Auteur Topic: Ik ben hier ook !! [ARCHIEF]  (gelezen 118977 keer)

Bintou

• Komt net kijken
Re:Ik ben hier ook !! [ARCHIEF]
« Reactie #1075 Gepost op: 22 april 2008, 17:31:43 »
hallo allemaal
ik ben Bintou en heb m'n partner Mua nog maar pas leren kennen zo'n 2 maanden geleden en ga hem over een maand weer opzoeken in gambia maar voor ons staat  gewoon vast dat we onze toekomst samen willen doorbrengen nu alleen nog uitvinden waar te beginnen met alle procedures, ik hoop dat ik hier op dit forum veel informatie kan vinden

Parilti

• Komt net kijken
« Reactie #1076 Gepost op: 25 april 2008, 20:12:55 »
Dag Allemaal,

Na een paar jaar in Turkije gewoond te hebben ben ik weer naar Nederland verhuist. In die paar jaartjes ben ik daar gaan trouwen en hebben we een kind gekregen. Sinds kort ben ik hier samen met mijn kind. Mijn partner is in Turkije achtergebleven. Inmiddels heb ik een baan, contract van 1 jaar, waarvan 1 maand verstreken. Mijn partner is deze week geslaagd voor zijn examen. Nu wil ik de advies MVV aanvraag starten, maar loop tegen het feit dat mijn contract op moment van aanvraag minder dan 12 maanden geldig is. Dus ik heb de komende tijd nog werk te verrichten.. uitzoeken hoe ik dit moet oplossen.

Verder wil ik alle leden veel geluk en sterkte wensen!

Met vriendelijke groet,

Parilti

Heva

• Komt net kijken
« Reactie #1077 Gepost op: 25 april 2008, 21:02:29 »
Hallo, ik ben net nieuw hier. Ik ben al wel jaren actief op buitenlandse partner maar onder een andere naam. Mijn man komt uit Syrie en is moslim. Ik zou graag in contact komen met vrouwen van partners uit een arabisch land die ook tegen het cultuurverschil oplopen, maar ik weet niet hoe ik hier een forum open.

dragon

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #1078 Gepost op: 08 mei 2008, 08:32:01 »
hoi ik ben dragon

mijn vrouw en ik hebben elkaar ontmoet toen ik op vakantie in roemenie in het ziekenhuis belande.
mijn vrouw was mijn verpleegster ik lag daar met 41 graden koorts in bed.
natuurlijk na een week goed verzorgd te zijn dacht ik "die moet ik hebben""de perfecte vrouw voor mij".
nu een paar jaar later hebben we 3 kinderen.1 dochter 10 jaar oud,zoontje 2jaar oud en ons jongste "welpje" ons dochtertje van 2mnd oud.
helaas zijn we nog steeds bezig met het verkrijgen van een verblijfsvergunning in Duitsland
wij zijn er per November 2007 naartoe verhuisd.
ik ben nu zover dat ik binnen nu en 3 weken een rechtzaak ga beginnen.
maar wacht nog op antwoord op mijn vorige brief van het ausländerambt

dit is dus z`on beetje mijn verhaal in t kort
ik groet bij deze iedereen op dit forum en wens iedereen veel succes met het behalen van je doel.

groetjes dragon

IND-VIJAND

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Man
  • voor jou wil ik bergen opzij duwen...
« Reactie #1079 Gepost op: 08 mei 2008, 12:31:58 »
Hallo allemaal ,

Dankzij Prawo heb ik me op deze site geregistreerd, het lijk me inderdaad leuk of info uitwisselen met lotgenoten...

Ik heb de EU-route via Spanje gedaan, we zijn ruim 6 maanden terug... en we wachten op het besluit van de IND na dat we Prawo hebben ingeschakeld...

Dus zijn er mensen die een vraag hebben over de Spanje-route dan hoor ik het graag...

