Index
Forum
Help
Inloggen
Registreren
Stichting Mixed-Couples
»
Partner uit eenzelfde land
»
Hoe te werk gaan?
»
Archief: Hoe te werk gaan?
»
Topic:
Ik ben hier ook !! [ARCHIEF]
« vorige
volgende »
E-mail dit topic
Print
Pagina's:
1
...
43
44
[
45
]
Omlaag
Auteur
Topic: Ik ben hier ook !! [ARCHIEF] (gelezen 118978 keer)
Lindaa
Komt net kijken
Re:Ik ben hier ook !! [ARCHIEF]
«
Reactie #1100 Gepost op:
06 juni 2008, 08:07:59 »
Hallo allemaal, Ik ben ook nieuw hier.
Ben linda, 19 (bijna 20) en kom uit zwolle.
Mijn vriend komt uit Guinee, hij is 7 jaar in nl.
Op dit moment heeft hij alleen een w-dokument, zijn eerste asielaanvraag is in 2003 afgewezen, en gister kregen we een brief van de advocaat/ind dat ze het voornemen hebben om weer een negatief advies te geven..
Groetjes linda
mosh bel kalam
Komt net kijken
«
Reactie #1101 Gepost op:
10 juni 2008, 13:44:55 »
Hallo,
Ook ik ben hier nieuw. Ik ben Mosh Bel Kalam. dit is niet mijn echte naam hoor. Ik heb wel een apart verhaal.
Mijn vriend en ik zijn allebei marokkaanse alleen heeft hij geen verblijfsverg. Hij woont hier in Nederland dus gewoon. Heb hem ook hier leren kennen. Hij is al 11 Jaar aan het procederen maar zonder succes dus.
Vorig jaar rond dit tijdstip heeft hij ook vastgezeten, voor 8 maanden :'( Dat was een hele zware tijd!!!!
We zitten nu te kijken hoe we hier in Ned. kunnen gaan trouwen en dan de EU route doen denk ik dan maar.
Dag!!
artemisia
Nog nieuw en fris
Geslacht:
«
Reactie #1102 Gepost op:
12 juni 2008, 21:46:14 »
Hallo Iedereen,
Ik ben Layla 35 jaar en heb geruime tijd een Egyptische vriend, waar ik binnenkort mee zal trouwen. Hiervoor komt heel wat kijken en ben me dan ook overal aan het orienteren hoe, wat, waar...want ik wil mijn man ook naar Nederland krijgen. Ik weet dat het heel moeilijk gaat worden en wil dan ook alles weten voordat ik stappen onderneem. Ik ben wel hier op het stadhuis wezen praten en die willen me graag helpen, maar heb al begrepen dat zij ook alles moeten opzoeken.
Het is de bedoeling dat we eerst in Egypte trouwen voor de islam en dan zouden we in Nederland trouwen op het stadhuis als hij hier in Nederland op een toeristenvisum is.
Alles dan laten legaliseren hier en daar, is een gedoe, maar te regelen. Ook de aktes laten vertalen e.d. is nodig en te regelen.
Nu krijg ik van de mensen hier op het stadhuis al te horen dat als we in Egypte een toeristenvisum aanvragen, niet moeten zeggen dat we in Nederland zullen trouwen.
En dan nog is het onzeker of hij dit toeristenvisum krijg, ookal voldoe ik aan alle voorwaarde en heb ik een gelegaliseerde uitnodiging met stempels.
We willen nu gewoon bij elkaar zijn, al het reizen gaat me teveel geld kosten en ik kan ook niet zoveel vrij nemen als ik zou willen.
Ik lees nu veel over de Belgie-route en wil me ook hier verder in verdiepen. Hoe meer ik weet, des te beter!
Is er misschien iemand die al ervaring heeft met het proberen een Egyptenaar naar Nederland te krijgen en wat is dan de beste weg te bewandelen? want ik hoor en lees verschillende dingen, ook omdat situaties natuurlijk verschillend zijn.
Alvast Hartelijk Dank ,
groetjes Layla
EvaJamali
Komt net kijken
«
Reactie #1103 Gepost op:
14 juni 2008, 12:57:22 »
Hoi iedereen.Ik ben Eva en wil met mijn vriend in belgie gaan wonen.Hopelijk gaat het ons allemaal lukken.Succes allemaal ook hier!
bolletje
Komt net kijken
«
Reactie #1104 Gepost op:
16 juni 2008, 00:34:23 »
hallo..
ik ben bolletje..
ik ben 26 jaar en kom uit marokko..
ben dit jaar getrouwd met een lieve man uit marokko en wil hem graag naar nl brengen.. alleen is dit super moeilijk dus probeer in het via belgie..
ik weet me god niet hoe ik moet beginnen.. dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen..
okeee doeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg
bonnie2405
Mixed Partner
Geslacht:
«
Reactie #1105 Gepost op:
17 juni 2008, 09:07:16 »
Hallo iedereen
Ik ben Bonnie uit Indonesia. Ik ben 30 jaar oud. Al 8 jaar in relatie met een fantastische man uit Utrecht. Al 4 jaar in NL wonen. Al klaar met inburgeringcursus in 2005 maar ik heb net gehoord door gementee utrecht dat met de nieuwe wet 2007 moet ik mijn KNS herexamen doen
(in 2005 75% is al genoeg voor inburgeringcertificaat maar in 2007 moet 80% om inburgeringcertificaat te halen). Dus...vandaag ben ik zeker niet blij met de regering. :-X
Geluksvogel
Komt net kijken
«
Reactie #1106 Gepost op:
19 juni 2008, 09:38:39 »
Hallo iedereen,
Gefeliciteerd met deze site, wat een informatie!
Ik ben er nog niet over uit of ik mijn vriendin via Belgie laat komen of een MVV in Nederland ga aanvragen.
Ik verdien genoeg als zelfstandige maar ik heb niet veel zin in het hele gedoe.
Groet,
Geluksvogel
bentai
Komt net kijken
«
Reactie #1107 Gepost op:
19 juni 2008, 18:47:17 »
hallo allemaal,
Mijn naam is Ben,heb de nederlandse nationaliteit en ben interieurbouw-ondernemer,
mijn vriendin heet Tai,ze komt uit thailand(voorspelbaar!
)en is accountant in bangkok.
We hebben elkaar leren kennen via een chatbox,ik was de zoveelste backpackers reis aan het plannen en dan ga ik altijd via internet op zoek naar local people,die me wat meer over hun land kunnen vertellen en me eventueel ter plekke verder kunnen helpen,met het bezoeken van de meest interessante plaatsen.
Van de backpackers reis kwam steeds maar niets,door de drukte van het werk,maar het contact met Tai werd steeds vertrouwder en intiemer,
Na zo'n 7 maanden dag in dag uit met elkaar gechat te hebben,heb ik haar uitgenodigd om naar Nederland op vakantie te komen,dus stapte ze op het vliegtuig en kwam
bij me logeren,de eerste week probeerde we toch enigszins afstand te bewaren,omdat we er allebei bewust van waren dan een relatie op deze manier heel wat moeilijkheden en problemen met zich mee zou brengen,maar het mocht niet baten we werden steeds verliefder op elkaar en wilde eigenlijk niets meer zonder elkaar doen
maar na 3 maanden begon een moeilijke periode,zij moest terug naar thailand! :(.
We zijn nu al 2 jaar heen en weer aan het reizen om elkaar zo veel mogelijk te zien,dit kost ons gigantisch veel geld aan tickets en visa,maar we kunnen niet zonder elkaar
nu is Tai bezig met het inburgeringsexamen,want we willen gaan samenwonen in Nederland,als zij het examen heeft gehaald willen we mvv aanvragen om uiteindelijk dan een verblijfs vergunning aan te vragen en ervoor te zorgen dat zij zich hier kan gaan settelen en kan gaan werken,deze procedures lijken oneindig te duren.
Dus bij deze doen wij een oproep aan alle stellen die ons wat tips kunnen geven over het versnellen van deze procedures.
met andere woorden:HELP!!!
alvast bedankt voor jullie reacties,
groetjes en succes
Ben & Tai
Relax
Nog nieuw en fris
«
Reactie #1108 Gepost op:
25 juni 2008, 11:18:34 »
Hallo allemaal,
Ik ben hier ook, ik kwam hier via bp en omdat ik het daar steeds minder vind worden omdat de mensen met verstand van zaken weg zijn (ik hoef geen namen te noemen toch?) en er veel onzin geroepen wordt waar niemand wijzer van wordt.
Ik probeerde me na aanmelding al voor te stellen hier, maar ik kreeg een error, dus nu probeer ik het gewoon nog een keertje!
Even in het kort voorstellen:
Ik ben Nederlandse, m'n vriend is Marokkaans en na ons huwelijk in augustus willen we de belgië route gaan volgen.
Groetjes!
