Auteur Topic: Terug verhuizen naar Nederland met nieuwe partner  (gelezen 1691 keer)

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
Terug verhuizen naar Nederland met nieuwe partner
« Gepost op: 15 november 2007, 18:02:31 »
Moderator: bericht overgenomen uit ander topic
Tijd om mijzelf voor te stellen.
Ik ben Gerda en woon nu 3 1/2 jaar in Egypte. De eerste 2 jaar was ik hier alleen, genietende van de mensen en het land. In april 2006 ontmoette ik mijn huidige man Mido. We zijn afgelopen juli officieel getrouwd in Egypte (na een voorbereiding van 5 maanden).
Denkende aan de toekomst hebben we besloten om naar Nederland te komen.
We zijn nu meer dan 1 1/2 jaar samen, en samen betekent echt samen: we zijn bijna 24 uur per dag samen!
We gaan sowieso in december naar nederland, de visa voor Mido is al geregeld.
Hij heeft een visa tot 22 januari, hij zal dan weer terug moeten...
We zouden graag samen direkt in nederland willen blijven maar dat kan niet.
Ik heb eerst een baan nodig etc. voordat we MVV kunnen gaan aanvragen.
Ik ben in de gelukkige situatie dat ik nog een eigen huis in nederland heb.
Tijdens mijn verblijf in Egypte heb ik dat verhuurd.
We willen zo snel mogelijk met de procedures beginnen om niet al te lang apart van elkaar te zijn. Als iemand advies o.i.d. heeft hoor ik dat graag.
Groetjes Gerda

Gerda,

Als je het goed aanpakt, kunnne jullie samen komen, ook als jij nog geen werk hebt.
Opties: eerst een mvv voor familiebezoek van zes maanden, of een vtv voor studie (voorbereidend jaar).

Het belang, behalve dat jullie niet gescheiden zullen zijn, is dat hij kan naturaliseren drie jaar na jullie huwelijk en niet pas drie jaar na ijn definitieve komst naar nederland.

Nodig is steeds blijven samenwonen (ingeschreven staan op hetzelfde adres). Jij zou je in december dus niet uit Egypte moeten uitschrijven of herinschrijven in Nederland. wacht tot het voor hem ook kan.

Een andere optie is eerst in een ander EU land gaan wonen. Dat kan aansluitend aan jullie bezoek met de Kerst en zonder dat hij eerst weer naar Egypte moet.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

Adreg

• Komt net kijken
Terug verhuizen naar Nederland met nieuwe partner
« Reactie #1 Gepost op: 16 november 2007, 16:34:10 »
Dank je wel voor de snelle reactie!

t Aanvragen voor een mvv voor familiebezoek:
Dat moet dan nog voor 20 december (als we naar nederland gaan voor 'vakantie')?
En dan bij de ned. ambassade in Cairo?

vtv voor studie:Mijn man wil gaan studeren in nederland maar is de nederlandse taal nog niet geheel machtig. 

Ik heb mij indertijd nooit ingeschreven in Egypte.
Er werken in de duikwereld veel europeanen en eigelijk niemand doet dat.
Ik heb me wel uitgeschreven uit nederland in juli 2004, dat kan ik bewijzen en ook dat ik ben vertrokken naar Egypte.
In Egypte is het papierwerk etc. niet zo geregeld.
Dat betekend dat het ook moeilijk te bewijzen is dat we op hetzelfde adres wonen.
We zijn nu een dik jaar in Sharm El Sheikh op hetzelfde adres; er is een soort 'huurcontract' maar staat op naam van mijn man en niet op beide namen. Misschien kunnen we met de eigenaar het appartement iets regelen.....
Wat voor soort bewijzen zijn er nog meer?

cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
Re: Terug verhuizen naar Nederland met nieuwe partner
« Reactie #2 Gepost op: 16 november 2007, 18:31:31 »
Wat betreft studie, e.e.a. is wel afhankelijk van de vooropleiding van jouw vriend.
Er zijn een aantal engelstalige opleidingen en ook is (was in elk geval een aantal jaren geleden) er de mogelijkheid voor een voorbereidend jaar bij sommige ROC's.

"Wanneer je verdrietig bent, kijk dan opnieuw in je hart en zie dat je huilt om wat je vreugde schonk."
Kahlil Gibran

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
Re: Terug verhuizen naar Nederland met nieuwe partner
« Reactie #3 Gepost op: 17 november 2007, 16:56:39 »
Het lijkt me het beste als het familielid waar je man een half jaar zou gaan verblijven eens een afspraak met mij maakt om op mijn kantoor in Utrecht dat plan handen en voeten te geven.

Stuur maar een pb of e-mail, dan zend ik mijn contactgegevens.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat