Auteur Topic: ticket laten zien bij aanvraag toeristenvisum in istanbul  (gelezen 1018 keer)

janicra

• Komt net kijken
ticket laten zien bij aanvraag toeristenvisum in istanbul
« Gepost op: 25 oktober 2009, 14:53:33 »
hallo , ik ben bezig om mijn turkse vriend naar nederland te halen voor 3 maanden.nu is mijn vraag moet je bij het indienen van de aanvraag ook gelijk een ticket overleggen of kan dat bij het ophalen van het visum.
alvast bedankt
janicra.

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Man
  • Together we stand !
Re:ticket laten zien bij aanvraag toeristenvisum in istanbul
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2009, 15:54:04 »
Bij aanvraag kun je een reservering tonen, maar in feite kun je ook niks boeken, omdat je niet weet wanneer/of het visum wordt toegekend. Zorg iig dat HEEL duidelijk is dat je partner terug MOET naar zijn land.Dus een hele stapel waarborgen, garantstelling , evt waarborgsom, belofte van meldingsplicht bij politie, enz. Of een visum vanuit Turkije nou makkelijker is geworden is me niet duidelijk. heb ik verder weinig van gehoord( ivm met de uitspraaak ivm  het Verdrag met Turkije)
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

janicra

• Komt net kijken
« Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2009, 16:19:01 »
dank je wel LiFenTon2005 voor je antwoord.Mijn partner heeft op dit moment geen werk dus ben ik nog aan het uitzoeken hoe wij dat gaan aanpakken,want ik ben bang dat het visum word afgewezen op vestigingsgevaar.Wat bedoel je precies met een waarborg som of meldingplicht bij de politie.Kan mijn partner ook aan een vriend vragen om een brief te schrijven dat hij bij hem komt werken na zijn bezoek aan nederland,of accepteren ze dat niet op het consulaat.
groetje janicra.

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2009, 18:47:40 »
haha, werken met een toeristenvisum is een grandiose reden voor afwijzing. je bedoelt in zijn thuisland  na terugkomst neem ik aan?
1) iemand moet financieel garant staan, als de gast niet zelf het aantal dagen x 35€ heeft, en
2) iemand moet hem uitnodigen.
Om alles goed te doen  moet hij
een
3) contract hebben, dan wel bewijs van een studie die hij volgt
4)evt een huur/koopcontact woning
5)evt de zorg voor ouders/kinderen
6) het beste is ook schriftelijk te beloven zich dagelijks bij de politie te melden.
Maar dat vindt  je uitgebreid in het topic Toeristenvisum.

Klinkt krankzinnig, maar de realiteit blijkt dat hoe meer plusjes, hoe meer kans.
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

ad

• Volwaardig lid
  • **
    • ik wil naar nederland
« Reactie #4 Gepost op: 27 oktober 2009, 18:18:53 »
Sommige mensen in een gelijke positie proberen een visum te krijgen met het argument dat men zich in Nederland voorbereidt op het examen in de ambassade. ( tbv mvv).
Je zou een afspraak op de ambassade  kunnen maken om het examen te doen.
Vervolgens kun je een cursus boeken en daarvan een bewijs vragen.
Die twee dingen samen lijken mij een sluitend bewijs dat je vriend zal teruggaan naar zijn land van herkomst.

Het valt te proberen.

deskundige toets gesproken nederlands
deskundige inburgeringsexamen
deskundige staatsexamens nt2

deborrie

• Steunt de Stichting
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • liefde kent geen grenzen......
« Reactie #5 Gepost op: 13 november 2009, 11:40:16 »
Hoi Janicra
Mijn vriend is 2 maanden terug een maand hier gweest vanuit turkije
Ik denk dat het heel moeilijk voor jullie gaat worden,omdat hij geen baan heeft en dat toch een hele belangrijke "terugkeergarantie"voor de ambassade is. Is het voor hem niet mogelijk eerst nog een baan te vnden voor hij komt? Want echt, ik heb verhalen gehoord van meiden uit mijn omgeving dat hun vriend hier niet kon komen omdat ze geen "vaste" baan hadden.
En ja,je moet het ticket laten zien voor zover ik weet.En een retour natuurlijk
Je kunt misschien ook een email met je vragen sturen naar de ambassade in bv marmaris (die in ankara of istanbul kun je niet zomaar mailen). Daar hebben ze me ook met wat vragen geholpen.
succes!
26-04-2010 basisinburgeringsexamen
27-04-2010 aanvraag mvv
12-05-2010 MVV binnen!!!!

