Auteur Topic: Toeristenvisum afgewezen  (gelezen 5683 keer)

crybaby

• Volwaardig lid
  • **
Toeristenvisum afgewezen
« Gepost op: 18 september 2008, 06:08:43 »
Beste allen,

Op 8 september heb ik vernomen dat de toeristenvisum van mijn vrouw is afgewezen.
Helaas heeft ze na 1,5 week nog geen brief ontvangen, waardoor een bezwaarschrift moeilijk is op te stellen.

Kunnen jullie mij adviseren, van hoe nu verder?  :(

Scorpio-dragon

• Volwaardig lid
  • **
Re:Toeristenvisum afgewezen
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2008, 06:42:21 »
 Je zal schriftelijk contact op moeten nemen  met de IND en hun uit moeten leggen dat je geen bericht heb ontvangen. Ik raad je aan om het wel aangetekend te doen, omdat de IND eventueel kan zeggen dat zij niet hebben ontvangen.

Als je partner het te horen heeft gekregen van de Ambassade die je die schriftelijk te benaderen.

Als ik je mag vragen wat de reden is voor de afwijzing. Ik zelf heb op 8 september te horen gekregen dat de toeristenvisum voor mijn  vrouw is afgewezen.

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Man
  • Together we stand !
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2008, 08:37:39 »
Bijv. Nederlands consulaat Shanghai heeft er een handje van om de beslissing laat mee te delen, waardoor de bezwaartermijn kritisch wordt.En na herhaald vragen om de schriftelijke beslissing wordt dan de beslissing met gewijzigde datum gestuurd.
Bij MVV aanvraag gebeurt het ook dat de referent/garantsteller wel bericht krijgt, de aanvrager niet.
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

Scorpio-dragon

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2008, 16:12:15 »
 De vraag blijft dan: hoe het komt dat men maar naar eigen inzicht handeld, terwijl het personeel moet weten hoe de wet in elkaar steekt. Volgens mij vliegen ze met alle richtingen mee.

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2008, 19:36:00 »
Beste allen,

Op 8 september heb ik vernomen dat de toeristenvisum van mijn vrouw is afgewezen.
Helaas heeft ze na 1,5 week nog geen brief ontvangen, waardoor een bezwaarschrift moeilijk is op te stellen.

Kunnen jullie mij adviseren, van hoe nu verder?  :(
Je kunt ook vragen de beslissing (ook)per email aan je partner te sturen.Aan jou sturen doen ze niet.
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

crybaby

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2008, 20:35:18 »
Je kunt ook vragen de beslissing (ook)per email aan je partner te sturen.Aan jou sturen doen ze niet.
Toen ik belde (shanghai) kreeg ik te horen, dat ze alleen status 'afgewezen' zien maar niet de inhoud.
Mijn partner heeft later gebeld en kreeg hetzelfde antwoord.

Aan wie moet ik het overigens vragen? IND... lijkt me? aangezien consulaat shanghai alleen een doorgeefluik is...

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #6 Gepost op: 18 september 2008, 21:12:56 »
Als je weet dat er een afwijzing is kan al bezwaar worden gemaakt zonder dat er iets op schrift staat.

Vraag de ambassade naar het NLD-nummer van de visumaanvraag.
Dan heb je in combinatie met de aanvraagdatum en de personalia van de visumaanvrager voldoende referentie voor het bezwaar bij de Visadienst.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2008, 14:47:39 »
Toen ik belde (shanghai) kreeg ik te horen, dat ze alleen status 'afgewezen' zien maar niet de inhoud.
Mijn partner heeft later gebeld en kreeg hetzelfde antwoord.

Aan wie moet ik het overigens vragen? IND... lijkt me? aangezien consulaat shanghai alleen een doorgeefluik is...
Toch Shanghai weer!Ze kunnen excact zien wat de gronden van afwijzing zijn, en met dosiernr en V nummer zouden ze de aanvrager de volledige info moeten verstrekken.Het bericht komt uir Shanghai, maar er zitten daar mensen die gewoon niet meewerken.