Groetjes; Elyass

Elyass is de naam

isis40

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #1080 Gepost op: 09 mei 2008, 21:47:51 »
Hoi, ook ik ben hier. was al langer geregistreerd, maar niet zo actief toendertijd. Gaat veranderen ( sommige weten waarom).
In het kort, sinds 9 maanden woon ik samen met mijn turkse partner hier in Nederland. Wij hebben het geluk, tot nu toe, gehad dat alles soepel is verlopen. Nu wachten we op verlenging VVR en hopelijk rust voor een aantal jaren. Wens iedereen veel succes en hoop dat we veel aan elkaar kunnen hebben.

Groetjes Isis
18/06/07 examen inburgering
21/06/07 adviesaanvraag
18/07/07 positief MVV
13/08/07  VVR
24/04/08 verlengingsaanvraag VVR
04/06/08 verlenging VVR toegekend

Shehany

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1081 Gepost op: 10 mei 2008, 08:54:31 »
Hallo allemaal,

Via een andere site ben ik Prawo achterna gekomen want ik miste zijn advies en deskundigheid  :P.

Sinds een jaar ben ik getrouwd met mijn Sri Lankaanse lief en we hebben het afgelopen jaar in zijn land samengewoond. Helaas was het niet mogelijk om daar een acceptabel bestaan op te bouwen en dus ben ik eind december 2007 teruggekeerd naar NL  :'(

Ik had de mazzel dat ik al snel weer een goede baan had gevonden en nu ben ik dus druk met sparen en regelen, want ja, ik wil mijn man natuurlijk ook dicht bij me hebben. We zijn van plan om de België-route te doen, maar eerst wil ik alle papieren in orde hebben en dat kost tijd. Op 30 mei ga ik voor 3 weken naar hem toe en ik kan haast niet wachten...!!! ;D

Raymond

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #1082 Gepost op: 13 mei 2008, 11:41:24 »
Halla allemaal,

I heb me gisteren aangemeld op dit forum. Ik ben Raymond, 26 jaar  en heb sinds 3 maanden een Filippijnse vriendin die hier in Nederland au-pair is. In Januari 2009 loopt haar contact en visum af. Het is misschien erg vroeg, maar ik wil alvast de mogelijkheden onderzoeken om haar hier te houden. Een MVV aanvragen heeft geen zin, omdat ze 19 is. Ik vermoed dus dat we over 6 maanden moeten gaan trouwen en de Belgie-roete moeten doen.

Djeezzz

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #1083 Gepost op: 13 mei 2008, 22:01:33 »
Hallo allemaal!

Ik ben nu al helemaal blij met dit forum!
Ik (Nederlandse 30jr) ben al lange tijd gelukkig met mijn lief (Turk 30jr)
We hebben na lang wikken en wegen besloten voor een MVV te gaan.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.
Raak ook helemaal in de stress door alles, gelukkig heb ik nog even om me te orienteren.
We willen een (advies) Aanvraag gaan doen in Oktober 2008.

MVG
Djeezzz

fysicus

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #1084 Gepost op: 14 mei 2008, 14:10:41 »
Vandaag bij toeval dit forum gevonden en nu dus maar even voorstellen:

Ik ben Nederlander en woon al tien jaar in Engeland. Drie jaar geleden getrouwd met een Oekraiense vrouw. Ze heeft nu een Britse verblijfstitel op grond van EU richtlijn 2004/38.
We zijn ons nu aan het voorbereiden op haar naturalisatie tot Nederlandse, en ihb het examen dat daar aan voorafgaat. Als iemand daar al ervaring mee heeft dan hoor ik dat graag!

NeoTheXerox

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Webdeveloper jquery Ajax PHP HTML en Css Scripts
    • http://worldofmisery.com
« Reactie #1085 Gepost op: 14 mei 2008, 20:50:02 »
Hallo allemaal ,

Dankzij Prawo heb ik me op deze site geregistreerd, het lijk me inderdaad leuk of info uitwisselen met lotgenoten...

Ik heb de EU-route via Spanje gedaan, we zijn ruim 6 maanden terug... en we wachten op het besluit van de IND na dat we Prawo hebben ingeschakeld...

Dus zijn er mensen die een vraag hebben over de Spanje-route dan hoor ik het graag...

