Poll

Het beleid wordt beter en rechtvaardiger

Nee helemaal niet
2 (18.2%)
Nee, alleen generaal pardon is positief
3 (27.3%)
Ja, ik vertrouw erop dat het beter wordt
2 (18.2%)
Ik denk dat het nog strenger wordt
2 (18.2%)
Heb geen mening
2 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 14 juni 2007, 08:12:36

Auteur Topic: Het vreemdelingenbeleid regering Balkenende-Bos  (gelezen 1270 keer)

Kris

• Administrator
  • Geslacht: Man
  • Liv: 30-12-2006
  • Nationaliteit partner: Indonesische
Het vreemdelingenbeleid regering Balkenende-Bos
« Gepost op: 15 april 2007, 08:12:36 »
Denk je dat het beleid nu gaat verbeteren?

Toelichtingen in een bericht zijn altijd welkom.

marja

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het vreemdelingenbeleid regering Balkenende-Bos
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2007, 09:24:03 »
Ik vertrouw erop dat het beter wordt. dit is voor mij de enige reden positief blijven en zo denken. erger als het al was kon het bijna niet worden. Europa moet wel meer eensgezind worden vind ik. Verder hoop ik dat de grenzen voor de Oosteuropeese landen voor werkzoekende voorlopig nog dicht blijven. Laten we eerst eens zorgen dat iedereen die wil en kan werken dat hier ook kan vinden. Nu worden we al overstroomt door poolse arbeiders, die hier toch  wat men ook in Den Haag zegt oneerlijke concurentie met zich meebrengen. Verder zou het een goed idee zijn lijkt mij dat iedereen die zich in Nederland wil vestigen en werken de nederlandse taal zou leren. Of ik nu een turk een Marokkaan of een Pool aan de telefoon krijg ik versta ze niet. De nederlandse taal in het land van herkomst voor landen buiten Europa mag wat mij betreft daarom afgeschaft worden.
marja

amice

• Premium lid
  • Soms moet je sneller zijn dan de klos.
    • Justice Online
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2007, 07:14:34 »
het wordt zeker niet beter.
De tenneur is gezeten het is makkelijker om vandaar uit andere(maar meer verbloemde) maatregelen te treffen die niet in de toonzetting zullen zijn van verdonk, maar in achterkamertjes bepaald worden.
Vergeet niet dat het politiek is en dat nederland dien aangaande verkwanseld is aan europa waardoor voor nieuwkomers van buiten europa voorlopig de poort nog dicht dient te blijven aangezien men anders de niet te vermijden aanwas van oost europeanen niet kan verwerken.

Marja heeft welliswaar gelijk dat eerst de mensen die al hier zijn aan het werk zouden moeten, maar daar geeft het bedrijfsleven geen cent voor.
Die willen goedkope arbeidskrachten en dus meer winst.
Daar behoeft de VVD niet eens voor in de regering te zitten ook al zou dat de bedrijven meer in de kaart spelen.
Ook het zogenaamde kenniswerkersproject heeft tot dusver maar weinig gestalte gekregen.
Welk bedrijf wil dan ook een dusdanig  salaris betalen voor een nieuwe medewerker, uit het buitenland en welke echte kenniswerker denk je is zo gek om daarvoor naar Nederland te komen?
Veel beter zou het zijn om de toegang voor masters en bachelors uit het buitenland interessanter te maken.

Ik geef in ieder geval geen cent voor het beleid.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.

alexi

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2007, 13:35:30 »
Slechter dan tijdens het vorige kabinet lijkt me niet aannemelijk.  :o
Ik hoop toch dat er nu een boel discriminerende en niet humane wetten en maatregelen van Verdonk, die bovendien ook niet naar behoren werken, worden teruggedraaid. Hoop doet leven!  ;)

bluesparkle

• Volwaardig lid
  • **
  • Finally United!
    • www.bluesparkle.nl
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2007, 12:07:01 »
Tijdens de verkiezingen leek het erop dat het onderwerp integratie wat naar de achtergrond is gegaan.

Ik heb daarom geen mening/idee over de nabije toekomst voor de immigratie en integratie van dit nieuwe kabinet.
Januari 2007 - opstarten naturalisatie procedure
20-12-2007 - uitreiking inburgeringsdiploma (nr2)
5-1-2008 - naturalisatie aanvraag gedaan
18-7-2008- naturalisatie goedgekeurd
31-7-2008- naturalisatie ceremonie
16-8-2008- paspoort in bezit

Elsje

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2007, 17:39:26 »
Slechter dan hiervoor lijkt mij ook moeilijk mogelijk  ???. Ik hoop in ieder geval dat het beter wordt, of dan in ieder geval niet NOG meer beperkende maatregelen.