Auteur Topic: Afgewezen toeristenvisa en klachten [ARCHIEF]  (gelezen 5619 keer)

Betty

• Komt net kijken
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Afgewezen toeristenvisa en klachten [ARCHIEF]
« Gepost op: 04 februari 2004, 11:33:13 »
Mijn Argentijnse man en ik zijn in november in Barcelona getrouwd. Omdat we al wisten dat we naar Nederland zouden gaan, hebben we hier de procedure voor een verblijfsvergunning niet in gang gezet. Dat betekende dat we ook niet speciaal naar Buenos Aires hoefden om een stempel te halen voor in zijn paspoort.
We wisten dat we op grond van het gemeenschapsrecht voor EU-onderdanen en partners ons zonder MVV in Nederland konden vestigen, dat was ons ook verzekerd door de IND.
Maar nu blijkt dat hij van de ambassade geen toeristenvisum voor Nederland krijgt omdat zijn Schengenvisum is verlopen, oftewel: als we gaan vliegen wordt hij onherroepelijk geweigerd. Het enige wat we kunnen doen is stiekem Nederland binnenkomen en dan een verblijfsvergunning op grond van het gemeenschapsrecht aanvragen. Een tamelijk bizarre situatie. Komt dit iemand bekend voor?

LaoPo

• Gast
Afgewezen toeristenvisa en klachten (archief)
« Reactie #1 Gepost op: 06 februari 2004, 18:04:40 »
Ik heb jouw bericht met verbazing gelezen....
Als ik het goed begrijp heeft jouw Argentijnse man in Argentinie een Schengenvisum gekregen (waarschijnlijk met hoofddoel Spanje...?) voor 3 maanden; toen in Spanje getrouwd...(Gefeliciteerd trouwens).
En vervolgens kun je zonder meer doorreizen naar Nederland??????????????? (als Schengen-Visa nog geldig zou zijn?).
Dit lijkt mij onwaarschijnlijk want als dat zou kunnen zouden massa's mensen hun partner naar een willekeurig Schengenland laten komen...daar trouwen en dan vervolgens het hele traject van MVV omzeilen?

Ik weet het niet, maar het LIJKT me onwaarschijnlijk.
Maar als het wel zo is lijkt me dat er aardig wat mazen in de MVV-wetgeving zijn.
Groet LaoPo

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #2 Gepost op: 06 februari 2004, 18:19:21 »
Als Betty geen gebruik heeft gemaakt van haar rechten als EU-onderdaan, bijvoorbeeld door enige tijd in Spanje te gaan wonen, blijft haar man een MVV-plicht houden.
Aan te vragen en af te halen in Buenos Aires!.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

Betty

• Komt net kijken
« Reactie #3 Gepost op: 07 februari 2004, 11:03:23 »
Prawo, het merkwaardige is dat ik wél eu-rechten heb. ik woon al twee jaar in Spanje. Over een week kan ik mijn officiele verblijfsvergunning als eu-onderdaan afhalen. Maar de ambassade weigert een toeristenvisum voor mijn man. Hun letterlijke advies: tja, je moet het risico maar nemen (om stiekem Nederland binnen te komen).
Want eenmaal in Nederland is er niets meer aan de hand, daar kan hij gewoon een verblijfsvergunning aanvragen op grond van mijn EU-burgerschap. Bizar.

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #4 Gepost op: 07 februari 2004, 11:32:34 »
Wat je nu eerst moet doen is even in Spanje blijven wonen en voor je man dezelfde verblijfsvergunning vragen die jij hebt. Hij moet die krijgen met dezelfd gldigheidsduur. Heeft hij die, dan heeft je man geen visum meer nodig.

Overigens vind ik zo'n visumzaak wel interessant. Van die afwijzing kan bezwaar worden gemaakt. Laat maar weten als je daar hulp bij nodig hebt (is wel verstandig).

Dat je man in Nederland zomaar een vtv kan aanvragen op grond van EU burgerschap is minder eenvoudig dan het klinkt.
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

Betty

• Komt net kijken
« Reactie #5 Gepost op: 07 februari 2004, 14:04:16 »
voor die verblijfsvergunning heeft hij eveneens de gevreesde stempel nodig. oftwel: retourtje buenos aires en daar na vier maanden aan de beurt. of nog 9 maanden hier in Spanje blijven.
als de afwijzing van het toeristenvisum is aan te vechten op grond van het feit dat we getrouwd zijn, zou ik daarover graag met je spreken.
het is triest, we dachten alles prima in orde te hebben en dan krijg je dit, ineens gevangen in spanje.
volgens de IND kunnen we de VTV zo aanvragen als we in Nederland zijn (mits inkomen, ziektekostenverzekering en mijn eu-burgerstatus in orde zijn).

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #6 Gepost op: 07 februari 2004, 15:33:22 »
Volgens mij kan Spanje geen inreisvisum meer eisen als hij rechtmatig is binnengekomen indertijd en op het moment van trouwen nog legaal was.
hebben jullie een plaatstelijke advocaat geraadpleegd, die iets van EU immigratierecht afweet?

Over dat visum kun je me een pm sturen. dan kunnen we even van gedachten wisselen.

pathfinder

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2004, 07:23:02 »
Beste iedereen

Op 20-02-2004 hebben heeft mijn vriendin een toerist visum aanvraag ingediend voor een verblijf van 3 maand in Nederland Vandaag is de aanvraag voor een toeristenvisum voor mijn Thaise vriendin afgewezen,

De visumaanvraag van is afgewezen omdat uit haar dossier niet voldoende is komen vast te staan dat ze tijdig zal terugkeren naar het land van herkomst

Ik heb verder alle benodigde document opgestuurd die nodig zijn loonbriefjes/garantieverklaring en uitnodigingsbrief
Eerst hebben ze mijn uitnodigingsbrief afgewezen vanwege te weinig informatie
Ik heb een tweede gestuurd
Daarnaast hebben ze mijn vriendin uitgenodigd voor een interview op de ambassade
Ze heeft gezegd dat ik een gewone vriend ben

Ik ken haar 1.5 jaar en heb haar een aantal vakanties gezien in Thailand

Ik weet niet wat ik nu als beste moet doen
Wie kan mij raad geven ?
Klachtenprocedure en hoe lang duurt dit ?
Advocaat ?
MVV ?
Opnieuw aanvragen ?

Alvast heel erg bedankt

Bastiaan

cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2004, 10:33:58 »
Hoi,

Toeristenvisa worden regelmatig geweigerd op "twijfels aan terugkeer".

Ik denk dat de reden van afwijzing bij jullie ook in "een gewone vriend" zit.   Als "jouw vriendin" was het heel aannemelijk geweest, dat ze terug zou gaan om het vervolg, een mvv-procedure, niet in gevaar te brengen.

Als iemand in bezwaar gaat,wordt meestal het visum alsnog toegewezen, maar hoe lang die procedure duurt weet ik niet. Er zullen vast wel anderen antwoord op deze vraag kunnen geven.

Succes en groetjes, Joke

"Wanneer je verdrietig bent, kijk dan opnieuw in je hart en zie dat je huilt om wat je vreugde schonk."
Kahlil Gibran

Emma

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 25 februari 2004, 10:37:53 »
Het in bezwaar gaan kan wel eens heel lang duren. Bij ons heeft dat ongeveer 17 weken geduurd en vervolgens mocht mijn vrien maar 1 maand komen i.p.v. de aangevraagde 3 mnd.

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #10 Gepost op: 25 februari 2004, 12:28:01 »
De enige remedie is echt nu bezwaar maken.
Dat kost wat tijd, maar doe je het niet dan worden volgende aanvragen om dezelfde reden weer afgewezen.

Dyonne

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 25 februari 2004, 12:32:11 »
Hallo beste mensen,

Ik heb bij de gemeente zo'n certificat d'herbergement opgehaald en laten stempelen. hierin staat ook een stukje dat ik me verantwoordelijk stel voor het onderhoud van mijn gast. Nu lees ik hier echter dat er naast een uitnodiging (en tevens bewustverklaring toch?) ook een garantverklaring nodig is. Waar kan ik die halen en als ik die zelf moet opstellen, wat moet ik er dan inzetten. Ik word er echt moe van.... de ambassade daar komt ook weer met andere info dat ik het daarheen kan faxen (dus die 2 formulieren) terwijl er bij de site van de ind alleen gesproken wordt over een certificat d'herbergement en 3 loonstrookjes. (hier zegt de ambassade weer geen woord over). Ze wijgeren al mijn vragen te beantwoorden, zoals hoe lang die formulieren geldig zijn en hoelang procedure kan duren (mijn vriend wil in augustus 1 maand hierheen komen, maar als ik nu al aanvraag en papieren zijn dan alweer verlopen dan schiet het ook niet op). Kortom de communicatie loopt door elkaar heen en men zaait alleen maar meer verwarring. Ik had een duidelijke e-mail gestuurt met daarop vragen, krijg ik een mail terug met een verwijzing naar een link (die overigens nieteens bestaat, de sukkels) met de mededeling dat daar al de info opstaat. Nou ja.... ik heb een lange adem gelukkig. Wie kan mij wel duidelijkheid verschaffen.

pino

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 25 februari 2004, 12:43:05 »
Hoi Dyonne,

Op de IND site kan je de formulieren voor de mvv-aanvraag downloaden. Die heb jij misschien voorlopig nog niet nodig ;), maar er zit wel een formulier 'garantverklaring' bij.

Dit formulier heb ik in het verleden twee keer gebruikt en werd door het consulaat in Saigon, Vietnam, gewoon geaccepteerd als garantverklaring voor het toeristenvisum.

Succes!!
24-12-03: Aankomst in Nederland met MVV
19-01-04: Aanmelding VD en Aanvraag VTV
24-02-04: Afhalen VTV-pasje
19-01-07: Aanvraag naturalisatie/nl paspoort

Leonat_NL

• Waardevol lid
  • NL'er met Russische
« Reactie #13 Gepost op: 25 februari 2004, 15:06:51 »
Voor toerisme, gaat het ook alleen maar om de:
certificat d'hebergement
Leo & Natalia

pino

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 25 februari 2004, 15:46:17 »
Ik kreeg van het consulaat in Saigon wel expliciet te horen dat ik een uitnodigingsbrief ( van de gemeente) en een garantverklaring nodig heb.
Dit wordt op hun website nog eens bevestigd!

mijntje

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #15 Gepost op: 25 februari 2004, 16:04:49 »
De uitnodigingsbrief die ik had vestuurd gold tevens als garantverklaring. Stond er ook duidelijk op: .....is tevens bereid garant te staan voor alle kosten bla bla bla.... etc. Hebben ze ook gewoon geaccepteerd.

zoals hoe lang die formulieren geldig zijn en hoelang procedure kan duren 

Bij mij zei de ambassade dat die formulieren niet ouder dan 3 maanden mochten zijn (bij de aanvraag). Zal echter wel per land verschillen.

Rene

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • http://www.mixed-couples.nl/info/
« Reactie #16 Gepost op: 25 februari 2004, 17:22:49 »
Hallo Dyonne,

de regels zijn hetzelfde voor VISA, alleen hoe het ingediend wordt. Niet ieder is in dezelfde situatie en /of verdiend evenveel. Verklaringen kunnen anders genoemd worden door creatieve ambtenaren met talenkennis misschien?

Maar je kan ook kijken op de NL ambassade pagina van het land van je vriend(in) en daar staat ook altijd de eisen.

Tevens is het verloop van de aanvraag niet altijd hetzelfde, ik heb bijv. een extra vragenlijst ontvangen van de IND in Nederland, NA indienen van de VISA aanvraag in China bij de consul/embassy. Daar zitten dan de extra vragen in, en nieuwe krabbels gevraagd of copy´s loon.

Het kan namelijk ook zijn dat ze na indienen VISA aanvraag van vriend(in) in land herkomst, men gelijk ja zegt of na een week of 3..........verschilt per land, per situatie. Maar het begin is overal hetzelfde lijstje na ik weet.
20-06-2004 ellen terug naar China
07-07-2004 ellen dient nieuwe aanvraag in VISA 90 dagen bij Consul
Toestemming voor trouwen ingediend en toegezegd, wacht op formulier

Dyonne

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 26 februari 2004, 10:34:45 »
Hi allemaal,
Ik heb op de site van de Ind normaals gekeken, maar kan die garantverklaring niet vinden  :-\. Pino kan je mij vertellen waar jij hem bent tegengekomen. Dank je wel alvast. Greetz!!

pino

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #18 Gepost op: 26 februari 2004, 11:45:06 »
Hoi Dyonne:

Vanaf de site volg je de volgende stappen: Home-contact-downloaden- Aanvraag Machtiging tot Voorlopig Verblijf (Nederlands/Engels). In dat document zie je halverwege pagina 6 de garantverklaring.
Dit is de garantverklaring die ik 2 keer heb meegestuurd om mijn vrouw hier op een toeristenvisum te laten komen!

Dyonne

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 26 februari 2004, 18:30:27 »
Hi Pino,

Heb hem gevonden, dank je wel! Geloof dat ik nu alle benodigdheden heb..... we zullen wel zien wat ze hierna nog willen hebben  ;)

maddie

• Komt net kijken
« Reactie #20 Gepost op: 28 februari 2004, 18:36:07 »
Hallo
Dit is even een bericht voor een vriendin van mij. Zij wil het broertje van mijn vriend naar Nedrland halen voor een vakantie. Nu is hij al 2 x weg gestuurd in Ankara. Ankara heeft alle papieren naar nederland gestuurd zo dat die een beslissing kan nemen. Nederland zegt hierop dat ze het dan als gewone mvv aan vraag gaan bekijken. Na een tweede keer gebeld te hebben zeiden ze dat het max. 6 weken duurde voor nederland een beslissing kon nemen. Deze week weer gebeld en nu was het al 8 weken.. Wie heeft hier ervaring mee? en heeft tips voor ons of kan ons de wet. procurdere vertellen..

Groetjes Madelon
28-8-03 mvv aanvraag bij IND rijswijk
14-10-03  vragenlijst en ontbrekende stukken opgestuurd. MVV nu in Zwolle.
18-11-03 POSITIEF ADVIES!

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #21 Gepost op: 28 februari 2004, 18:39:47 »
Bezwaar maken en klacht indienen met hulp van een toegevoegde advocaat is de beste tip.

maddie

• Komt net kijken
« Reactie #22 Gepost op: 28 februari 2004, 19:33:53 »
nog even voor de duidelijkheid. alle papieren en eissen zijn goed. daar kan het niet aan liggen.. misschien kan het liggen aan dat zijn twee oudere broers al in nederland zijn en hij daar moet blijven om voor zijn ouders te zorgen??
iemand hier ooit van gehoord?
28-8-03 mvv aanvraag bij IND rijswijk
14-10-03  vragenlijst en ontbrekende stukken opgestuurd. MVV nu in Zwolle.
18-11-03 POSITIEF ADVIES!

Emma

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #23 Gepost op: 29 februari 2004, 00:10:26 »
Nog nooit van gehoord. De zorg voor je ouders hebben niets met een mvv te maken.

Wat ik ook niet snap: een toeristenvisum is absoluut geen mvv, dus kan ook nooit als mvv behandeld worden.........ik vind het een beetje vreemd. Het kan wel zo zijn dat de aanvraag van een toersitenvisum doorgestuurd wordt om in nederland bekeken te worden. Dit heb ik nl ook meegemaakt.

groeten emma

teacher20

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 01 maart 2004, 17:56:17 »
Ik heb ook een vraagje... Op dıt moment zıt ık ın Turkıje en heb ık net een fıjne dag bıj de ambassade doorgebracht.Mıjn vrıend had alle papıeren zeıden ze(zelfs teveel) Toen hıj smıddags terug moest komen voor de uıtslag, vroegen ze wanneer hıj wılde gaan(wısten ze al, maarja)Toen hıj dat zeı, was ze al aan het stempelen geslagen, en toen opeens was het van sorry sorry,maar we moeten je papıeren nog bekıjken,je krıjgt over twee weken berıcht.
Toen heb ık een uurtje later zelf gebeld want voor mıjn vrıend was het allemaal nogal onduıdelıjk. Toen zeıden ze dat ze mın of meer personeelstekort hebben en dat ze waarschıojnlıjk geen tıjd hadden om zıjn papıeren te bekıjken!!!!!!!!!!! Dus nu moet ık eınd van de week alleen terugreızen en kan mıjn vrıend weer heen en weer gaan hobbelen omdat ze daar geen personeel hebben??????
Kan ık hıer nog ıets mee,want je begrıjpt dat ık hem gewoon mee wıl nemen....

teacher20

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 01 maart 2004, 18:10:30 »
Hier komt ie nog een keer alleen nu hoop ık dat het wat beter lukt met dat turkse toetsenbord..

