Stichting Mixed-Couples
11 maart 2010, 16:46:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Forum   Blogs Help Inloggen Registreren  
*

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: surinaams paspoort vernieuwen in nederland en een mvv adviesaanvraag  (gelezen 630 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
sky85
Nog nieuw en fris
*
Partner: SURINAAMS

« Gepost op: 22 november 2009, 22:31:28 »

ik zou graag willen weten of het problemen oplevert als ik een surinaams paspoort bij het surinaamse consulaat laat vernieuwen en vervolgens een mvv adviesaanvraag doe bij de ind??
Prawo
X.O.
Deskundige
Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 23 november 2009, 00:34:08 »

Ik neem aan dat het om het paspoort van je partner gaat, die de mvv moet krijgen.

Het probleem is dat je moet bewijzen dat deze daar is en niet illegaal in NL.

Maar waarom laat je je partner niet naar Suriname gaan voor de echte aanvraag?
Dat lost het probleem op.
Een advies heeft vrijwel nooit meerwaarde, zeker niet als aan alle voorwaarden wordt voldaan.

• Tijdig bezwaar maken, in beroep gaan en een klacht indienen helpt! Ga niet zelf pionieren, schakel een advocaat in.
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak zelf recht op gesubsidieerde rechtsbijstand.
sky85
Nog nieuw en fris
*

« Antwoord #2 Gepost op: 23 november 2009, 11:16:33 »

Ik neem aan dat het om het paspoort van je partner gaat, die de mvv moet krijgen.

Het probleem is dat je moet bewijzen dat deze daar is en niet illegaal in NL.

Maar waarom laat je je partner niet naar Suriname gaan voor de echte aanvraag?
Dat lost het probleem op.
Een advies heeft vrijwel nooit meerwaarde, zeker niet als aan alle voorwaarden wordt voldaan.

mijn vriend zijn paspoort is verlopen!! met een adviesaanvraag weet ik 100% zeker dat er niets mis kan gaan.Dus vandaar dat ik vraag als ik een paspoort bij het consulaat laat maken als ik dan een advies aanvraag mag doen voor het mvv.
Prawo
X.O.
Deskundige

« Antwoord #3 Gepost op: 23 november 2009, 12:47:32 »

Hij kan alleen een paspoort vragen op de ambassade als hij hier is.

Je kunt geen mvv advies vragen als hij illegaal hier is.

Als hij met dat nieuwe paspoort vertrekt kun je pas advies vragen.

• Tijdig bezwaar maken, in beroep gaan en een klacht indienen helpt! Ga niet zelf pionieren, schakel een advocaat in.
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak zelf recht op gesubsidieerde rechtsbijstand.
sky85
Nog nieuw en fris
*

« Antwoord #4 Gepost op: 23 november 2009, 13:39:40 »

Hij kan alleen een paspoort vragen op de ambassade als hij hier is.

Je kunt geen mvv advies vragen als hij illegaal hier is.

Als hij met dat nieuwe paspoort vertrekt kun je pas advies vragen.

mijn vriend is ook hier om zijn paspoort hier aan te vragen ik wou weten of plaats van afgifte amsterdam is of paramaribo. ik wil weten of het problemen oplevert als hij daarna zijn mvv aanvraagt
Kris
Administrator
Partner: Indonesische

« Antwoord #5 Gepost op: 23 november 2009, 16:53:55 »

Vrgaa was ook of hij hier illegaal is? Je moet straks kopieen paspoort sturen ...
LiFenTon2005
Steunt de Stichting
Partner: Chinese

« Antwoord #6 Gepost op: 23 november 2009, 19:30:51 »

Als een visum wordt afgegeven, is de verblijfsduur afhankelijk van geldigheid paspoort, aangezien 1+1 2 is, is hij dus gebleven na afloop visum en  paspoort.Dus al minimaal 3 maanden te lang hier.
Als hij een nieuw paspoort aanvraagt, en je stuurt kopieen van het paspoort mee bij de advies aanvraag,merk je vanzelf de reaktie. Als de MVV advies wordt goedgekeurd zal hij toch terug moeten voor de MVV aanvraag.Dus ter voorkoming van problemen, is het verstandiger als ie met zijn nieuwe paspoort linea recta naar Suriname teruggaat, en daar afwacht hoe de beslissing uitvalt.Lijkt me raadzaam om een kopie van zijn ticket naar Paramaribo achter de hand te houden, voor het geval van IND vragen.

Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !
Goofy
ForumAdmin
Partner: Indonesische

« Antwoord #7 Gepost op: 24 november 2009, 10:06:05 »

Als een visum wordt afgegeven, is de verblijfsduur afhankelijk van geldigheid paspoort, aangezien 1+1 2 is, is hij dus gebleven na afloop visum en  paspoort.Dus al minimaal 3 maanden te lang hier.
Als hij een nieuw paspoort aanvraagt, en je stuurt kopieen van het paspoort mee bij de advies aanvraag,merk je vanzelf de reaktie. Als de MVV advies wordt goedgekeurd zal hij toch terug moeten voor de MVV aanvraag.Dus ter voorkoming van problemen, is het verstandiger als ie met zijn nieuwe paspoort linea recta naar Suriname teruggaat, en daar afwacht hoe de beslissing uitvalt.Lijkt me raadzaam om een kopie van zijn ticket naar Paramaribo achter de hand te houden, voor het geval van IND vragen.

Je gaat nu iets te kort door de bocht. Er zijn situaties dat er toch een nieuw paspoort afgegeven moet worden zonder dat er initieel iets aan de hand was met het inreizende paspoort. Een paspoort kan bijvoorbeeld zijn gestolen, beschadigd of ongeldig verklaart, waardoor het noodzakelijk is een nieuw paspoort voor de terug reis nodig is. Zeker bij een beschadiging is het een relatief normale verlenging (je kan nog een paspoort inleveren). Er zijn dus meerdere redenen waarom iemand onverhoopt in het buitenland een paspoort moet verlengen. Een verlenging is soms ook noodzakelijk i.v.m. drijging tot conflicterende visa's. Denk aan een bezoek aan Israel en je moet daarna terug door een land die alle mensen weert die in Israel zijn geweest (zoals vroeger met de VS en oostblok landen).

2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)
LiFenTon2005
Steunt de Stichting
Partner: Chinese

« Antwoord #8 Gepost op: 24 november 2009, 13:46:08 »

Goofy, bij aanvraag visum wordt een kopie van het paspoort gemaakt, en een visum wordt alleen afgegeven als het paspoort nog minimaal bij afloop geldigheid visum, 3 maanden geldig is. Er wordt gesproken over VERLOPEN paspoort door Sky.
Dat staat dus los van alle mogelijke redenen die jij aanvoert.

Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Paspoort vernieuwen
Voorzieningen en sociale zaken
Leonietje 5 615 Laatste bericht 18 november 2004, 02:13:59
door Prawo
paspoort vernieuwen (met naamswijziging ivm trouwen) tijdens mvv procedure
Met mijn partner in Nederland wonen
rp 7 1537 Laatste bericht 22 januari 2009, 22:16:18
door richardv