Auteur Topic: Nieuw toelatingsbeleid  (gelezen 1287 keer)

Granadaiscool

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
Nieuw toelatingsbeleid
« Gepost op: 12 juni 2006, 21:09:54 »
Ik stel het volgende systeem voor:

1: Iedere immigrant krijgt alleen toegang tot Nederland mits hij of zij zelfstandig in zijn of haar behoefte kan voldoen
2: Ieder jaar moet de immigrant een nieuwe verblijfsvergunning halen en als de immigrant geen werk heeft moet hij of zij binnen een redelijke termijn het land verlaten en mag hij of zij opnieuw een verblijfsvergunning aanvragen op het moment dat hij of zij werk heeft
3: Als je 5 jaar een verblijfsvergunning hebt gehad kan je naturaliseren tot Nederlander onder de zelfde voorwaarden als die nu gelden
4: Als je binnen 5 jaar wil verhuizen naar een land buiten de EU moet je afstand doen van je Nederlandse nationaliteit
5: Als je binnen 5 jaar veroordeeld wordt voor een misdaad moet je Nederlandse nationaliteit af staan en moet je het land verlaten( en bij voorkeur de straf in je thuisland uitzitten)

Dus een toelatingsbeleid voor iedere immigrant zonder dat er uitzonderingen zijn en iedere immigrant is verantwoordelijk voor zijn of haar verblijfsvergunning

dani

• Gast
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2006, 21:16:28 »
Holymoly...en wij maar denken dat Verdonk streng en inhumaan was!

Los van het feit dat het een volslagen belachelijk en buitenproportioneel voorstel is nog even het volgende:

1: Iedere immigrant krijgt alleen toegang tot Nederland mits hij of zij zelfstandig in zijn of haar behoefte kan voldoen

Hoe zit het dan met liefdespartners, zoals iedereen zo ongeveer hier op de site??? Mogen we niet meer garant staan voor onze partners en moeten ze dus eerst op afstand hier een baan vinden? Dan kun je net zo goed zeggen dat het vanaf nu af aan verboden is om een buitenlandse geliefde te hebben.

2: Ieder jaar moet de immigrant een nieuwe verblijfsvergunning halen en als de immigrant geen werk heeft moet hij of zij binnen een redelijke termijn het land verlaten en mag hij of zij opnieuw een verblijfsvergunning aanvragen op het moment dat hij of zij een verblijfsvergunning heeft

Dus mijn man is hier..we hebben samen een kindje, maar door reorganisatie raakt hij zn baan kwijt en nieuwe baan vinden blijkt moeilijk. Dan scheiden we het gezin dus maar. Hop, papa het land uit...

4: Als je binnen 5 jaar wil verhuizen naar een land buiten de EU moet je afstand doen van je huidige nationaliteit

Deze klopt gewoon niet. Huidige? De buitenlandse dus of bedoel je de Nederlandse? (die is dus niet 'huidig')

Waarom ga ik hier serieus op in eingelijk...
Nouja, leuk bedacht hoor. Lang over gedaan??

Granadaiscool

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2006, 21:20:38 »
Citaat
Hoe zit het dan met liefdespartners, zoals iedereen zo ongeveer hier op de site??? Mogen we niet meer garant staan voor onze partners en moeten ze dus eerst op afstand hier een baan vinden? Dan kun je net zo goed zeggen dat het vanaf nu af aan verboden is om een buitenlandse geliefde te hebben.

Die worden gewoon gelijk behandeld als iedere immigrant

Citaat
Dus mijn man is hier..we hebben samen een kindje, maar door reorganisatie raakt hij zn baan kwijt en nieuwe baan vinden blijkt moeilijk. Dan scheiden we het gezin dus maar. Hop, papa het land uit...

