Index
Forum
Help
Inloggen
Registreren
Stichting Mixed-Couples
»
Partner uit eenzelfde land
»
Toeristenvisa voor familieleden partner
»
Topic:
Visum na hoorzitting toch aan NL/Chinese vriendinnen toekekend
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Visum na hoorzitting toch aan NL/Chinese vriendinnen toekekend (gelezen 1136 keer)
LiFenTon2005
Steunt de Stichting
Geslacht:
Together we stand !
Visum na hoorzitting toch aan NL/Chinese vriendinnen toekekend
«
Gepost op:
22 december 2008, 13:54:12 »
FF opfrissen; 2 vriendinnen in Nanjing, China;1 NL, 1 Chinese, willen voor vakantie samen naar NL, omdat het NL meisje volgend jaar naar China emigreert en graag haar familie wil voorstellen aan haar Chinese partner. En omgekeerd dus.
Gelukt !!
Na een half jaar problemen met IND, bezwaarprocedure, hoorzitting 13 november, stress omdat datum uitspraak, na hun verzoek om uitstel, door IND verkeerd was uitgelegd.
Vanmorgen weer IND gebeld, en we hoorden net via Mr. Frouws, de kantoorgenoot van Prawo, dat
het visum wordt verstrekt, aangezien bezwaar is toegekend!
Wordt geen Kerst met hun familie in NL, hopelijk wel Oud- en Nieuw.
Mijn Kerst kan ook niet meer stuk, nu ik weet dat die meiden eindelijk naar NL kunnen komen.
Zal wel onze dagelijkse contacten missen!
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...
yeahright1980
Steunt de Stichting
Geslacht:
Ik steun Mixed-Couples
Re:Visum na hoorzitting toch aan NL/Chinese vriendinnen toekekend
«
Reactie #1 Gepost op:
22 december 2008, 16:53:02 »
Gefeliciteerd!
Is het niet lastig om samen te wonen in China?
What if we had one second to be?
Just like the other what would we see?
What if you knew exactly what you are to me?
Would you be terribly surprised?
To see who I am in my actual size
A second is short, but more then enough
You would feel loved, you would feel loved...
LiFenTon2005
Steunt de Stichting
Geslacht:
Together we stand !
«
Reactie #2 Gepost op:
22 december 2008, 19:16:38 »
Nou, vrouwen gaan in het openbaar heel anders met elkaar om dan hier in het Westen. Denk niet dat het opvalt als 2 dames samenwonen, studenten doen het ook, en familieleden ook.
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...
Palmboompje
Nog nieuw en fris
Geslacht:
Palmboompje en Bloemblaadje
«
Reactie #3 Gepost op:
23 december 2008, 14:43:57 »
Hier even een paar woordjes van onszelf:
Super Super Bedankt Ton, voor alle hulp en dagelijks luisterend oor!! En bedankt voor de felicitatie :) En natuurlijk ook grote dank aan de advocaat Mr. Frouws, we hebben dan toch eindelijk het visum toegekend gekregen, wat een lange nare periode was dat zeg al die maanden.
Om even te antwoorden op de vraag of het niet lastig is samen te wonen in China. Ik heb nu bijna 18 maanden in China gewoond om bij mijn vriendin te kunnen zijn. In het begin was ik ook erg huiverig en durfde niets in het publiek, maar langzamerhand merkte ik dat het zo streng niet is. Er zijn genoeg andere mannelijke en vrouwelijke koppels die zo hand in hand rond lopen en zelfs samenwonen. Er zijn ook genoeg bars te vinden en hang plekken voor "dit soort" stellen. Ton heeft ook grotendeels gelijk, het is hier in Azie echt zo anders dan in het Westen. Mensen van gelijk geslacht gaan heel anders en vrijer met elkaar om dan we in het Westen gewend zijn.
De enige obstakels zijn: 1. beter geen "coming out" op je werkplek want dat kan erg in je nadeel werken, ook voor een volgende baan in dezelfde branche zelfs, 2. de vrienden die je hebt kunnen je laten vallen, maar dat kan in ieder land, 3. het "Verliezen van je gezicht" voor je familieleden t.o.v. hun familieleden/ vrienden/ buren/ kennissen maar daar kun je allerlei creatieve oplossingen voor vinden :)
Fijne Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar gewenst aan iedereen!!
ps: Ton nee hoor, we houden nog steeds dagelijks ons ritueel in stand joh!
Samen sinds eind 2005 ~ De wereld is klein!
LiFenTon2005
Steunt de Stichting
Geslacht:
Together we stand !
«
Reactie #4 Gepost op:
16 januari 2009, 20:10:43 »
Toekennen door IND betekent nog niet dat het consulaat het ook uitreikt!!
