Beste allen,Op 8 september heb ik vernomen dat de toeristenvisum van mijn vrouw is afgewezen.Helaas heeft ze na 1,5 week nog geen brief ontvangen, waardoor een bezwaarschrift moeilijk is op te stellen.Kunnen jullie mij adviseren, van hoe nu verder? :(
Je kunt ook vragen de beslissing (ook)per email aan je partner te sturen.Aan jou sturen doen ze niet.
Toen ik belde (shanghai) kreeg ik te horen, dat ze alleen status 'afgewezen' zien maar niet de inhoud.Mijn partner heeft later gebeld en kreeg hetzelfde antwoord. Aan wie moet ik het overigens vragen? IND... lijkt me? aangezien consulaat shanghai alleen een doorgeefluik is...
Ff gokken; vestigingsgevaar, weinig bewijs van sociale en economische binding; advies ; NIET een visum in Shanghai aanvragen.Als je getrouwd bent, mag een visum dan afgewezen worden??
Ook vraag ik me af wat voor zin het heeft om garantieverklaring te legaliseren bij de gemeente, wat weer geld en tijd kost. Hierbij geef je aan de je alle kosten op je neemt en dat de persoon gewoon op afgesproken tijd terug gaat.
Als ook een financiële garantstelling nodig is, dan heeft de Visadienst daarvoor speciale formulieren, maar daarmee hoef je echt niet bij de gemeente langs.Maar ja, ambassades hebben zo hun eigen agenda's.
Is er al leven in Shanghai gekomen, en weet je al wat de reden afwijzing is? :-\
Kijk uit dat de bezwaartermijn niet in gevaar komt, ik meen dat die 6 weken is.Maar daar gaat wel ff de tijd af die je nodig hebt on spullen naar Prawo te sturen, en voor hen om het bezwaar in te dienen.En van die 6 weken zijn er al bijna 4 voorbij, vanaf 8-9!!Afgelopen week zijn ze in Shanghai natuurlijk ook wo-do-vrij dicht geweest, ivm Chinese National Days.Wordt zo langzamerhand gebruikelijk in Shanghai om de beslissing niet/na herhaalde verzoekenpas - te versturen. Prawo c.s. heeft onderhand xtra hulp nodig voor alle Shanghai -gevallen...OUCH , had er overheen gelezen dat je het al aan Prawo had doorgespeeld.Ben benieuwd wat voor afwijzingsgronden je partner krijgt.