Ook moet de zogeheten België-route, waarbij de Nederlandse regels worden ontdoken door de huwelijksmigrant eerst in een buurland te laten wonen, worden tegengegaan. Verder moeten enkele Nederlandse eisen aan importbruiden beter in de regels worden verankerd.
Het bureau wil onder meer dat huwelijksmigranten alleen in Nederland mogen komen wonen als zij in hun eigen land minimaal een vakdiploma hebben behaald en Nederlands of Engels spreken en schrijven. Een verblijfsvergunning wordt alleen na het behalen van een inburgeringexamen verstrekt en dan alleen als de immigrant financieel op eigen benen kan staan.
Men heeft in Nederland het recht op vrije partnerkeuze en mogelijk verbod op dit soort huwelijken is in strijd met alle Internationale rechten van de mens. Het is zeer vreemd dat een politieke beweging ons gaat verbieden met wie wij mogen gaan trouwen
Je heb gelijk als het gaat om huwelijken van nauwe familieleden, neven en nichten, polygamie, kinderen en dieren is vanzelf sprekend dat dit tegen gegaan moet worden, maar een huwelijk van verschillende nationaliteiten tussen 2 volwassen mensen is een vrije keuze en niet van het CDA.
Ik denk dat een groeiende nationalisme en bemoeizucht dat uit kan groeien tot onderdrukking van de Nederlandse burgers. Het nationalisme uit zich in taal, aanpassen in ons land. Op zich niet erg, maar waar gaat deze bemoeizucht naar toe. Totale controle onder de nieuwe orde van het CDA? Ik hoor nog ver uit het verleden klinken: eigen volk eerst!!! Wie zal het zeggen.
Ik geloof dat mensen die tegen gemengde huwelijken zijn, graag zien dat deze nooit in dit land komen, maar deze groep is klein, dus erg serieus hoeft men dit niet te nemen. Ook het CDA hoeft men niet serius te nemen.
Verdonk heeft destijds -geloof toen ze nog bij de VVD zat- zelfs letterlijk gezegd dat -autochtone- Nederlanders ook maar onder hun eigen volk moesten trouwen o.i.d.En ik geloof niet dat daar toen ook maar enige reactie op is gekomen vanuit de politiek