Groetjes; Elyass

Prawo verbannen????  :o :o :o ?????? Wat is er aan de hand op mijn grote vrienden website *kuch* Stichting Buitenlandsepaarden ik bedoel partner?  kan er niet op omdat ik verbannen ben door een hele hele vage foute trieste reden, maar goed dat is inmiddels een jaar geleden die site boeit me al lang niet meer. Inmiddels sta ik hier ook al een jaar geregistreerd zelfs langer als een jaar ....... ik zal me even kort voorstellen zie dat ik dat nog geen eens gedaan heb,

Mijn naam is NeoTheXerox aka Black Identity heb een vriend afkomstig uit curacao
Dit jaar ga ik naar Senegal op vakantie een vriendin van mij is getrouwd met een senegalees
Het jaar daarop ga ik naar Curacao met mijn mannetje en daar zijn familie opzoeken.

Werkzaam als Webdeveloper Seneca BV Delft
http://worldofmisery.com
www.neothexerox.hyves.nl
www.seneca.nl
Mijn websites heb ik gebouwd op jquery and Ajax Scripts www.jquery.com

madamfolle

• Steunt de Stichting
  • **
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #1086 Gepost op: 14 mei 2008, 21:44:32 »
Hallo allemaal,

Ik ben er ook, ik was er al eerder.
Maar een beetje vergeten door de drukte rond  advies aanvraag mvv.

Heb ook heel de tijd op de andere site gezeten. Soms kijk ik er nog,want er zijn lotgenoten die medeleven,dus.

Ok, ik heb een algerijns schatje.
Ben 36 en 14 jaar moeder.
Advies is negatief i.v.m. mijn 2e baan(bijbaantje) als freelancer.
Heb inmiddels Prawo al om advies gevraagd,zodra hij tijd heeft zal ik het wel horen.

Heb ook nog vanwege dat het zo lange duurde een klacht ingediend en die is gegrond met exccuses.
met de volgende stomme opmerking.
"uw klacht is dus kennelijk gegrond" Fijn dat  het ze het toegeven, ik heb er alleen niets aan.
Maar goed, nu gaat het om geduld, en daar kan ik nog wel eens moeite mee hebben.

Afijn , ga maar eens kijken of ik goedkoop naar tunesie kan.
Iemand nog advies voor tunesie

nadia28

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #1087 Gepost op: 15 mei 2008, 00:08:30 »
hi iedereen,
 :D

ik zal me even voorstellen mijn naam is nadia ben van marokkaanse afkomst maar ben hier in nl geboren ben 28 jaar en heb geen kinderen voor heen werkte ik bij de bank nu werk ik niet meer( heb een aantal problemen gehad waardoor mij zin in dit leven verdwenen was daarna kwam ik de liefde van mijn leven tegen ben nog nooit zo gek op iemand geweest als op deze man, hij is zelf ook van marokkaanse afkomst maar woont in spanje we hebben elkaar tijdens mijn vacantie leren kennen, later ben ik er achterkomen via hem dat hij geen vreemde van nederland was hij spreek redelijk goed nederlands en is een aantal jaeren geleden getrouwd geweest met iemand van hier dat huwelijk is snel aan zijn einde gekomen dus hij heeft nooit aanspraak kunnen maken op een verblijf status hier hij is terug gegaan naar spanje en woont daar nu nog , in spanje werkt hij en heeft hij sinds kort een aanvraag ingediend voor zijn spaanse naturalisatie het wachten is nu daarop we zien elkaar regelmatig ik woon op mezelf maar zoals ik al zei werk ik op dit moment niet ben een beetje depresief alleen de tijd die we met elkaar doorbrengen maakt me gelukkig raar he O0

maar goed we willen met elkaar verder ookal waren er in onze omgeving genoeg mensen die er anders over denken , maar daar maak ik me nu niet druk over , ik wil gelukkig zijn met iemand waarvan ik houdt en niet ongelukkig met iemand waar anderen van houden en ik niet als je begrijpt wat ik bedoel. >:D

maar goed miscchoien ken ik hier wat tips krijgen over hoe hij hier op eigen houtje naar toe kan komen want via mij gaat het op dit moment helaas niet we willen in de toekomst ook wel trouwen maar weten dus nog nioet hoe we het allemaal aan kunnen pakken , alle hulp is welkom alvast bedankt

bye the way :)
ik wist niet eens dat er zoiets als deze site bestond ik ben heel erg opgelucht dat ik vergelijkbare situaties kan vinden als de mijne,

helaas ben ik alleen niet zo bekend met de regelgeveing dus vandaar deze oproep

regine13

• Komt net kijken
« Reactie #1088 Gepost op: 15 mei 2008, 18:04:17 »
Hallo mensen

