Moderator: bericht overgenomen uit ander topicTijd om mijzelf voor te stellen.
Ik ben Gerda en woon nu 3 1/2 jaar in Egypte. De eerste 2 jaar was ik hier alleen, genietende van de mensen en het land. In april 2006 ontmoette ik mijn huidige man Mido. We zijn afgelopen juli officieel getrouwd in Egypte (na een voorbereiding van 5 maanden).
Denkende aan de toekomst hebben we besloten om naar Nederland te komen.
We zijn nu meer dan 1 1/2 jaar samen, en samen betekent echt samen: we zijn bijna 24 uur per dag samen!
We gaan sowieso in december naar nederland, de visa voor Mido is al geregeld.
Hij heeft een visa tot 22 januari, hij zal dan weer terug moeten...
We zouden graag samen direkt in nederland willen blijven maar dat kan niet.
Ik heb eerst een baan nodig etc. voordat we MVV kunnen gaan aanvragen.
Ik ben in de gelukkige situatie dat ik nog een eigen huis in nederland heb.
Tijdens mijn verblijf in Egypte heb ik dat verhuurd.
We willen zo snel mogelijk met de procedures beginnen om niet al te lang apart van elkaar te zijn. Als iemand advies o.i.d. heeft hoor ik dat graag.
Groetjes Gerda
Gerda,
Als je het goed aanpakt, kunnne jullie samen komen, ook als jij nog geen werk hebt.
Opties: eerst een mvv voor familiebezoek van zes maanden, of een vtv voor studie (voorbereidend jaar).
Het belang, behalve dat jullie niet gescheiden zullen zijn, is dat hij kan naturaliseren drie jaar na jullie huwelijk en niet pas drie jaar na ijn definitieve komst naar nederland.
Nodig is steeds blijven samenwonen (ingeschreven staan op hetzelfde adres). Jij zou je in december dus niet uit Egypte moeten uitschrijven of herinschrijven in Nederland. wacht tot het voor hem ook kan.
Een andere optie is eerst in een ander EU land gaan wonen. Dat kan aansluitend aan jullie bezoek met de Kerst en zonder dat hij eerst weer naar Egypte moet.