zoals hoe lang die formulieren geldig zijn en hoelang procedure kan duren
:)Hallo allemaal,Na lang touwtrekken eindelijk het toeristen visa!!!!!!!Met heel veel dank aan Prawo!!!!!!!Er is voor ons maar weer eens bewezen dat je het in vele gevallen zelf niet redt.En een advokaat erachter zetten, werkt dus echt wel.Jammer dat het zo moet, maar het zij zo!!!Heel veel groetjes,debbie
Nu vertellen zij mij daar dat er een machine stuk is waar de beschikkingen en vragen formulieren uitkomen. En dat al sinds 2 weken. Wie heeft de afgelopen 2 weken contact gehad met de IND en heeft dit verhaal over de kapotte machine ook gehoord?
afgelopen woensdag had kemal dus een afspraak op de nl ambassade in ankara.daar werden de papieren doorgenomen.....en niet goed bevonden!!!!!! bij de gemeente hier hadden ze vergetenop mijn Int.GBA in het engels te vermelden diforced,er stond wel gescheiden op, maar dat moestook in het engels vertaald zijn,
Ik heb een toeristenvisum aangevraagd voor mijn vriendin uit Colombia...dat werd afgewezen (reden: het vermoeden bestaat dat U niet zult terugkeren naar land van herkomst).Nu hebben wij (mijn advocaat en ik) een bezwaarschrift ingediend met de nodige bewijsstukken (arbeidscontract....loonstroken...etc.et c.).Echter stuurde de visadienst deze week een brief met het verzoek om de VRAGENLIJST in te vullen en binnen twee weken op te sturen??Pardon? Die was toch al helemaal ingevuld en aangetekend (met ontvangst bevestiging) op gestuurd eind januari 2004?Dus nu ben ik al het denken of ik een KLACHT moet gaan indienen,want mijn vriendin moet per 1 september TERUG zijn omdat ze dan weer voor de klas moet gaan staan. (ze is onderwijzeres).Wie weet of dit helpt? De vragenlijst WEER invullen en opsturen,heb ik eigenlijk geen zin in.Ik vermoed dat men de stukken kwijt geraakt is bij de visadienst.Graag jullie mening hierover.
bezwaarschrift heb ik vorige week verstuurd, zonder advocaat... ben bij het buro voor rechtshulp geweest om te informeren en ja het kostte mij 391 euro als ze me zouden helpen... teveel dus voor mij...
89 Euro is niet teveel hoor. Denk je dat het helpt om er alsnog een advocaat op te zetten ?
Heb nog wel een vraagje mijn vriendin heeft 2 kinderen en wil alleen haar voor een vakantie naar nederland halen waarvoor hebben ze een school document nodig en wat moet er in dat school document dan staan ?
Dat snap ik even niet.Jij bent hier, zonder vriendin. En wilt haar (met of onder kinderen) naar NL halen.Of: jij bent hier, met vriendin (die een vtv heeft) en wilt haar kinderen voor vakantie hierheen halen.In het laatste geval zou ik voor die kinderen snel een mvv/vtv regelen.In het eerste geval zou ik haar een toeristenvisum laten anavragen. Als de kinderen daar achterblijven is de kans dat ze het de eerste keer direct krijgt groter.
Hallo!Ik ben pas nieuw hier, en zo te zien ben ik niet de enige met problemen mbt toeristenvisum....Mijn bezwaar op de afwijzing loopt al vanaf 10 december 2003, en nog steeds geen antwoord. Nu denk ik eraan om een klacht in te dienen, maar ik denk dat dit weinig uithaalt. Bij de IND zeggen ze dat dit alleen maar de bezwaarprocedure vertraagt. Is dat zo? en heeft het zin alsnog een advocaat in te schakelen tijdens een reeds lopend bezwaar? Of is het beter hiermee te wachten i.v.m. een eventuele latere aanvraag voor MVV? Wie kan helpen, bedankt!
hoi!wie weet er wat ik moet doen.......kom net van vakantie terug en ligt er een brief op de mat van de ind dat ons bezwaar niet goed is gekeurd omdat er geenh andtekening van mijn vriend op stond!toen ik het bezwaar indiende kreeg ik een brief terug dat ik nog 2 weken had om voor zijn handtekening te zorgen.......uiteindelijk heeft hij mij deze gefaxt en heb ik het zo met zijn copie van zijn paspoort opgestuurd en nu blijkt dat dus niet goed geweest te zijn en is het weer afgewezen wel kan ik het nu binnnen 4 weken via de rechtbank nog een keer na laten kijken!maar de brief is van 1 juli dus de 4 weken zijn al bijna voorbij.........wie weet er wat ik het beste kan doen nu!!!!