We zijn nu 3 weken bezig na de inwilligen van de aanvraag, na uitspraak na hoorzitting,en het consulaat ligt op alle mogelijke manieren dwars.Na een half jaar in procedure.Diverse email wisselingen met Consulaat gehad , vanuit NL en China.
Zelfs bemiddeling van MinBuZa helpt ( nog) niet.
Vandaag maar weer MinBuZa om hulp gevraagd, en gekregen.
-De ophaalbrief zou vereist zijn om het visum te verkrijgen.Die is na 3 weken nog niet binnen.Of die uberhaupt is verzonden?
- Komt een antwoord-email van consulaat; als de beschikking is afgegeven door IND kan het visum worden verstrekt.
-Ophaalbrief via email verzenden wordt geweigerd.
- Kom je vandaag op consulaat , kan NL medewerkster de ( door haar zelf verzonden ) emails niet vinden, de meegenomen kopiieen: zijn geen bewijs.
-Beschikking IND, niet te vinden in email, terwijl er een email van Consulaat is dat de IND- beschikking per email is ontvangen.Nee is geen bewijs
-IND meldt dat de beschikking voor Kerst met diplomatieke post is verzonden naar consulaat.
-Consulaat zal IND bellen of beschikking is afgegeven.
- Belt U maandag maar, of afgifte accoord is,klaar maken van het visum duurt dan nog een dag of vijf. ( Chinees Nieuwjaarsdag, consulaat...dicht
)
Ben je dus (weer )een dag voor Jan... op reis geweest, met alle xtra kosten, moet je volgende week terug komen.
Midden in kompleet volksverhuizend China, ivm Chinees Nieuwjaar volgende week.
Vandaag was al een probleem om een treinkaartje te krijgen, laat staan volgende week, en je bent de hele dag onderweg , ipv een paar uur.Een dag vrij nemen in China is wel wat anders dan in NL.
Fijne, klantvriendelijke NL vertegenwoordigingen hebben we toch he?Of slechte verliezers?
Mag de stoom dan uit je oren komen?
:(
Palmboompje
Nog nieuw en fris
Geslacht:
«
Reactie #5 Gepost op:
18 januari 2009, 13:17:29 »
Het liep inderdaad niet echt lekker op het Consulaat. Werd eerst door het Chinese meisje naar huis gestuurd om vervolgens over 5 werkdagen terug te bellen. Gelukkig had ik de dag ervoor de "vice-consul" gesproken anders had ik geen poot om op te staan en moest ik werkelijk naar huis. Terwijl anderen zo in de ochtend ernaar toe kunnen en in de middag het paspoort MET visum weer kunnen ophalen mag ik t paspoort achterlaten en een paar dagen later terugbellen om te vragen of ze er al aan zijn begonnen of dat het al klaarligt!
Het is dit jaar erger dan voorgaande jaren in China. Door de crisis en dus meer werkloosheid, gaan er veel meer mensen terug naar hun eigen dorpjes, dus is er zijn er meer reizigers. Vandaar dat je nu heel erg veel "yellow cows" hebt, dat zijn mensen die dus alvast heel veel trein en buskaartjes kopen [kan tot 2 wkn tevoren] en die dan erg duur doorverkopen. Doordat ze nu treinticket machines hebben ipv counters met verkopers, kunnen die yellow cows nog beter werken en zien welke dagen er nog tickets beschikbaar zijn en naar welke steden. Dus ik kon eigenlijk de komende 3 dagen niet eens per trein terug. Had toen maar de duurste [en enigste van 4 uur later] ticket gekocht, 3 maal duurder dan normaal.
Stel dat de IND zegt dat het Consulaat het wel afgelopen vrijdag had moeten klaarmaken, kan ik dan de treintickets verhalen op het Consulaat? Stel dat ik nu geen treintickets kan krijgen voor de komende week, is er dan een kans dat ze het gratis naar mij opsturen?
Prawo
X.O.
Deskundige
Geslacht:
Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
«
Reactie #6 Gepost op:
18 januari 2009, 15:01:31 »
Gewoon een klacht indienen over de gang van zaken en die doorzetten tot aan de nationale ombudsman.
Het is mij en vele cliënten al jaren een doorn in het oog dat na een gegrond bezwaar de Visadienst en Buitenlandse Zaken zulke slechte service verlenen. Hoewel er in individuele gevallen wel voortvarend gehandeld kan worden, maar alleen door extra inzet van betrokkene of zijn of haar gemachtigde zelf. wat extra tijd kost.
In deze tijd met moderne communicatiemiddelen is het mijns inziens alleen aanvaardbaar als de beslissing binnen 24 uur bij de ambassade bekend wordt (en gelezen!) en betrokkene vervolgens vanaf de eerstvolgende werkdag zonder afspraak en zonder rij (daar heeft deze tenslotte al eens ingestaan) het visum kan afhalen.
