Hallo,
Afgelopen september heeft mijn vriendin in Kenya samen met haar dochter een toeristenvisum aangevraagd voor de periode van 29 nov. tm 3 januari. Deze is natuurlijk geweigerd met de gebruikelijke reden vestigingsgevaar. Meteen in bezwaar gegaan via een advocaat waarna eindelijk op 3 december het bezwaar gegrond is verklaard. Aangezien ik toen in Kenya was hebben we samen eidenlijk op 15 december visum kunnen ophalen op ambassade. Helaas kon ze vanwege werk en school dochter maar tot 3 januari blijven.
Maar de advocaat welke ik ingeschakeld heb heeft naar mijn loon gekeken wat nogal een hoge rekening heeft opgeleverd. Nu hoor je mij niet klagen want visum is toegekend en dat is mij veel waard. Maar wat ik later ergens gelezen heb is dat de advocaat naar loon van mijn vriendin had moeten cq kunnen kijken om zo een bijdrage te kunnen krijgen van de overheid. Als dit zo is heb ik dus onterecht teveel betaald. Kan iemand mij vertellen of het klopt dat de advocaat in mij geval naar loon van mijn vriendin had moeten kijken en daar haar tarief op had moeten baseren? En zo ja waar kan ik dat vinden zodat ik dat kan aantonen om te proberen om geld terug te krijgen.
Groetjes,
Road Runner