Auteur Topic: Nav radio-uitzending  (gelezen 1371 keer)

SaMa2

• Nog nieuw en fris
  • *
Nav radio-uitzending
« Gepost op: 16 september 2008, 11:59:00 »
Ik heb zojuist de radio-uitzending beluisterd via internet, vanwege de op deze site geplaatste link (dank).
Nu vraag ik mij af of de daarin genoemde België-route, met alleen maar de intentie om daar te gaan werken, niet ook daadwerkelijk daar een baan hebben, ook zou kunnen lukken met mijn hier al eerder genoemde alimentatie. Met deze alimentatie kan ik volgens mij verblijven waar ik wil...
Ik ben momenteel erg op zoek naar mogelijkheden. Pfff.
En ook ben ik nu op zoek naar een parttime - aanvullende - baan. En dat is ook niet zo makkelijk als je meer dan alleen maar een jaarcontract nodig hebt (eigenlijk minimaal 1 1/2 jaar).

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
Re: Nav radio-uitzending
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2008, 16:18:37 »
Voor de België-route is geen werk nodig, wel voldoende middelen van bestaan.
Dat kan in principe die alimentatie zijn, maar vervalt die niet bij een nieuwe relatie?

Je moet er feitelijk verblijven (tenminste één dag per week als je in NL werkt of studeert). Een postadres volstaat niet en neigt al vlug naar fraude.

Als je hem op basis van EU rechten in België bij je wilt hebben dan zul je moeten trouwen.
Dat hoeft niet als jullie na jouw terugkeer uit België hier ongehuwd gaan samenwonen.

Een jaarcontract is in geen geval nodig als de EU regels van toepassing zijn.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Man
  • Together we stand !
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2008, 21:48:49 »
Alimentatie vervalt na huwelijk, bij een relatie moet de ex-partner toch herziening aanvragen, of stoppen met betalen, en afwachten of jij daarop reageert door een procedure aan te spannen?
Zodra je partner is ingeschreven in GBA kan  de advokaat van je ex dat inzien, en zou het recht op alimentatie kunnen vervallen.Tenslotte is de GBA niet voor iedereen in te zien, je kunt dat namelijk aangeven bij de inschrijving.
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

SaMa2

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 01 oktober 2008, 23:06:41 »
Bedankt voor reacties.
Ik zit heel diep in het overwegen wat we kunnen doen... Wat ik voor mijn partner kan doen, en wat voor hem alsnog mogelijk is. We hebben er echter een 'hard hoofd in' (had ik maar een baan...)
SaMa