Ik heb zelf geen tijd om daar nu het
HBBZ
(Handboek Bedrijfsvoering Buitenlandse Zaken) op na te slaan.
Wellicht staat daar al iets in wat niet wordt nageleefd dan wel voor verbetering vatbaar is.
Als iemand zich geroepen voelt dit na te pluizen, graag.
Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat
Palmboompje
Nog nieuw en fris
Geslacht:
«
Reactie #7 Gepost op:
19 januari 2009, 12:14:31 »
Klacht bij Consulaat ?
Heb vanmorgen gebeld naar Consulaat, visum kan worden opgehaald.
Vrijdag; kan dag of vijf duren , voor het uitgereikt kan worden; maandag morgen; het kan afgehaald worden!!
Dank zij de email van Ton, die het consulaat vrijdag nogmaals heeft gewezen op de steeds veranderende info en langdurige procedure na afgifte beschikking?
Probleem is nu, zoals gemeld, dat door de drukte rond Chinees Nieuwjaar geen ticket te krijgen is, ook niet via de zwarte markt.
Maar het is een hele opluchting dat ze eindelijk overstag zijn.
LiFenTon2005
Steunt de Stichting
Geslacht:
Together we stand !
«
Reactie #8 Gepost op:
20 januari 2009, 10:11:05 »
Vandaag een antwoord van consulaat,na oa een email met verwijzing naar HBBZ ( Handboek voor ambtenaren)over efficiency,organisatie en klant- en service gerichtheid van onze kant.
Ik moest ff 3x lezen om de eerste alinea te begrijpen;
"In antwoord op uw onderstaande e-mail deel ik u het volgende mee.
Ik begrijp dat er verwarring is ontstaan over het wel dan niet ontvangen van de beschikking per e-mail. Ik denk dat hier sprake is van een misverstand. Wij hebben inderdaad de beschikking van de IND per post ontvangen op 30/12. Zoals u wellicht weet, ontvangen wij 1x in de diplomatieke post, dus vandaar dat hier enkele dagen overheen gaan. Ik kan u verder niets vertellen over dat betrokkene telefonisch is meegedeeld dat de beschikking per e-mail is ontvangen.(
T.; Ik heb copy van HUN email met die inhoud meegestuurd...
) Wellicht is er verwarring ontstaan door de verzenddatum van de beschikking per post door de IND, welke zoals u aangeeft ook op 24/12 jl. heeft plaatsgevonden.
Een schriftelijke beschikking van de IND wordt normaliter verzonden per post maar kan ook worden verzonden per e-mail als men dit verzoekt. Aangezien we hiertoe geen bericht hebben ontvangen hebben wij de beschikking per post verzonden. Dit gebeurt aangetekend maar uiteraard hebben wij vanaf dit punt geen verdere toezicht op de gang van zaken w.b. de aflevering.(
T; geen controle of iets ontvangen is? Weg = weg?
)
Om de visumsticker te kunnen printen hebben wij een vertrekdatum nodig; om welke in onderstaande e-mail is verzocht. Het is niet noodzakelijk dat een vliegticket in persoon wordt overhandigd; dit had ook per e-mail of fax gekund.(
)
Als wij hadden geweten dat mevr. NN geen contactpersoon in Shanghai had gehad, hadden wij servicegerichterwijs tot een oplossing kunnen komen w.b. de afgifte en ophalen van het paspoort. Zoals in de eerdere e-mail genoemd, hebben wij als extra service de behandeling van het visum van mevr. NN met voorrang behandeld. "(
na 3 weken emailen en bellen.lol
)
Ten slotte deel ik u mee dat ook wij blij zijn dat e.e.a. voor mevr. NN is gefinalizeerd. Ik vertrouw er dan ook op dat deze zaak als afgehandeld kan worden beschouwd en wij wensen mevr. NN een goed verblijf in NL toe.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,":
Nou nog zien een ticket voor Shanghai te krijgen om het visum op te halen...en dan;
Hoofdstuk afgesloten, op naar NL!
LiFenTon2005
Steunt de Stichting
Geslacht:
Together we stand !
«
Reactie #9 Gepost op:
22 januari 2009, 21:05:45 »
Er is VOOR 2 februari geen ticket te krijgen, dus dan kan pas het visum opgehaald worden. Haldf China is deze week onderweg, en die moet volgende week weer de andere kant op.
Fijn geregeld, die voorrangsbehandeling...
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Stichting Mixed-Couples
»
Partner uit eenzelfde land
»
Toeristenvisa voor familieleden partner
»