Stichting Mixed-Couples
11 maart 2010, 16:48:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Forum   Blogs Help Inloggen Registreren  
*

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vraag over tarief advocaat  (gelezen 268 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Road Runner
Nog nieuw en fris
*
Geslacht: Man
Partner: Keniaanse

« Gepost op: 23 januari 2010, 14:56:35 »

Hallo,

Afgelopen september heeft mijn vriendin in Kenya samen met haar dochter een toeristenvisum aangevraagd voor de periode van 29 nov. tm 3 januari. Deze is natuurlijk geweigerd met de gebruikelijke reden vestigingsgevaar. Meteen in bezwaar gegaan via een advocaat waarna eindelijk op 3 december het bezwaar gegrond is verklaard. Aangezien ik toen in Kenya was hebben we samen eidenlijk op 15 december visum kunnen ophalen op ambassade. Helaas kon ze vanwege werk en school dochter maar tot 3 januari blijven.
Maar de advocaat welke ik ingeschakeld heb heeft naar mijn loon gekeken wat nogal een hoge rekening heeft opgeleverd. Nu hoor je mij niet klagen want visum is toegekend en dat is mij veel waard. Maar wat ik later ergens gelezen heb is dat de advocaat naar loon van mijn vriendin had moeten cq kunnen kijken om zo een bijdrage te kunnen krijgen van de overheid. Als dit zo is heb ik dus onterecht teveel betaald. Kan iemand mij vertellen of het klopt dat de advocaat in mij geval naar loon van mijn vriendin had moeten kijken en daar haar tarief op had moeten baseren? En zo ja waar kan ik dat vinden zodat ik dat kan aantonen om te proberen om geld terug te krijgen.

Groetjes,
Road Runner
LiFenTon2005
Steunt de Stichting
Partner: Chinese

« Antwoord #1 Gepost op: 23 januari 2010, 17:13:05 »

Kijk ff op de site van de Raad voor Rechtsbijstand. Je hebt idd gelijk, je vriendin is de aanvraagster , en niet jij, op die grond had ZIJ dus de advocaat ingehuurd. Zou de rekening niet betalen, en alsnog de toevoeging laten regelen.
Als je wel betaald hebt, een aangetekend schrijven sturen met het formulier voor de toevoegingsaanvraag.Gaat trouwens obver inkomen over 2009-2=2007;

Alleenstaand
Fiscaal Jaarinkomen in het peiljaar T-2 t/m € 17.200
Eigen Bijdrage € 100

http://www.rvr.org/nl/sub...verlener,Voorwaarden.html

Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !
Prawo
X.O.
Deskundige

« Antwoord #2 Gepost op: 24 januari 2010, 10:18:48 »

Je had mij ook als advocaat moeten nemen, dan was de rekening tot € 98 eigen bijdrage beperkt gebleven.

Hoe hoog was de rekening nu?

Ik zou die advocaat schrijven dat hij jou verkeerd heeft geďnformeerd. Hij had erop moeten wijzen dat je vriendin recht had op gefinancierde rechtsbijstand. Dat is ook het standpunt van de orde van advocaten, die een eventuele klacht hierover naar mijn inschatting zeker gegrond zal verklaren.

Mijns inziens kun je volstaan met het betalen van die  € 98

Bovenstaande is anders als namens jou als belanghebbende bezwaar is gemaakt en niet namens haar. Dan ben jij de cliënt. Maar dat zie ik in visumzaken niet vaak gebeuren.

• Tijdig bezwaar maken, in beroep gaan en een klacht indienen helpt! Ga niet zelf pionieren, schakel een advocaat in.
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak zelf recht op gesubsidieerde rechtsbijstand.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Recent

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc