Auteur Topic: Toeristenvisum voor België: vragen en antwoorden  (gelezen 1822 keer)

oz457

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
Toeristenvisum voor België: vragen en antwoorden
« Gepost op: 26 augustus 2006, 07:51:40 »
Vorig jaar heeft mijn Thaise vriendin me bezocht gedurende 60 dagen. Blijkbaar was haar visum reeds verlopen na 50 dagen wat ik uit het oog heb verloren.
Vandaag heeft mijn vriendin een nieuwe aanvraag gedaan, maar de dame achter de balie vertelde haar dat de kans klein is om nog een visum te bekomen. Ik kreeg dit nieuws tot mijn grootste verbazing vandaag binnen.

Wat kan gedaan worden om vooralsnog een kans te hebben om haar visum te bekomen?

Iemand ervaring met deze situatie?

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
Problemen bekomen visum voor België. Hulp gevraagd.
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2006, 08:55:28 »
Als het om een Belgisch visum gaat, staat je bericht hier wel goed, denk ik.
Zo niet is het een minder nuttige dubbele plaatsing.

Je plaatste hetzelfde bericht echter ook onder visa voor Nederland.
Daar antwoordde ik reeds: www.mixed-couples.nl/forum/index.php?topic=15615.msg136972#msg136972
Gezien de algemene strekking kan het daar wel blijven staat, ook als het een ander Schengenland betreft.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

armando84

• Nog nieuw en fris
  • *
Re:Toeristenvisum voor België: vragen en antwoorden
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2009, 19:56:56 »
Mijn beste vriend heeft voor zijn Oekrainse vriendin en toeristenvisum aangevraagd en is vandaag geweigerd.

Hij had zichzelf garant gesteld, traveller cheques voor haar gekocht en tickets gereserveerd. Het meisje heeft alleen geen baan of eigendom.

Er is geen reden voor de weigering gegeven, wat is er fout gegaan en wat zijn de mogelijkheden nog voor hem?

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2009, 23:01:12 »
De reden van weigering wordt schriftelijk meegedeeld, die is waarschijnlijk nog onderweg? Vestigingsgevaar is het meest waarschijnlijke....
Hij kan ( met behulp van Prawo?) bezwaar aantekenen.
Of bij de Belgische ambassade een visum aanvragen, op grond van een gezamelijke vakantie  in Belgie?
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #4 Gepost op: 21 februari 2009, 08:27:10 »
Ik geloof niet dat hier andere EU aspecten aan de orde zijn dan het Schengen visumrecht.
Als ze niet getrouwd zijn dan gaat het visumverhaal voor Nederland niet op.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

marja

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 04 februari 2010, 10:58:35 »
Ik heb een vraagje over een toeristenvisum. een goede vriend van mij uit Libie wil een paar dagen naar Brussel komen en mij ook daar  ontmoeten voor het eerst weer in jaren.  Aangezien het geen zakenreis dit keer is heeft hij een   shengenvisum nodig. Is een boeking in een hotel voldoende om het voor elkaar te krijgen. Of kan ik op een of andere manier voor een uitnodiging zorgen ook al gaat het om Belgie
marja

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #6 Gepost op: 04 februari 2010, 22:11:59 »
Hoe bepaal je of het geen zakenreis  is? :P Als hij eerder visa voor EU heeft gehad, moet het geen probleem zijn,  met hotelboeking enz.
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

marja

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 05 februari 2010, 14:45:53 »
Bij een multiply businessvisa voor shengen moet men ook bewijzen overleggen oa een uitnodiging van de zakenpartners tonen. Helaas was het visum in december verlopen en niet op tijd verlengd hij was toen in Engeland en Rusland. Volgens mij moet een hotelreservering genoeg zijn. Ik hoor het morgen wel wat het is geworden dan is hij op de ambassade in Tripoli geweest.
marja