Auteur Topic: Partner uit Spanje laten overkomen om in NL te trouwen  (gelezen 653 keer)

Yasminne

• Komt net kijken
Partner uit Spanje laten overkomen om in NL te trouwen
« Gepost op: 16 september 2009, 20:20:40 »
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik ben Yasminne 23 jaar oud een studente en woon in Amsterdam, ik heb de Nederlandse nationaliteit. Mijn verloofde echter woont in Spanje. Hij heeft niet de Spaanse nationaliteit, maar woont in Spanje o.g.v. zijn werkvergunning (heeft wel de marokkaanse nationaliteit). Mijn vraag aan jullie is kan hij naar Nederland komen en met mij hier te trouwen.
Hij mag o.g.v. zijn werkvergunning vrij reizen in de EU. Alleen weet ik niet of het mogelijk is om samen te trouwen in Nederland.  De voornaamste reden is trouwen, samenwonen wil ik pas doen als ik afgestudeerd ben. (in tussentijd zal hij dus gewoon blijven wonen in Spanje)
Kan iemand mijn vraag beantwoorden?

Alvast bedankt voor de moeite,

Yasminne

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
Re:Partner uit Spanje laten overkomen om in NL te trouwen
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2009, 00:52:54 »
Jij kunt gewoon jullie ondertrouw regelen in Amsterdam, ook zonder hem.
De zogenaamde M46 procedure is van toepassing.
Hij kan ook gewoon komen om te trouwen. Laat hem zich wel binnen drie werkdagen na aankomst melden bij de poitie.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

Yasminne

• Komt net kijken
« Reactie #2 Gepost op: 17 september 2009, 22:40:05 »
Bedankt voor je reactie.

Als ik het zo lees dan klinkt het als zo gedaan, maar dat is vast niet zo. Heb je enig idee wat voor papieren hij allemaal nodig heeft willen wij hier gaan trouwen?

M46, zegt me nu helemaal niks, ik ga maar gauw eens op onderzoek. Want hoe gaat zoiets in zijn werk?

Bij wie zou ik terecht kunnen voor advies?

richardv

• Steunt de Stichting
  • **
  • 11-05-2009
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2009, 07:43:46 »
Citaat
Als ik het zo lees dan klinkt het als zo gedaan, maar dat is vast niet zo. Heb je enig idee wat voor papieren hij allemaal nodig heeft willen wij hier gaan trouwen?
M46, zegt me nu helemaal niks, ik ga maar gauw eens op onderzoek. Want hoe gaat zoiets in zijn werk?

Je kan het M46 formulier bij de gemeente halen.
Deze kunnen je ook alles vertellen of de documenten die je nodig hebt en hoe de procedure werkt.
Overige vragen kunnen zij ook beantwoorden.
Gewoon even een afspraak maken met de ambtenaar.

Suc6
11 juli t/m 22 aug vakantie in China

Okt 2006: Elkaar ontmoet in Beijing.
23-12-2008: MVV binnen 12 weken.
20-03-2009: VVR 1 jaar.
11-05-2009: Getrouwd in Nederland!
20-03-2010: VVR 5 jaar

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2009, 08:00:53 »
Bedankt voor je reactie.

Wat hij moet hebben? Paspoort, gelegaliseerde geboorteakte en idem ongehuwdverklaring.
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

Yasminne

• Komt net kijken
« Reactie #5 Gepost op: 06 januari 2010, 21:10:18 »
Ik ben inmiddels alle papieren aan het verzamelen.
Nu alleen nog ongehuwdheid verklaring, dit moet een internationale papier zijn uit spanje is mij verteld door de gemeente.

Mijn  verloofde is er naar toe geweest en men zegt dat ze geen internationale uitreksel hebben of kennen. Heeft iemand hier enige ervaring mee. Weet iemand waar je zo een formulier uit Spanje vandaan haalt??? Of hoe zo een uitreksel op zn spaans heet?

Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #6 Gepost op: 07 januari 2010, 16:27:15 »
Een internationale ongehuwdheids verklaring is makkelijker, maar het mag uiteraard ook een lokale zijn en die laten legaliseren. Dit alles kost alleen meer geld en meer tijd.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)

Yasminne

• Komt net kijken
« Reactie #7 Gepost op: 07 januari 2010, 19:16:15 »
iemand???

Hij heeft geen spaanse nationaliteit, waar haal je dan uit spanje zo een ongehuwdheid verklaring vandaan??? (bij de gemeente zeiden ze dat ze dit niet voor hem hebben)

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #8 Gepost op: 07 januari 2010, 20:15:54 »
Als hij een spaanse verblijfsvergunning heeft, en staat ingeschreven bij de Gemeente , kunnen zij een uittreksel van de burgelijke stand in Spaans en Engels leveren. Dat moet genoeg zijn.
Anders moet uit Marokko een gelegaliseerd( door Spaansse Ambassade ) en  vertaald uittreksel komen.Mag familie ook voor hem  doen.
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...