Mijn naam is Regine (37) en ik zal hier vast vaker komen !
Al bijna een jaar ben ik verliefd op mijn Savas uit Turkije.
WE hebben al heel wat meegemaakt samen: msn , email , telefoon en in real life....pffff
Waar ben ik aan begonnen ????  maar hij is het waard!! :D
ik ben benieuwd naar jullie verhalen en hoop er van te leren .
Liefs Regine

azedine

• Mixed Partner
« Reactie #1089 Gepost op: 15 mei 2008, 22:50:40 »
ik ben habib van madamfolle
 ik ben partner van madamfolle

Marchou

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • 19 september 2008 VISUM!!!!!
« Reactie #1090 Gepost op: 17 mei 2008, 17:54:19 »
Hoy allemaal, ik ben nieuw op deze site...ik weet nog niet zo goed hoe het hier allemaal werkt, maar ik probeer mijn best te doen om het uit te zoeken. Ik hoop dat mijn voorsteltopic goed gaat want ik heb het al een aantal malen geprobeerd maar ik zie niets.

Ik ben Marja en heb sinds 2 jaar een relatie met een Algerijnse man uit Batna.
We hebben elkaar al heel vaak gezien maar meestal is dat in Tunesie, en 2 x in Algerije. Vorig jaar augustus dachten we na een lange warme zomer in Tunesie even een toeristenvisum aan te vragen... voor Nederland... maar dat is tot nu toe nog steeds niet gelukt. We hadden beiden geen notie van de moeilijkheden die we zouden krijgen.Helemaal ontwetend. Na een negatief antwoord van de IND want zijn dossier werd doorgestuurd heb ik een bezwaarschrift ingediend. Ook ons bezwaarschrift werd ongegrond verklaard.
Na bezwaarschrift zijn we nu in beroep gegaan (met Prawo)en a.s 30 mei is de rechtzaak. Ik hoop, ik bid dat hij dan voor 4 weken naar Nederland mag komen. Want daarna was ons plan om stappen te gaan nemen. Wat gaan we doen?? We hadden verschillende opties. Een daarvan was dat ik in Batna zou gaan wonen...maar...
Ik ben afgelopen 2 weken weer in Batna geweest( ik was ook al voor 6 dagen in oktober) en ik weet nu dat dit geen optie is voor mij. Ik kan echt niet wonen in Algerije. Dat is mij heel duidelijk geworden. En dat maakt me heel erg verdrietig omdat dit eventueel een optie was.
Ik vind dat ook mijn vriend de kans moet krijgen om te zien hoe mijn leven eruit ziet in Nederland. Maar dat het allemaal zo lang zou duren wisten we niet. Misschien hadden we gelijk MVV moeten aanvragen maar ja...wisten wij veel...We hebben het fout aangepakt allemaal maar ik hoop dat het toch nog goed zal aflopen...
Marja

choukren

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #1091 Gepost op: 19 mei 2008, 11:15:23 »
Slm Hallo allemaal
Ik wil me even voorstellen aan jullie,ik ben een nederlandse vr en heb een partner die nog in Algerije woon.
Wegens de hoge inkomens eis kan ik mijn liefde niet naar nederland halen ,waar we erg onderlijden samen.
Ik heb een wao van 55% dus snappen jullie dat ik niet aan de eis voldoe jammer genoeg. :'(
De visa aanvraag is afgewezen en ik heb bezwaar aan getekend omdat ik vind dat die niet terecht is . >:(
Ik ga geregelt naar Algerije toe omdat ik mijn partner erg mis .
Ik hoop hier wat meer te weten te komen over de regels en wetten en wie weet vind ik iets dat het mogelijk maakt mijn partner hier heen te kunnen halen.

