Stichting Mixed-Couples
16 maart 2010, 00:08:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Forum   Blogs Help Inloggen Registreren  
*

Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Re: Ik ben hier ook!! (voorsteltopic # 16)  (gelezen 16613 keer)
sietz en 1 gast bekijken dit topic.
Sel2006
Komt net kijken

Partner: turkse

« Antwoord #250 Gepost op: 15 januari 2010, 14:45:31 »

Hoi Allemaal,

Ik ben Sel.. via google ben ik op deze site gekomen toen ik bezig was met zoeken naar informatie. ik heb er veel van kunnen lezen hier maar ik heb nog steeds vragen waar ik geen antwoord op heb.
ik ga even mijn belangrijkste vraag kort stellen. Ik heb een partner in turkije die ik naar Nederland wil halen. Ik krijg per 1 feb 12 maanden contract. Ik heb een detacheringsovereenkomst. dus mijn vraag is of ik dan daarmee ook een aanvraag kan indienen? hoe lang moet mijn arbeidsverleden zijn? moet ik dan loonstroken van 3 maanden inleveren of van afgelopen 3 jaar zoals dat bij uitzendovereenkomsten moet gebeuren.
alvast bedankt...

LiFenTon2005
Steunt de Stichting
Geslacht: Man
Partner: Chinese

« Antwoord #251 Gepost op: 16 januari 2010, 12:07:43 »

Zorgen dat jullie voor 1 februari de aanvraag indienen, dan heb je nog een contract voor een jaar.Het inkomen voldoet aan de norm van 1555 pm?
Een contract voor een jaar  is de eis, of dat nou een detacheringscontract is maakt  volgens mij niet uit .
Zorg wel dat alle documenten van je partner compleet zijn, met de benodigde Turkse en NL Ambassade legalisaties.Wordt dus opschieten...

Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !
Pesty81
Komt net kijken

Partner: Indonesisch

« Antwoord #252 Gepost op: 16 januari 2010, 17:28:12 »

Hallo allemaal,

Ik wil zsm mijn indonesische vriendin deze kant op halen.
Na wat zoeken van diverse procedures via google ben ik op dit forum terecht gekomen en hoop ik hier ook antwoorden te vinden op mijn vragen.

Grtzz,

Eddy
richardv
Steunt de Stichting
**
Partner: Chinese (Beijing)

« Antwoord #253 Gepost op: 16 januari 2010, 18:00:56 »

Welkom op het forum Eddy, Sel en Eric.
Ik hoop dat al jullie vragen beantwoord worden.
Suc6 met de procedures.

Okt 2006: Elkaar ontmoet in Beijing.
23-12-2008: MVV binnen 12 weken.
20-03-2009: VVR 1 jaar.
11-05-2009: Getrouwd in Nederland!
20-03-2010: VVR 5 jaar.
EricTania
Komt net kijken

Partner: Belarus

« Antwoord #254 Gepost op: 18 januari 2010, 23:01:44 »

Hallo LiFenTon2005.
Tania spreekt naast Russisch ook nog redelijk goed Engels,
en we zijn nu bezig met het leren van Nederlands, wat erg lastig is.
Maar, doorzetten zal resultaat opleveren.

Hoe de waardering van haar diploma's is ben ik aan het uitzoeken,
maar het huidige inkomensniveau is niet erg hoog, dus inderdaad een struikelblok
Het huidige alternatief is sparen, maar dat spreekt voor zich..

Maar, ik heb nog lang niet alle voor ons van belang zijnde posings gelezen, dus
wie weet wat er hier nog te ontdekken valt.

