Auteur Topic: Re: Ik ben hier ook!! (voorsteltopic # 16)  (gelezen 21614 keer)

janthai

• Komt net kijken
Re: Re: Ik ben hier ook!! (voorsteltopic # 16)
« Reactie #275 Gepost op: 10 februari 2010, 15:47:20 »
Hallo allemaal,  Even voorstellen maar.  ik ben Jan en getrouwt met Saysulee een Thaise en woon/verblijf al meer dan 13  jaar in Thailand. Wij willen niet naar Holland verhuizen,watmoet je dan hier op dit forum zullen jullie zeggen.
 Nou .....er komen nog al wat Hollanders ,die hier willen gaan wonen bij ons op bezoek en komen dan met vragen over wonen hier of een Thaise meenemen naar Holland .Om een beetje bij te blijven,en misschien eens iemand van dienst te zijn wil ik hier wat rond neuzen.  En ...........persoonlijk heb ik soms ook nog wel wat vragen.

Vr Gr .    Jan

Goofy

• ForumAdmin
  • Geslacht: Man
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #276 Gepost op: 10 februari 2010, 16:35:14 »
Er zijn meer mensen hier actief die niet hun partner naar Nederland hebben gehaald, maar dat ze naar hun partner buiten Nederland zijn verhuisd. Ook daar spelen verschillende vragen en interessante elementen.

Welkom.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)

whausje

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #277 Gepost op: 11 februari 2010, 21:57:38 »
en Ik ben hier ook!

Hallo allemaal. Ik ben Sannie en samen met Hrishi uit India. De laatste 1,5 jaar heb ik daar gewerkt en geleefd met hem, maar de toekomst ligt hier en niet daar!
Alles op alles, we willen bij elkaar zijn en daar zijn we nu druk mee bezig. Maar vrolijkheid is anders. Tot nu toe was de IND behulpzaam, maar de persoon die de regels maakt is natuurlijk een grote  O| 
Voldoe niet aan de eisen, dus we zijn op zoekende naar de gaatjes in de regels
We proberen vanalles om hem zo snel mogelijk hier te krijgen. zijn nederlands word ontwikkeld, maar ik wil niet dat hij zijn toekomstige werkgever lekkerding noemt dus we oefenen nog gewoon even verder ;)
Ben hier ondertussen op zoek naar tips en hulp en hoop zo wat verder te komen in alle verwarring in regels die dit veroorzaakt!

groetjes!

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #278 Gepost op: 12 februari 2010, 09:48:45 »
Welkom Jan en Sannie.
Info genoeg hier. @ Jan; misschien een optie voor je om Nederlandse les te geven in Thailand, als voorbereiding voor het Inburgeringsexamen Buitenland?
Als ik het zo lees, is er wat dat betreft veel kaf onder het koren, en goede info verstrekken is ook heel belangrijk.
@Sannie, heb op je andere bericht al geantwoord.Succes met de zoektocht!
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

janthai

• Komt net kijken
« Reactie #279 Gepost op: 12 februari 2010, 15:51:16 »
Wat betreft het les geven.Wij wonen in het hoge noorden een beetje in de bergen ongv. 50 km ten noorden van Chiangmai dan komt er van lesgeven niet zoveel terecht . Wel een goed idee hoor !   Ergens in de omgeving van Bangkok is een Nederlander die lesgeeft ....goed maar duur.
Vragen of opmerkingen........komt U maar .

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #280 Gepost op: 14 februari 2010, 17:38:10 »
Laten we maar verder gaan , bijvoorbeeld hier ; http://www.mixed-couples.nl/forum/index.php/topic,11621.0.html
ok een partner uit ...Thailand
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

hknl

• Komt net kijken
« Reactie #281 Gepost op: 17 februari 2010, 16:19:56 »
G'day!

