakt onderzocht  (gelezen 972 keer)

oranjeplein

• Komt net kijken
Volledig naakt onderzocht
« Gepost op: 08 januari 2010, 19:30:38 »
Beste mensen,

Ik en mijn familie gaan binnenkort op reis naar Amerika. Ik heb een artikel over bodyscanner gelezen en blijkt de scanner jouw hele lichaam naakt zien. http://www.prisonplanet.com/inverted-body-scanner-image-shows-naked-body-in-full-living-color.html

De vraag zijn, mag ik de scan weigeren? Kunnen we iets tegen de regering doen?

Alvast bedankt.

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
Re:Volledig naakt onderzocht
« Reactie #1 Gepost op: 08 januari 2010, 20:56:05 »
Ik geloof dat jij je bang laat maken en niet op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen. Niemand kijkt naar je en wordt een computer animatie gemaakt.

Wil je ook dat niet, kies dan een andere reisbestemming.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

oranjeplein

• Komt net kijken
« Reactie #2 Gepost op: 08 januari 2010, 21:18:59 »
Beste Prawo, bedakt voor je antwoord.
Is de scanner niet laatste ontwikkelingen zoals in deze video te zien: http://www.youtube.com/watch?v=FeIrO3dRb58

Waarom moet ik een andere bestemming kiezen als ik recht heb van vrijheid van verkeer? Is er geen andere optie?

Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #3 Gepost op: 09 januari 2010, 08:18:47 »
Waar haal je in eens die vrijheid van verkeer op USA vandaan? Zover ik weet is die er al jaren er niet (ook niet voor 9-11).

Daarbij geeft Prawo redelijk duidelijk aan dat de software van de scanners is aangepast waardoor niet een persoon maar een computer kijkt of er iets vreemds is. Alleen als er iets vreemds is, dan wordt er door mensen gekeken.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)

richardv

• Steunt de Stichting
  • **
  • 11-05-2009
« Reactie #4 Gepost op: 09 januari 2010, 19:08:55 »
Citaat
Ik en mijn familie gaan binnenkort op reis naar Amerika. Ik heb een artikel over bodyscanner gelezen en blijkt de scanner jouw hele lichaam naakt zien
Als ik dit soort slechte kwaliteit naaktfoto's in de Playboy zie ga ik terstond mijn geld terug halen.  ;D
Het zou mij ontzettend vervelen als ik op de airport de hele dag naar deze foto's moest kijken.
Ik zie geen probleem.
11 juli t/m 22 aug vakantie in China

Okt 2006: Elkaar ontmoet in Beijing.
23-12-2008: MVV binnen 12 weken.
20-03-2009: VVR 1 jaar.
11-05-2009: Getrouwd in Nederland!
20-03-2010: VVR 5 jaar

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #5 Gepost op: 09 januari 2010, 20:50:28 »
De leverancier van de scan plaatste dit filmpje op You Tube
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

Linda

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 10 januari 2010, 14:35:44 »
Ik begrijp het probleem niet zo, zeker na de gebeurtenis van vorige week loop ik liever door zo'n scanner heen dan dat ik mijn vliegreis niet overleef doordat er iemand met explosieven op zijn lijf in het vliegtuig zit.

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #7 Gepost op: 10 januari 2010, 14:42:18 »
 ;D Ja hoor, mogen mijn goddelijke lijf ook best door de scan halen. Is toch in ieders belang dat de veiligheid zo hoog mogelijk is ? En met fouilleren komen ze ook niet overal... ::)
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

oranjeplein

• Komt net kijken
« Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2010, 17:54:15 »
Beste, Bedankt voor je antwoorden.

Ik denk dat iedereen die veiligheid boven privacy kiest, zijn mensen die bang voor de dood, terrorist en de Islam. Ik geloof dat als wij nu schending van PRIVACY toelaten, hebben we straks geen mensenrechten meer. Wij geloven alles wat de regering zei en beloofde zonder naar de feiten zelf te onderzoeken.

Ik ben eens met wat ASDH (lid van BP) zei:

"Tegen deze regering kan je natuurlijk van alles doen. Het belangrijkste is stemmen bij de volgende kamerverkiezingen, maar ook kan je denken aan demonstraties, protestmarsen, brieven aan kamerleden en bewindslieden, etc. Aansluiten bij een organisatie als Vrijbit zou kunnen helpen."

Groeten,

richardv

• Steunt de Stichting
  • **
  • 11-05-2009
« Reactie #9 Gepost op: 10 januari 2010, 18:03:54 »
Beste Oranjeplein,

Wellicht kan je je eigen eens voorstellen in ons voorstel topic.
Dat is wat vriendelijker, of valt dit ook onder je privacy normen?

Verder is dit een forum voor mixed-couples die de juiste weg proberen te vinden om gelukkig bij elkaar te kunnen zijn in welk land dan ook.
De problematiek over de nieuwe airport scanner lijkt me dan ook niet op dit forum passen.
Je zou dit in de slow-chat van dit forum kunnen zetten, maar dan moet je wel eerst donateur worden.  ::)

Succes met de trip naar de USA.
11 juli t/m 22 aug vakantie in China

Okt 2006: Elkaar ontmoet in Beijing.
23-12-2008: MVV binnen 12 weken.
20-03-2009: VVR 1 jaar.
11-05-2009: Getrouwd in Nederland!
20-03-2010: VVR 5 jaar