Tot zover,
groetjes,
Eric en Tania
HALF GRIEKS
Komt net kijken

Partner: GRIEK

« Antwoord #255 Gepost op: 21 januari 2010, 10:16:20 »

Hoi allemaal!!!
Interessante site!!! Vooralsnog ziet het er naar uit dat wij hier nog wel blijven wonen (Griekenland)
Maar het is nooit weg om al het een en ander te weten voor een evt terugkeer voordat het misschien
zover gaat komen, wat ik eigenlijk zelf het liefste zou willen........
Ik ben half grieks en woon hier nu 12 jaar, getrouwd met kinderen. Partner Griek.
Eigenlijk heb ik niet zoveel kunnen vinden over mijn situatie, of moet ik beter zoeken?
Groetjess uit Griekenland
Goofy
ForumAdmin
Partner: Indonesische

« Antwoord #256 Gepost op: 21 januari 2010, 11:08:08 »

Welkom, jullie zijn in de makkelijke situatie dat jij EU rechten heb opgebouwd en dat je partner zo-wie-zo door zijn nationaliteit EU rechten heeft. Wanneer jullie eventueel naar Nederland willen verhuizen of op bezoek willen geldt het vrij verkeer.

2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)
Prawo
X.O.
Deskundige

« Antwoord #257 Gepost op: 22 januari 2010, 10:14:17 »

Als Nederlander zit je in Griekenland (ook) met EU rechten.

Bij eventuele terugkeer prevaleren de rechten op grond van je Griekse nationaliteit, maar daarnaast heb je die ook als terugkerende Nederlander.

Je Griekse partner heeft in NL gewoon EU rechten.

• Tijdig bezwaar maken, in beroep gaan en een klacht indienen helpt! Ga niet zelf pionieren, schakel een advocaat in.
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak zelf recht op gesubsidieerde rechtsbijstand.
Road Runner
Nog nieuw en fris
*
Partner: Keniaanse

« Antwoord #258 Gepost op: 23 januari 2010, 14:46:07 »

Hoi allemaal,

Goed ik zal me dan ook maar even voorstellen. Ben natuurlijk niet echt Road Runner wilde dat ik zo hard kon rennen. Maar ik hou het toch maar even op die naam voorlopig. Ben hier op deze site terecht gekomen via zoeken op google. Heb in mei 2008 een vrouw leren kennen in Kenya! Was hier bezig 2 stichtingen. 1 van de stichtingen zit ik zelf in bestuur. Maar het klikte zo goed met haar dat ik daarna nog vele malen in Kenya ben geweest om haar en haar dochter op te zoeken. En zij is afgelopen december eindelijk ook in Nederland geweest na bezwaarprocedure tegen weigering toeristenvisum. Maar 1 ding is zeker dat we met elkaar verder willen.
Hoop dat mensen mij hier mijn vele vragen die ik heb over verdere procedure duidelijker kunnen maken.

Groetjes,
Road Runner
LiFenTon2005
Steunt de Stichting

« Antwoord #259 Gepost op: 23 januari 2010, 17:24:34 »

Zorg maar dat hardlopers geen doodlopers worden; met name tegen de IND muur, maar dar heb je al kennis mee gemaakt. Kom maar op met je vragen wat het beste te doen. Knipoog

Merkaba
Komt net kijken

Partner: Barbadiaanse

« Antwoord #260 Gepost op: 02 februari 2010, 15:21:09 »

Hallo, ik stel mij even voor op deze manier; ik moet mijn weg nog vinden op de forumsites...dit is helemaal nieuw voor me.

Ik ben heel blij met deze site, dat als eerste!
Twaalf jaar geleden werkte ik op een cruiseschip in de Caribbean, en daar ontmoette ik mijn huidige vriend, die van Barbados komt. We werkten samen, werden verliefd, ik werd zwanger en ging van boord.
In 1999 beviel ik van een prachtige zoon. Onze relatie liep stuk, het contact bleef.

Inmiddels een aantal jaren ouder en wijzer, ontdekten we onlangs dat we graag ons leven als gezin willen leiden.

Ik dacht in eerste instantie heel naief dat dat zo zou gaan, hij is immers de vader van ons kind?!
Foutje.

Nu zoeken we naar manieren. Ik ben freelancer, en verdien onregelmatig en ook geen bakken met geld.