Ik heb ook een vraagje... Op dit moment zit ik in Turkije en heb ik net een fijne dag bij de ambassade doorgebracht.Mijn vriend had alle papieren zeiden ze(zelfs teveel) Toen hij smiddags terug moest komen voor de uitslag, vroegen ze wanneer hij wilde gaan(wisten ze al, maarja)Toen hij dat zei, was ze al aan het stempelen geslagen, en toen opeens was het van sorry sorry,maar we moeten je papieren nog bekijken,je krijgt over twee weken bericht.
Toen heb ik een uurtje later zelf gebeld want voor mijn vriend was het allemaal nogal onduidelijk. Toen zeiden ze dat ze min of meer personeelstekort hebben en dat ze waarschijnlijk geen tijd hadden om zijn papieren te bekijken!!!!!!!!!!! Dus nu moet ik eind van de week alleen terugreizen en kan mijn vriend weer heen en weer gaan hobbelen omdat ze daar geen personeel hebben???
Kan ik hier nog iets mee,want je begrijpt dat ik hem gewoon mee wil nemen....

debbie

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 03 maart 2004, 11:52:43 »
 :)
Hallo allemaal,
Na lang touwtrekken eindelijk het toeristen visa!!!!!!!
Met heel veel dank aan Prawo!!!!!!!
Er is voor ons maar weer eens bewezen dat je het in vele gevallen zelf niet redt.
En een advokaat erachter zetten, werkt dus echt wel.
Jammer dat het zo moet, maar het zij zo!!!
Heel veel groetjes,
debbie

The Lady

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #27 Gepost op: 03 maart 2004, 11:54:36 »
Goed zeg, gefeliciteerd, weet je al wanneer hij naar Nederland komt?
Veel plezier in ieder geval

Emmy

Dreamlover

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Ware liefde kent geen grenzen!
« Reactie #28 Gepost op: 03 maart 2004, 12:01:40 »
Gefeliciteerd! Hoe lang zijn jullie uiteindelijk bezig geweest om een toeristenvisum te krijgen en wat waren struikelblokken?
Je was in mijn gedachten, je was in iedere hartklopping, maar op een plek was je niet, je was niet bij me...Maar nu ben je hier! (En ik minder op MC, sorry)...

debbie

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 03 maart 2004, 12:27:30 »
hoi,
fijn een reactie te krijgen!
wij zijn bezig geweest vanaf oktober 2003.
de afwijzing was niet voldoende garantie van terugkeer...en nog wat onduidelijke redenen.Kemal had al zijn papieren ingeleverd in Ankara, ik ben zelf in Ankara  geweest en er werdt tegen mij gezegd dat hij geen enkel papier kon overleggen om aan te tonen dat ie een reden van terugkeer had!!!
De papieren van Kemal waren in orde,mijn papieren waren in orde vertelde men maar toch was er geen voldoende garantie van terugkeer.
Dit werd ook nog eens telefonisch medegedeeld, dus geen enkel bewijs.
Nu is er alsnog een schriftelijke afwijzing gestuurd vanuit Ankara naar Kemal, gedateerd 03.11.2003,
en 3 weken geleden ontvangen door Kemal......precies een week nadat Prawo bezwaar had gemaakt.
En Kemal werd in principe als een klein kind weg gestuurd.
Ik heb echt alles aangedragen om een terugkeer garantie aan te tonen,
maar dat was steeds niet voldoende.
ben met prawo in contact getreden en binnen 4 weken, hebben we wel een possitief advies gekregen, hij vondt het een fictieve afwijzing en men is daar
mee akkoord gegaan, zonder tegen reactie.

cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
« Reactie #30 Gepost op: 03 maart 2004, 12:32:11 »
Debbie,

Fijn dat het jullie met hulp van Prawo wel gelukt is!
En goed om te horen, dat m.b.v. een advocaat een afwijzing wel gecorrigeerd kan worden.

Groetjes, Joke
"Wanneer je verdrietig bent, kijk dan opnieuw in je hart en zie dat je huilt om wat je vreugde schonk."
Kahlil Gibran

Rene

• Bijna volwaardig lid
  • *
« Reactie #31 Gepost op: 03 maart 2004, 12:43:58 »
gefeliciteerd debbie met de VISa en een hele fijne tijd samen hier in Nederland........geniet van de tijd.

hihihi Prawo zijn persoonlijke bericht wordt wederom weer bewezen hihiyi........en het recht recht gezet.........top!

Dreamlover

• Bijna volwaardig lid
  • *
« Reactie #32 Gepost op: 03 maart 2004, 12:46:24 »
Het is goed dat het met behulp van een advocaat wel kan, maar het is jammer dat het zo moet. Mijn vraag is, stond je al in je recht, of toon je met behulp van een advocaat terugkeergarantie aan?

Mag ik vragen wat jullie aangedragen hebben als terugkeergarantie?
Je was in mijn gedachten, je was in iedere hartklopping, maar op een plek was je niet, je was niet bij me...Maar nu ben je hier! (En ik minder op MC, sorry)...

Myzyel_Rozze

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 03 maart 2004, 12:48:58 »
Gefeliciteerd Debbie!

debbie

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 03 maart 2004, 12:51:37 »
Hoi,
nu dus even wachten op bericht ambassade, maar ik maak van hieruit een afspraak en ga zelf naar Ankara om het visa met Kemal op te halen.
Eerst even samen een weekje bekomen in Ankara en dan met ons tweetjes naar nederland.
Ik wil echt alles uitsluiten, kemal wil ik warm onthalen.
Maar ik ga dus rond 10 maart naar Ankara.
debbie

debbie

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 03 maart 2004, 13:20:24 »
Hallo,
Er is zowel door prawo als door mij niets extra's aangedragen dat er wel een garantie van terugkeer was, buiten de garanties die ik al had gegeven.
Ik heb een brief geschreven dat onze relatie serieus was, dat we te veel te verliezen hadden om niet alle regels na te komen.
Dat we op een serieuze manier aan een relatie willen werken, dat we niets overhaast willen doen,dat kemal de kans moet krijgen om mijn land te leren kennen.
En dat we niet, zonder dat hij hier ooit is geweest een mvv willen aanvragen.
Dat ie toch eerst mijn situatie mijn levens omstandigheden,mijn familie en vrienden moet kennen.
groetjes

Dreamlover

• Bijna volwaardig lid
  • *
« Reactie #36 Gepost op: 03 maart 2004, 13:38:50 »
Mijn idee.

En Kemal ook een contract van een werkgever overhandigen of een bewijs van eigen vermogen of voldoende middelen van bestaan?

sezen

• Volwaardig lid
  • **
  • wat is er mooier dan liefde
« Reactie #37 Gepost op: 03 maart 2004, 13:52:08 »
debbie en kemal gefeliciteerd en geniet van jullie tijd samen eerst in turkye en dan naar nederland.
28-10-03 mvv aanvraag ingediend
30-10-03 bevestiging ontvangen , handtekening retour
5-11-03 dossiernr ontvangen
28-11-03 positief advies gekregen
17-12-2003 getrouwd
19-01-04 mvv in paspoort
23-04-04 samen in nederland

Vanessa

• Kattige jonge blom
  • Waardevol lid
« Reactie #38 Gepost op: 03 maart 2004, 15:29:17 »
:)
Hallo allemaal,
Na lang touwtrekken eindelijk het toeristen visa!!!!!!!
Met heel veel dank aan Prawo!!!!!!!
Er is voor ons maar weer eens bewezen dat je het in vele gevallen zelf niet redt.
En een advokaat erachter zetten, werkt dus echt wel.
Jammer dat het zo moet, maar het zij zo!!!
Heel veel groetjes,
debbie

HI Debbie,

Ik heb je gisteravond al uitgebreid gesproken en je gefeliciteerd, maar bij deze nogmaals meid ik gun het jullie echt van harte, en ga je mannetje nu maar zo snel mogelijk halen, want Mehmet staat te springen om een keer af te spreken en hem alles te kunnen uitleggen!!!

:-*

Mehmet, Chemenne & Vanessa
Ben blij zoals ik nu leef, en daar kan niemand wat aan veranderen!

anoli

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 03 maart 2004, 16:16:22 »
Debbie proficiat! Ben blij voor jullie

En bonuspunt  ;) voor Prawo!
FIjn te lezen dat er positieve output is van al je uren werk en aandacht voor o.a. dit forum
Dat mag ook wel gezegd worden !

debbie

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 03 maart 2004, 21:08:02 »
mensen, voor alle duidelijkheid ik waardeer het werk van prawo heel erg mag echt gezegd worden ,hoor!
maar er zijn zoveel onduidelijkheden in de afwijzing,hij had geen voldoende middellen van bestaan!! :-\ tellen zn werk niet mee zeker??niet voldoende financieen?? >:D onze gezamelijke bankrekening hebben ze dus ook niet meegeteld,rekening is in turkije,staan toch al zijn en mijn inkomsten op van een half jaar!!zijn apartement cq ons apartement is ook geen rede van terugkeer  >:( ,dit was echt een fictieve afwijzing...als je alles zo leest vraag je je af wat ze met het pakket wat kemal daar heeft gegeven hebben gedaan en ik heb het pakket persoonlijk in orde gemaakt, alles in copy...

hoop

• Nieuw lid
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #41 Gepost op: 10 maart 2004, 22:31:45 »
hallo allemaal
De nicht van mijn Thaise vrouw wilde voor 3 maanden hier op vakantie komen, toeristenvisum aangevraagd ik stond garant, na 2 maanden kreeg ik allerlei papieren om weer in te vullen, nu na 6 weken kreeg nicht een afwijzing.
Met reden dat er onvoldoende is komen vast te staan dat ze terug zal keren naar land van herkomst.
binnen 4 weken bezwaar maken is mogelijk.
Ze is 21 jaar oud. Ze werkt bij vader op de boerderij.
wat is wijs om te doen, bezwaar maken maar wat moet zij of ik schrijven. Natuurlijk wil ik geen sores hebben en zal ik haar terug sturen. Maar ze wil ook na 3 maanden weer terug.
Hoe lang duurt zo`n procedure en heeft het effect.
Graag advies.
BVD.
Hoop

Rene

• Bijna volwaardig lid
  • *
« Reactie #42 Gepost op: 11 maart 2004, 11:29:42 »
Hallo Hoop,

Ik denk dat je Prawo moet inhuren hiervoor of andere advocaat. Hij geeft al aan dat het de meest succesvolle optie is en meestal na bezwaar van de advocaat een akkoord voor VISA.

Je kan hem ook rechtstreeks via MC benaderen. Ergens in het onderwerp toerist VISA van maximaal 3 weken terug heeft hij al een uitleg gegeven wat hij nodig heeft en wat hij voor je  kan doen.

Het is de snelste oplossing met de grootste kans van slagen in korte tijd.

succes

albi

• Komt net kijken
  • Happy-Happy
« Reactie #43 Gepost op: 05 april 2004, 20:58:56 »
Hallo,

Na het lezen van dit alles zakt me de moed in de schoenen en schaam ik me ervoor Nederlander te zijn. Zo de boel vertragen, tegenwerken eromheen draaien en dat alles tegen een burger die nog nooit wat misdaan heeft tegen de staat!!!!!!!!

Weet iemand ook wat je met de eventeel gemaakte kosten van je ticket kunt doen. Want ja mag me ticket wel wijzigen, maar natuurlijk niet onbeperkt lang. En het is wel een smak geld!!!

gr,

Albert
26-04-2004 aankomst NL
22-07-2004 vertrek Medan

dolly40

• Nog nieuw en fris
  • *
  • seni kollarima alincaya kadar, kalbimle sarilacagi
« Reactie #44 Gepost op: 15 april 2004, 08:21:12 »
Onze afgewezen visa is nog steeds in behandeling.De papieren zijn 29 januari naar de rechtbank gestuurd maar daar ook nog steeds niets van gehoord.Als ik de IND bel hebben ze nog steeds geen beslissing genomen en vertellen ze dat ze misschien nog wel vragen hebben.Maar volgens mij weten ze nu echt alles van ons die 12 pagina's heb ik begin januari al opgestuurd, en mijn bezwaar loopt al vanaf 18 november 2003.Begrijp echt niet waarom dit allemaal zolang moet duren.Heb ook direct een advocaat (Prawo) ingeschakeld maar dat bevorderd het dus ook niet echt.
23-10-2003 toeristenvisumaanvraag
06-11-2003 afgewezen op mijn salaris
18-11-2003 Prawo ingeschakeld voor bezwaar
15-01-2004 vragenlijst onvangen van 12 pag.
29-01-2004 alles naar rechtbank gezonden
15-04-2004 rechter heeft beroep gegrond verklaard!
18-05-2004 Bezwaar gegrond verklaard! YES

Anon

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #45 Gepost op: 16 april 2004, 09:00:53 »
Hallo allemaal,

Dit bericht schrijf ik onder een anonieme inlog omdat ik het niet meer vertrouw om alles voor iedereen (ook de IND dus) zichtbaar te vertellen. Zelf ben ik al een tijdj hier aanwezig.
Ik zal in het kort de situatie uitleggen. Mijn partner komt uit een probleem land. Sinds vorig jaar september zijn wij bezig met de legalisatie van geboorte bewijs en ongehuwdverklaring. Deze documenten zijn sinds januari op de ambassade. Tot op heden nog geen reactie, na contact met de ambassade de mededeling dat de 4 maanden nog niet voorbij zijn dus ze kunnen niets voor mij doen, zelfs niet even vertellen in wat voor een stadium het zich bevind. Wat ze wel kunnen vertellen is dat het langer kan duren dan 4 maanden. Wat ze allemaal aan doen zijn weet ik niet want 2 weken na het inleveren van de documenten zijn er 2 verschillende figuren van de ambassade langs geweest voor onderzoek. 1 van hen heeft mijn partner onder druk gezet omdat zijn/haar naam niet bij het ziekenhuis in het boek stond omdat hij/zij nu eenmaal niet in het ziekenhuis is geboren. Dat kostte ons 150 Euro omdat hij anders geen goed rapport zou schrijven. De tweede figuur liep ook druk uit te oefenen maar beloofde dat alles goed zou komen. Punt is dat wij dus niet weten wat figuur 1 in het rapport heeft geschreven en figuur 2 wil geen contact opnemen met figuur 1 om zo tot een zelfde rapport te komen.
Als gevolg van deze kwestie heb ik er een hard hoofd in dat de papieren gelegaliseerd gaan worden wat zou betekenen dat wij niet alleen 8 maanden verder zijn en 3500 euro armer maar wat nog veel erger is dat mijn partner nooit samen met mij zal zijn alleen om het feit dat hij/zij niet in het ziekenhuis is geboren.
Eind januari toen er nog niet zoveel negatief uitzag besloten wij omdat de hele procedure totaal wel 1 jaar kon gaan duren ( ja mensen, jullie met een partner uit niet probleem landen klagen al over 3 maanden, denk de volgende keer maar eens wat een geluk jullie eigenlijk hebben, wij zitten in een bijna onmogelijke situatie) besloten wij omdat wij elkaar wel in dat jaar wilden zien een vakantie visum aan te vragen. Vorig jaar is mijn partner hier voor 3 maanden geweest en hij/zij is terug gegaan omdat wij samen verder wilden en er dus een MVV moest komen. Vandaar die legalisatie.
Maar deze keer stuurde de ambassade de vakantie visum aanvraag naar de IND in Nederland, nu ruim 5 weken geleden. Tot op heden nog niets ontvangen van de IND. Ik heb inmiddels elke week met de IND gebeld over hoe en wat. Nu vertellen zij mij daar dat er een machine stuk is waar de beschikkingen en vragen formulieren uitkomen. En dat al sinds 2 weken. Tevens vertelden ze mij dat de papierwinkel wat hun betreft wel 3 maanden kon duren (wat geeft het, ga je toch gewoon 2 weken met de hele afdeling met je armen over elkaar zitten, we hebben het hier tenslotte maar over mensen die in een onzekere situatie zitten en waar iedere dag extra wachten al een opgave is, wat geeft het) Heeft iemand hier dit verhaal ook gehoord of is dit een leugen om de aanvraag extra lang te laten duren zodat inmiddels het legalisatie onderzoek op de ambassade is afgerond en als dat onderzoek negatief is om dan maar ook de vakantie visum af te wijzen wat dus betekend dat het vanaf dat moment onmogelijk is om samen te zijn op een legale manier.
Wie heeft de afgelopen 2 weken contact gehad met de IND en heeft dit verhaal over de kapotte machine ook gehoord?