Er is werk genoeg, maar hij dient inderdaad gewoon een baan te hebben zoals dat iedere Nederland geacht wordt te hebben

Verder is het niemand die je verbiedt om een buitenlandse geliefde te hebben

Edit: Openingspost is aangepast

dani

• Gast
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2006, 21:31:26 »
Er is werk genoeg, maar hij dient inderdaad gewoon een baan te hebben zoals dat iedere Nederland geacht wordt te hebben

Oh?? Zeg dat maar tegen alle Nederlandse Nederlanders met een bijstands, ww of wao-uitkering..

Ik snap het niet

Nee, dat blijkt wel uit je openingspost!

Granadaiscool

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2006, 21:33:19 »
Oh?? Zeg dat maar tegen alle Nederlandse Nederlanders met een bijstands, ww of wao-uitkering..

Of jij tegen iedere Pool die hier aan het werk is

dani

• Gast
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2006, 21:38:56 »
Of jij tegen iedere Pool die hier aan het werk is

Die is toch aan het WERK?? Precies wat je wilde dus!!!

Granadaiscool

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2006, 21:40:40 »
Die is toch aan het WERK?? Precies wat je wilde dus!!!

Prima maar dat is een EU'er. Voor niet EU immigranten moet er andere wetgeving komen. Verder geeft het mij gelijk aan omdat ondanks dat er ongeveer 750.000 inactieven zijn in Nederland(WW'ers en Bijstandtrekkers) er toch veel Polen aangetrokken worden omdat er voldoende werk is.

Dat jij er WAO'ers bijzet was overigens asociaal. Zal wel de manier zijn waarop jij in het leven staat

NB: Deze zin heeft Granadaiscool dus achteraf toegevoegd!

Maar misschien kan je proberen om met argumenten te komen, want daar ontbreekt het nogal aan bij je.

dani

• Gast
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #7 Gepost op: 12 juni 2006, 21:44:47 »
Prima maar dat is een EU'er. Voor niet EU immigranten moet er andere wetgeving komen

Maar misschien kan je proberen om met argumenten te komen, want daar ontbreekt het nogal al aan bij je

Waarom moet ik dan tegen hem zeggen dat hij moet werken?
Je logica is echt ver te zoeken.
Ja bij mij ontbreekt het aan argumenten. Ik zeg net 'hij werkt toch?' Dat is een argument. Misschien nog even opzoeken in het woordenboek.

Nou dat was weer genoeg zinloze discussie voor een avond wat mij betreft ;D

Kris

• Administrator
  • Geslacht: Man
  • Liv: 30-12-2006
  • Nationaliteit partner: Indonesische
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #8 Gepost op: 12 juni 2006, 23:06:14 »
Ik vraag me af wat de bedoeling is van de topicopener? Ik zie je nooit deelnemen aan andere discussies?
Graag even een toelichting.

Granadaiscool

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #9 Gepost op: 12 juni 2006, 23:08:01 »
Ik vraag me af wat de bedoeling is van de topicopener? Ik zie je nooit deelnemen aan andere discussies?

Gewoon om een discussie te starten

LaoPo

• Gast
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #10 Gepost op: 13 juni 2006, 00:30:07 »

TROLL.... >:(

LaoPo

dani

• Gast
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #11 Gepost op: 13 juni 2006, 07:04:38 »
TROLL.... >:(

LaoPo

Even voor de mensen die niet weten wat een Troll is ;D

Internet troll
From Wikipedia

In Internet terminology, a troll is someone who comes into an established community such as an online discussion forum, and posts inflammatory, rude or offensive messages designed intentionally to annoy and antagonize the existing members or disrupt the flow of discussion.

A "Do not feed the troll" image (don't encourage trolls by reacting to them)
(Oh no, I fed him...hahaha)

[verwijderd door de beheerder]

Granadaiscool

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #12 Gepost op: 13 juni 2006, 09:25:14 »
Wat is een rude, inflamatory en offensive opmerking in mijn posting?

En Dani nu moet je een antwoord geven en gaan onderbouwen.

Nens

• ForumAdmin
  • Geslacht: Vrouw
  • Ecuador - Nederland
    • Stichting Chiapas Indianen
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #13 Gepost op: 13 juni 2006, 10:08:36 »
Het is niet aan jou om te zeggen dat iemand hier MOET gaan antwoorden en gaan onderbouwen. Mensen hier MOETEN niets, maar MOGEN reageren.