Zeker in bezwaar gaan.Als je Utrecht niet te ver vindt kun je daarvoor bij mij terecht. Langskomen hoeft niet echt. Het meeste kan per post.Hoeveel tijd is er nog over van de vier weken bezwaartermijn, want in principe ben ik pas 28 juli weer in het land.Stuur me even een pm.
Hallo Prawo,Heb op 8 en 10 augustus de documenten naar je gestuurd voor bezwaar maken van de afwijzing van het toeristenvisum;bevestigd met een pm met de vraag of je alles hebt ontvangen.Wellicht doe ik iets verkeerds met het verzenden van de pm's naar je, want ik krijg geen reactie van je.Ik maak me zorgen want de termijn voor bezwaar maken loopt af op 18 augustus a.s.Wil je me asjeblieft laten weten of je de documenten hebt ontvangen en of alles in orde is om bezwaar te makenAlvast heel erg bedanktGrx. Yen
Bezwaar is al ingediend per fax.
Hoi,Mijn Indonesische vriendin had een toeristen visum aangevraagd, maar deze is afgewezen afgelopen dinsdag. Ze zou 14 dec. vertrekken. De reden van afwijzing was, dat ze volgens de ambassade valse documenten had geleverd. Het document waarom het zou gaan, is waarschijnlijk een valse opgave van haar arbeidsplek. Dit had mijn vriendin gedaan omdat vele bekende in haar omgeving dit had geadviseerd.Mijn vraag is nu. Hoe kunnen we alsnog voor14 dec. een visum krijgen?Groetjes,Ralph.
Lijkt me moeilijk binnen die korten tijd en valse papieren inleveren zal niet in haar voordeel werken.Doorlooptijd aanvraag is al snel 2 tot 3 weken... en jij hebt in ieder gaval weer een nieuwe uitnodiging nodig.
Als de nieuwe aanvraag ook wordt afgewezen zou ik zeker bezwaar maken.
Bedankt voor je reactie Esther. Ik las dat jij succes had d.m.v. het inschakelen van Prawo. Hoe leg ik contact met hem en wat is vervolgens de werkwijze?
ik heb fotos en ga er in juni weer naartoe en telefoon rekening heb ik ook en hoop dat ik die terug krijg van ze kan ik nog keer terug vliegen .maar kan zou weigering van toeristen visum hinder ondervinden bij een mvv aanvraag
mijn vriendin is geweiger op 2 dingena:de vreemdeling dient het doelvan het voorgenomen verblijf en de verblijfomstandigheden voldoende aan nemelijk ye maken b:tegen het verblijf van de vreemdeling mag geen bezwaar bestaanuit hoofde van de openbare orde ,de openbare rust of de nationale veiligheid .kan ieman mij uitleggen wat dit allemaal inhoud ?ik had bij een mvv aanvraag ook iets gelezen over openbare orde maar sanp hiermee niet wat ze bedoelen
Dank je Joke voor dit antwoord. Nu weet ik, dat ze het daarom in ieder geval niet zo lang vasthouden. Maar hopen, dat hij wel een visum krijgt.Weet je ook hoe lang bezwaar kan gaan duren?Orlando
Hoi,Dat kan Prawo, onze "huisadvocaat" je beter vertellen, ik weet het niet zeker, dacht ook 8 weken. Hij heeft wel vaker bezwaarprocedures tegen een afwijzing van een toeristenvisum gedaan, met goed gevolg overigens. Succes en groetjes, Joke
Beste forumledenIk volg al heel lang de discussie's op dit forum,sommigen blijken heel veel te weten over de toelatingsregels van de Nederlandse overheid.Ik hoop dat een van jullie ons advies kan geven wat we kunnen doen, ons is een toeristenvisum geweigerd. Ik zal me eerst even voorstellen; mijn naam is Arie ik ben een Nederlandse man van 43 jaar. Ik heb al bijna 1,5 jaar een Thaise vriendin, vorig jaar juni heb ik haar voor het eerst in levende lijve ontmoet, oktober 2003 hebben wij voor het eerst contact gehad, we hebben elkaar via internet ontmoet. Wij hebben eerst 7 maanden gechat, mailtjes gestuurd, gebeld en sms berichten gestuurd.May en ik houden heel veel van elkaar en we willen in de toekomst gaan trouwen, wij willen in Nederland een gezin gaan vormen.Voor dat we gaan trouwen wil ik haar eerst de kans geven het leven in Nederland te leren kennen, en kunnen we erachter komen of we gelukkig met elkaar kunnen