Een voorgesprek bij een advocaat is meestal gratis en daarin zal ook duidelijk gemaakt worden wat de kosten zijn. Elke advocaat zal een ander tarief hanteren.Als je te veel verdiend, dan zal je ook het salaris van de advocat kunnen betalen. Rechtsbijstand is er voor diegenen die het niet kunnen betalen en behoefte hebben aan bijstand.Maar heb jij rechtsbijstand nodig of je partner, dat is een belangrijk uitgangspunt. Het is toch diegene die een toeristenvisum aanvraagt die in beroep wil gaan toch?? Dat ben jij niet neem ik aan.
Een rechtsbijstand verzekering is eigenlijk een must. Een gezinsrechtsbijstand verzekering heb je voor zo'n 17 euro pm.Lijkt me voor veel mensen met een BP geen overbodige luxe.
Mijn vrouw wil hiernatoe komen voor met haar toeristenvisum. Maar ja.. heeft geen inkomen nu. We zijn getrouwd.. ze valt dan niet onder 'alleenstaand'. Dus krijgen we alsnog geen rechtsbijstand.
Misschien moet ik eerst maar een advocaat opzoeken.
Zolang ze niet tot Nederland is toegelaten vormen julli geen gezamenlijke huishouding. Alleen dat laatste is het criterium, niet het al dan niet gehuwd zijn.Naar jouw inkomen wordt daarom helemaal niet gekeken voor haar problemen bij een afgewezen visum kort verblijf of machtiging tot voorlopig verblijf.Neem dat maar aan van iemand die vrijwel dagelijks met dat bijltje hakt.Je bent uiteraard van harte welkom bij mij in Utrecht.Maar bezwaren tegen visumafwijzingen kunnen geheel schriftelijk worden afgehandeld zodat opzoeken niet nodig is.