Groetjes choukren
wa salama

sonic77

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Eric & Mayrin
« Reactie #1092 Gepost op: 21 mei 2008, 10:45:13 »
Hallo allemaal,

Ik heb al een paar keer informatie gelezen uit dit forum waar we veel aan gehad hebben.
Ik ben nu iets meer dan een maand voor de Nederlandse wet getrouwd met mijn partner uit Thailand. In maart hebben we een hele mooie traditionele trouwerij gehad in Thailand. Ook de traditionele verloving eind november vorig jaar was een dag om nooit meer te vergeten.

We hebben het geluk dat mijn vrouw een Schengen visum heeft waardoor ze zonder moeite naar Nederland kan reizen en andere delen van Europa. een MVV aanvraag hebben we nog niet gestart omdat we bang zijn de mogelijkheden en de vrijheid van het Schengen visum te verliezen waardoor het (tijdelijk) niet meer mogelijk is om naar Nederland te reizen (tijdens de aanvraag) en terug naar haar familie te reizen (voordat ze een verblijfsdocument heeft).

Sinds de trouwerij in Nederland wonen we samen in Nederland en we hebben het hier erg naar onze zin. Maar het niet hebben van een MVV geeft wat onzekerheid en weerhoud haar ervan om werk te zoeken, Nederlands te studeren en in te burgeren.

Informatie voor onze situatie heb ik nog niet kunnen vinden in het forum, maar misschien dat iemand ons daarmee kan helpen.
Ik begrijp dat er ook zoiets als een CD visum, maar ik weet nog niet hoe we die zouden kunnen krijgen.

Groeten, Eric

Habebti

• Komt net kijken
« Reactie #1093 Gepost op: 23 mei 2008, 10:37:31 »
Hallo allemaal! Ik ben Habebti, ik ben Nederlandse, 26 jaar en mijn vriend komt uit Syrië. Hij is 28 jaar, staatloze koerd en komt uit Syrië. 5 jaar geleden heeft hij in Nederland asiel aangevraagd. Op dit moment is hij uitgeprocedeerd, maar druk bezig om in aanmerking te komen voor een Buitenschuld vergunning. Hij voldoet aan alle eisen die de IND stelt, dus "binnenkort" hopen wij een positieve beslissing te ontvangen (met de nadruk op hopen, want zeker weten doe je het met de IND nooit  :(). Wij hebben 2 jaar een relatie, en gaan binnenkort samenwonen. Ik ben vooral geïnteresseerd in contact met mensen die ook ervaring hebben met een Buitenschuld procedure, én ik zou natuurlijk graag vrouwen leren kennen die een relatie hebben met een Islamitische (Syrische) man. Hoe dit in de praktijk gaat, vooral wanneer je samen kinderen hebt (opvoeding, etc.). Groetjes!  ;)

sissi1977

• Komt net kijken
« Reactie #1094 Gepost op: 26 mei 2008, 21:52:20 »
Hallo allemaal,

Ik wil me even voorstellen, Ik ben Marokkaanse ,heb de Nederlandse nationaliteit en ben getrouwd met een Algerijn. Samen hebben wij een dochtertje die Sarah heet. We zijn al 7 jaar getrouwd , we woonden eerst in Canada omdat mijn man een verblijfsvergunning daar heeft. Helaas door omstandigheden was het onmogelijk daar verder samen te verblijven.
Ik wil graag met mijn man en dochter in een EU-land leven.
Ik wil jullie graag meer vertellen over mijn situatie maar ik weet niet op welke forumonderdeel ik mijn verhaal kan plaatsen .

Groetjes,

jolijn

• Komt net kijken
« Reactie #1095 Gepost op: 28 mei 2008, 12:07:32 »
Hallo!

Ik ben Jolijn, 21 jaar en op het moment in Turkije. Ik doe hier mijn eindstage voor mijn studie HBO communicatie. Mijn vriend en ik wonen samen in een klein appartement in het centrum van Eskişehir(een stad in het midwesten van Turkije). Hij studeert Toerisme.
Ik heb mijn vriend Onur vorig jaar ontmoet tijdens toen ik in Hongarije aan het studeren was. Sindsdien veel heen en weer gereisd en vanaf januari stage gelopen.