Ik ben Hans en mijn Australische partner en ik wonen sinds september 2009 officieel samen. Wij zijn al een stel sinds december 2007 en ik october 2010 gaan wij daarom ook trouwen.
Mijn partner werkt sinds juni 2009 als kennismigrant in Nederland naar volle tevredenheid.
Grtz,
Hanzie

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #282 Gepost op: 17 februari 2010, 22:55:07 »
Welkom Aussies op MC!

sietz

• Komt net kijken
    • www.sietskewouda.com
« Reactie #283 Gepost op: 25 februari 2010, 12:17:24 »
Hallo,

Mijn naam is Sietske. Ik ben een derde jaars fotografie studente aan de
Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag.
De aankomende maanden ben ik bezig met een fotoserie over interculturele relaties.
Ik wil verschillende gemengde stelletjes fotograferen,
waarbij de ene partner afkomstig is uit Nederland en de ander uit een andere cultuur.
Het gaat over de diversiteit, de rijkdom en de schoonheid van de multiculturele samenleving.
Zij tonen de mooie kanten van een multiculturele samenleving.
En natuurlijk zijn er ook zaken waar ze tegenaan lopen, in de maatschappij en thuis.

Voor de fotoserie wil ik o.a. jonge en oudere stelletjes fotograferen, gezinnen, kinderen
van verschillende etniciteiten, partners van asielzoekers, etc.
Het gaat om documentaire foto's: een document van hun leefsituatie op dit moment,
in de vorm van portretten (thuis of op straat), en ik wil bij hen thuis fotograferen.
Hoe geven ze vorm aan de verschillende culturen in hen leven?
Welk thuis hebben ze gecreëerd uitgaande van de twee verschillende culturen?

Zijn er hier mensen die hieraan mee willen werken?

Een vriendelijke groet, Sietske

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #284 Gepost op: 25 februari 2010, 14:19:34 »
Kunnen we niet zelf foto's insturen ;)

Ummie

• Komt net kijken
« Reactie #285 Gepost op: 06 maart 2010, 03:21:08 »
Hoi allemaal,

ik ben ummie, ben geboren en getogen in Nl maar ben van Marokkaanse komaf. Samen met mij Nederlandse partner hebben we trouwplannen. Vandaar dat ik me interesseer in gemenge relaties, ondanks we beiden in NL wonen. Tot zo ver mijn voorstellen, vragen zijn welkom :)

liefss

Liefde is.....kleurenblind!

miscorazon

• Komt net kijken
« Reactie #286 Gepost op: 06 maart 2010, 19:30:39 »
hallo allemaal,ik wil me ook even voorstellen, mijn naam nog even niet ,maar ik ben 35 jaar en mijn man is dominicaans en woont in santo domingo,we hebben elkaar leren kennen in augustus 2007,onze eerste heerlijke romantische ontmoeting was toen ik voor een maand naar hem ging december 2007,vervolgens ben ik voor 2 maanden naar hem toegegaan halverwege 2008 en zijn we getrouwd,daarna ben ik nog een aantal keer naar hem toegegaan,hij is alles wat ik zoek in een man,we zijn elkaars tegenpolen die elkaar aanvullen, ik druk en impulsief en hij rustig en een denker, onze gezamelijke passie is honden,hij heeft een goedlopende  kennel naast zijn dubbele goede banen.
ik ben vandaag precies 14 weken zwanger en we kijken erg uit naar ons eerste kindje samen(is niet mijn eerste voor hem wel)
mijn man heeft zijn examen gehaald,we zijn dus getrouwd en is gelegaliseert en ik had al mijn papieren verzameld en alles is gisteren naar de IND gegaan voor de adviesaanvraag.
meer dan 100 paginaas pffff, :o
ik heb wel mijn twijfels of het goedgekeurt gaat worden omdat mijn aanvraag niet zo standaard is met een jaar contract en werk ed,maar zal netjes mijn vragen in een ander topic gooien. ;D
ik doe mijn aanvraag doormiddel van een uitkering van de sociale dienst en zou dus graag horen of er ook mensen zijn die het is gelukt op deze manier?
het is al moeilijk als je een baan heb en aan de inkomens eis voldoet laat staan mijn poging ???
maar volgens de IND lees je ook alleen van mensen die het niet is gelukt omdat zij nog de nodige vragen hebben en hun beklag doen en hoor je niks van de mensen die het wel is gelukt,dus alle reacties zijn welkom,tevens soortgenootjes met een dominicaanse partner ,lijk me leuk ervaringen uit te wisselen.
heb al een stukje gezet bij mensen met een dominicaanse partner ;)
voor iedereen die bezig is met een aanvraag,veel sterkte :D
*ontmoet 2007
*getrouwd mei 2008
*examen april 2009
*in dec ons kindje verwekt ;-p
*5 maart 2010 aanvraag verstuurt

