Mijn partner was ook illegaal ,opgepakt en na verblijf in Tilburg het land uitgezet.Zonder problemen heeft hij een MVV gekregen als er geen sprake is van een crimineel verleden zou ik me geen grote zorgen maken en gewoon de MVV aanvragen.
Ik zou denken (simpel als ik ben)Nederland kan iemand toch geen MVV weigeren omdat diegene in het buitenland iets heeft gedaanwat daar strafbaar is, maar in Nederland niet? Als je je vriend in Nederland op het vliegtuig had gezet was er immers geen probleem geweest. Een vriendin van mij heeft haar illegale vriend ook op het vliegtuig naar Ghana gezet, maar dan in Amsterdam. Dit leverde geen problemen op.
Ja maar als die toerist dan hoort dat hij de komende jaren kan fluiten naar een toeristenvisum en dus niet zomaar meer naar Schengendeel Europa kan, dan lacht hij minder hard.
Illegaal verblijf in Nederland niet strafbaar? Ik snap nog steeds niet hoe dit kan, dan lacht een toerist zich toch een breuk als ie zijn 3 maanden heeft overschreden en op Schiphol staat!?
Op zich dus toch wel een passende straf, van wat ik zo aan reisverhalen gehoord heb leggen landen die wat beter op de toeristencentjes letten leggen gewoon een boete op en heten ze je van harte welkom om nogmaals te komen spenderen.
Als je ongewenst verklaard wordt dan maakt het niet uit of je met een paspoort of met een LP reist toch?!