zijn. Dus het leek ons een goed plan een toeristenvisum aan te vragen voor 3 maanden.Alle papieren voor het aanvragen zijn 100 procent in orde.May heeft haar baan in Hong Kong opgezegt om 3 maanden bij mij te kunnen zijn.Zij heeft maar 2 weken vakantie per jaar, dat vinden wij niet genoeg om het leven in een ander land te leren kennen en uitmaken of wij gelukkig met elkaar kunnen zijn Ze heeft er 13 jaar gewerkt om haar familie een beter leven te geven, iets waar ik grote bewondering en diep respect voor heb, Zij is nu 33 jaar en nooit een kans gehad een eigen gezin te stichten.Morgen hoor ik de reden waarom ons een visum is geweigerd, net voor het Thaise nieuwjaar werd ze gebeld door de Ned. ambasade in Bkk dat het visum is geweigerd. :( Ik kreeg ze huilend aan de telefoon, ik was kompleet lamgeslagen, niet welkom in Nederland voor een vakantie van 3 maanden? Daar gaan onze toekomstplannen iemand anders beslist over onze toekomst, ik voel een machteloze woede, ik slaap heel slecht.Waarschijnlijk wordt het visum geweigerd om de volgende reden; niet zeker van terugkeer naar het land van verblijf (Thailand nu).Reden van terugkeer kan zijn; , baan in Thailand, kind dat naar school gaat, retourticket, eigen huis of ander onroerend goed.May bezit in Thailand een flinke lap grond(onroerend goed) en kan dit ook aantonen door een eigendombewijs. Kunnen wij dit eigendom bewijs gebruiken als reden van terugkeer? Wij kunnen niet zonder elkaar en zijn vast besloten door te gaan tot we een visum hebben.Zou het aanvragen van een MVV een oplossing zijn?Ik hoop dat iemand ons een advies kan geven wat we kunnen doen om alsnog toestemming te krijgen om naar Nederland te komen.May en ik zeggen jou hartelijk dank voor jou advies.Met vriendelijke groet, May en Arie
Hallo Suda & ArieIk heb geen nuttige bijdrage voor dit onderwerp wel heb ik twijfels hier overonroerend goed als terugkeer garantie ?dus ik koop bijvoorbeeld een huis of een stuk land in den vreemde zet het op haar of zijn naam en de toeristenvisum is een feit ?Trouwen om een mvv aanvraag in te dienen heeft volgens mij helemaal geen zineen toeristenvisum zal dan zeker geweigerd worden voor reden van niet terugkerende IND beslist toch of dat huwelijk in nederland ingeschreven mag worden ? ( M46 formulier)M.I. gaan ze dan kritischer kijken of het geen schijnhuwelijk betreft en zelf hun uitleg hier aan gevenmet alle gevolgen van verdere vertragingen en (onnodige) onkostenEen antwoord heb ik dus niet wel mijn twijfels of dit wel de goede weg is om te volgen.GroetJohan
Een vraagje namens een vriendin van mij: zij heeft iemand uitgenodigd voor een toeristisch bezoek aan Nederland, maar de visumaanvraag is afgewezen omdat zij, als uitnodigende partij, hangende de aanvraag verhuisd is (van Amsterdam naar Amstelveen). Dat lijkt me nogal een magere weigeringsgrond. Wat zou zij nu het beste kunnen doen? Een nieuwe aanvraag indienen vanaf het nieuwe adres of bezwaar indienen tegen de weigering?
Mijn vriend is ook 3 maanden op een toeristenvisum geweest en moest inderdaad ook ondanks de kaart van de vreemdelingenpolitie zich melden bij de ambassade na terugkeer in Kenia.
Wie kan mij raad geven? Moet ik nu:* in bezwaar gaan tegen deze afwijzing (behandeling door IND duurt 3 maanden)* meteen maar aanvraag indienen voor een MVV (duurt ook minimaal 3 maanden)
het zo schijnt te zijn dat wanneer je een MVV aanvraag indient nadat er eerder negatief is beslist op een visumaanvraag, de MVV aanvraag dan prompt eveneens automatisch wordt afgewezen.
Hoera, toch een visum voor mijn vriendin!Ik had al eerder een brief gepost op dit forum met de mededeling dat ons een visum is geweigerd.Na deze teleurstelling ben ik zelf maar naar Thailand gegaan en heb daar 3 weken vakantie gehouden.
jammergenoeg kan dat pas in juli