New_York

• Komt net kijken
« Reactie #287 Gepost op: 08 maart 2010, 09:53:43 »
Ik ben hier ook!

Naar aanleiding van wat problemen met de verblijfsvergunning van mijn partner hier aangemeld. Tot nu toe al wat goede adviezen gekregen maar nog een lange weg te gaan ben ik bang....

Iris65

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Het leven is een uitdaging - Neem hem aan
« Reactie #288 Gepost op: 08 maart 2010, 14:44:37 »
Hallo Allemaal, ff voorstellen
Mijn naam is Iris 44 jaar oud (nederlandse) en ik heb een Turkse vriend
Ik ben lid geworden van deze groep omdat ik opzoek ben naar info over onze situatie
Ik heb mijn vriend ongeveer 1 jaar geleden leren kennen, hij is een zakenpartner van mijn broer
Mijn vriend woont sedert 2003 hier en heeft een autoschade bedrijf opgericht, hij staat ingeschreven in het bevolkingsregister (heeft een BSN nummer) en is daarbij ook verzekerd (ziekenfonds) staatingeschreven bij kamer van koophandel etc.
Om eerlijk te zeggen weet ik niet zoveel hoe dit allemaal in zijn werk gaat met zo'n werk/verblijfsvergunning
Het komt erop neer dat dit zijn 2de bedrijf hier is, de IND had het eerste verzoek afgewezen op grond van (een niet rendabele bedrijf) hij moest toen terug naar Turkije
De aanvraag voor zijn 2de bedrijf loopt al enige tijd, hij heeft 2 maal stempels van elk 3 maanden gehad, hij moet 18 Maart weer naar de IND maar hij is een beetje huiverig voor
Stel dat de IND zijn verzoek afwijst wat kan ik hierin voor hem betekenen?
Kan hij weer een nieuwe bedrijf opstarten met een Nederlander als zakenpartner?
Ik moet ook toevoegen dat ik al 15 jaartjes een WAO uitkering ontvang (80/100%)  
Mijn vriend staat niet bij mij ingeschreven (maar bij een collega)  en staat bij kamer van koophandel meteen zakenvriend ingeschreven. Wel staat het bedrijf op zijn naam. Hij betaald alle belasting premies etc.
Mijn vriend wordt gebruikt op de werkvloer omdat hij niet in het bezit is van een geldige verblijfstatus en Nederlandse nationaliteit. Hij heeft mensen nodig om zaken af te handelen en wordt forst afgeperst;  bijv. Hij mag hier geen auto rijden maar heeft wel iemand nodig die dat wel kan, dus betaald hij de autoverzekeringenen benzine van zijn collega’s etc. zo zijn er nog tal van andere dingen. Stel  dat wij over een andere boeg gaanen ik een MVV voor hem aanvraag wat zijn de procedure? Moet hij terug naar Turkije in zijn geval ondanks hij hier al alle nodige bewijzen heeft (BSN nummer ingeschreven bevolkingsregister, ingeschreven kamer van koophandel ,
ziekenfonds etc.)  Kan ik hier met hem trouwen of moet dat in Turkije?
Ik ben echt bang dat dit een lange lijdensweg gaat worden, hoe lang duurt het voordat je een verblijfstatus krijg als je hier een eigenbedrijf hebt, kun je je Naturaliseren met zo’n status
AUB alle informatie zijn welkom
Iris