Graag een reactie
Mijn geliefde komt toch wel naar nederland, legaal of illegaal, met of zonder de toestemming van de regering.

bergan

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #46 Gepost op: 16 april 2004, 10:44:20 »
Hallo,

Over welke IND vestiging heb je het ???

Anon

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #47 Gepost op: 16 april 2004, 12:55:36 »
IND Rijswijk afd visa dienst, tel nr 0900 1234561 en dan verder via keuze menu 1,1,3
Mijn geliefde komt toch wel naar nederland, legaal of illegaal, met of zonder de toestemming van de regering.

skippie

• www.waumans.nl
  • Bijna volwaardig lid
  • *
  • Life is Great Together
    • Waumans.nl
« Reactie #48 Gepost op: 16 april 2004, 15:30:33 »
Nu vertellen zij mij daar dat er een machine stuk is waar de beschikkingen en vragen formulieren uitkomen. En dat al sinds 2 weken. 

Wie heeft de afgelopen 2 weken contact gehad met de IND en heeft dit verhaal over de kapotte machine ook gehoord?

Vreemd verhaal van de IND Rijswijk, niets van gehoord en toch gebeld en post gehad >:D
Getrouwd 27 December 2003
14-1 Akte inschrijving naar GBA + M-46
28-1 Inschrijving Huwelijk GBA
31-1 Aanvraag MVV, Rijswijk
13-4 Positief Advies
26-4 MVV in paspoort
20-5 Era in NL
24-5 Afspraak voor aanvraag VTV
02-9 VTV Ingewilligd
20-9 Pas afgehaald

cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
« Reactie #49 Gepost op: 16 april 2004, 15:46:47 »
Hoi,

Over de verificatieprocedure in de probleemlanden weet ik niet voldoende. De Ombudsman heeft ooit wel een uitspraak gedaan dat de normale behandeltermijnen niet gelden voor verificatie.

Wij waren vorig jaar ook een van de weinigen bij wie de hele procedure bijna 8 maanden duurde. Ik weet hoe jullie je moeten voelen en leef met je mee!

Voor de procedure voor een toeristenvisum staat 8 weken, eventueel verlengd tot 3 maanden, als men je tenminste daarover bericht heeft.
Je had bij start eind januari dus nu al een klacht via BUZA bij de ambassade in kunnen dienen. Eenzelfde klacht kun je ook bij de IND neerleggen. Ik heb daar vorig jaar ook veel te lang mee gewacht, was toen nog te goed van vertrouwen. ;)
Voor het behandelen van de klacht mogen ze ook weer 6 weken nemen... Maar net voor het verlopen van die datum werd bij ons wel de MVV afgegeven.
Als er niet tijdig op je klacht wordt gereageerd, kun je ook de Ombudsman inschakelen, dat pakt meestal goed uit.

Heel veel succes!

Groetjes, Joke
Kahlil Gibran

Anon

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #50 Gepost op: 16 april 2004, 16:23:46 »
Nog even voor alle duidelijkheid,

Het gaat hier om een vakantie visum waarvan de aanvraag door de nederlandse ambassade in het probleemland naar de IND in Rijswijk is gestuurd voor het nemen van de beslissing. De IND Rijswijk vertelde mij dat de ambassade geen reden had opgegeven waarom maar dat in 50% van de vakantie visa deze naar de IND gaan ter beslissing. We zijn de 8 weken die er voor staan nog niet voorbij (nu bijna 6 weken) dus klagen heeft op dit moment zeker geen zin en al helemaal niet bij de ambassade in het probleemland zelf want die heeft het afgeschoven naar de IND in Rijswijk.
De verificatie staat los van de vakantie visum maar misschien niet los van het verhaal van de kapotte machine om zo de boel extra te vertragen zodat ze de beslissing van de vakantie visum kunnen laten afhangen van de uitkomst van de verificatie.

Mij vraag is dus eigenlijk nog steeds wie is er nog meer verteld de afgelopen 2 weken dat die bewuste machine stuk is.

Anon

Dyonne

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 16 april 2004, 17:50:42 »
Hi Anon,

Ik hoop ook deze maand een toeristenvisum voor mijn partner aan te kunnen vragen. Hij woont in een probleemland dus.....Zou je mij misschien en pm willen sturen, wellicht komt jouw partner daar ook vandaan en kunnen we elkaar wel op de hoogte houden... (ikzelf probeer al hele lange tijd de ambassade daar te bereiken, maar krijg gewoon geen contact...hoezo ontmoedigingsbeleid)  >:(
Kijk maar en in iedergeval sterkte de komende tijd!!

dolly40

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #52 Gepost op: 17 april 2004, 15:07:46 »
Ik heb vandaag bericht ontvangen via mijn advocaat dat het beroep via de rechtbank gegrond is.Buitenlandse zaken moet de kosten betalen en moeten nubinnen 6 weken een beslissing nemen.Zal het dan toch nog eens goed komen?

Nynke77

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 17 april 2004, 15:34:59 »
Goed Nieuws Dolly40!!! Ik hoop dat het volgende bericht net zo positief is!!!
Nynke

cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
« Reactie #54 Gepost op: 17 april 2004, 18:13:00 »
Hoi Dolly,

Goed om te horen dat jullie bezwaar gegrond is!
Lijkt me stug, dat ze nu weer weigeren.  ;)

Groetjes, Joke
Kahlil Gibran

Linda

• Steunt de Stichting
« Reactie #55 Gepost op: 17 april 2004, 20:23:16 »
Hoi Dolly,

Ik ben blij dat je eindelijk bericht hebt ontvangen en dat het bezwaar gegrond is verklaard! Ik hoop dat je snel bericht krijgt!
groetjes,
Linda

dolly40

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #56 Gepost op: 17 april 2004, 22:25:48 »
Bedankt voor jullie reacties en hoop inderdaad dat we nu snel een antwoord horen!

debbie

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 01 mei 2004, 22:44:14 »
hallo,
afgelopen woensdag had kemal dus een afspraak op de nl ambassade in ankara.
daar werden de papieren doorgenomen.....en niet goed bevonden!!!!!!  bij de gemeente hier hadden ze vergeten
op mijn Int.GBA in het engels te vermelden diforced,er stond wel gescheiden op, maar dat moest
ook in het engels vertaald zijn, en officieel.dus...ik als een speer naar het gemeentehuis en alsnog een nieuwe
GBA laten maken.Op het gemeentehuis was men zo vriendelijk om het direct naar ankara door te faxen.
Alwaar Kemal stond te wachten.Maar.. hij moest toch de volgende dag terug komen om alles opnieuw in te dienen.
s-morgens werd alles in ontvangst genomen en na 14u moest ie terug komen om te horen of het nu wel goed was,
want het was nu een fax-GBA en geen origineel.na overleg werd het toch goed bevonden mits ik het origineel in NL indiende.
Maar nu werd ie weer naar het nufus gestuurd om zijn papier te laten vertalen en te laten stempelen op een andere manier.
Dus ook dat door hem gedaan, al bij al is ie 7 x naar diverse instanties geweest in 2 dagen.
En terwijl ik alles zo zorgvuldig met Prawo had doorgenomen, hadden ze toch weer iets gevonden wat niet bij de site van de ind
stond.Maar nu is de aanvraag dus gedaan door Kemal in ankara en door mij hier in NL.

Ook was bij ons het toeristen visa afgewezen met als reden geen garantie van terugkeer.
ik ben in bezwaar gegaan met behulp van Prawo.en ons bezwaar is gegrond verklaard.
Kemal is inmiddels 3 weken in nl geweest.
Hopelijk werkt de afwijzing van het toeristen visa niet belemmerend voor onze mvv .
Naderhand dus wel toegewezen, maar ik hoop dat ze dat duidelijk vermeld hebben.
Is hier ervaring mee door iemand?
groetjes debbie

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #58 Gepost op: 03 mei 2004, 13:33:43 »
afgelopen woensdag had kemal dus een afspraak op de nl ambassade in ankara.
daar werden de papieren doorgenomen.....en niet goed bevonden!!!!!!  bij de gemeente hier hadden ze vergeten
op mijn Int.GBA in het engels te vermelden diforced,er stond wel gescheiden op, maar dat moest
ook in het engels vertaald zijn,

Heb je wel eens een Turks internationaal uittreksel gezien? Daar staat het ook alleen maar in de landstaal op vermeld.
Bovendien mag je van een Nederlandse ambassade verwachten dat ze Nederlands kennen!
Ik zou ze het leven even zuur maken door een klacht in te dienen bij Buitenlandse Zaken en vergoeding te vragen van de extra kosten.

Maak je geen zorgen. Op de mvv-aanvraag heeft dit alles geen invloed.

Juan-Cartagena

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #59 Gepost op: 26 mei 2004, 12:08:32 »
Hallo allemaal,

Ik heb een toeristenvisum aangevraagd voor mijn vriendin uit Colombia...dat werd afgewezen (reden: het vermoeden bestaat dat U niet zult terugkeren naar land van herkomst).
Nu hebben wij (mijn advocaat en ik) een bezwaarschrift ingediend met de nodige bewijsstukken (arbeidscontract....loonstroken...etc.et c.).
Echter stuurde de visadienst deze week een brief met het verzoek om de VRAGENLIJST in te vullen en binnen twee weken op te sturen??????????????

Pardon??????? Die was toch al helemaal ingevuld en aangetekend (met ontvangst bevestiging) op gestuurd eind januari 2004????

Dus nu ben ik al het denken of ik een KLACHT moet gaan indienen,want mijn vriendin moet per 1 september TERUG zijn omdat ze dan weer voor de klas moet gaan staan. (ze is onderwijzeres).

Wie weet of dit helpt? De vragenlijst WEER invullen en opsturen,heb ik eigenlijk geen zin in.

Ik vermoed dat men de stukken kwijt geraakt is bij de visadienst.

Graag jullie mening hierover.

groeten

JUAN.

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #60 Gepost op: 26 mei 2004, 18:42:44 »
Wee invullen die lijdt (die sturen ze altijd als een kip zonder kop na elk bezwaarschrift) en goed het advies volgen van de advocaat (en hopen dat deze van wanten weet).

Bakra99

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #61 Gepost op: 26 mei 2004, 19:44:26 »

Ik heb een toeristenvisum aangevraagd voor mijn vriendin uit Colombia...dat werd afgewezen (reden: het vermoeden bestaat dat U niet zult terugkeren naar land van herkomst).
Nu hebben wij (mijn advocaat en ik) een bezwaarschrift ingediend met de nodige bewijsstukken (arbeidscontract....loonstroken...etc.et c.).
Echter stuurde de visadienst deze week een brief met het verzoek om de VRAGENLIJST in te vullen en binnen twee weken op te sturen??????????????

Pardon??????? Die was toch al helemaal ingevuld en aangetekend (met ontvangst bevestiging) op gestuurd eind januari 2004????

Dus nu ben ik al het denken of ik een KLACHT moet gaan indienen,want mijn vriendin moet per 1 september TERUG zijn omdat ze dan weer voor de klas moet gaan staan. (ze is onderwijzeres).

Wie weet of dit helpt? De vragenlijst WEER invullen en opsturen,heb ik eigenlijk geen zin in.

Ik vermoed dat men de stukken kwijt geraakt is bij de visadienst.

Graag jullie mening hierover.

Mijn vriendin is ook onderwijzeres en moest op 1 oktober weer op haar post zijn.
Misschien help het om in de uitnodigingsbrief uitdrukkelijk te specificeren voor welke periode je je vriendin wilt uitnodigen. Dat had ik destijds ook gedaan.

Ik heb desdijds - in het Nederlands - een fraaie zelfgemaakte en goed gemotiveerde uitnodigingsbrief gemaakt geadresseerd aan de Afdeling Consulaire Zaken van de ambassade. Daarin had ik uiteengezet waarom ik het belangrijk vond mijn vriendin naar Nederland te halen voor vakantie, familiebezoek, kennismaking met de Nederlandse cultuur etc. Ook had ik daarin vermeld dat mijn vriendin gemotiveerd was na haar vakantie haar loopbaan in eigen land voort te zeten. Onder deze brief had ik de rest van het dossier geniet, waaronder het Garantverklaringsformulier. Deze had ik gehaald bij de portier van de Stadsdeelraad. De Garantverklaring had ik laten legaliseren, de uitnodigingsbrief niet. Ik heb dus geen gebruik gemaakt van een standaard uitnodiging, zoals anderen van dit Forum. Wel had ik een periode genoemd. We hadden 3 maanden gevraagd, maar kregen 6 weken omdat de ambassade er van uit ging dat ze op 1 oktober weer op haar post moest zijn als onderwijzeres. In jouw geval zou het dus zoiets moeten worden:

"Hierbij wil ik Mw. X uitdrukkelijk uitnodigen om naar Nederland te komen voor een kort verblijf in de periode gelegen tussen 01 juni en 31 augustus 2004. Tevens ben ik bereid garant voor haar te staan conform bijgaande ondertekende en gelegaliseerde Garantieverklaring"

Suc6 ermee!

Juan-Cartagena

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #62 Gepost op: 27 mei 2004, 02:13:01 »
Prawo,Bakra

ik had zelfs al het spaanstalige arbeidscontract meegestuurd (met dito loonstroken)en dit zelfs al laten vertalen in het NL...(weer centjes..uitgegeven...)
Mijn advocaat vond het wel "grappig" zo'n verkeerde brief van de visadienst. Ik vermoed dan ook dat ze niet bijsterveel ervaring heeft met dit soort zaken...zucht..... Zeker niet als je al die ellende hier leest;en ook nog wat zelf al meegemaakt hebt van "visum-leed". Maar goed dat de Visadienst haar vandaag opbelde en zelf toegaf dat de brief verkeerd was en niet als geschreven diende te worden beschouwd.
Mijn advocaat zei dat ik maar wachten moest tot 1 Juli (dan verloopt de termijn voor het bezwaarschrift).
Als er dan nog geen reactie is van de visadienst.....DAN pas zouden we een klacht kunnen indienen volgens haar.

Zucht.......ik vind eigenlijk 6 weken wel erg kort. Zeker gezien de prijzen van de tickets etc....

Maar ja eigenkijk mag je dan nog wel dankbaar zijn dat ze een visum krijgt. (ALS ze er een krijgt!!)Krijg zo de indruk dat de meerderheid gewoon afgewezen wordt.(U weet wel......"het risiko bestaat dat U niet tijdig zult terugkeren naar uw thuisland...jaja)

Misschien krijgen wij hier ook nog een nederlandse versie van het "Zuwanderungsgezetz"....???? Laat ik dat dan maar hopen..

groet

Juan

EstherZ

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #63 Gepost op: 27 mei 2004, 09:55:44 »
Onze aanvraag is ook afgewezen  :(

bezwaarschrift heb ik vorige week verstuurd, zonder advocaat... ben bij het buro voor rechtshulp geweest om te informeren en ja het kostte mij 391 euro als ze me zouden helpen... teveel dus voor mij...

nou is mijn vraag, zijn er nog mensen die misschien tips hebben om alles te versnellen ?
elke dag 6x bellen bv ? zou dit helpen of juist niet ?

en ja, ook ik heb veel aan deze site hoor  :)

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #64 Gepost op: 27 mei 2004, 15:14:08 »
bezwaarschrift heb ik vorige week verstuurd, zonder advocaat... ben bij het buro voor rechtshulp geweest om te informeren en ja het kostte mij 391 euro als ze me zouden helpen... teveel dus voor mij...

