Auteur Topic: Afgewezen toeristenvisa en klachten [ARCHIEF]  (gelezen 5617 keer)

robaanzee

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Geslacht: Man
  • Ik steun Mixed-Couples
Afgewezen toeristenvisa en klachten (archief)
« Reactie #175 Gepost op: 06 juni 2005, 11:41:00 »
Beste Allemaal,

Vandaag is de door mijn verloofde d.d. 31 maart jl. in Bangkok ingediende aanvraag voor een toeristenvisum voor 1 maand afgewezen. De oorspronkelijke aanvraag is door de Ned.Ambassade doorgestuurd naar de IND (Regulier ULAD Visa Rijswijk) en die hebben vorige week een negatief advies aan de Ambassade gestuurd. De reden voor het negatieve advies is onvoldoende garanties dat de vreemdeling terugkeert naar het land van herkomst nadat het visum is verstreken. Desgevraagd heb ik in april, bij alle papieren die ik voor de IND moest invullen, een aparte bijlage opgenomen met het antwoord op die bewuste vraag: als redenen voor haar terugkeer heb ik aangegeven dat ik haar persoonlijk op Schiphol zal afleveren en erop zal toezien dat zij de douane passeert, aangegeven, dat zij slechts voor de maand juli onbetaald verlof heeft gekregen en op 2 augustus wordt terugverwacht op haar werk (copie toestemmingsbrieven had ik bijgevoegd)., aangegeven dat zij de zorg voor haar zoontje heeft, aangegeven dat zij de zorg voor het gezin heeft (vader, moeder, 2 broers, haar zoontje en zijzelf). Kennelijk worden deze redenen als onvoldoende beoordeeld.

Wie kan mij raad geven? Moet ik nu:
* in bezwaar gaan tegen deze afwijzing (behandeling door IND duurt 3 maanden)
* meteen maar aanvraag indienen voor een MVV (duurt ook minimaal 3 maanden)

Alle tips en input en adviezen zijn welkom, bij voorbaat heel hartelijk dank!

Groetjes,

Rob

Anne Mieke

• Waardevol lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #176 Gepost op: 06 juni 2005, 14:04:23 »
Wie kan mij raad geven? Moet ik nu:
* in bezwaar gaan tegen deze afwijzing (behandeling door IND duurt 3 maanden)
* meteen maar aanvraag indienen voor een MVV (duurt ook minimaal 3 maanden)

Rob,]

Het ligt er een beetje aan wat jullie verder willen. Als het de bedoeling is dat je vriendin tzt toch naar Nederland komt dan zou ik voor de MVV kiezen. Niet zozeer voor de behandeltijd maar omdat de MVV over 26 dagen een dure grap wordt, EN nog erger de dreigende inburgering in het buitenland (minimale basiseskennis Nederland, examen 350,00 euro).
In dat geval zou het hele gedoe met het toeristenvisum vergeten. Ook na bezwaar aantekenen ben je nog steeds niet zeker van een positieve beslissing. Mocht jullie relatie toch nog een andere wending krijgen in wat voor zin dan ook dan kan je vriendin nog altijd terugkeren naar haar land.

Maar ALS je kiest voor de MVV, dan WEL HEEL SNEL ZIJN.

gr
Anne Mieke
Ku menanti seorang kekasih
Yang tercantik yang datang di hari ini .....
(Iwan Fals)

robaanzee

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #177 Gepost op: 06 juni 2005, 14:18:38 »
Ha Anne Mieke,

Dank voor jouw reactie! Ja, heb ik ook over nagedacht, ware het niet dat.....het zo schijnt te zijn dat wanneer je een MVV aanvraag indient nadat er eerder negatief is beslist op een visumaanvraag, de MVV aanvraag dan prompt eveneens automatisch wordt afgewezen. Overigens: de IND en de Visadienst konden mij niet duidelijk maken wat ik nog meer aan bewijsstukken (zie mijn eerdere bericht) had moeten overleggen om terugkeer naar Thailand aannemelijk te maken. Als ik de precieze reden van afwijzing (dus: nadere precisering van 'onvoldoende garanties dat wordt teruggekeerd etc.) wil weten, ik maar een bezwaarschrift moest indienen. Tja, als zij het al niet weten, hoe moet ik het dan weten? Dit is niet goed voor mijn gemoedstoestand, om het mild uit te drukken.