Relax (naar mn favoriete kauwgom) :)
meriem
Komt net kijken
«
Reactie #1109 Gepost op:
26 juni 2008, 17:30:47 »
Assalam Aleikum iedereen.Ik heet Meriem,ben 48 jaar ,4 kinderen en getrouwd met een Egyptenaar.Ik hoop op dit forum antwoord te krijgen op een heel groot probleem.En misschien kan ik met mijn ervaringen anderen helpen.
Joram15
Komt net kijken
«
Reactie #1110 Gepost op:
27 juni 2008, 16:28:14 »
Hallo allemaal,
Ik ben Jeroen en ik heb een relatie met een hele leuke Kameroenese vrouw. Ze is op dit moment als au pair werkzaam in Nederland, maar dat zal niet verlengd worden, heeft ze van de IND vernomen. We willen samen verder en ik ben op deze site gestuit in mijn zoektocht hoe ervoor te zorgen dat ze hier kan blijven en dat we met elkaar kunnen trouwen. Dus dat is mijn grote vraag waarop ik antwoord zoek.
Groeten,
Jeroen
Canonboy
Volwaardig lid
Geslacht:
«
Reactie #1111 Gepost op:
29 juni 2008, 21:32:20 »
Hallo mijn naam is Robbert 32 jaar oud en heb een hele lieve indonesische vriendin uit Bogor.
Ik ben bezig om haar hier te proberen te krijgen en daar heb ik een paar hobbels geloof ik.. Daar kwam ik achter met het verzamelen van de documenten.
Denk dat ik hier misschien wel wijzer kan worden. Misschien zijn hier mensen met het zelfde probleem of die het ook hebben gehad.
Zal even een topic starten dan kan ik mijn problematiek even uitleggen.
Vriendelijke groet,
Robbert
*- 11 juni 2008 inburgeringsexamen<---geslaagd
*- documenten verzamelen,legaliseren
*- loonnorm niet haalbaar helaas,oplossing zoeken
*- 28 juli MVV advies aavraag ingestuurd
*- 6 augustus ontvang
kjw
Komt net kijken
«
Reactie #1112 Gepost op:
02 juli 2008, 10:54:57 »
Hallo allen,
Even voorstellen? Ok dan. Mijn naam is Klaas en woon in Groningen. Ben sinds kort verloofd met mijn meisje uit Indonesië (Jakarta). We gaan trouwen (daar) begin volgend jaar.
Ik heb met veel interesse de diverse topics hier gelezen, m.n. over de problematiek en regelgeving om personen buiten de EU naar Nederland te laten komen, zelfs als dat voor een kort verblijf is.
Nou, ik ga es lekker neuzen hier en misschien treffen we elkaar in één of andere topic.
Tot laters,
Klaas
Maryamu
Bijna volwaardig lid
«
Reactie #1113 Gepost op:
03 juli 2008, 08:06:09 »
Dag allemaal,
ik ben gevraagd me voor te stellen: mijn forumnaam is Maryamu, ben getrouwd met een Kameroenees, ben net terug na 5 jaar Kameroen en ben grensarbeider (België). Nu in de weer met de gemeente, wijkagent en DVZ en snap er helemaal niks meer van!
Groetjes!
Reinoud
Komt net kijken
«
Reactie #1114 Gepost op:
06 juli 2008, 11:44:35 »
Hallo,
Door te zoeken naar informatie voor mijn situatie ben ik op deze site terecht gekomen.
Ik zal me hierbij voorstellen. Ik ben Reinoud en sinds vorig jaar heb ik hier in Nederland mijn huidige peruaanse vriendin leren kennen die hier werkzaam was als een au pair. Wij willen uiteindelijk hier in Nederland gaan samenwonen. Het lijkt ons het beste dat zij nu nog een jaar als een au pair gaat werken in Belgie en zo de taal kan leren. Tijdens dit jaar willen wij alle papieren ( inburgeringsexamen, MVV etc) gaan regelen. Nou heb ik hier een aantal vragen over.
Is dit mogelijk of lopen we hier tegen niet voorziene problemen aan?
Bijvoorbeeld lees ik dat bij een positief advies MVV vanuit nederland mijn vriendin ook het MVV moet aanvragen in het land van herkomst. Betekent dit dat ze dat in Peru moet doen of is dat ook mogelijk in Belgie?
Ook heb ik de vraag of het mogelijk is de verblijfsvergunning aan te vragen terwijl zij nog werkzaam is al een au pair in Belgie?
Heeft iemand een advies voor deze situatie?
Alvast bedankt.
Groeten Reinoud
E-mail dit topic
Print
Pagina's:
1
...
43
44
[
45
]