Is die € 391,-- gebaseerd op jouw inkomen of op het zijne?

Heb je wel een machtiging van hem bij dat bezwaarschrift gedaan?

EstherZ

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #65 Gepost op: 27 mei 2004, 15:16:32 »
gebaseerd op mijn inkomen en ja ik heb er een machtiging bij gedaan en zijn inkomen, misschien had het dan wel gekund met rechtsbijstand, maar hoe dat allemaal in zn werking gaat, heb geen idee dus ja, ik wacht eerst wel even af

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #66 Gepost op: 27 mei 2004, 15:50:19 »
Dan heeft rechtshulp je dus fout geïnformeerd.
kijk ook even naar hetgeen onder al mijn berichten staat.

Er moet gekeken worden naar het (lagere?) inkomen van je vriend. Dan zal de eigen bijdrage € 89,-- zijn voor het bezwaar. Voor een eventuele vervolgeprocedure binnen zes maanden(bijv. beroep) de helft daarvan.

Als je dat niet teveel vindt, mag je me de hele handel opsturen, dan neem ik de behandeling over.

EstherZ

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #67 Gepost op: 27 mei 2004, 16:12:20 »
Bij rechtshulp zeiden ze dit, omdat we niet samenwoonden....

Maar Prawo, wat heb je allemaal nodig en waar kan ik het heen sturen ?
89 Euro is niet teveel hoor. Denk je dat het helpt om er alsnog een advocaat op te zetten ?

ik had je ook al een PM gestuurd, maar laat het me maar weten ,dan stuur ik alles op

Bedankt  :)

:-*
Esther

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #68 Gepost op: 27 mei 2004, 16:53:17 »
89 Euro is niet teveel hoor. Denk je dat het helpt om er alsnog een advocaat op te zetten ?

Wat zou daarop nu mijn antwoord zijn  ;D

Stuur je wel een pm.

naklua

• Nieuw lid
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #69 Gepost op: 27 mei 2004, 17:09:07 »
Heb nog wel een vraagje mijn vriendin heeft 2 kinderen en wil alleen haar voor een vakantie naar nederland halen  waarvoor hebben ze een school document nodig en wat moet er in dat school document  dan staan ????

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #70 Gepost op: 27 mei 2004, 17:56:38 »
Dat snap ik even niet.
Jij bent hier, zonder vriendin. En wilt haar (met of onder kinderen) naar NL halen.
Of: jij bent hier, met vriendin (die een vtv heeft) en wilt haar kinderen voor vakantie hierheen halen.

In het laatste geval zou ik voor die kinderen snel een mvv/vtv regelen.

In het eerste geval zou ik haar een toeristenvisum laten aanvragen. Als de kinderen daar achterblijven is de kans dat ze het de eerste keer direct krijgt groter.

EstherZ

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #71 Gepost op: 27 mei 2004, 17:59:39 »
Oke Prawo,

ik wacht je berichtje af  :)

nico

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: 27 mei 2004, 18:24:52 »
Heb nog wel een vraagje mijn vriendin heeft 2 kinderen en wil alleen haar voor een vakantie naar nederland halen  waarvoor hebben ze een school document nodig en wat moet er in dat school document  dan staan ????
Dat snap ik even niet.
Jij bent hier, zonder vriendin. En wilt haar (met of onder kinderen) naar NL halen.
Of: jij bent hier, met vriendin (die een vtv heeft) en wilt haar kinderen voor vakantie hierheen halen.

In het laatste geval zou ik voor die kinderen snel een mvv/vtv regelen.

In het eerste geval zou ik haar een toeristenvisum laten anavragen. Als de kinderen daar achterblijven is de kans dat ze het de eerste keer direct krijgt groter.
wat ik begrijp uit Naklua's vraag is
Zij heeft kinderen die (om wat voor reden dan ook) al in Nederland op school zijn, 
Ik lees in zijn vraag.... welk formulier heb ik nodig om de kinderen buiten de schoolvakantie vrij te laten krijgen omdat moeder komt.(heeft al toestemming, alleen de kinderen nog niet van school)
deze kan je verkrijgen bij je gemeente , '''de leerplichtambtenaar'' (adres kan en MOET je krijgen via de school)

cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
« Reactie #73 Gepost op: 28 mei 2004, 15:24:02 »

Hoi,

Ik hoop dat ik het goed begrepen heb. ;)
Jouw vriendin woont in het buitenland en je wilt alleen haar hier laten komen op een toeristenvisum. Haar kinderen komen niet mee.
Als je dit bedoelt, dan wil de ambassade een bewijs dat jouw vriendin terugkeert.
En een verklaring van de school van haar kinderen zou kunnen aangeven, dat jouw vriendin een reden heeft om terug te keren, namelijk haar kinderen.

Groetjes, Joke
Kahlil Gibran

dolly40

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #74 Gepost op: 28 mei 2004, 21:00:25 »
YES,YES,YES;

Hallo allemaal  :-*

Selcuk heeft eindelijk zijn vakantievisa :-*

Na het bezwaar van 18 november en het inschakelen van Prawo onze advocaat,en een gegrond verklaring van de rechtbank dat er een beslissing moest worden genomen, is nu eindelijk op 18 mei Selcuk zijn Vakantie visa gegrond verklaard.Hij mag eindelijk komen op vakantie.
Het lange wachten is gelukkig toch nog positief geworden!

Linda

• Steunt de Stichting
« Reactie #75 Gepost op: 28 mei 2004, 21:07:42 »
Gefeliciteerd! :D

cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
« Reactie #76 Gepost op: 29 mei 2004, 10:59:28 »
Hartstikke goed, Dolly!
Gefeliciteerd!

Het wordt steeds duidelijker, dat in beroep gaan tegen een (ongegronde) afwijzing van een toeristenvisum meestal een succes wordt.

Groetjes, Joke
Kahlil Gibran

amice

• Premium lid
  • Soms moet je sneller zijn dan de klos.
    • Justice Online
« Reactie #77 Gepost op: 29 mei 2004, 11:15:52 »
Perfect i love it when a plan commes together >:D
Maar het is van den zotten dat iemand zo wordt behandeld om hier enkel op vakantie te kunnen komen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.

dolly40

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #78 Gepost op: 30 mei 2004, 10:31:00 »
Bedankt voor julli reacties ;)

En ja de aanhouder wint meestal.Maar het kost je ook een hoop verdriet en onbegrip.Ik begrijp nog steeds niet dat ze zo kunnen spelen met gevoelens van mensen.En dart het allemaal zo lang moet duren.
Liefs Truus :-*

EstherZ

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #79 Gepost op: 01 juni 2004, 14:17:21 »
Gefeliciteerd  :)

En ik hoop maar dat ik jouw voorbeeld mag volgen  :D

Esther

dolly40

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #80 Gepost op: 01 juni 2004, 19:45:24 »
Hoi Esther, bedankt voor je reactie :D

Ik wens jou ook heel veel sterkte en hoop voor jou dat er gauw een positieve beslissing wordt genomen :-*

Groetjes Truus

EstherZ

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #81 Gepost op: 02 juni 2004, 10:19:58 »
Tjsa als ik dit zo lees, dan heb ik toch weer wat hoop, gelukkig  :)

EstherZ

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #82 Gepost op: 11 juni 2004, 14:03:25 »
Zo ik heb vandaag even gebeld met het ind en de vragenlijst is opgestuurd, op 10 juni, dus ik hoop dat ik deze vandaag ontvangen hebt.

Dit precies na 3 weken dat ik het bezwaar verstuurd heb, tevens vertelde ze mij dat het 10 tot 14 weken duurt voordat er iets zal gebeuren...

Ja ook zei ze dat het allemaal wel goed komt, dus ik vragen of Eyup dan een visum zal krijgen, ja dat kon ze nog niet met zekerheid zeggen....

Nou ja, hopen dat die lijst vandaag binnen is, dan alles snel invullen en dan maar hopen op snelle actie  :)

jad

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #83 Gepost op: 27 juni 2004, 20:15:57 »
Hallo!
Ik ben pas nieuw hier, en zo te zien ben ik niet de enige met problemen mbt toeristenvisum....
Mijn bezwaar op de afwijzing loopt al vanaf 10 december 2003, en nog steeds geen antwoord. Nu denk ik eraan om een klacht in te dienen, maar ik denk dat dit weinig uithaalt. Bij de IND zeggen ze dat dit alleen maar de bezwaarprocedure vertraagt. Is dat zo? en heeft het zin alsnog een advocaat in te schakelen tijdens een reeds lopend bezwaar? Of is het beter hiermee te wachten i.v.m. een eventuele latere aanvraag voor MVV? Wie kan helpen, bedankt!

nico

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 27 juni 2004, 22:56:35 »
Hallo!
Ik ben pas nieuw hier, en zo te zien ben ik niet de enige met problemen mbt toeristenvisum....
Mijn bezwaar op de afwijzing loopt al vanaf 10 december 2003, en nog steeds geen antwoord. Nu denk ik eraan om een klacht in te dienen, maar ik denk dat dit weinig uithaalt. Bij de IND zeggen ze dat dit alleen maar de bezwaarprocedure vertraagt. Is dat zo? en heeft het zin alsnog een advocaat in te schakelen tijdens een reeds lopend bezwaar? Of is het beter hiermee te wachten i.v.m. een eventuele latere aanvraag voor MVV? Wie kan helpen, bedankt!

ja heeft zin
stuur Prawo een pb en het komt goed

EstherZ

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #85 Gepost op: 28 juni 2004, 08:10:16 »
mijn vragenlijst heb ik afgelopen week verstuurd en nu maar hopen dat ze er serieus naar gaan kijken, heb er een begeleidend briefje bij gedaan met weer een heel verhaal van hoe en wat, dus nu maar hopen dat degene die het beslist een beetje lief is...  :P

en nu maar weer wachten, wachten wachten en wachten, ik hoop toch zo dat het allemaal serieus nemen... :-[ en dan uiteindelijk Eyup mijn landje kan laten zien  :D

yen

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #86 Gepost op: 19 juli 2004, 20:56:05 »
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum.
Heb al veel ervaringen gelezen met al het bijbehorende verdriet, hoop, teleurstelling en machteloosheid.
Zit er nu ook zelf midden in.
Het felbegeerde toeristenvisum voor mijn Egyptische vriend is afgewezen.
Een afschuwelijke teleurstelling waar ik letterlijk even ziek van werd.
Wil graag weten wat mijn kansen zijn bij bezwaar aantekenen omdat ik lees dat het zeker zin heeft dit te doen, beste met ondersteuning een gespecialiseerde advokaat.
Woon in regio Zwolle. Kan iemand mij een tip of advies geven.
Bedankt alvast
Yen

27.05.2004 toeristenvisum aangevraagd
18.07.2004 toeristenvisum afgewezen
16.08.2004 bezwaar gemaakt door Prawo

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #87 Gepost op: 19 juli 2004, 21:55:19 »
Zeker in bezwaar gaan.
Als je Utrecht niet te ver vindt kun je daarvoor bij mij terecht. Langskomen hoeft niet echt. Het meeste kan per post.
Hoeveel tijd is er nog over van de vier weken bezwaartermijn, want in principe ben ik pas 28 juli weer in het land.
Stuur me even een pm.

yen

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #88 Gepost op: 20 juli 2004, 18:51:49 »
Hallo Prawo,
Ontzettend bedankt voor je (snelle) reactie
Krijg weer hoop
Stuur je straks gelijk een PM
Yen

cindy

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #89 Gepost op: 25 juli 2004, 11:06:16 »
hoi!

wie weet er wat ik moet doen.......kom net van vakantie terug en ligt er een brief op de mat van de ind dat ons bezwaar niet goed is gekeurd omdat er geenh andtekening van mijn vriend op stond!

toen ik het bezwaar indiende kreeg ik een brief terug dat ik nog 2 weken had om voor zijn handtekening te zorgen.......uiteindelijk heeft hij mij deze gefaxt en heb ik het zo met zijn copie van zijn paspoort opgestuurd en nu blijkt dat dus niet goed geweest te zijn en is het weer afgewezen wel kan ik het nu binnnen 4 weken via de rechtbank nog een keer na laten kijken!
maar de brief is van 1 juli dus de 4 weken zijn al bijna voorbij.........wie weet er wat ik het beste kan doen nu!!!!

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #90 Gepost op: 28 juli 2004, 18:58:27 »
hoi!

wie weet er wat ik moet doen.......kom net van vakantie terug en ligt er een brief op de mat van de ind dat ons bezwaar niet goed is gekeurd omdat er geenh andtekening van mijn vriend op stond!

toen ik het bezwaar indiende kreeg ik een brief terug dat ik nog 2 weken had om voor zijn handtekening te zorgen.......uiteindelijk heeft hij mij deze gefaxt en heb ik het zo met zijn copie van zijn paspoort opgestuurd en nu blijkt dat dus niet goed geweest te zijn en is het weer afgewezen wel kan ik het nu binnnen 4 weken via de rechtbank nog een keer na laten kijken!
maar de brief is van 1 juli dus de 4 weken zijn al bijna voorbij.........wie weet er wat ik het beste kan doen nu!!!!

Gewoon een nieuwe aanvraag doen en bij hernieuwde afwijzing in bezwaar.
Dat is sneller.
Met een beroep bij de rechtbank ben je al snel 6 - 12 maanden zoet. En het kost € 136,-- meer.

cindy

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #91 Gepost op: 29 juli 2004, 16:28:07 »
ok bedankt!
had inderdaad gebeld en het zou 136 euro kostten......wat een gedoe zeg!
ik g nu een nieuwe aanvraag doe nmaar heb er niet veel vertrouwen in omdat het al 2 keer is afgewezen op onvoldoende garantie van terug keer maar we zullen zien de aanhouder wint.....toch?

EstherZ

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #92 Gepost op: 30 juli 2004, 07:54:36 »
Hoe groot is de kans dat je aanvraag sneller wordt behandeld, als je een klacht hebt ingediend ?

Wie weet dit ?

Mr. Spock

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Magandang
« Reactie #93 Gepost op: 31 juli 2004, 07:53:53 »
Vraagje over de aanvraag van een touristenvisa voor mijn vrouw uit de fillipijnen.

Eindelijk weer is genoeg euries bij elkaar kunnen schrappen om mijn vrouw naar Nederland te laten komen, maar ik had begrepen dat ze tegenwoordig een stuk moeilijker over toeristenvisa's doen dan een 1,5 jaar geleden (was de laatste keer dat ik mijn vrouw heb gezien).
We hebben ons alle keren dat ze hier al is een keer is geweest op een toeristen visa ons netjes aan de regels gehouden.
Ik heb mijn loonstrookjes van het uitzendburo naar ze opgestuurd, en een garantie verklaring, allen door het feit dat ze eigenlijk een maand eerder hier al naar toe zou komen zitten die er van de laatste maand niet bij en de garantie verklaring is al een maand oud
Nu hoop ik maar dat alles verder goed komt en de toeristen visa gewoon wordt toegekend vooral nammelijk omdat haar vertrek datum op 14-8 is. (Visa aanvraag is een week geleden aangevraagd)
Kan iemand mij vertelen of de Fillipijnen ook als een risco land wordt gezien ?
zouden mijn vrouw en ik poroblemen kunnen verwachten door de verlate garantie verklaring/ salarisstrookjes ?
MVV 2X Afgewezen :(
3e 7-03-2005 advies aanvraag
3e 31-03-2005 Aanvraag MVV door vrouw
18-6-2005 Advies aanvraag goed gekeurd :)
20-6-2005 MVV ligt klaar op Ambassade
Mahal Kita Matamis Anghel
Humble i walk the path of love that lead to my angel, but like a wild horse i ride the road that let us be together forever

Juan-Cartagena

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #94 Gepost op: 31 juli 2004, 11:58:03 »
Hoi Mr. Spock,

Inderdaad over toeristenvisa doet men de laatste tijd erg moeilijk over. veelal wordt het geweigerd.

Dus als ik het goed begrepen heb;had je voor je partner al een ticket gekocht VOORDAT ze het visum hebben afgegeven????????????