Groetjes,

Rob

cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
« Reactie #178 Gepost op: 06 juni 2005, 15:57:37 »
Hoi,

Dit is een standaardafwihjzing, zoals velen van ons hebben gehad. In bezwaar gaan, met behulp van een advocaat, levert bijna altijd wel een positief advies op.

Bij ons is in het verleden ook het toeristenvisum afgewezen, gelijk daarop een mvv-aanvraag gedaan, die uiteindelijk wel toegekend is. Bij een mvv is het immers de bedoeling om te blijven.
Als wij toen hadden geweten, wat wij nu weten, had dat overigens niet zolang hoeven duren. ;)
Aan jullie de keus om of in bezwaar te gaan of zeer binnenkort, voor 1 juli, de mvv-aanvraag te doen.

Groetjes, Joke
"Wanneer je verdrietig bent, kijk dan opnieuw in je hart en zie dat je huilt om wat je vreugde schonk."
Kahlil Gibran

Assie

• Steunt de Stichting
« Reactie #179 Gepost op: 06 juni 2005, 17:09:45 »
het zo schijnt te zijn dat wanneer je een MVV aanvraag indient nadat er eerder negatief is beslist op een visumaanvraag, de MVV aanvraag dan prompt eveneens automatisch wordt afgewezen.
Nee, die kans loop je wanneer je opnieuw toeristenvisum aanvraagt (zonder nu bezwaar), of eerst een afwijzing MVV en daarna een toeristenvisum zou proberen aan te vragen.
Sinds 10-07-'03 samen!

robaanzee

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #180 Gepost op: 06 juni 2005, 20:07:01 »
Hoera, toch een visum voor mijn vriendin!

Ik had al eerder een brief gepost op dit forum met de mededeling dat ons een visum is geweigerd.
Na deze teleurstelling ben ik zelf maar naar Thailand gegaan en heb daar 3 weken vakantie gehouden.

Hoi Arie,

Wat heerlijk dat je toch een visum voor jouw vriendin hebt gekregen! Kennelijk is 'onvoldoende redenen blabla terugkeer naar Thailand etc.' in de mode, de aanvraag die mijn vriendin d.d. 31 maart jl. te Bangkok heeft gedaan voor een touristenvisum is ook om die reden afgewezen. (terwijl ondermeer bijgevoegd was een brief van toestemming van haar werkgever en een copie van haar house registration). Het geeft te denken, het lijkt wel een tombola!! Bezwaar maken tegen de beslissing kost 3 maanden. Ik denk er nu sterk over om maar gelijk een MVV aan te vragen, jammergenoeg kan dat pas in juli (dus, tegen de nieuwe hoofdprijs tarieven) i.v.m. te legaliseren documenten, en dat legaliseren moet in BKK gebeuren (als ik daar ben volgende maand). Geniet van jullie samenzijn!

groeten,

Rob

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #181 Gepost op: 07 juni 2005, 00:02:20 »
jammergenoeg kan dat pas in juli

Dat is een verkeerde gedachte.
Stuur gewoon per fax vóór 1 juli de aanvraag.
Die kan dan later altijd worden aangevuld met de gelegaliseerde documenten en het verschijnen van je vriendin in persoon op de ambassade.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

Jennifer1978

• Komt net kijken
  • Als je erin geloofd lukt het wel !!!
« Reactie #182 Gepost op: 24 november 2005, 18:23:46 »
hoi

Mijn vriend had op 11 November een afspraak in ankara voor het visum.

Ik heb te horen gekregen via mail dat het afgewezen is maar ze zeiden ook dat er een aangetekende brief naar hem werd gestuurd we zijn nu haast 2 weken verder en hebben nog niets gehad.

Weet iemand hoelang dat duurt anders zijn we dalijk telaat met bewaar indienen.

Groetjes Jennifer

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #183 Gepost op: 24 november 2005, 20:09:55 »
Omdat je nu weet dat er een negatieve beslissing is, kan direct bezwaar worden gemaakt.

Hij hoeft daarvoor niet te wachten op een brief.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat