Auteur Topic: CDA-instituut wil rem op importbruiden  (gelezen 777 keer)

Miryam

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
CDA-instituut wil rem op importbruiden
« Gepost op: 25 november 2008, 13:16:55 »
Hoewel het aantal importbruiden de laatste jaren fors is afgenomen, moet de overheid het moeilijker maken om een buitenlandse bruid of bruidegom naar Nederland te halen. Dat schrijft het Wetenschappelijk Instituut van het CDA in een advies aan de partij. 
0 reactie(s) Print dit artikel |  Tip de redactie
Het bureau wil onder meer dat huwelijksmigranten alleen in Nederland mogen komen wonen als zij in hun eigen land minimaal een vakdiploma hebben behaald en Nederlands of Engels spreken en schrijven. Een verblijfsvergunning wordt alleen na het behalen van een inburgeringexamen verstrekt en dan alleen als de immigrant financieel op eigen benen kan staan.

Mannen of vrouwen die bij een eerdere overzeese partner in de fout zijn gegaan, krijgen wellicht een verbod om een nieuwe huwelijkskandidaat uit het buitenland te halen, als het aan het CDA-instituut ligt. Ook wil het bureau een verbod op huwelijken tussen neven en nichten.

Ook moet de zogeheten België-route, waarbij de Nederlandse regels worden ontdoken door de huwelijksmigrant eerst in een buurland te laten wonen, worden tegengegaan. Verder moeten enkele Nederlandse eisen aan importbruiden beter in de regels worden verankerd.

Daarmee moet worden voorkomen dat de rechter deze eisen naast zich neerlegt. Zo oordeelde de rechtbank in Amsterdam deze zomer dat importbruiden en -bruidegommen niet verplicht een toets over de Nederlandse taal en cultuur in hun land van herkomst hoeven te halen.

Verder oordeelde de rechtbank in Roermond onlangs dat Nederlanders die hun buitenlandse partner voor gezinsvorming naar Nederland willen laten komen, niet 120 procent van het minimumloon hoeven te verdienen. Overigens is minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie al tegen deze vonnissen in beroep gegaan.

bron: http://www.republic.nl/nieuws/2008/48/CDA-instituut-wil-rem-op-importbruiden.htm

Scorpio-dragon

• Volwaardig lid
  • **
Re:CDA-instituut wil rem op importbruiden
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2008, 14:30:32 »
En dat noemt zich Christelijk, het CDA

Men heeft in Nederland het recht op vrije partnerkeuze en mogelijk verbod op dit soort huwelijken is in strijd met alle Internationale rechten van de mens. Het is zeer vreemd dat een politieke beweging ons gaat verbieden met wie wij mogen gaan trouwen

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Man
  • Together we stand !
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2008, 14:34:43 »
Citaat
Ook moet de zogeheten België-route, waarbij de Nederlandse regels worden ontdoken door de huwelijksmigrant eerst in een buurland te laten wonen, worden tegengegaan. Verder moeten enkele Nederlandse eisen aan importbruiden beter in de regels worden verankerd.
Ik denk dat ik ook een "wetenschappelijk Buro"ga stichten.
Die kunnen ongestaft de grootste kul  schrijven, en hoeven geen verstand van EU-regels te hebben >:D

Citaat
Het bureau wil onder meer dat huwelijksmigranten alleen in Nederland mogen komen wonen als zij in hun eigen land minimaal een vakdiploma hebben behaald en Nederlands of Engels spreken en schrijven. Een verblijfsvergunning wordt alleen na het behalen van een inburgeringexamen verstrekt en dan alleen als de immigrant financieel op eigen benen kan staan.

En dat geldt voor mannen en voor vrouwen, uit alle landen?
Is echt goed over na gedacht, en in de praktijk uitstekend te realiseren.
Lijkt wel een PVV verhaal ??? >:(
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

Scorpio-dragon

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2008, 14:39:49 »
Helemaal gelijk heb je.