Als dat zo is vind ik dat niet erg verstandig. Volgens mij volstaat een reservering op haar naam ook al.
Als het visum geweigerd wordt heb JULLIE namelijk het (financiele) nazien!!!:-(
MAW dan verloopt het ticket zonder dat je dat geld terug krijgt.

sterkte gewenst.

Juan.

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #95 Gepost op: 31 juli 2004, 20:26:13 »
Als er eerder visa zijn afgegeven en jullie je aan de regels hebt gehouden, dan zal ze dat visum nu ook wel krijgen denk ik.

Bevalt zo'n lat relatie trouwens? Of zou de optie via een ander EU land niet eens iets zijn om over na te denken als een mvv voor Nederland nog steeds problematisch is (zal wel om het inkomensvereiste gaan, vermoed ik).

yen

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #96 Gepost op: 15 augustus 2004, 18:25:00 »
Zeker in bezwaar gaan.
Als je Utrecht niet te ver vindt kun je daarvoor bij mij terecht. Langskomen hoeft niet echt. Het meeste kan per post.
Hoeveel tijd is er nog over van de vier weken bezwaartermijn, want in principe ben ik pas 28 juli weer in het land.
Stuur me even een pm.

Hallo Prawo,
Heb op 8 en 10 augustus de documenten naar je gestuurd voor bezwaar maken van de afwijzing van het toeristenvisum;
bevestigd met een pm met de vraag of je alles hebt ontvangen.
Wellicht doe ik iets verkeerds met het verzenden van de pm's naar je, want ik  krijg geen reactie van je.
Ik maak me zorgen want de termijn voor bezwaar maken loopt af op 18 augustus a.s.
Wil je me asjeblieft laten weten of je de documenten hebt ontvangen en of alles in orde is om bezwaar te maken

Alvast heel erg bedankt
Grx. Yen

yen

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #97 Gepost op: 16 augustus 2004, 15:40:43 »

Hallo Prawo,
Heb op 8 en 10 augustus de documenten naar je gestuurd voor bezwaar maken van de afwijzing van het toeristenvisum;
bevestigd met een pm met de vraag of je alles hebt ontvangen.
Wellicht doe ik iets verkeerds met het verzenden van de pm's naar je, want ik  krijg geen reactie van je.
Ik maak me zorgen want de termijn voor bezwaar maken loopt af op 18 augustus a.s.
Wil je me asjeblieft laten weten of je de documenten hebt ontvangen en of alles in orde is om bezwaar te maken

Alvast heel erg bedankt
Grx. Yen

Prawo, heb je inmiddels gesproken. Thanks

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #98 Gepost op: 16 augustus 2004, 16:45:31 »
Bezwaar is al ingediend per fax.

yen

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #99 Gepost op: 16 augustus 2004, 17:33:22 »

Geweldig! Goed nieuws..
Dat lucht op..
Ontzettend bedankt!

yen

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #100 Gepost op: 20 augustus 2004, 13:19:30 »

Prawo,
Ivm gemaakt bezwaar voor afwijzing toeristenvisum heb ik 2 vragen:
Heb ik het juist begrepen dat je zei dat de wettelijke termijn 6 weken is, dat er een beslissing op het
bezwaar gemaakt moet worden en
dat je daarin ook op toeziet dat dat gebeurt   O0?
en
kan ik een kopie van het bezwaarschrift krijgen van je ?
(ben heel benieuwd dit bezwaar te lezen)
Alvast bedankt
Yen

dani

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: 20 augustus 2004, 13:22:28 »
Hi Yen

je kunt dit soort dingen ook met Prawo in PBtjes (persoonlijke berichten) bespreken.
we zijn natuurlijk wel geinteresseerd in hoe het gaat en wat er uiteindelijk gebeurd maar dit zijn meer praktische dingen tussen jou & prawo..

succes met t bezwaren O0

SaMaNTHa

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #102 Gepost op: 01 september 2004, 18:46:14 »
Hallo allemaal

Mijn man belde me vanmorgen om te zeggen dat het visum (toeristen) is afgewezen  :cry:  :cry:
ben er helemaal kapot van, ik had zo gehoopt dat ie m zou krijgen, omdat onze kleine op 1 dec 1 jaar wordt
 :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

groetjes + kusjes Samantha en Wasim

ps: kan iemand me aub vertellen wat ik nu moet doen????????   
KHuDa KiSSi Ko KiSSi PaR FiDa Na KaRe, aGaR FiDa KaRe ToO KaBRaSTaN TaK JuDa Na KaRe.

mlodewijk

• * nachtschaker ©*
  • Bijna volwaardig lid
  • *
  • Mixed-Couples.NL
    • Mijn Persoonlijke website
« Reactie #103 Gepost op: 01 september 2004, 18:57:53 »
Beste Samantha,

Ik wil jullie in ieder geval veel sterkte wensen, ik denk dat iemand ander hier je beter kan vertellen wat je nu kunt doen, het lijkt me dat je wel bezwaar kunt maken tegen deze afwijzing.
Emancipate yourselves from mental slavery;
None but ourselves can free our minds.

http://martijn.lodewijk.biz

Monique S

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #104 Gepost op: 01 september 2004, 19:36:49 »
Beste Samantha,

Ik wil je ook sterkte wensen. Wat is de reden van afwijzing?
Mijn vriend heeft vorige week ook een afwijzing ontvangen. Ik heb Prawo gevraagd of hij in bezwaar wil gaan voor ons. Wellicht is dat ook een suggestie voor jou.

succes
Monique

SaMaNTHa

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #105 Gepost op: 01 september 2004, 22:17:07 »
tanx beide. ik heb prawo net een mail gestuurd, en nu maar afwachten....... :'( :'( :'(

groetjes samantha en wasim
KHuDa KiSSi Ko KiSSi PaR FiDa Na KaRe, aGaR FiDa KaRe ToO KaBRaSTaN TaK JuDa Na KaRe.

Mr. Spock

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Magandang
« Reactie #106 Gepost op: 02 september 2004, 03:21:55 »
Sterkte samantha ik weet wat je doormaakt de touristenvisa van mijn vrouw en mij is ook afgewezen wij zijn op 28 dec 3 jaar getrouwd en nog die hebben we tot nu toe nog steeds niet kunnen vieren.
Ik hoop dat Prawdo ook tijd heeft voor mij
MVV 2X Afgewezen :(
3e 7-03-2005 advies aanvraag
3e 31-03-2005 Aanvraag MVV door vrouw
18-6-2005 Advies aanvraag goed gekeurd :)
20-6-2005 MVV ligt klaar op Ambassade
Mahal Kita Matamis Anghel
Humble i walk the path of love that lead to my angel, but like a wild horse i ride the road that let us be together forever

Monique S

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #107 Gepost op: 12 september 2004, 13:15:16 »
Mijn vriend heeft op 5 augustus een toerisiten visum aangevraagd en heeft op 23 augustus een brief ontvangen (gedateerd op 12 augustus) dat het visum was afgewezen met als reden dat hij niet voldoen aan de voorwaarden: het, zo nodig, overleggen van documenten ter staving van het doel van het voorgenomen verblijf en de verblijfsomstandigheden alsmede het beschikken over voldoende middelen van bestaan, zowel voor de duur van het voorgenomen verblijf als voor de terugreis naar het land van oorsprong. De reden is datn niet voldoende is komen vast te staan dat hij tijdig terugkeert naar zijn eigen land.

Ik heb nog op 10 augustus een email naar ankara gestuurd waarin ik een hele toelichting geeft op de reden van zijn komst en uitleg dat ik over voldoende financiele middelen beschik etc etc (natuurlijk heb ik nooit antwoord op deze mail gehad)

Ondertussen heeft Prawo al een bezwaar ingediend (moet binnen 4 weken na dagtekening beschikking?)

Ik heb ondertussen van Prawo gebrepen dat  de visa dienst binnen 6 weken moet reageren (maar heb ook begrepen dat ze dan vaak niet doen)

Mijn vragen zijn:
-  hoe verlopen dit soort zaken in de praktijk nu verder?
-  In welke gevallen wordt er alsnog een visa afgegeven?
-  In welke gevallen wordt het visa na bezwaar ook niet afgegeven?
-  Wat is de tijd die verstrijkt tussen bezwaar en verdere acties vanuit visa dienst
-  Waar bestaan eventueel verdere akties uit?

Ik begrijp ook wel dat ik deze vragen rechtstreeks aan Prawo kan stellen, maar ik stel ze hier omdat ik denk dat nog meer mensen hierin interesse hebben

groet
Monique
 ;D

mirjam13

• Komt net kijken
  • mixed-couples.eu
« Reactie #108 Gepost op: 12 september 2004, 13:35:37 »
Hoi Monique,
Wat vervelend dat het is afgewezen! En inderdaad wel fijn dat je je vragen hier stelt. Mijn vriend zal aan het einde van zijn werkseizoen, waarschijnlijk begin november, naar Ankara gaan om daar een visum te halen/aan te vragen. We hopen dan dat hij het maximum van 90 dagen in Nederland kan blijven. Het is wel spannend, want als het goedgekeurd wordt kan hij in principe gelijk komen en zie k hem eind november weer. Maar anders.... Na ja, k heb nu goede hoop. Had jij wel een garantverklaring/uitnodigingsbrief aan hem gegeven? Ik hoor toch als meest voorkomende afwijzing dat ze niet voldoende reden tot terugkeer kunnen overleggen. De vader van mijn vriend heeft een groot deel land tot zijn beschikking, waarvan nu een deel op de naam van mijn vriend wordt gezet. Heeft je vriend zoiets? Of eigen huis, bedrijf etc?! Het is zo vervelend als het verzoek wordt afgewezen!! Het enige dat wij willen is dat onze vriendjes naar Nederland komen voor een kort verblijf, zodat je elkaar beter kunt leren kennen en dat ze ook jouw leven eens zien. Door dit soort onzinnige afwijzingen krijg je toch bijna de neiging om iemand illegaal hierheen te halen? Iets dat de regering nu juist tegen wil gaan... Na ja, we moeten maar geduld hebben. Ik hoop voor je dat je vriend alsnog een visum kan krijgen. Heeft hij gezegd dat hij zn vriendin in Nederland op gaat zoeken? Ik ken een hoop jongens die dat gedaan hebben en waarbij een visum niet is afgegeven. Wij gaan het zo doen dat mijn vader garant staat en mijn vriend gaat zeggen dat hij bij klanten op bezoek gaat die hij tijdens het seizoen heeft leren kennen en waar hij heel veel contact mee heeft. Misschien dat dat ook wat scheelt. Ik hoop dat je antwoord krijgt op al je vragen, en dat die hier gegeven worden. Succes!!
Mirjam

Monique S

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #109 Gepost op: 12 september 2004, 19:32:25 »
HOi Mirjam,

Ik had hem een garantverklaring van de gemeente, kopieen van alle paginas van mijn paspoort en 3 loonstroken gestuurd.Ook had ik een verzekering bij oom voor hem afgesloten en had hij de kopie polis.

Hij had een geldig paspoort, een rekening met (slechts) 700 euro en een brief van zijn baas dat hij volgend jaar kon gaan werken.

Ik had ook nog een brief naar ankara gemaild maar helaas. Het is nu afwachten geblazen
groet
monique

EstherZ

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #110 Gepost op: 13 september 2004, 08:39:19 »
hallo,

mijn vriend heeft begin april de aanvraag gedaan in Ankara, gelijk afgewezen, op 21 mei bezwaar verstuurd en uiteindelijk ergens begin september positief advies gekregen  :D

op basis waarvan is mij eigenlijk nog steeds niet duidelijk, maar dat maakt me niet uit eigenlijk, het enige wat ik 'extra' had meegestuurd was een brief van zijn baas waarin stond dat hij tot en met eind oktober daar werkte.

verder natuurlijk naast de vragenlijst een begeleidend schrijven gedaan.

Prawo heeft het op een gegeven moment overgenomen en een klacht ingediend vanwege het lange wachten en toen is het eigenlijk best snel gegaan.

dus ja, wij zijn heel blij  :D

dus heel veel succes met het lange wachten en hopelijk komt er positief advies  :)

groetjes
esther

Monique S

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #111 Gepost op: 13 september 2004, 12:28:12 »
Hoi Esther,

Bedankt voor je reactie. Fijn om te horen dat jullie alsnog het visum hebben gekregen, dat geeft mij wel vertrouwen. 3,5 maand wachten op goedkeuring is wel lang maar wel de moeite waard. Ik hoop, omdat ik meteen Prawo heb ingeschakkeld dat het wel sneller zal gaan.

groetjes
Monique

EstherZ

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #112 Gepost op: 13 september 2004, 13:01:39 »
volgens mij is deze periode zelfs nog snel gegaan, en zijn genoeg mensen die langer dan een half jaar wachten  :(

yen

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #113 Gepost op: 02 november 2004, 16:44:44 »
TOERISTENVISUM TOEGEWEZEN !!

Dankzij PRAWO is het gelukt om toch het toeristenvisum te krijgen voor mijn Egyptische vriend !!!!!!
Na de afwijzing heeft Prawo hiertegen bezwaar gemaakt, nogmaals bezwaar gemaakt tegen het uitblijven van een beslissing binnen de wettelijk gestelde termijn en nu hebben we een JA  :)  :)

Thanks Prawo, volgende maand kan hij hier zijn  ;)

YEN

RalphV

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #114 Gepost op: 03 december 2004, 19:29:06 »
Hoi,

Mijn Indonesische vriendin had een toeristen visum aangevraagd, maar deze is afgewezen afgelopen dinsdag. Ze zou 14 dec. vertrekken. De reden van afwijzing was, dat ze volgens de ambassade valse documenten had geleverd. Het document waarom het zou gaan, is waarschijnlijk een valse opgave van haar arbeidsplek. Dit had mijn vriendin gedaan omdat vele bekende in haar omgeving dit had geadviseerd.
Mijn vraag is nu. Hoe kunnen we alsnog voor14 dec. een visum krijgen?

Groetjes,
Ralph.

23-02-2006 - VVR (VTV) gekregen
04-01-2005 - VVR (VTV) aangevraagd
01-11-2005 - MVV opgehaalt
19-10-2005 - MVV goedgekeurd
28-06-2005 - MVV Aangevraagd

Kris

• Administrator
  • Liv: 30-12-2006
  • Nationaliteit partner: Indonesische
« Reactie #115 Gepost op: 03 december 2004, 20:06:49 »
Hoi,

Mijn Indonesische vriendin had een toeristen visum aangevraagd, maar deze is afgewezen afgelopen dinsdag. Ze zou 14 dec. vertrekken. De reden van afwijzing was, dat ze volgens de ambassade valse documenten had geleverd. Het document waarom het zou gaan, is waarschijnlijk een valse opgave van haar arbeidsplek. Dit had mijn vriendin gedaan omdat vele bekende in haar omgeving dit had geadviseerd.
Mijn vraag is nu. Hoe kunnen we alsnog voor14 dec. een visum krijgen?

Groetjes,
Ralph.

Lijkt me moeilijk binnen die korten tijd en valse papieren inleveren zal niet in haar voordeel werken.
Doorlooptijd aanvraag is al snel 2 tot 3 weken... en jij hebt in ieder gaval weer een nieuwe uitnodiging nodig.

RalphV

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #116 Gepost op: 04 december 2004, 14:33:10 »

Lijkt me moeilijk binnen die korten tijd en valse papieren inleveren zal niet in haar voordeel werken.
Doorlooptijd aanvraag is al snel 2 tot 3 weken... en jij hebt in ieder gaval weer een nieuwe uitnodiging nodig.

Kris,
Bedankt voor je reactie.

Mijn ouders hebben afgelopen week een nieuwe uitnodiging gestuurd met een brief, waarin ze vragen om het nog een keer te bekijken en dat hun garant staan.
Verhoogt dit de kans op een visum?

Mvg,

Ralph.