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #8 Gepost op: 19 september 2008, 15:09:07 »
Ff gokken; vestigingsgevaar, weinig bewijs van sociale en economische binding; advies ; NIET een visum in Shanghai aanvragen.
Als je getrouwd bent, mag een visum dan afgewezen worden??

crybaby

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 20 september 2008, 04:30:38 »
Ff gokken; vestigingsgevaar, weinig bewijs van sociale en economische binding; advies ; NIET een visum in Shanghai aanvragen.
Als je getrouwd bent, mag een visum dan afgewezen worden??
Heb vrijdag nog geprobeerd te bellen naar shanghai.. maar helaas.. ze hadden een vrije dag.

Ook vraag ik me af wat voor zin het heeft om garantieverklaring te legaliseren bij de gemeente, wat weer geld en tijd kost.  ???
Hierbij geef je aan de je alle kosten op je neemt en dat de persoon gewoon op afgesproken tijd terug gaat.

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #10 Gepost op: 20 september 2008, 14:53:53 »
je mag Shanghai alleen bellen tussen meen ik half 3 en half 4 , anders wordt de hoorn op de haak gegooid.

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #11 Gepost op: 25 september 2008, 17:53:57 »
Nog steeds niks binnen? :o

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #12 Gepost op: 25 september 2008, 18:46:07 »
Citaat
Ook vraag ik me af wat voor zin het heeft om garantieverklaring te legaliseren bij de gemeente, wat weer geld en tijd kost. 
Hierbij geef je aan de je alle kosten op je neemt en dat de persoon gewoon op afgesproken tijd terug gaat.
bij de aanvraag is toch al een garantieverklaring door jou ingediend, wat heeft een legalisatie( als dat al zou kunnen ) dan voor nut?

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #13 Gepost op: 26 september 2008, 13:49:28 »
Er volstaat gewoon een eigen brief, inhoudende een uitnodiging, met een copie van het paspoort van de ondertekenaar.
Dit dient uitsluitend ter bevestiging van het reisdoel.

Als ook een financiële garantstelling nodig is, dan heeft de Visadienst daarvoor speciale formulieren, maar daarmee hoef je echt niet bij de gemeente langs.

Maar ja, ambassades hebben zo hun eigen agenda's.
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

Nens

• ForumAdmin
  • Geslacht: Vrouw
  • Ecuador - Nederland
    • Stichting Chiapas Indianen
« Reactie #14 Gepost op: 26 september 2008, 13:57:10 »
Als ook een financiële garantstelling nodig is, dan heeft de Visadienst daarvoor speciale formulieren, maar daarmee hoef je echt niet bij de gemeente langs.

Maar ja, ambassades hebben zo hun eigen agenda's.
Blijkbaar, de ambassade in Quito (waar we eigenlijk uitsluitend positieve ervaringen mee hebben) vraagt wel degelijk om een door de Gemeente gelegaliseerde garantverklaring. Ik heb er gisteren ook net 1 gehaald bij de Gemeente Rotterdam, die daar ook speciale formulieren voor hebben. Kostte me € 10,--.
Lo que las ideologias dividen al hombre,
el amor con sus hilos los une en su nombre

crybaby

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #15 Gepost op: 28 september 2008, 11:07:34 »
Op aanraden heb ik de NLD nummer's achterhaald en doorgegeven aan Prawo. Ookal weet ik niet precies wat de reden is van de afwijzing (brief nog steeds niet binnen).

*zucht*

Dit is dan nog een toeristenvisum... volgende jaar.. MVV.

crybaby

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 04 oktober 2008, 16:36:05 »
Is er al leven in Shanghai gekomen, en weet je al wat de reden afwijzing is? :-\
Helemaal niks...

Ik ga ze maandag bellen in Shanghai.
Ook neem ik ff contact op met Prawo ;) kijken of een bezwaarschrift verstuurd is of niet... en of hij nog wat informatie van me nodig heeft.

Ik had gehoopt dat alles vlekkeloos zal gaan :( en dat we samen konden zijn tijdens de wintermaanden.. :'(

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #17 Gepost op: 04 oktober 2008, 17:03:41 »
Kijk uit dat de bezwaartermijn niet in gevaar komt, ik meen dat die 6 weken is.
Maar daar gaat wel ff de tijd af die je nodig hebt on spullen naar Prawo te sturen, en voor hen om het bezwaar in te dienen.En van die 6 weken zijn er al bijna 4 voorbij, vanaf 8-9!!
Afgelopen week zijn ze in Shanghai natuurlijk ook wo-do-vrij dicht geweest, ivm Chinese National Days.
Wordt zo langzamerhand gebruikelijk in Shanghai om de beslissing niet/na herhaalde verzoekenpas - te versturen. Prawo c.s. heeft onderhand xtra hulp nodig voor alle  Shanghai -gevallen...