Onze eerste inzet was om te gaan trouwen, we vrezen dat een verblijfsvergunning sowieso een probleem gaat worden, maar we willen de verbinding die we hebben officieel maken. Van daaruit kijken we verder, wie weet verkassen we wel naar het buitenland.

In mei komt hij uit Barbados, onze planning is om dan te gaan trouwen.
Nederland is geen optie; dan zitten we meteen in een administratieve en IND mallemolen waar ik helemaal geen zin in heb. Wat ik me afvraag, is of het sowieso mogelijk is om de mallemolen te vermijden. Stel dat we in Engeland trouwen, en hij blijft zijn inkomen in Barbados verdienen en voorlopig alleen op vakantie naar Nederland komen, blijven we dan gevrijwaard van de Nederlandse administratiewaanzin?

Ik hoop dat iemand me hier iets over kan vertellen?!

Goofy
ForumAdmin
Partner: Indonesische

« Antwoord #261 Gepost op: 02 februari 2010, 15:41:36 »

Aller eerst welkom Merkaba.

Er zitten in je verhaal redelijk wat verschillende stukken die je elders op deze site terug kan vinden. Gebruik daartoe de zoek functie. Je maakt overigens verschillende denk fouten (in het verleden en in het heden).

Een behoorlijk belangrijke denk fout is het huwelijk. Wanneer je een huwelijk aangaat, ongeacht waar, doe je iets wat juridische gevolgen heeft. Je bent daardoor verplicht, zolang je in Nederland woont, dit huwelijk te registeren (waar deze ook voltrokken is). Hiermee komt het huwelijk onherroepelijk in de IND molen. Tenzij je de wet overtreed en het huwelijk niet laat registeren (en dat het ook niet gebeurd via de diplomatieke route).

Voor het samen zijn in Nederland en een aantal andere landen is een huwelijk overigens niet verplicht. Dit houdt in dat het huwelijk ook geen voordelen biedt om samen te komen. Uiteraard geldt deze regel niet voor ieder land, daarbij staat deze opmerking geheel los van eventuele persoonlijke of culturele overwegingen.

Kijk in de volgende stroom voor informatie over het voltrekken van een huwelijk in het buitenland: Huwelijk in het buitenland en registratie in Nederland

Kijk in de volgende stroom voor informatie over inkomsten als zelfstandige: Inkomenseis voor zelfstandige ondernemers (vragentopic)

Kijk in de volgende stroom voor informatie over EU rechten: In Nederland wonen met EU-rechten en Met mijn partner in een ander EU-land wonen

Mogelijk zit er nog mogelijkheden in het punt als je man / vriend toevallig werkt onder een ander contract dan een lokaal contract (Scheepvaart). Ik hoop je in iedere geval wat weg wijs te hebben gemaakt om in iedere geval wat aanvullende informatie te vinden.

2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)
Ingrid1987
Komt net kijken

Partner: Albanees

« Antwoord #262 Gepost op: 02 februari 2010, 16:51:23 »

Hallo allemaal!

Ik ben Ingrid, ben 23 jaar en heb een Albanees/Griekse vriend. Hij is half Albanees, half Grieks, maar geboren in Albanie, dus een Albanees paspoort. Hij woont wel al 12 jaar in Griekenland en is nu ook bezig met een Grieks paspoort. Als hij die heeft is het allemaal een stuk makkelijker om dingen te regelen... We zijn helaas alleen wel al meer dan twee jaar bezig... Weet iemand of het enig verschil maakt als we getrouwd zijn??

Bedankt!

Groetjes Ingrid
Prawo
X.O.
Deskundige

« Antwoord #263 Gepost op: 02 februari 2010, 17:55:19 »

@Merkaba.

Welkom.
Stel je vragen even in een ander topic, dan zal ik er eens naar kijekn.
Het welkomstopic leent zich daarvoor minder.