Deze zomer komt Onur naar Nederland om de taal onder de knie te krijgen. Aan het einde van de zomer gaat hij terug en willen we de MVV procedure starten, zodat hij hier naartoe kan komen.
Hopen dat het allemaal gaat lukken!

Groeten Jolijn

sincere

• Komt net kijken
« Reactie #1096 Gepost op: 28 mei 2008, 14:00:20 »
hallo allemaal,

ik ben sinds kort ook aangemeld op deze site.ik hoop op deze manier toch iets wijzer te worden van al de procedures.nou,ik ben getrouwd met een nederlandse man.ik ben nog woonachtig in suriname.we willen zo snel mogelijk bij elkaar zijn,dus proberen wij alle opties te bekijken en welke 'minder' moeilijk is.
ik hoop dat ik via deze site daarom heel veel info kan winnen.
groetjes allemaal!!!

Dhyan

• Komt net kijken
« Reactie #1097 Gepost op: 03 juni 2008, 16:14:18 »
 Ik ben Dhyan,  Nederlandse vrouw  van 31 en ben hier gekomen omdat ik een vriend heb uit Brazilie.  Ik was al lid van BP.nl maar ben eerlijkheidshalve ook een beetje Prawo achterna gekomen omdat ik zijn adviezen erg goed vind en graag op de hoogte blijf van de immigratie perikelen.
Ik ben nu 2 en halve maand weer alleen en in Juli mag ik mijn lief weer 2 maanden vasthouden.
Daarna gaan we  de MVV procedure starten in September.

Ik vind het allemaal heel  erg eng omdat ik niet naar Belgie kan uitwijken wegens agorafobie. Ik zit dus letterlijk aan Nederland gebakken:S :-X

Ik hoop dat we samen mogen zijn van "papa Staat" >:D

Ik wens iedereen hier alle goeds en let love rule.

honey1959

• Bijna volwaardig lid
  • *
« Reactie #1098 Gepost op: 04 juni 2008, 23:00:05 »
Hallo,
Ik ben een Nederlandse vrouw (48) met een man uit Jordanië. Op 19 juli zijn wij in Jordanië getrouwd en daarna is het huwelijk in Nederland bij de gemeente ingeschreven. Door een sterfgeval in de familie vieren wij de bruiloft op 3 juli a.s. in Jordanië.
Wij zijn nog in afwachting van de uitspraak van de IND op ons bezwaar. Inmiddels zijn we al anderhalf jaar bezig met een simpel toeristenvisum voor mijn man. Ik wil graag dat mijn man mijn land ziet, met mijn cultuur kennis maakt en mijn familie ontmoet.
Volgende zomer (2009) ga ik naar Jordanië emigreren. Na lang alles tegen elkaar afgewogen te hebben, heb ik dat besluit genomen. Jordanië heeft mij meer te bieden, dan dat Nederland mijn man te bieden heeft. Uiteraard denkt de IND hier anders over en beweert dat mijn man illegaal achter zal blijven in Nederland.
Wat ik op deze site kom doen, nu ik over een jaar weg ga? Ik kan alle informatie gebruiken en het is fijn dat hier ook professionele hulp en adviezen worden gegeven.
5-1-2007: visum afgewezen
5-12-2007:visum afgewezen
12-12-2007: bezwaar
15-5-2008: hoorzitting
31-1-2009: mijn man in Nederland.
24-10-2009: emigratie naar Jordanië, want Nederland is geen optie

fulis

• Komt net kijken
« Reactie #1099 Gepost op: 05 juni 2008, 18:34:01 »
Hoi allemaal ik hier ook nieuw op deze sitee.. Ik ben fulis en woon in Belgie meer dan 1 jaar, ben in Nl geboren en ben 23 jaar, getrouwd met een Turkse man ben zelf ook Turks ,we zijn inmiddels al bijna 1 jaar getrouwd,heb geen kinderen...
Ik en mijn man zijn nog steed niet herenigd..

Ik had ook een vraagje is Prawo nog steeds op vakantie?
Of is hij al terug,weten jullie het?

Ik kan geen prive berichtjes sturen hoe zit dat in elkaar??

Liefs Fulis..