Je wordt er ontzentend misselijk van mensen die voor ons alles willen gaan bepalen. Straks gaan ze nog bepalen wanneer je naar de WC moet en hoeveel je mag lossen in de WC pot >:D

Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2008, 14:43:38 »
Men heeft in Nederland het recht op vrije partnerkeuze en mogelijk verbod op dit soort huwelijken is in strijd met alle Internationale rechten van de mens. Het is zeer vreemd dat een politieke beweging ons gaat verbieden met wie wij mogen gaan trouwen

Toch ligt dit reeds gedeeltelijk aan banden. Los of jij of ik daarmee eens zijn, worden bepaalde relatie vormen danwel huwelijken niet toegestaan of afkeurend naar gekeken. Denk aan huwelijk tussen directe familie (broer en zus, zelfs neven en nichten is volgens mij een speciaal toestemming voor nodig), huwelijk waar een minder jarige bij betrokken is, polygamie en dieren.

Mijn vraag is veel meer welke redenen liggen nu werkelijk ten grondslag van dit onderzoek en waarom is het advies gegeven om een relatie tussen een Nederlander en een niet-nederlander te bemoeilijken. Helaas lees ik daar in dit stukje niets over.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)

Scorpio-dragon

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 25 november 2008, 16:34:17 »
Beste Goofy:

Je heb gelijk als het gaat om huwelijken van nauwe familieleden, neven en nichten, polygamie, kinderen en dieren is vanzelf sprekend dat dit tegen gegaan moet worden, maar een huwelijk van verschillende nationaliteiten tussen 2 volwassen mensen is een vrije keuze en niet van het CDA.

Ik denk dat een groeiende nationalisme en bemoeizucht dat uit kan groeien tot onderdrukking van de Nederlandse burgers. Het nationalisme uit zich in taal, aanpassen in ons land. Op zich niet erg, maar waar gaat deze bemoeizucht naar toe. Totale controle onder de nieuwe orde van het CDA? Ik hoor nog ver uit het verleden klinken: eigen volk eerst!!! Wie zal het zeggen.

Ik geloof dat mensen die tegen gemengde huwelijken zijn, graag zien dat deze nooit in dit land komen, maar deze groep is klein, dus erg serieus hoeft men dit niet te nemen. Ook het CDA hoeft men niet serius te nemen.

Ik zou gewoon je hart volgen en je nergens tegen te houden, niet zelfs voor het CDA, Wilders, Verdonk en de VDD.

ad

• Volwaardig lid
  • **
    • ik wil naar nederland
« Reactie #6 Gepost op: 25 november 2008, 23:04:56 »
het wetenschappelijk bureau wil waarschijnlijk alleen goedkeuring voor heel echt christelijke partners. ja, en dat zijn er steeds minder. gelukkig zijn er ook steeds minder christelijke politici. het is trouwens helemaal niet zo christelijk om te eisen dat een immigrant kan lezen en schrijven. daar kunnen mensen vaak zelf helemaal niet zo veel aan doen. bah!
deskundige toets gesproken nederlands
deskundige inburgeringsexamen
deskundige staatsexamens nt2

Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2008, 09:39:48 »
Je heb gelijk als het gaat om huwelijken van nauwe familieleden, neven en nichten, polygamie, kinderen en dieren is vanzelf sprekend dat dit tegen gegaan moet worden, maar een huwelijk van verschillende nationaliteiten tussen 2 volwassen mensen is een vrije keuze en niet van het CDA.

Het is een beperking op een relatie die we reeds in Nederland kennen. Je zou kunnen beweren dat ook in deze gevallen sprake is van het door jou aangesneden punt:

Praktisch gezien kan ik me voorstellen, wat los staat of ik het er mee eens bent of niet, dat ook deze beperking in vergelijkbare maten wordt toegepast. Uiteindelijk zijn de andere vormen ook een beperking op een vrije partner keuze. Het is maar net hoe je de grens trekt (al lijkt deze in dit geval zelfs te liggen bij de lands grenzen ;-)

Ik denk dat een groeiende nationalisme en bemoeizucht dat uit kan groeien tot onderdrukking van de Nederlandse burgers. Het nationalisme uit zich in taal, aanpassen in ons land. Op zich niet erg, maar waar gaat deze bemoeizucht naar toe. Totale controle onder de nieuwe orde van het CDA? Ik hoor nog ver uit het verleden klinken: eigen volk eerst!!! Wie zal het zeggen.

In mijn ogen is dit een aanname aan de hand van deze informatie. Ik weet namelijk vanuit de geleverde informatie niet de situatie en de overweging en wil die graag in willen zien. Om het eens over een andere boeg te gooien, het zou kunnen zijn dat men afkeurt dat mensen uit het buitenland, zonder elkaar werkelijk goed te kennen, direct huwen. Er wordt namelijk geen woord gesproken over eventueel samenwonen o.i.d.. In iedere geval een periode van elkaar beter leren kennen.