Ik had nog nooit van 'troll' gehoord, dus vind het behoorlijk handig dat de betekenis hiervan even is weergegeven.

Dat jij er WAO'ers bijzet was overigens asociaal. Zal wel de manier zijn waarop jij in het leven staat
Dit lijkt mij een goed voorbeeld van rude, inflammatory EN offensive. Sorry hoor, maar je noemt iemand die je niet kent direct asociaal en denkt je een mening te kunnen vormen over hoe iemand in het leven staat. Daar is mijns inziens echt wel wat meer voor nodig dan iemands reactie op jouw post, het feit dat iemand het niet met je eens is zegt niet dat diegene meteen asociaal is.

Een van mijn beste vriendinnen heeft de afgelopen jaren voor 100% in de WAO gezeten. Dankzij de nieuwe regelgeving is zij nu niet goedgekeurd, maar wordt ze wel verplicht gesteld 'aangepast' werk te zoeken voor 40 uur in de week. Van 0 naar 100% werken dus. Onmogelijke opgave om een werkgever te vinden die iemand als zij in dienst gaat nemen, zonder hier verder op de aard van haar klachten in te gaan.
Dit voorbeeld behoort dus, zoals Dani al aangaf, ook bij de door jou genoemde 'nederlander die geacht wordt werk te hebben'. Leuk bedacht, maar totaal onhaalbaar.

Lo que las ideologias dividen al hombre,
el amor con sus hilos los une en su nombre

Granadaiscool

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2006, 11:23:00 »
900.000 mensen die arbeidsongeschiktheid over een kam scheren en zeggen dat ze best kunnen werken lijkt me inderdaad behoorlijk ASOCIAAL. Maar zeg eens eerlijk ben jij het daar ook niet mee eens?

Het is lullig voor je vriendin maar de 2e alinea is totaal niet belangrijk voor dit topic. Die gaat over immigranten.

Nens

• ForumAdmin
  • Geslacht: Vrouw
  • Ecuador - Nederland
    • Stichting Chiapas Indianen
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2006, 12:05:57 »
Klopt, het is niet belangrijk voor dit topic. Maar omdat jij had gezegd dat Nederlanders ook geacht worden te werken, wilde ik daar even op reageren om aan te tonen dat ook het ook niet voor alle Nederlanders zo makkelijk zo gesteld kan worden.
Lo que las ideologias dividen al hombre,
el amor con sus hilos los une en su nombre

Granadaiscool

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #16 Gepost op: 13 juni 2006, 13:13:48 »
Ok, dan kan je nu op de openingspost reageren

dani

• Gast
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #17 Gepost op: 13 juni 2006, 15:49:01 »
Granada, je bent je eigen posts voortdurend aan het aanpassen. Dat is pas niet netjes!!!
Als je dat van de WAO-ers en mijn manier van leven namelijk meteen had gezegd, en niet achteraf had aangepast had ik je gezegd dat ik helemaal niet vind dat WAOers moeten werken, maar dat ik dat net zo goed niet van buitenlanders vind! De gene die over een kam scheert ben jij (er zijn ook buitenlandse arbeidsongeschikten) en mijn reactie daarop was cynisch bedoelt. Dat is je duidelijk volledig ontgaan, zoals de meste opmerkingen van anderen je hier volledig ontgaan.

Aanpassen van eigen posts achteraf kun je voortaan beter laten!

Kris

• Administrator
  • Geslacht: Man
  • Liv: 30-12-2006
  • Nationaliteit partner: Indonesische
Nieuw toelatingsbeleid
« Reactie #18 Gepost op: 13 juni 2006, 17:24:58 »
Deze discussie is zinloos en offtopic.
Gewijzigde posts geven een compleet ander beeld.
Indien men het niet eens is met deze beslissing, dan kan mij mij mailen.

Deze gaat dicht.