@Ingrid1987

Welkom.
Je zou kunnen overwegen vier maanden bij hem in Griekenland te gaan wonen.
Aansluitend kunnen jullie samen terugkeren zonder getrouwd te hoeven zijn.
Voor een verdere gedachtenwisselen: zoek een topic waar je vragen in passen.

• Tijdig bezwaar maken, in beroep gaan en een klacht indienen helpt! Ga niet zelf pionieren, schakel een advocaat in.
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak zelf recht op gesubsidieerde rechtsbijstand.
Cindii
Komt net kijken

Geslacht: Vrouw
Partner: Egyptenaar

« Antwoord #264 Gepost op: 03 februari 2010, 02:29:30 »

Goedenacht Allemaal,

Ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen!

Ik ben cindy, 21 jaar, woon in helmond.
En ik heb in nov 2009 een egyptische jonge leren kennen, inmiddels sinds dec me vriend (nog niet zo lang dus)
En ik kom hier om eventueele verhalen uit te wisselen over huwelijk en emigreren en zo!

Hoop dat ik er wat van op steek, en me uit de twijfel waar ik zit kan halen!

Groetjes Cindy
Did84
Nog nieuw en fris
*
Partner: Marokkaanse (langdurig ingezetene Italie)

« Antwoord #265 Gepost op: 03 februari 2010, 11:41:04 »

Goededag allemaal,

Ben blij dat ik op deze site ben terecht gekomen, want heb heel wat informatie nodig Grin en ik merk dat er op elk gestelde vraag antwoord wordt gegeven...toppie!

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Didi en ben 26. Zelf heb ik de Nederlandse nationaliteit en mijn man de Marokkaanse, maar is Langdurig EG-ingezetene in Italie. Ik hoop dat ik voldoende informatie en adviezen zal krijgen.

groetjes,

Didi84
Romy
Komt net kijken

Partner: nederlandse

« Antwoord #266 Gepost op: 05 februari 2010, 23:57:42 »

Hi allemaal ik ben Romy I'm okay!
Heb me hier ingeschreven om wat info te krijgen over de eerste verblijfsvergunning(verblijf bij partner) en de naturalisatieaanvraag.
Hoop mijn vraag te kunnen stellen aan Prawo.
LiFenTon2005
Steunt de Stichting

« Antwoord #267 Gepost op: 06 februari 2010, 11:53:04 »

Welkom Romy! Mogen andere forumleden ook meedenken? Knipoog Engeltje
En ook alle aneder uiteraard van harte welkom!
 @Merkaba, als je op het topic Partner naar NL  meer info geeft kunnen we je beter helpen.O.a onder welke vlag het cruisseschip voer, wat van belang kan zijn.Hoe kun je aaantonen dat je vriend de vader van je zioon is? enz.

kawawa56
Komt net kijken

Partner: Filipijnse

« Antwoord #268 Gepost op: 06 februari 2010, 14:13:11 »

Ik ben Henk. 53 jaar en wil mijn filipijnse vrouw naar Nederland laten komen.
Anna is haar naam, 32 jaar, en wonende in Laguna.

Anna is nu een 6 maanden studie aan het doen. Verzorging
Ik denk dat het met de vergrijzing hier, een goede kans voor werk is.

Wij weten ook niet goed wat te doen, en wat de wegen zijn op Anna straks naar
Nederland te kunnen laten komen. En hopen hier op MC steun en goede suggesties te krijgen.

We hebben ook een 8 jarige dochter, die later volgt, als het allemaal mogelijk is.

Ik zelf heb op 1 maand na 5 jaar op de Filipijnen gewoond met permanent visa.

Beste mensen, ik hoop hier geholpen te worden, en kan ook advies geven over wonen en werken op de Filipijnen. Ik heb al goede brieven en adviesen gezien voor anderen.

Groeten,

Henk
Prawo
X.O.
Deskundige

« Antwoord #269 Gepost op: 06 februari 2010, 15:22:40 »

Welkom.
Stel je vragen in het juiste topic.
Alvast wat info: voor jou geldt de inkomenseis van 100% en NIET 120% van de bijstandsnorm voor gezinnen.