Ik hoop overigens dat beide (uitersten) niet juist zouden zijn. Polygamie is een levensvorm die niet in Nederland breed wordt gewaardeerd. Polygamie wordt onder voorwaarden toegestaan in een groot aantal landen met een islamitsiche grondslag. Er is in die zin ook nog een ander element wat mee kan spelen vanuit het islamitische gedachte goed, namelijk dat men niet gelooft in relaties voor een huwelijk. Uiteraard wordt deze gedachte goed niet door alle islamiten gedragen, maar zeker door een groep. Het is nogal een moeilijk verhaal hoe dat allemaal zit, maar vanuit dit oogpunt komt ook dingen als uithuwelijken, iets wat in Nederland in het algemeen ook als zeer negatief wordt gezien.

Betreffende dit laatste hebben we trouwens behoorlijk wat boter op ons hoofd. Hoe vaak wordt er niet bemoeid met de keuze (vrij of niet) van partner door de directe omgeving? Bij het koningshuis is het zelfs heel normaal om te bepalen of een partner wel of niet geschikt is. Uiteindelijk is dit in zekere maten te vergelijken met uithuwelijken. Immers de keuze kan worden beperkt.

Ik geloof dat mensen die tegen gemengde huwelijken zijn, graag zien dat deze nooit in dit land komen, maar deze groep is klein, dus erg serieus hoeft men dit niet te nemen. Ook het CDA hoeft men niet serius te nemen.

In vele landen worden gemengde huwelijken in verschillende vormen afgekeurd dan wel niet 100% geaccepteerd. In hoeveel landen is bijvoorbeeld een huwelijk van partners uit twee verschillende geloven onmogelijk dan wel not done? Zoals aangegeven ik wil eerst duidelijkheid wat er werkelijk ten grondslag ligt voordat ik werkelijk over de inhoud gaat speculeren.

Als je je hart volgt, dan laat je je zo-wie-zo niet beinvloeden door derden. Als je gaat speculeren, doe je dat in iedere geval wel ;-)
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)

Scorpio-dragon

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 26 november 2008, 11:10:08 »
Beste Goofy,

Ik heb mijn hart gevolgd. Trouwens ik heb 90% een buitenlandse partner gehad, maar nu ben ik ook getrouwd. Ik moet eerlijk zeggen dat met de Filipijnen het best mee valt als het gaat om huwelijke van verschillende nationaliteiten. Met of zonder geloof is ook geen probleem in de Filipijnen, behalve islamitisch.

De Filipijnen is zeer westers in vergelijking met haar buurland Indonesie. Ook kent de Filipijnen een enorme smeltkroes te zijn van diverse culturen, nationaliteiten, talen etc.

Maar waar het om gaat is, dat een CDA-Instituut niet het recht mag hebben ons de les te lezen met een zeer belachelijke advies en mensen tegen in het harnas te jagen.

Veel van onze partners willen graag bij elkaar zijn en daar dient onze overheid bij te helpen, het blijft onze vrije keuze van een partner, met uitzondering wat jij reeds melde.

Ook het aan banden leggen van de Belgie;- en Duitsland route is een brug te ver en ik geloof dat dit in strijd met de Europese regelgeving.

IFS

• Steunt de Stichting
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #9 Gepost op: 26 november 2008, 12:19:20 »

Verdonk heeft destijds -geloof toen ze nog bij de VVD zat- zelfs letterlijk gezegd dat -autochtone- Nederlanders ook maar onder hun eigen volk moesten trouwen o.i.d.

En ik geloof niet dat daar toen ook maar enige reactie op is gekomen vanuit de politiek  >:D

Scorpio-dragon

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 26 november 2008, 14:06:11 »

Verdonk heeft destijds -geloof toen ze nog bij de VVD zat- zelfs letterlijk gezegd dat -autochtone- Nederlanders ook maar onder hun eigen volk moesten trouwen o.i.d.

En ik geloof niet dat daar toen ook maar enige reactie op is gekomen vanuit de politiek  >:D

Dat week ik niet meer hoe dat is gegaan, maar het zegt voldoende hoe ze in Nederland denken om te gaan met haar burgers.