OUCH , had er overheen gelezen dat je  het al aan Prawo had doorgespeeld.Ben benieuwd wat voor afwijzingsgronden je partner krijgt. >:(

crybaby

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #18 Gepost op: 08 oktober 2008, 19:14:16 »
Kijk uit dat de bezwaartermijn niet in gevaar komt, ik meen dat die 6 weken is.
Maar daar gaat wel ff de tijd af die je nodig hebt on spullen naar Prawo te sturen, en voor hen om het bezwaar in te dienen.En van die 6 weken zijn er al bijna 4 voorbij, vanaf 8-9!!
Afgelopen week zijn ze in Shanghai natuurlijk ook wo-do-vrij dicht geweest, ivm Chinese National Days.
Wordt zo langzamerhand gebruikelijk in Shanghai om de beslissing niet/na herhaalde verzoekenpas - te versturen. Prawo c.s. heeft onderhand xtra hulp nodig voor alle  Shanghai -gevallen...

OUCH , had er overheen gelezen dat je  het al aan Prawo had doorgespeeld.Ben benieuwd wat voor afwijzingsgronden je partner krijgt. >:(
Heb geprobeerd Prawo.. telefonisch te bereiken vandaag.. helaas :( kreeg een antwoord apparaat. Daarvoor had ik op maandag nog een email verstuurd nog geen antwoord erop gekregen, met de vraag wat de status ervan is.

Enig idee of ik zelf een bezwaarschrift kan sturen? Zo ja, kan ik ergens een voorbeeld nemen?

crybaby

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #19 Gepost op: 08 oktober 2008, 19:19:55 »
Ow.. ja.. ik had nog contact gehad.. alweer met Shanghai.. en nu mag mijn vrouw weer naar Shanghai reizen om een kopie op te halen.

Ze wou het niet versturen, faxen of emailen.

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #20 Gepost op: 08 oktober 2008, 20:17:28 »
Via email een klacht indienen bij de consul.Contactinformatie
4/F, East Tower, Sun Plaza
88 Xian Xia Road
Shanghai 200336
P.R. China

Tel:  86 (0)21 6209 9076
Fax: 86 (0)216209 9079
E-mail algemeen: nlgovsha@uninet.com.cn

En bij de consulaire dienst van MinBuZa.

En/Of zelf bellen en de consul Mr Eric Verwaal aan de telefoon vragen. Laat je niet afschapen door die dame.
 Het personeel daar maakt er echt een potje van.  >:D
Ik heb het woeste vermoeden welke dame dat is.
In de info over afwijzing staat duidelijk via post of email. Zelf naar Shanghai moeten reizen is gewoon idioot.
Krijgt je partner een ticket en reisvergoeding van ze?

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #21 Gepost op: 09 oktober 2008, 12:30:40 »
Hou wel de moed erin, ze  zit heus wel met je onder de kerstboom!

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #22 Gepost op: 09 oktober 2008, 14:05:56 »
Na een maand geen bericht binnen, vraag me af wat voor postafdeling zij hebben, je bent nu in 2 maanden tijd al de 4e waarvan ik het  weet.dat een beslissing niet aankomt.Of na heel veel touwtrekken en zeuren en bellen en mailen.

crybaby

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #23 Gepost op: 13 oktober 2008, 20:10:03 »
Vorige week had ik nog geprobeerd Prawo te bereiken maar kreeg .. een antwoordapparaat.
Hopelijk krijg ik hem wel aan de lijn.. morgen.

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #24 Gepost op: 13 oktober 2008, 22:26:26 »
Weinig kans want hij zit in Zweden en is er pas weer maandag 20 oktober 2008.

Maar als het goed is is alles m.b.t. bezwaar in gang gezet en is het wachten op het ambassadedossier.

Heb je de vragenlijst nog gekregen?
Na het maken van een pdf voor algemeen gebruik zou je die vast kunnen invullen en opsturen naar kantoor.
De Visadienst gaat er toch om vragen en zo winnen we weer wat tijd.