Auteur Topic: Ervaringen met besluit op bezwaar?  (gelezen 964 keer)

Marloes-h

• Komt net kijken
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
Ervaringen met besluit op bezwaar?
« Gepost op: 05 december 2007, 19:26:58 »
HELP!

Een week geleden (om precies te zijn 26 november) is er in Rijswijk een beslissing genomen op het bezwaar van mijn vriend. Vandaag kregen wij echter te horen dat er nog niets naar het consulaat verzonden is. De reden is dat er nog steeds door een van de ambtenaren een datum moet worden ingevuld. Verdere informatie hierover mocht niet verstrekt worden wegens ambtgeheim. Wat betekend dit en waarom doen ze hier 10 dagen over.

Aanvraag:       15.10.2007
Afwijzing:       16.10.2007
Beslissing op beroep:   26.11.2007

Korte geschiedenis…..

Sinds vier jaar heb ik een Turkse vriend. Tijdens het toeristisch seizoen werken we samen in Turkije. Omdat ik nog steeds studeer ga ik iedere winter terug naar Nederland. Zeventien februari 2006 is mijn vriend (na heel wat stress) voor het eerst naar Nederland gekomen voor dertig dagen, daarna is hij voor vijftien maanden het leger in gegaan, zodat ik door kon gaan met mijn studie en hij zich geen zorgen meer hoefde te maken over zijn dienstplicht. Eind juni dit jaar zat zijn dienstplicht erop. We hebben sindsdien beide in turkije gewerkt. İk moet echter nog afstuderen in Nederland. Onze planning was dan ook om in december samen voor drie maanden naar Nederland te komen om daarna in februari weer samen terug te keren naar Turkije. We zien namelijk beide onze toekomst in Turkije.

Groetjes Marloes

Ps. ik heb trouwens een dubbele nationaliteit, namelijk nederlands en belgisch. İk heb ooit van de vreemdelingendienst gehoord dat dit voordelen heeft wat betreft visumaanvragen. İs dat waar? Momenteel staan namelijk mijn ouders garant.

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
Re: Ervaringen met besluit op bezwaar?
« Reactie #1 Gepost op: 06 december 2007, 09:18:39 »
Leuke zaak en foute beslissingen van de ambassade.

Neem even per pb of e-mail contact met me op als je wilt. Dan krijg je mijn kantoorgegevens en hebben we verder contact.

Jouw vriend zou een gratis visum moeten krijgen en recht op verblijf in Nederland, zonder mvv.

Behalve nu in beroep gaan, is ook een nieuwe (beter voorbereide) visumaanvraag mogelijk.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
Visum na hoorzitting toch aan NL/Chinese vriendinnen toekekend
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2008, 12:26:43 »
FF opfrissen; 2 vriendinnen in Nanjing, China;1 NL, 1 Chinese, willen voor vakantie samen naar NL, omdat het NL meisje volgend jaar naar China emigreert en graag haar familie wil voorstellen aan haar Chinese partner. En omgekeerd dus.

Gelukt !! Na een half jaar problemen met IND, bezwaarprocedure, hoorzitting 13 november, stress omdat datum uitspraak, na hun verzoek om uitstel, door IND verkeerd was uitgelegd.
Vanmorgen weer IND gebeld, en we hoorden net via Mr. Frouws, de kantoorgenoot van Prawo, dat het visum wordt verstrekt, aangezien bezwaar is toegekend!
Wordt geen Kerst met hun familie in NL, hopelijk wel Oud- en Nieuw.

Mijn Kerst kan ook niet meer stuk, nu ik weet dat die meiden eindelijk naar NL kunnen komen. ;D
Zal wel onze dagelijkse contacten missen!
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
Re:Visum na hoorzitting toch aan NL/Chinese vriendinnen toekekend
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2008, 17:09:01 »
Zal wel onze dagelijkse contacten missen!

Voor even dan, want ze keert toch terug na afloop van het verblijf met dat visum?
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
Re:Ervaringen met besluit op bezwaar?
« Reactie #4 Gepost op: 22 december 2008, 19:14:16 »
Ja, T. moet in april examen doen in Nanjing en M. moet in NL haar studie afronden.Die gaat dan in Juni weer terug naar China, als immigrant.
Zodra ze in NL zijn gaan wel ff een feessie bouwen samen. ;D
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...