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #117 Gepost op: 07 december 2004, 20:47:53 »
Als de nieuwe aanvraag ook wordt afgewezen zou ik zeker bezwaar maken.

amakashe

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #118 Gepost op: 27 januari 2005, 20:52:30 »
hallo,

Ik heb even een vraagje, ik geloof dat het ongeveer zo al een keer gevraagd is maar voor mij is het niet echt duidelijk wat ik moet doen.
De toeristen visa van Alex is afgewezen. Als reden geeft de ambasade dat niet voldoende is komen vast te staan dat hij zal terug keren naar het land van herkomst. Nu is het geval dat dit inderdaad waar is. Hij zal wel terug keren maar wij hebben niks gedaan om dit bewijzen. Dit komt omdat wij de visa aanvraag hebben gedaan op de informatie die we van de ambasade kregen voordat ik uberhaubt van deze site gehoord had, dus niet zoveel informatie had. We gingen er van uit dat de ambasade de goede informatie gaf en die sprak alleen over een bewijs van reisdoel en voldoende middelen tijdens het verblijf en een verzerking.
Hij zou volgende week hier heen komen, maar dat gaat dusn iet meer lukken.
Nu kunnen we vooe de volgende keer dat hij vakantie heeft het wel weer aanvragen, of is het beter om toch bezwaar aan te tekenen aangezien dit ook wel even duurt.
Ik kan gewoon niet goed de gevolgen over zien van een van beide.
Als we bezwaar aantekenen heeft dat gevolgen voor volgende toeristen visa (en misschien later de mvv) en als we het niet doen wordt de volgende visa aanvraag met de juiste paieren dan niet automatish opnieuw afgewezen omdat we een afwijzing hebben gehad.
ik weet het even niet.

alvast bedankt danielle

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #119 Gepost op: 27 januari 2005, 21:33:26 »
Het is beter nu bezwaar te maken.
De volgende keer wordt het zeker weer afgewezen.
Win je nu het bezwaar, dan kun je altijd zeggen dat door het tijdsverloop er nu geen vakantie meer is en de plannen dus moesten worden gewijzigd.

Stuur me maar een persoonlijk bericht als je hulp wilt bij dat bezwaar (en lees het onderschrift bij al mijn berichten).

roijn

• Komt net kijken
« Reactie #120 Gepost op: 22 februari 2005, 18:31:02 »
Ik heb een vraagje, ik lees veel dat het toeristen visum word afgewezen en er dan bezwaar word gemaakt.. Vervolgens krijgen de meeste een vragelijst (van 12 pagina´s) thuisgestuurd. Hoe kom ik aan die vragenlijst en zou het nuttig en verstandig zijn om die al meteen bij de aanvraag in te dienen... De aanvraag van het visum gaat gebeuren via de papieren van mijn moeder.. Moet zij die vragenlijst dan invullen of word ik geacht dat te doen. Ik ben bang dat onze aanvraag ook afgewezen gaat worden en dan vooral op grond dat de terugkeer niet aannemelijk gemaakt kan worden. Mijn vriend werkt namelijk zonder contract en woont bij zijn broer in....Pfffff wat een ellende en dat allemaal voor 4 weekjes vakantie!!!!

Liefs Rojin
Live your dreams, dont dream your life!!!

Leonat_NL

• Waardevol lid
  • NL'er met Russische
« Reactie #121 Gepost op: 22 februari 2005, 18:58:54 »
In iedergeval moet diegene die het visum aanvraag onder tekenen (je moeder dus)
Leo & Natalia

orlando

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #122 Gepost op: 24 februari 2005, 21:40:55 »
Prawo
Vandaag heeft mijn vriend een nieuwe aanvraag ingediend voor een toeristenvisum.Hij moet woensdag terugkomen. Ik hoop dat hij nu eindelijk zijn visum krijgt. Mocht het toch nog afgewezen worden, dan bezwaar maken. Hierbij kan ik wel hulp gebruiken.
Orlando

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #123 Gepost op: 24 februari 2005, 21:46:16 »
Ik hoop het niet voor jullie, maar als het nodig is, meld je dan maar.

orlando

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #124 Gepost op: 24 februari 2005, 22:33:25 »
Prawo,
Mijn PB tjes aan jou komen denk ik niet aan.
Wil jij mij a.u.b. een PB sturen hoe ik je kan bereiken?
Orlando

RalphV

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #125 Gepost op: 25 februari 2005, 00:25:05 »
Als de nieuwe aanvraag ook wordt afgewezen zou ik zeker bezwaar maken.
Bedankt voor de info.
De tweede keer is nu ook afgewezen. Ik heb in de tweede week van Januarie bezwaar aangeschreven. Hierop heb ik eind vorige maand een vragenlijst terug gekregen en heb deze ingevuld en terug gestuurd. Hoelang kan het duren voordat ik wat te horen krijg?

Mvg,
Ralph.

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #126 Gepost op: 25 februari 2005, 00:27:20 »
Lang.
Wel negen maanden als je het verkeerd aanpakt.

Maar waarom doe je dat soort dingen zelf?

pietzeeg

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #127 Gepost op: 03 maart 2005, 22:52:59 »

Hoi,

Twee dagen terug vernam mijn vrouw, een Ethiopische, dat haar toeristenvisum voor een verblijf van twee maanden is afgewezen. Aan alle voorwaarden was voldaan, met mijn ouders als garantstellers. De IND gaf als reden op dat er een vermoeden bestond dat zij zich hier ter lande zou vestigen. Een MVV werd daarom aanbevolen. Ik had echter bij de visumaanvraag een schriftelijke verklaring bijgevoegd dat ik nog niet aan de contracteis voor een MVV kan voldoen en het toeristenvisum een tussenweg zou zijn. Ik ben anderhalf jaar terug met haar getrouwd toen ik nog in Ethiopie werkte, maar ik ben inmiddels al 7 maanden zonder haar hier, met een baan op 6 maanden contract. Zij is nog nooit hier geweest en heeft mij ouders tevens nog nooit ontmoet. Kan iemand mij vertellen hoe ik mij het beste kan wapenen tegen dit bezwaar van de IND, want in beroep zal ik zeker gaan. Helpt het als haar werkgever, die al aangegeven heeft daartoe bereid te zijn, zich garant stelt voor haar terugkeer door middel van een geldbedrag zodat terugkeer gegarandeerd is?

Groet,
Pieter

EstherZ

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #128 Gepost op: 03 maart 2005, 23:00:06 »
Hallo Piet,

welkom op MC, is het mogelijk dat haar baas een contract opstelt ?
dit heeft in ons geval wel geholpen. of een geldbedrag helpt durf ik niet te zeggen.

Succes met het bezwaar.

Esther

pietzeeg

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #129 Gepost op: 03 maart 2005, 23:31:25 »
Bedankt voor je reactie Esther. Ik las dat jij succes had d.m.v. het inschakelen van Prawo.
Hoe leg ik contact met hem en wat is vervolgens de werkwijze?

Kris

• Administrator
« Reactie #130 Gepost op: 03 maart 2005, 23:38:43 »
Bedankt voor je reactie Esther. Ik las dat jij succes had d.m.v. het inschakelen van Prawo.
Hoe leg ik contact met hem en wat is vervolgens de werkwijze?

Piet,

Mailen kan naar prawo @ mixed-couples.nl
Of stuur een persoonlijk berichtje.

Succes!

cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
« Reactie #131 Gepost op: 04 maart 2005, 10:45:31 »
Pieter,

Heel vervelend....
Afwijzingen om deze reden zijn bijna standaard geworden.  >:(
In bezwaar gaan, met behulp van Prawo, heeft bij mijn weten veel positieve resultaten opgeleverd.

Veel succes,

Joke
Kahlil Gibran

pietzeeg

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #132 Gepost op: 06 maart 2005, 14:20:23 »
Hoi, daar ben ik weer even.
Ik heb Prawo inmiddels geschreven maar wacht nog op antwoord. Misschien klink ik wat onnozel maar als je schrijft "of stuur anders een persoonlijk berichtje", naar wie bedoel je in dat geval?

Prettige zondag,
Pieter

milka

• ForumAdmin
« Reactie #133 Gepost op: 06 maart 2005, 16:08:23 »
Ook naar prawo..ipv naar hem te mailen.

stronky25

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #134 Gepost op: 06 maart 2005, 21:02:08 »
hoi ik heb meisje leren kenne uit filipijnen nu hebben we een toeristen visum aangevraagd .
maar die is afgewezen ,na bezwaar te hebben gemaakt weer afgewezen ban dat ze nuiet terug keert.
nu had ik daar een vragen lijst gehad en alles ingevuld .
maar nu heb ik ingevuld dat ze nog getrouwd is en moet scheiden  en als dat achter de rug is we een gezin gaan stichten .
maar toen zij in de filipijnen de eerste keer voor een visum een gesprek moest volgen heeft ze gezegd dat ze single is .
maar eigen lijk hebben we alle 2 gelijk maar de ind denk nu dat 1 van de 2 liegt .
maar dat huwelijk is ongeldig omdat de jongenman al getrouwd bleek te zijn .
getrouwd niet getrouwd ????
in filipijnen trouwen is getrouwd maar moet gewoon nog van papier gehaald worden dus .
ze is eigenlijk wel single maar ook getrouwd snap de ind wel wat we bedoelen heb duidelijk vermeld dat het een ongeldig huwelijk is .
en ze zeggen ook dat ze geen inkomsten heeft .
maar ik heb ook vermeld dat ik haar onderhoud en voor mij hoeft ze ook niet te werken ze wil het wel maar heb haar gezegd dat het niet hoeft .
en nu denk ik wel dat we op deze punten zijn afgewezen .
nu willen we voor mvv kan iemand me hoop geven  aub

milka

• ForumAdmin
« Reactie #135 Gepost op: 06 maart 2005, 22:08:27 »
Een MVV kan als de referent, jij dus, aan de eisen voldoet (zie www.ind.nl)  Bij een MVV op basis van partnerschap moet je wel of getrouwd zijn samen of allebei ongehuwd zijn....dus ze moet op een of andere manier een ongehuwdverklaring overleggen....en uit jouw verhaal blijkt dat dat er niet is.

stronky25

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #136 Gepost op: 07 maart 2005, 17:08:39 »
ja maar we zijn bezig met een advocaat omdat huwelijk te eindigen over maand of 3 moet dat klaar xijn
maar ik lees hier vanalles dat ze wel een visum krijgen maar geen mvv denk je wat wij een kans maken
?

Kris

• Administrator
« Reactie #137 Gepost op: 07 maart 2005, 17:41:40 »
Beste Stronky,

Ik denk toch dat je eerst even moet afwachten of je eerst alles ter plekke voor elkaar krijgt.
Ter voorbereiding kan ze alvast beginnen met een cursus Nederlands. De kans is immers groot dat je voor 15 juni niet slaagt in je opzet.
Hebben jullei elkaar al ontmoet, zijn er bewijzen (foto's samen, vliegtickets, telefoonnota's etc...)? Die bewijzen zal je ook nodig hebben voor een MVV-aanvraag.

stronky25

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #138 Gepost op: 07 maart 2005, 17:52:55 »
ik heb fotos en ga er in juni weer naartoe en telefoon rekening heb ik ook en hoop dat ik die terug krijg van ze kan ik nog keer terug vliegen .
maar kan zou weigering van toeristen visum hinder ondervinden bij een mvv aanvraag

Kris

• Administrator
« Reactie #139 Gepost op: 07 maart 2005, 18:25:44 »
ik heb fotos en ga er in juni weer naartoe en telefoon rekening heb ik ook en hoop dat ik die terug krijg van ze kan ik nog keer terug vliegen .
maar kan zou weigering van toeristen visum hinder ondervinden bij een mvv aanvraag

Een weigering toeristenvisum hoeft geen belemmering te vormen voor een MVV-aanvraag, er vanuit gaande dat je aan alle voorwaarden voldoet om deze ook daadwerkelijk te krijgen.

stronky25

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #140 Gepost op: 07 maart 2005, 19:57:39 »
ok bedankt voor je antwoorden.
maar als ik het goed begrijp als we na 15 juni mvv aanvragen is het verplicht een examen nederlands af te leggen op de embassade ?
ik denk dat onmogelijk zal zijn om in korte tijd bij elkaar te zijn .
maar nederlandse taal was ze al aan het leren en gaat best goed ook spellingen van woorden.
maar heb ook gehoord dat er gewoon rare vragen in die toets staan .
opgeven ben ik niet van plan maar ze dwingen je er haast toe, beter te emigreren naar filipijnen ?
zijn we niet te jong in hun ogen zij 27 ik 28 jaar oud
hoop alleen maar dat ik niet mijn huisje moet verkopen en me honden om bij  mij liefde te zijn.
als ik aan alle eisen voldoe waaran kunnen ze dan een mvv nog weigeren ????

milka

• ForumAdmin
« Reactie #141 Gepost op: 07 maart 2005, 20:30:38 »
Min. leeftijd is 21 dus je bent zeker niet te jong. Als je aan alle voorwaarden voldoet en een duurzame relatie hebt, kunnen ze een MVV niet weigeren.
De mogelijkheid bestaat idd dat er een examen gedaan moet worden na 15 juni, echter deze datum staat nog niet vast maar is een indicatie.

stronky25

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #142 Gepost op: 07 maart 2005, 20:53:45 »
zou ik alvast een advies op mvv aan kenne vragen ?
maar we kennen pass over 3 maanden echt aan de mvv beginnen omdat ze dan signality papiertje heeft
ze gaan je dan toch zeggen of ik aan de eisen voldoe of niet?
Verzoek om advies voor een Machtiging tot voorlopig verblijf kan ik dat nu ook al doen ??

milka

• ForumAdmin
« Reactie #143 Gepost op: 07 maart 2005, 21:05:26 »
Lees eerst even in het MVV topic voordat je hier in toeristenvisum vragen gaat stellen. (En nee, ook naar IND moet je een kopie opsturen van haar papieren en die heb je nog niet dus dat werkt nog niet)

stronky25

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #144 Gepost op: 07 maart 2005, 21:25:14 »
ok bedank maar ik doe niks anders dan lezen sorry voor dubbele vragen maar kom er ander nooit uit
ik neem nu een pauze voordat ik geen nachtrust meer heb
ze is nu naar manila om der papieren af te geven voor de scheiding en hopen dat de advocaat daar beetje vaart maakt
ik zt ook eens te lezen op www.ind daar staat als ik het goed heb als ze een kind heb onder de 5 jaar gaat mvv niet door vind wel belachelijk als dat waar is ,want ze heeft kind dat 5 jaar is en om die dan alleen bij de grootouders te laten is ook niet normaal
maar zal wel niets anders opzitten voorlopig maar ik laat haar zoon zo snel mogelijk ook naar nederland komen of is dat niet mogelijk ?

stronky25

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #145 Gepost op: 09 maart 2005, 19:15:42 »
mijn vriendin is geweiger op 2 dingen
a:de vreemdeling dient het doelvan het voorgenomen verblijf en de verblijfomstandigheden voldoende aan nemelijk ye maken
b:tegen het verblijf van de vreemdeling mag geen bezwaar bestaanuit hoofde van de openbare orde ,de openbare rust of de nationale veiligheid .
kan ieman mij uitleggen wat dit allemaal inhoud ?
ik had bij een mvv aanvraag ook iets gelezen over openbare orde maar sanp hiermee niet wat ze bedoelen

Rashiedi

• Gast
« Reactie #146 Gepost op: 09 maart 2005, 20:26:43 »
Dit betekend dat niet voldoende vast is komen te staan dat je vriendin naar de Filipijnen zal terugkeren. Dit is de meest voorkomende reden voor een afwijzing voor een toeristenvisum. Voor een MVV aanvraag is dit geen probleem dan komt je vriendin naar Nederland met het doel hier te blijven.

mijn vriendin is geweiger op 2 dingen
a:de vreemdeling dient het doelvan het voorgenomen verblijf en de verblijfomstandigheden voldoende aan nemelijk ye maken
b:tegen het verblijf van de vreemdeling mag geen bezwaar bestaanuit hoofde van de openbare orde ,de openbare rust of de nationale veiligheid .
kan ieman mij uitleggen wat dit allemaal inhoud ?
ik had bij een mvv aanvraag ook iets gelezen over openbare orde maar sanp hiermee niet wat ze bedoelen

stronky25

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #147 Gepost op: 09 maart 2005, 21:11:37 »
en wat betekent dan B::tegen het verblijf van de vreemdeling mag geen bezwaar bestaanuit hoofde van de openbare orde ,de openbare rust of de nationale veiligheid .

