Index
Forum
Help
Inloggen
Registreren
Stichting Mixed-Couples
»
Actuele Issues
»
Divers nieuws en politiek
»
Topic:
EU-verkiezingen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: EU-verkiezingen (gelezen 324 keer)
LiFenTon2005
Steunt de Stichting
Geslacht:
Together we stand !
EU-verkiezingen
«
Gepost op:
25 mei 2009, 14:12:38 »
Een artikel wat ik las in een plaatselijk blad hier.
Het valt me ook hier op MC op , dat er totaal geen aandacht is voor de EU-verkiezingen , terwijl alleen GroenLinks, D'66 en in mindere mate SP,die bereid zijn de EU-migratiewetgeving in de bres te springen.
het artikel
;
;
__EU-verkiezingen
Toolenburger - 25 mei 2009
INGEZONDEN;
Weinig aandacht in de regio.
Het viel me op, net terug van een weekendje Groningen Drenthe, dat in het grensgebied veel aandacht is voor de EU-verkiezingen, via posters van de NL partijen.
Hier in de buurt niks nada. Ver van mijn bed show?
Aangezien ik bijvoorbeeld een buitenlandse partner heb,en erg(?) goed ingevoerd in de immigratie problematiek, weet ik hoe belangrijk de Nederlandse leden van het Europarlement kunnen zijn.
Niet dat die nou erg veel doen( met uitzondering van D'66 dan..)voor de handhaving van de EU-regels.
De Nederlandse IND begint namelijk een staat in de staat te worden.
En door het ,in strijd met de EU-wetgeving, afwijzen van EU-toetsingen en visumaanvragen voor de buitenlandse partners van ( ras) Nederlanders,bezorgt de IND het Gerechtelijke apparaat bergen werk aan bezwaar- en beroepsprocedures.
Bovendien dan nog een staatssecretaris Mevr.Albayrak, die OF volkomen verkeerd wordt voorgelicht, of gewoon niet geschikt is voor de baan.
Die dus allerlei dingen roept, die volslagen in strijd zijn met de Europese (Im)migratie wetgeving, en de vrijheid van diensten en verblijf van personen binnen de EU.
En Kamerleden die, voor het overgrote deel, totaal niets begrijpen van de EU wetgeving en 2004/38 EU -richtlijn.Dat bleek wel in het spoeddebat over de EU-route! Maar wel hun mening geven, zonder te begrijpen waar ze het over hebben..
De muur om NL is zo hoog , dat je een hoog netto inkomen moet hebben, en een vaste baan, en een spaarpot,wil je aan de eisen kunnen voldoen, om je buitenlandse geliefde naar NL te kunnen halen. Kost alles bij elkaar zo'n 10.000 euro, aan leges, examens , reiskosten enz.
De enige mogelijkheid is gebruik maken van je RECHT, om in een ander EU land te gaan wonen, en daar je buitenlandse partner bij je te laten voegen.
Wat echt geen makkelijk traject is!
Baan zoeken in het buitenland, of pendelen naar je NL-job.Huis in buitenland.Eventueel je kinderen verkassen van vrienden en school.
Als je dan na een half jaar terug naar NL komt, mag je partner meekomen, en EU-toetsing doen. Op grond van het verblijf in een ander EU land; de EU-route dus.
Maar als je ziet hoeveel toetsingen op de meest idiote en gezochte gronden worden afgewezen door de IND( die"goed"samenwerkt met Belgie in deze, qua uitwisselen gegevens).Dus bezwaar procedure, en daarna naar de rechter. Dus weer kassa.En gauw een jaar stress erbij
Dus: Mensen met een buitenlandse partner, of mensen die vinden dat ,als je rechten hebt, je die ook moet kunnen krijgen;
Stemmen bij de EU-verkiezingen op de enige 2 partijen die verstand hebben van de EU-wetgeving ,en die vinden dat NL zich aan de de EU-wetgeving moet houden; GroenLinks en D'66 !!---
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...
Prawo
X.O.
Deskundige
Geslacht:
Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
Re:EU-verkiezingen
«
Reactie #1 Gepost op:
25 mei 2009, 21:37:52 »
Er is nu op de ARD (Duitsland 1) een uitzending vanuit Dinxperloo en een aanpalend Duits plaatsje.
Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Stichting Mixed-Couples
»
Actuele Issues
»
Divers nieuws en politiek
»