deborrie

• Steunt de Stichting
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 13 november 2009, 11:45:56 »
ow
en wat Ad zegt over een cursus boeken hier in NEderland..
Lijkt me eigenlijk helemaal niet handig, want wat is dan de garantie dat hij terugkomt naar turkije??
Dit kan voor hun misch betekenen dat hij in nederland wil blijven!..
Daar vragen ze wel op door bij de ambassade..,om een beeld te krijgen waarom iemand naar nedereland wil en of hij wel weer terug naar turkije wil.
Laat ook,als hij voor de aanvraag uiteindelijk komt en als jij hem een uitnodigingsbrief schrijft, weten dat hij hier alleen komt om jou,je familie vrienden en omgeving te willen leren kennen.Verder niks en ook zeker niet dat hij hier in de toekomst zou willen wonen.Dat was bij ons het geval namelijk en dit heeft oa gewerkt.
Nu is hij flink bijgedraaid (eerst wilde hij hier ook absoluut niet komen wonen) en wil hij toch proberen hier te komen wonen..
27-04-2010 aanvraag mvv

ad

• Volwaardig lid
  • **
    • ik wil naar nederland
« Reactie #7 Gepost op: 13 november 2009, 12:01:37 »
Het lijkt mij logisch dat als je hier komt om een cursus te volgen, en als je je opgeeft voor het examen op een bepaalde datum, na die cursus, dat je dat dan zult teruggaan om dat examen te doen. Je hebt er inmiddels dan behoorlijk in geïnvesteerd.
Ik zie niet in waarom dat niet zou helpen bij het aanvragen van een toeristenvisum.
Het zal heus niet tegen je werken.
Als je dan namelijk zou proberen stiekem te blijven, en dus illegaal wordt, loop je vanzelf tegen de lamp, ooit.
Vervolgens lijkt het me onwaarschijnlijk dat je dan, als je als illegaal tegen de lamp gelopen bent, ooit nog een visum kunt krijgen.
deskundige toets gesproken nederlands
deskundige inburgeringsexamen
deskundige staatsexamens nt2

deborrie

• Steunt de Stichting
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 14 november 2009, 17:56:55 »
ok..daar zit wel wat in, maar toch zou ik dat niet zo snel doen..
Ik denk dat er wel mensen zijn namelijk die die investering  willen doen..om illegaal in het land te kunnen blijven..Altijd nnog goedkoper denk ik (en niet zoveel moeite) dan om op de legale manier in nederland te komen
Weet niet of de ambassade zover zal doordenken, en je daardoor geen visum wil geven.
Maar idd ja, je zal een keer tegen de lamp lopen. Ik zou het er idd niet voor over hebben.
27-04-2010 aanvraag mvv

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #9 Gepost op: 14 november 2009, 22:37:55 »
Het lijkt mij logisch dat als je hier komt om een cursus te volgen, en als je je opgeeft voor het examen op een bepaalde datum, na die cursus, dat je dat dan zult teruggaan om dat examen te doen. Je hebt er inmiddels dan behoorlijk in geïnvesteerd.
Ik zie niet in waarom dat niet zou helpen bij het aanvragen van een toeristenvisum.
Het zal heus niet tegen je werken.
Als je dan namelijk zou proberen stiekem te blijven, en dus illegaal wordt, loop je vanzelf tegen de lamp, ooit.
Vervolgens lijkt het me onwaarschijnlijk dat je dan, als je als illegaal tegen de lamp gelopen bent, ooit nog een visum kunt krijgen.

Was er niet een afwijzing,ook in beroep bij rechtbank juist OMDAT er een cursus was geboekt bij een opleidingsinstituut,en dat werd gezien als vestigingsgevaar?

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #10 Gepost op: 15 november 2009, 01:46:40 »
Alleen de cursus is nooit een reden.
In de zaak die je aanhaalt speelde vooral het hebben opgezegd van de baan.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

janicra

• Komt net kijken
« Reactie #11 Gepost op: 15 november 2009, 18:33:16 »
Dank jullie wel voor jullie reacties.Mijn vriend is nu bezig met het zoeken naar een baan en heeft waarschijnlijk wat gevonden.Wij willen alles gewoon via de normale weg doen, dus niet de illegaliteit in.Na zijn verblijf in nederland wil ik hem wegbrengen naar Turkije zodat wij daar nog samen een week zijn.Zou een boeking voor een vakantie samen  in turkije een goede reden zijn voor het consulaat, dat mijn vriend weer teruggaat naar turkije.
janicra.

deborrie

• Steunt de Stichting
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 17 november 2009, 12:55:50 »
ik denk dat dat wel mee kan helpen, maar echt belangrijk is denk ik de baan. En als je vriend zelfstandig woont, bewijzen van huur/koopakte, afschriften van gas/licht/ water. Ook een uitdraai van geboorteregister met de stamboom van de familie, en een bewijs van politie dat hij geen starfblad heeft. Als hij nog studeert ook daar bewijzen van.
Oftewel; zoveel mogelijk bewijs van zijn leven in turkije, iets wat redenen geeft dat hij terug zal moeten en hij niets kwaads in zin heeft.Als jij dan zorgt voor garantverklaring en uitnodigingsbrief...
Als je meer wilt weten, vraag maar!
succes
grtz
27-04-2010 aanvraag mvv