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #148 Gepost op: 09 maart 2005, 21:13:19 »
Gewoon bezwaar (laten) maken.
Dan wordt het allemaal wel duidelijk.

stronky25

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #149 Gepost op: 09 maart 2005, 21:39:52 »
dit was het bezwaar uitslag van het eesrte afgewezen keer toeristen visa

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #150 Gepost op: 09 maart 2005, 22:49:18 »
Dan dus in beoep.
Maar dat wordt lastiger, want er is een beperkter toetsing.

Zelf gedaan, dat bezwaar?

stronky25

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #151 Gepost op: 10 maart 2005, 05:58:05 »
mevrouw mutsears heeft voor ons bezwaar (beroep)gedaan
je collega

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #152 Gepost op: 10 maart 2005, 08:08:41 »
Stuur me maar even een pm dan zal ik er eens extra naar kijken.

orlando

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #153 Gepost op: 11 maart 2005, 21:07:41 »
Hoi allemaal,
Heeft er iemand ervaring met de ambassade in Santo Domingo?
Ik zit nl. met het volgende: Na een afwijzing voor een toeristenvisum(8-2) op grond van mijn inkomen(te laag) heb ik gebeld met de ambassade. Mijn broer kon als extra borg instaan. Toen wij een uitnodiging en zijn salarispapieren hadden opgestuurd, moest er opeens een nieuwe aanvraag worden ingediend, Alle papieren van mijn vriend ook opnieuw. Deze aanvraag is op 24-2 ingediend. Op de site van de ambassade staat, dat je na 2 dagen terug kan komen voor de uitslag. Dit kan zijn: een goedkeuring, of een afwijzing, of een verzoek om extra informatie, of de mededeling, dat de aanvraag voor nader onderzoek is voorgelegd aan de Visadienst in Den Haag. In dit geval zal de aanvrager verzocht worden om 2 weken later de ambassade te bellen om te horen of er al een beslissing is ontvangen.
Nu laten zij mij al 2 weken 2 x per week terugbellen en telkens is er nog geen beslissing genomen. Ik heb gevraagd of de aanvraag voorgelegd is aan de Visadienst. Dit is niet het geval. Zij hebben geen tijd gehad om een beslissing te nemen. Als de aanvraag nog voorgelegd moet worden, werd mij gezegd dat dit 6 tot 8 weken kon gaan duren. Mogen zij hier zolang over doen? En kan je hier iets aan doen?Ik denk, dat zij opzettelijk de aanvraag zo lang vast houden, zodat de termijn van 4 weken voor bezwaar van de eerste afwijzing is verlopen.Onze vakantie zou van 1 mei tot 15 mei zijn. Een eventueel voorleggen of bezwaar maken zal dan dus niet meer lukken.
Heeft iemand een goed advies, wat ik kan zeggen als ik a.s. dinsdag weer bel?
Orlando.

cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
« Reactie #154 Gepost op: 11 maart 2005, 21:29:44 »
Hoi,

Volgens mij geldt ook hier de wettelijke termijn van 8 weken.
Eerder kun je dus geen klacht indienen. Begin mei is dan inderdaad bijna niet haalbaar.
Door de nieuwe aanvraag heb je, als ik het goed heb, geen mogelijkheid om bezwaar tegen de eerste afwijzing aan te tekenen, omdat er geen aanvraag en bezwaar naast elkaar mogen lopen.
Succes.

Groetjes, Joke
Kahlil Gibran

orlando

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #155 Gepost op: 11 maart 2005, 23:07:50 »
Dank je Joke voor dit antwoord.
Nu weet ik, dat ze het daarom in ieder geval niet zo lang vasthouden.
Maar hopen, dat hij wel een visum krijgt.Weet je ook hoe lang bezwaar kan gaan duren?
Orlando

cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
« Reactie #156 Gepost op: 13 maart 2005, 15:07:30 »
Dank je Joke voor dit antwoord.
Nu weet ik, dat ze het daarom in ieder geval niet zo lang vasthouden.
Maar hopen, dat hij wel een visum krijgt.Weet je ook hoe lang bezwaar kan gaan duren?
Orlando

Hoi,

Dat kan Prawo, onze "huisadvocaat" je beter vertellen, ik weet het niet zeker, dacht ook 8 weken.
Hij heeft wel vaker bezwaarprocedures tegen een afwijzing van een toeristenvisum gedaan, met goed gevolg overigens.

Succes en groetjes, Joke
Kahlil Gibran

orlando

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #157 Gepost op: 13 maart 2005, 20:14:58 »

Hoi,

Dat kan Prawo, onze "huisadvocaat" je beter vertellen, ik weet het niet zeker, dacht ook 8 weken.
Hij heeft wel vaker bezwaarprocedures tegen een afwijzing van een toeristenvisum gedaan, met goed gevolg overigens.

Succes en groetjes, Joke

Dank je. Ik heb de gegevens al van Prawo en gevraagd of hij dat bezwaar voor ons gaat indienen bij een afwijzing. Ik had alleen geen idee hoe lang dit kan gaan duren.Ik heb mijn vakantie al opgenomen voor mei, dus ik begin zo onderhand een beetje te wanhopen.
Nog maar even hopen op een goede afloop.
groeten Orlando.

orlando

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #158 Gepost op: 31 maart 2005, 22:35:12 »
Beste allemaal,
Onze aanvraag voor een toeristenvisum is voor de 2e keer afgewezen! Nu om redenen van vestigingsgevaar. Prawo gaat voor ons bezwaar maken. Het is nu duidelijk dat wij door de ambassade verkeerd zijn ingelicht. Wij hadden al tegen de eerste afwijzing bezwaar moeten maken.
Daarom wil ik iedereen waarschuwen: informeer van te voren goed en wees goed voorbereid en vraag om deskundig advies voordat je iets onderneemt,want de juiste informatie komt dus niet van de ambassade.
Orlando

thaiarie

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #159 Gepost op: 17 april 2005, 10:56:14 »
Beste forumleden

Ik volg al heel lang de discussie's op dit forum,sommigen blijken heel veel te weten over de toelatingsregels van de Nederlandse overheid.
Ik hoop dat een van jullie ons advies kan geven wat we kunnen doen, ons is een toeristenvisum geweigerd.
 Ik zal me eerst even voorstellen; mijn naam is Arie  ik ben een Nederlandse man van 43 jaar. Ik heb al bijna 1,5 jaar een Thaise vriendin, vorig jaar juni heb ik haar voor het eerst in levende lijve ontmoet, oktober 2003 hebben wij voor het eerst contact gehad, we hebben elkaar via internet ontmoet. Wij hebben eerst 7 maanden gechat, mailtjes gestuurd, gebeld en sms berichten gestuurd.
May en ik houden heel veel van elkaar en we willen in de toekomst gaan trouwen, wij willen in Nederland een gezin gaan vormen.
Voor dat we gaan trouwen wil ik haar eerst de kans geven het leven in Nederland te leren kennen, en kunnen we erachter komen of we gelukkig met elkaar kunnen zijn. Dus het leek ons een goed plan een toeristenvisum aan te vragen voor 3 maanden.
Alle papieren voor het aanvragen zijn 100 procent in orde.
May heeft haar baan in Hong Kong opgezegt om 3 maanden bij mij te kunnen zijn.Zij heeft maar 2 weken vakantie per jaar, dat vinden wij niet genoeg om het leven in een ander land te leren kennen en uitmaken of wij gelukkig met elkaar kunnen zijn Ze heeft er 13 jaar gewerkt om haar familie een beter leven te geven, iets waar ik grote bewondering en diep respect voor heb, Zij is nu 33 jaar en nooit een kans gehad een eigen gezin te stichten.
Morgen hoor ik de reden waarom ons een visum is geweigerd, net voor het Thaise nieuwjaar werd ze gebeld door de Ned. ambasade in Bkk dat het visum is geweigerd. :( Ik kreeg ze huilend aan de telefoon, ik was kompleet lamgeslagen, niet welkom in Nederland voor een vakantie van 3 maanden???? >:( Daar gaan onze toekomstplannen iemand anders beslist over onze toekomst, ik voel een machteloze woede, >:( ik slaap heel slecht.
Waarschijnlijk wordt het visum geweigerd om de volgende reden; niet zeker van terugkeer naar het land van verblijf (Thailand nu).
Reden van terugkeer kan zijn; , baan in Thailand, kind dat naar school gaat, retourticket, eigen huis of ander onroerend goed.
May bezit in Thailand een flinke lap grond(onroerend goed) en kan dit ook aantonen door een eigendombewijs. Kunnen wij dit eigendom bewijs gebruiken als reden van terugkeer?
Wij kunnen niet zonder elkaar en zijn vast besloten door te gaan tot we een visum hebben.
Zou het aanvragen van een MVV een oplossing zijn?
Ik hoop dat iemand ons een advies kan geven wat we kunnen doen om alsnog toestemming te krijgen om naar Nederland te komen.
May en ik zeggen jou hartelijk dank voor jou advies.

Met vriendelijke groet, May en Arie

Aletta

• * Nachtbraker *
  • Bestuur Stichting Mixed-Couples
  • Tob niet, 't komt altijd anders
    • Selin's pagina
  • Nationaliteit partner: Turkse Nederlander :)
« Reactie #160 Gepost op: 17 april 2005, 13:18:21 »
Die reden van afwijzing is al bijna standaard te noemen.

Misschien kun je Prawo (huisadvocaat MC) eens een pm sturen, wie weet kan hij je advies geven.

marja

• Steunt de Stichting
« Reactie #161 Gepost op: 17 april 2005, 13:49:01 »
Hoi Arie,

Als je aan alle vereisten voldoet zou ik maar snel  een MVV aanvragen. Dat kan nu nog zonder dat er een examen nederlands bijkomt. Als het haar in Nederland niet bevalt kan zij altijd nog terug.
marja

Wings

• Volwaardig lid
  • **
  • Phoenix and Dragon
« Reactie #162 Gepost op: 28 april 2005, 09:58:54 »
Een vraagje namens een vriendin van mij: zij heeft iemand uitgenodigd voor een toeristisch bezoek aan Nederland, maar de visumaanvraag is afgewezen omdat zij, als uitnodigende partij, hangende de aanvraag verhuisd is (van Amsterdam naar Amstelveen). Dat lijkt me nogal een magere weigeringsgrond. Wat zou zij nu het beste kunnen doen? Een nieuwe aanvraag indienen vanaf het nieuwe adres of bezwaar indienen tegen de weigering?

cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
« Reactie #163 Gepost op: 28 april 2005, 16:09:04 »
Hoi,

Lijkt mij ook een onzinnige reden om te weigeren.
Ik zou bezwaar aantekenen. Wel de aanvrager de vriendin laten machtigen, want de aanvrager moet formeel bezwaar aantekenen..

Groetjes, Joke
Kahlil Gibran

suda

• Volwaardig lid
  • **
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #164 Gepost op: 28 april 2005, 17:47:23 »
Beste forumleden

Ik volg al heel lang de discussie's op dit forum,sommigen blijken heel veel te weten over de toelatingsregels van de Nederlandse overheid.
Ik hoop dat een van jullie ons advies kan geven wat we kunnen doen, ons is een toeristenvisum geweigerd.
 Ik zal me eerst even voorstellen; mijn naam is Arie  ik ben een Nederlandse man van 43 jaar. Ik heb al bijna 1,5 jaar een Thaise vriendin, vorig jaar juni heb ik haar voor het eerst in levende lijve ontmoet, oktober 2003 hebben wij voor het eerst contact gehad, we hebben elkaar via internet ontmoet. Wij hebben eerst 7 maanden gechat, mailtjes gestuurd, gebeld en sms berichten gestuurd.
May en ik houden heel veel van elkaar en we willen in de toekomst gaan trouwen, wij willen in Nederland een gezin gaan vormen.
Voor dat we gaan trouwen wil ik haar eerst de kans geven het leven in Nederland te leren kennen, en kunnen we erachter komen of we gelukkig met elkaar kunnen zijn. Dus het leek ons een goed plan een toeristenvisum aan te vragen voor 3 maanden.
Alle papieren voor het aanvragen zijn 100 procent in orde.
May heeft haar baan in Hong Kong opgezegt om 3 maanden bij mij te kunnen zijn.Zij heeft maar 2 weken vakantie per jaar, dat vinden wij niet genoeg om het leven in een ander land te leren kennen en uitmaken of wij gelukkig met elkaar kunnen zijn Ze heeft er 13 jaar gewerkt om haar familie een beter leven te geven, iets waar ik grote bewondering en diep respect voor heb, Zij is nu 33 jaar en nooit een kans gehad een eigen gezin te stichten.
Morgen hoor ik de reden waarom ons een visum is geweigerd, net voor het Thaise nieuwjaar werd ze gebeld door de Ned. ambasade in Bkk dat het visum is geweigerd. :( Ik kreeg ze huilend aan de telefoon, ik was kompleet lamgeslagen, niet welkom in Nederland voor een vakantie van 3 maanden???? >:( Daar gaan onze toekomstplannen iemand anders beslist over onze toekomst, ik voel een machteloze woede, >:( ik slaap heel slecht.
Waarschijnlijk wordt het visum geweigerd om de volgende reden; niet zeker van terugkeer naar het land van verblijf (Thailand nu).
Reden van terugkeer kan zijn; , baan in Thailand, kind dat naar school gaat, retourticket, eigen huis of ander onroerend goed.
May bezit in Thailand een flinke lap grond(onroerend goed) en kan dit ook aantonen door een eigendombewijs. Kunnen wij dit eigendom bewijs gebruiken als reden van terugkeer?
Wij kunnen niet zonder elkaar en zijn vast besloten door te gaan tot we een visum hebben.
Zou het aanvragen van een MVV een oplossing zijn?
Ik hoop dat iemand ons een advies kan geven wat we kunnen doen om alsnog toestemming te krijgen om naar Nederland te komen.
May en ik zeggen jou hartelijk dank voor jou advies.

Met vriendelijke groet, May en Arie

Hoi,

Ben wel benieuwd naar de reden van weigering, op het eerste gezicht kan ik niets zien, waardoor het visum geweigerd kan worden, vooropgesteld dat je aan alle voorwaarden voldoent. Je suggestie, van niet terugkeren naar het laand is inderdaad een mogelijkheid.
Ook is het mogelijk, dat zij simpelweg niet geloven, dat jullie een relatie hebben. Daarnaast heb ik de ervaring gemaakt (en ook van anderen gehoord), dat er nogal verschil is, wie de aanvraag op de ambassade in behandeling neemt (nooit naar de oudere medewerkster in counter 2/ambassade gaan, dit is de huisdraak).

Al met al voor mij onbegrijpelijk. Heb zelf sinds 1,5 jaar een Thaise vriendin, die inmiddels 3x met een Schengenvisum naar Nederland is gekomen, altijd zonder problemen en binnen 3 dagen geregeld.
Ben wel voor haar eerste bezoek 2x in Thailand geweest bij haar en kon dit aantonen, mogelijk dat dat verschil maakt.

Wacht effe de reden van afwijzing af en ga zo mogelijk in beroep/klacht.

Ik wens je veel succes, verlies de moed niet en ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Groetjes

suda

• Volwaardig lid
  • **
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #165 Gepost op: 28 april 2005, 18:23:53 »
Hoi, nog iets vergeten in mijn reactie:

Een eigendomsbewijs van onroerend goed helpt als terugkeergarantie.

Wat betreft MVV: Vermoedt, dat een MVV moeilijker te verkrijgen is als een Schengenvisum.

Suggestie: Mochten jullie zeker zijn van de relatie, ga eerst trouwen en dan de volgende aanvraag indienen. Alleen heb ja dan niet de zekerheid, dat zij in Nederland kan/wil leven.

Groetjes

Joshua

• Volwaardig lid
  • **
  • Mixed-Couples steunen elkaar
« Reactie #166 Gepost op: 29 april 2005, 02:27:38 »
Hallo Suda & Arie
Ik heb geen nuttige bijdrage voor dit onderwerp wel heb ik twijfels hier over
onroerend goed als terugkeer garantie ?
dus ik koop bijvoorbeeld een huis of een stuk land in den vreemde zet het op haar of zijn naam en de toeristenvisum is een feit ?
Trouwen om een mvv aanvraag in te dienen heeft volgens mij helemaal geen zin
een toeristenvisum zal dan zeker geweigerd worden voor reden van niet terugkeren
de IND beslist toch of dat huwelijk in nederland ingeschreven mag worden ? ( M46 formulier)
M.I. gaan ze dan kritischer kijken of het geen schijnhuwelijk betreft en zelf hun uitleg hier aan geven
met alle gevolgen van verdere vertragingen en (onnodige) onkosten
Een antwoord heb ik dus niet wel mijn twijfels of dit wel de goede weg is om te volgen.