Iris65

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #289 Gepost op: 08 maart 2010, 15:26:34 »
Ik zou zeggen, vergeet alles wat nu in NL loopt.
Laat hem teruggaan naar TR en een MVV aanvragen waarbij jij je beroept op vrijstelling van het middelenvereiste omdat je WAO hebt.
Of ga samen een half jaar naar Spanje (of een ander EU land) en maak gebruik van jouw EU rechten.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

Iris65

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Het leven is een uitdaging - Neem hem aan
« Reactie #290 Gepost op: 08 maart 2010, 17:04:08 »
Bedankt voor uw snelle reactie

Ik weet niet als ik met behoud van mijn WAO uitkering in een ander EU land kan wonen
Ik heb ook 3 kinderen die op school zitten, de 1ste zit in het voorgezet onderwijs
en de 2de op de MBO.
Ik heb hier ook de nodige verplichtingen, zoals huishuur etc.
Wat houd EU rechten eigenlijk in?
M.Vr. Groet
Iris65
Iris65

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #291 Gepost op: 08 maart 2010, 17:09:18 »
WAO kun je gewoon meenemen naar Belgie of ander EU land.Als jij langer dan 3 maanden in een ander EU land woont, heb je EU rechten opgebouwd.Je kunt je ook samen met je vriend daar inschrijven. In principe is het weekend in B  wonen ook genoeg, gezien het bedrijf. Eerste 8 maanden hoef je je niet uit te schrijven in NL. Lees het Belgie topic ff rustig door , en kom maar met vragen.Succes.

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #292 Gepost op: 08 maart 2010, 18:35:07 »
Plan zo'n tocht in de grote vakantie en neem de kinderen mee.
Voor een korte periode voor en/of na de vakantie regel je dan opvang voor de kinderen (opa en oma of oom en tante tijdelijk in huis of uit logeren).

Ik zou dit niet in België uitvoeren omdat dan niet zeker is dat het in vier maanden met alle papierwerk rond is. Bovendien verdienen de Belgen je centen niet, gezien hun opstelling tegenover Nederlanders in jullie situatie.
Een appartementje in Spanje vinden de kinderen wellicht ook leuker.
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

jetty

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #293 Gepost op: 08 maart 2010, 19:00:10 »
hallo allemaal,

Mijn naam is Jetty en heb een Algerijnse partner. Ik ben voor het eerst hier en mijn vriend en ik willen graag nogmaals proberen een visum voor Nederland,de vorige keer is het afgewezen, let wel: het toeristenvisum. Het lijkt wel of je stinkend rijk moet zijn om uberhaupt voor een visum in aanmerking te komen.
Ik ben op zoek naar tips en adviezen, of is er een bemiddelingsbureau of iets dergelijks.Wie kan helpen??

Groetjes Jetty

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #294 Gepost op: 10 maart 2010, 22:50:10 »
Welkom Jetty en Michel'!!
@ Jetty, adviezen hier zijn gratis, en de zg  immigratie-consulenten kosten geld, maar leveren vaak geen resultaat.
Algerije is gewoon een moeilijk land om een visum voor te krijgen.
Lees de info over visa op de site , en kom maar met de vragen!

Anais72

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #295 Gepost op: 11 maart 2010, 20:42:09 »
Hallo,

Ik stel me ook even voor. Ik woon alweer bijna 15 jaar in Amerika (met wat tussen pauzes). Mijn Cubaanse vriend (genaturaliseerde Amerikaan) wonen sinds 2006 samen en hebben sinds 2007 een zoontje.

We zitten al een tijd lang met het idee te spelen om in Nederland te komen wonen. Betere en goodkopere scholen, dichterbij familie, makkelijker leven enz. Het is behoorlijk zwaar in de VS met de economie.

Ik ben me op dit moment een beetje aan het orienteren of het mogelijk is en wat er zoal bij komt kijken. Gelukkig is het voor ons zoontje geen probleem want die heeft via mij een Nederlands paspoort. Dat scheelt alweer.

Lastig om het allemaal uit te zoeken want elke situaltie is zo anders.

Groetjes,
D~

icitaiwan

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #296 Gepost op: 14 maart 2010, 04:57:12 »
Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Andrea en ik woon inmiddels alweer 7 jaar in Taiwan. Ik ben getrouwd met een taiwanees en samen hebben we een dochtertje dat de taiwanese en nederlandse nationaliteit heeft.
We zouden nu graag terug naar Nederland willen, maar zoals jullie wel weten, dat is moeilijk. Ik heb nu gelezen over de Belgie en Duitsland route, maar voor ons is er nog een alternatief...de Spanje route. Zowel mijn schoonzus als schoonmoeder hebben een verblijfsvergunning voor Spanje en mijn schoonouders bezitten er ook een apartement waar ze nu 2 jaar gaan wonen. Nu probeer ik meer informatie te vinden over de Spanje route, om te kijken of we via deze weg terug naar NL kunnen :).

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #297 Gepost op: 14 maart 2010, 07:27:29 »
We zouden nu graag terug naar Nederland willen, maar zoals jullie wel weten, dat is moeilijk. Ik heb nu gelezen over de Belgie en Duitsland route, maar voor ons is er nog een alternatief...de Spanje route.
...
Nu probeer ik meer informatie te vinden over de Spanje route, om te kijken of we via deze weg terug naar NL kunnen :).

Het is in feite de EU route waarbij je keuze hebt uit 26 lidstaten daaronder Spanje.

Spanje is op dit moment het eenvoudigst.
Ga wonen bij familie en meld je alle drie aan bij de autoriteiten, de familie weet ongetwijfeld waar voor hun woonplaats want als het goed is hebben ze zelf al de "residencia comunitario" geregeld.

icitaiwan

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #298 Gepost op: 14 maart 2010, 11:00:18 »
Het is in feite de EU route waarbij je keuze hebt uit 26 lidstaten daaronder Spanje.

Spanje is op dit moment het eenvoudigst.
Ga wonen bij familie en meld je alle drie aan bij de autoriteiten, de familie weet ongetwijfeld waar voor hun woonplaats want als het goed is hebben ze zelf al de "residencia comunitario" geregeld.

Prawo...dit klinkt eenvoudig. In mijn eigen topic heb ik nog wat meer vragen gesteld. Zou je me daar nog mee kunnen helpen als het kan. We gaan dan trouwens in Valencia wonen :). Nogmaals bedankt.

lieveke

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #299 Gepost op: 15 maart 2010, 09:59:30 »
Namaste, ik heb al een vraagje gestel hier, maar me vergeten voor te stellen. Dus bij deze: ik ben Lieveke, 38 jaar, mijn vriend woont in het Himalaya-staatje Sikkim (India). Sinds anderhalf jaar reis ik regelmatig op en neer tussen Nederland en Sikkim, en verblijf daar dan elke keer 2, 3 maanden. We zijn van plan om ons in Sikkim te vestigen, maar voordat het zover is, wil ik natuurlijk dat hij ook Nederland leert kennen en mijn leventje hier. Helemaal nu ik zwanger ben en we natuurlijk enorm hopen dat hij bij de bevalling kan zijn. Nu dus druk bezig met een toeristenvisumaanvraag, maar dat lijkt lastig, aangezien hij freelancer is en dus geen hard bewijs heeft dat hij teruggaat naar Sikkim. Ik hoop dan ook dat onze plannen om samen naar Sikkim te gaan worden geaccepteerd, maar ook die plannen zijn geen harde bewijzen. Soms denk ik dat een aanvraag voor een mvv misschien wel beter is.... al is dat misschien al te laat (september ideale aankomst in NL). Tips?