LiFenTon2005
Steunt de Stichting

« Antwoord #270 Gepost op: 06 februari 2010, 22:13:19 »

Aangezien jullie  langdurig op de Filippijnen hebben samengewoond, is het gezinshereniging, geen gezinsvorming.Vandaar die 100%.
 Jullie dochter heeft Nederlandse nationaliteit, of 2 nationaliteiten( als dat kan daar?)

Perigrinus
Komt net kijken

Partner: Canadese

« Antwoord #271 Gepost op: 07 februari 2010, 01:32:33 »

Hallo allemaal.

Voordat ik gericht vragen ga stellen, me eerst maar even voorstellen.

Ik ben een Nederlander met een vaste baan en verdien meer dan het vaakgenoemde minimum.
Nu heb ik al geruime tijd een relatie met een Canadese. Zij is hier meerdere keren geweest. Haar zus is getrouwd met een Nederlander. Nu is het zo dat zij binnenkort haar high school afrond, met nogal hoge eindcijfers (wellicht kan dat belangrijk zijn).

Zij zou graag hier verder studeren. Daar ze geen Nederlands spreekt en ik ook nogal beangstigende bedragen heb gelezen over wat het moet kosten, ben ik op dit forum beland.

In welk onderdeel kan ik het best mijn vragen hierover stellen?
We willen dus graag dat zij in Nederland kan verder studeren en gaan samenwonen.

Alvast bedankt voor de moeite.
Prawo
X.O.
Deskundige

« Antwoord #272 Gepost op: 07 februari 2010, 07:31:19 »

Welkom en ik zou zeggen probeer dit forumonderdeel en maak daar een nieuw topic.

Als studie te duur is kan ze wellicht het eerste jaar als au pair bij je ouders komen, om Nederlands te leren.

Maar jij kunt wellicht eenvoudiger naar Canada?

sabine1989
Komt net kijken

Partner: Pakistaans

« Antwoord #273 Gepost op: 09 februari 2010, 17:31:55 »

Hallo!

Ook ik heb me net nieuw aangemeld op dit forum, dus zal me ook even voorstellen!
Mijn naam is Sabine, en ben 21 jaar oud. Ik heb mijn Pakistaanse vriend leren kennen toen ik voor een stage vanuit school naar Spanje ging. Mijn vriend verbleef daar destijds illegaal. Na een hele tijd weer terug in NL zijn geweest, werd het steeds moeilijker, niet alleen de afstand maar ook het feit dat hij illegaal was. Toen hebben we bekeken wat we konden doen. Ik ben toen naar Spanje gegaan na mijn studie. En heb me bij hem ingeschreven op het adres. We hebben toen besloten om te trouwen, en op die manier zijn spaanse residentiekaart te verkrijgen. Na een jaar zijn we afgelopen oktober getrouwd. En in december had hij zijn verblijfsvergunning al!
Afgelopen januari is onze zoon geboren, en is mijn man ook in NL.
We hebben vanmorgen EU-toetsing aangevraagd bij de IND. We krijgen binnen 6 weken bericht, superspannend!

Dit is in het kort mijn verhaal, mocht je vragen hebben kan je me natuurlijk altijd een berichtje sturen.  Grin
IND-VIJAND
Steunt de Stichting
Partner: Nederlander

« Antwoord #274 Gepost op: 09 februari 2010, 18:51:17 »

Welkom op het forum Sabine, mijn e-mailtje is toch aangekomen zo te zien  Knipoog

Elyass is de naam
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Okay, je partner is hier en dan ...
Vrienden, relaties en werk
Kris 17 1102 Laatste bericht 16 maart 2003, 08:02:46
door Kris
Uitgeprocedeerd: Ik ben hier ook!
Partner is asielzoeker
norton 4 986 Laatste bericht 08 oktober 2003, 11:32:37