Auteur Topic: Partner uit Spanje laten overkomen om in NL te trouwen  (gelezen 653 keer)

Yasminne

• Komt net kijken
Partner uit Spanje laten overkomen om in NL te trouwen
« Gepost op: 16 september 2009, 20:20:40 »
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik ben Yasminne 23 jaar oud een studente en woon in Amsterdam, ik heb de Nederlandse nationaliteit. Mijn verloofde echter woont in Spanje. Hij heeft niet de Spaanse nationaliteit, maar woont in Spanje o.g.v. zijn werkvergunning (heeft wel de marokkaanse nationaliteit). Mijn vraag aan jullie is kan hij naar Nederland komen en met mij hier te trouwen.
Hij mag o.g.v. zijn werkvergunning vrij reizen in de EU. Alleen weet ik niet of het mogelijk is om samen te trouwen in Nederland.  De voornaamste reden is trouwen, samenwonen wil ik pas doen als ik afgestudeerd ben. (in tussentijd zal hij dus gewoon blijven wonen in Spanje)
Kan iemand mijn vraag beantwoorden?

Alvast bedankt voor de moeite,

Yasminne

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
Re:Partner uit Spanje laten overkomen om in NL te trouwen
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2009, 00:52:54 »
Jij kunt gewoon jullie ondertrouw regelen in Amsterdam, ook zonder hem.
De zogenaamde M46 procedure is van toepassing.
Hij kan ook gewoon komen om te trouwen. Laat hem zich wel binnen drie werkdagen na aankomst melden bij de poitie.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

Yasminne

• Komt net kijken
« Reactie #2 Gepost op: 17 september 2009, 22:40:05 »
Bedankt voor je reactie.

Als ik het zo lees dan klinkt het als zo gedaan, maar dat is vast niet zo. Heb je enig idee wat voor papieren hij allemaal nodig heeft willen wij hier gaan trouwen?

M46, zegt me nu helemaal niks, ik ga maar gauw eens op onderzoek. Want hoe gaat zoiets in zijn werk?