Groet
Johan

suda

• Volwaardig lid
  • **
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #167 Gepost op: 29 april 2005, 06:48:35 »
Hallo Suda & Arie
Ik heb geen nuttige bijdrage voor dit onderwerp wel heb ik twijfels hier over
onroerend goed als terugkeer garantie ?
dus ik koop bijvoorbeeld een huis of een stuk land in den vreemde zet het op haar of zijn naam en de toeristenvisum is een feit ?
Trouwen om een mvv aanvraag in te dienen heeft volgens mij helemaal geen zin
een toeristenvisum zal dan zeker geweigerd worden voor reden van niet terugkeren
de IND beslist toch of dat huwelijk in nederland ingeschreven mag worden ? ( M46 formulier)
M.I. gaan ze dan kritischer kijken of het geen schijnhuwelijk betreft en zelf hun uitleg hier aan geven
met alle gevolgen van verdere vertragingen en (onnodige) onkosten
Een antwoord heb ik dus niet wel mijn twijfels of dit wel de goede weg is om te volgen.

Groet
Johan

Hoi Johan,

Het is zeker niet zo , dat onroerend goed een garantie is voor het verkrijgen van een visa, maar het kan de kans wel vergroten. Snap ook niet waarom dit opgenomen is in het lijstje van de IND, onroerend goed in Thailand kan je natuurlijk ook vanaf Nederland verkopen.
Verder ga ik er maar vanuit, dat Arie toch wel wil trouwen, blijkt ook uit zijn mail.
Kan natuurlijk, dat de IND aan een schijnhuwelijk denkt, maar ze vragen naar bewijzen om de echtheid van de relatie te onderbouwen (foto's enz.).
Uiteraard zou ik eerst proberen alle nadere mogelijkheden te benutten ( bezwaar maken tegen afwijzing, opnieuw indienen). Lijkt mij handig, als Arie eerst de reden van afwijzing afwacht en daarna handelt.

Groetjes

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #168 Gepost op: 29 april 2005, 16:51:12 »
Een vraagje namens een vriendin van mij: zij heeft iemand uitgenodigd voor een toeristisch bezoek aan Nederland, maar de visumaanvraag is afgewezen omdat zij, als uitnodigende partij, hangende de aanvraag verhuisd is (van Amsterdam naar Amstelveen). Dat lijkt me nogal een magere weigeringsgrond. Wat zou zij nu het beste kunnen doen? Een nieuwe aanvraag indienen vanaf het nieuwe adres of bezwaar indienen tegen de weigering?

Bezwaar laten maken door een advocaat. Laat haar maar met mij contact opnemen.
Ik heb geen machtiging nodig.

Nieuwe visumaanvraag wordt waarschijnlijk onder verwijzing naar de vorige ook afgewezen.

thaiarie

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #169 Gepost op: 22 mei 2005, 19:04:44 »
Hoera, toch een visum voor mijn vriendin!

Ik had al eerder een brief gepost op dit forum met de mededeling dat ons een visum is geweigerd.
Na deze teleurstelling ben ik zelf maar naar Thailand gegaan en heb daar 3 weken vakantie gehouden.
Ik had met m'n vriendin afgesproken de hele procedure voor een toeristenvisum nog maar een keer te doen.
De 2e week van onze vakantie zijn we samen naar de Nederlandse ambasade in Bangkok geweest, daar hebben we de papieren ingeleverd. De volgende dag werden we gebeld m'n vriendin werd uitgenodigt voor een gesprek ze had tegen de ambasademedewekster gezegt dat ik er ook bij was (ik stond buiten te wachten, ik mocht niet mee naar binnen). Ik had ook het visumstempel van Thailand uitgeprint dus ze konden ook zien dat ik in Thailand was op het moment van de aanvraag. Ze wilden mij ook nog even spreken, ik kreeg een aantal vragen net als mijn vriendin, één van de vragen was; wat zijn de economische banden van je vriendin met Thailand? Dit is een heel belangrijk punt voor het krijgen van een visum. Op dit punt stonden wij uiterst zwak, mijn vriendin had namelijk haar baan in Hong Kong op gezegd om 3 maanden bij mij te kunnen zijn. Dit heb ik op de ambasade uitgelegd. Daar werd op geantwoord met waarom zegt iemand zo maar zijn baan op. Na afloop van het gesprek had ik niet echt een goed gevoel, ik was echt bang dat het weer zou worden geweigerd.Wat waren wij blij dat het visum toch is toegewezen!!! :) :) We hadden er niet op gerekend dat he zo moeilijk zou zijn om een toeristenvisum te krijgen voor Nederland, het gaat hier om een vakantie en toch niet om een verblijfsvergunning. Het laatste jaar zijn de toelatingsregels voor Nederland aanzienlijk aangescherpt. Het is niet verstandig om je baan op te zeggen om voor een paar maanden naar Nederland te komen, dat weten we nu. Beter is om de eerste keer een paar weken te komen, het hebben van een baan wordt als een belangrijke reden van terugkeer naar het land van herkomst gezien. Wij hebben geluk gehad dat ons toch een visum is gegeven, alle papieren waren verder in orde en we hebben ook aannemelijk kunnen maken dat we een echte relatie met elkaar hebben. Ze moet zich na terugkeer in Thailand weer melden bij de ambasade maar dat is verder geen probleem.  Nu is zij dan toch in Nederland en zijn wij heel happy om bij elkaar te zijn en kan ik laten zien hoe wij hier leven.

Groetjes van May en Arie

suda

• Volwaardig lid
  • **
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #170 Gepost op: 22 mei 2005, 19:23:36 »
Hoi,

Dat is fijn voor jullie. Geniet van de gezamenlijke tijd!

Wel vreemd, dat zij na terugkeer naar de ambassade moet. Bij de aanmelding bij de vreemdelingendienst (moet binnen 3 dagen, althans in Rotterdam) zal zij namelijk een soort postkaart krijgen,  die zij bij het verlaten van Nederland aan de douane moet geven. Zo weten ze, dat je vriendin het land weer uit is.

Groetjes

Erna

• Steunt de Stichting
« Reactie #171 Gepost op: 22 mei 2005, 19:56:36 »
Fijn dat jullie toch een tijdje samen kunnen zijn.
Mijn vriend is ook 3 maanden op een toeristenvisum geweest en moest inderdaad ook ondanks de kaart van de vreemdelingenpolitie zich melden bij de ambassade na terugkeer in Kenia.

Groetjes Erna

Joshua

• Volwaardig lid
  • **
  • Mixed-Couples steunen elkaar
« Reactie #172 Gepost op: 22 mei 2005, 21:44:51 »
Mijn vriend is ook 3 maanden op een toeristenvisum geweest en moest inderdaad ook ondanks de kaart van de vreemdelingenpolitie zich melden bij de ambassade na terugkeer in Kenia.
Op wat voor gronden dan ?
Na de toegelaten termijn heeft hij/zij Nederland verlaten (stempel in het paspoort/kaart)
Hij/zij kan wel een wereldreis geregegeld hebben en vanuit Nederland verder te willen naar bijv. China

Erna

• Steunt de Stichting
« Reactie #173 Gepost op: 23 mei 2005, 22:51:47 »
Volgens mij voor de terugkeergarantie ...... maar zal het aan hem vragen.

Groetjes Erna

vanthof

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #174 Gepost op: 04 juni 2005, 10:57:54 »
Het grofste van het afwijzen is dat ze je niet direkt uitsluitsel geven, maar je eerst 3 maanden aan het lijntje houden en dan zeggen ze dat de diplomatieke post niet aangekomen is. Nederland begint steeds meer op een Oostblok land te lijken.

En op ambasses worden onze familieleden als honden behandelt. DAT vergeet ik niet. En dat allemaal in het belang zoals Balkenende het altijd zo mooi zegt "om aanzuigende werking te voorkomen". Er moet een keer een onderzoek naar de IND komen en de verantwoordelijke ministers die van deze praktijken op de hoogte zijn (en dat zijn ze) moeten hiervoor verantwoording afleggen op de nationale televisie.

robaanzee

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #175 Gepost op: 06 juni 2005, 11:41:00 »
Beste Allemaal,

Vandaag is de door mijn verloofde d.d. 31 maart jl. in Bangkok ingediende aanvraag voor een toeristenvisum voor 1 maand afgewezen. De oorspronkelijke aanvraag is door de Ned.Ambassade doorgestuurd naar de IND (Regulier ULAD Visa Rijswijk) en die hebben vorige week een negatief advies aan de Ambassade gestuurd. De reden voor het negatieve advies is onvoldoende garanties dat de vreemdeling terugkeert naar het land van herkomst nadat het visum is verstreken. Desgevraagd heb ik in april, bij alle papieren die ik voor de IND moest invullen, een aparte bijlage opgenomen met het antwoord op die bewuste vraag: als redenen voor haar terugkeer heb ik aangegeven dat ik haar persoonlijk op Schiphol zal afleveren en erop zal toezien dat zij de douane passeert, aangegeven, dat zij slechts voor de maand juli onbetaald verlof heeft gekregen en op 2 augustus wordt terugverwacht op haar werk (copie toestemmingsbrieven had ik bijgevoegd)., aangegeven dat zij de zorg voor haar zoontje heeft, aangegeven dat zij de zorg voor het gezin heeft (vader, moeder, 2 broers, haar zoontje en zijzelf). Kennelijk worden deze redenen als onvoldoende beoordeeld.

Wie kan mij raad geven? Moet ik nu:
* in bezwaar gaan tegen deze afwijzing (behandeling door IND duurt 3 maanden)
* meteen maar aanvraag indienen voor een MVV (duurt ook minimaal 3 maanden)

Alle tips en input en adviezen zijn welkom, bij voorbaat heel hartelijk dank!

Groetjes,

Rob

Anne Mieke

• Waardevol lid
« Reactie #176 Gepost op: 06 juni 2005, 14:04:23 »
Wie kan mij raad geven? Moet ik nu:
* in bezwaar gaan tegen deze afwijzing (behandeling door IND duurt 3 maanden)
* meteen maar aanvraag indienen voor een MVV (duurt ook minimaal 3 maanden)

Rob,]

Het ligt er een beetje aan wat jullie verder willen. Als het de bedoeling is dat je vriendin tzt toch naar Nederland komt dan zou ik voor de MVV kiezen. Niet zozeer voor de behandeltijd maar omdat de MVV over 26 dagen een dure grap wordt, EN nog erger de dreigende inburgering in het buitenland (minimale basiseskennis Nederland, examen 350,00 euro).
In dat geval zou het hele gedoe met het toeristenvisum vergeten. Ook na bezwaar aantekenen ben je nog steeds niet zeker van een positieve beslissing. Mocht jullie relatie toch nog een andere wending krijgen in wat voor zin dan ook dan kan je vriendin nog altijd terugkeren naar haar land.

Maar ALS je kiest voor de MVV, dan WEL HEEL SNEL ZIJN.

gr
Anne Mieke
Ku menanti seorang kekasih
Yang tercantik yang datang di hari ini .....
(Iwan Fals)

robaanzee

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #177 Gepost op: 06 juni 2005, 14:18:38 »
Ha Anne Mieke,

Dank voor jouw reactie! Ja, heb ik ook over nagedacht, ware het niet dat.....het zo schijnt te zijn dat wanneer je een MVV aanvraag indient nadat er eerder negatief is beslist op een visumaanvraag, de MVV aanvraag dan prompt eveneens automatisch wordt afgewezen. Overigens: de IND en de Visadienst konden mij niet duidelijk maken wat ik nog meer aan bewijsstukken (zie mijn eerdere bericht) had moeten overleggen om terugkeer naar Thailand aannemelijk te maken. Als ik de precieze reden van afwijzing (dus: nadere precisering van 'onvoldoende garanties dat wordt teruggekeerd etc.) wil weten, ik maar een bezwaarschrift moest indienen. Tja, als zij het al niet weten, hoe moet ik het dan weten? Dit is niet goed voor mijn gemoedstoestand, om het mild uit te drukken.

Groetjes,

Rob

cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
« Reactie #178 Gepost op: 06 juni 2005, 15:57:37 »
Hoi,

Dit is een standaardafwihjzing, zoals velen van ons hebben gehad. In bezwaar gaan, met behulp van een advocaat, levert bijna altijd wel een positief advies op.

Bij ons is in het verleden ook het toeristenvisum afgewezen, gelijk daarop een mvv-aanvraag gedaan, die uiteindelijk wel toegekend is. Bij een mvv is het immers de bedoeling om te blijven.
Als wij toen hadden geweten, wat wij nu weten, had dat overigens niet zolang hoeven duren. ;)
Aan jullie de keus om of in bezwaar te gaan of zeer binnenkort, voor 1 juli, de mvv-aanvraag te doen.

Groetjes, Joke
Kahlil Gibran

Assie

• Steunt de Stichting
« Reactie #179 Gepost op: 06 juni 2005, 17:09:45 »
het zo schijnt te zijn dat wanneer je een MVV aanvraag indient nadat er eerder negatief is beslist op een visumaanvraag, de MVV aanvraag dan prompt eveneens automatisch wordt afgewezen.
Nee, die kans loop je wanneer je opnieuw toeristenvisum aanvraagt (zonder nu bezwaar), of eerst een afwijzing MVV en daarna een toeristenvisum zou proberen aan te vragen.
Sinds 10-07-'03 samen!

robaanzee

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #180 Gepost op: 06 juni 2005, 20:07:01 »
Hoera, toch een visum voor mijn vriendin!

Ik had al eerder een brief gepost op dit forum met de mededeling dat ons een visum is geweigerd.
Na deze teleurstelling ben ik zelf maar naar Thailand gegaan en heb daar 3 weken vakantie gehouden.

Hoi Arie,

Wat heerlijk dat je toch een visum voor jouw vriendin hebt gekregen! Kennelijk is 'onvoldoende redenen blabla terugkeer naar Thailand etc.' in de mode, de aanvraag die mijn vriendin d.d. 31 maart jl. te Bangkok heeft gedaan voor een touristenvisum is ook om die reden afgewezen. (terwijl ondermeer bijgevoegd was een brief van toestemming van haar werkgever en een copie van haar house registration). Het geeft te denken, het lijkt wel een tombola!! Bezwaar maken tegen de beslissing kost 3 maanden. Ik denk er nu sterk over om maar gelijk een MVV aan te vragen, jammergenoeg kan dat pas in juli (dus, tegen de nieuwe hoofdprijs tarieven) i.v.m. te legaliseren documenten, en dat legaliseren moet in BKK gebeuren (als ik daar ben volgende maand). Geniet van jullie samenzijn!

groeten,

Rob

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #181 Gepost op: 07 juni 2005, 00:02:20 »
jammergenoeg kan dat pas in juli

Dat is een verkeerde gedachte.
Stuur gewoon per fax vóór 1 juli de aanvraag.
Die kan dan later altijd worden aangevuld met de gelegaliseerde documenten en het verschijnen van je vriendin in persoon op de ambassade.

Jennifer1978

• Komt net kijken
  • Als je erin geloofd lukt het wel !!!
« Reactie #182 Gepost op: 24 november 2005, 18:23:46 »
hoi

Mijn vriend had op 11 November een afspraak in ankara voor het visum.

Ik heb te horen gekregen via mail dat het afgewezen is maar ze zeiden ook dat er een aangetekende brief naar hem werd gestuurd we zijn nu haast 2 weken verder en hebben nog niets gehad.

Weet iemand hoelang dat duurt anders zijn we dalijk telaat met bewaar indienen.

Groetjes Jennifer

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #183 Gepost op: 24 november 2005, 20:09:55 »
Omdat je nu weet dat er een negatieve beslissing is, kan direct bezwaar worden gemaakt.

Hij hoeft daarvoor niet te wachten op een brief.