Auteur Topic: Algemene vragen / bedenkingen / eerste hulp - topic [ARCHIEF]  (gelezen 17903 keer)

HJ

• Gast
Algemene vragen / bedenkingen / eerste hulp - topic
« Reactie #25 Gepost op: 12 maart 2004, 08:46:16 »
Hallo allemaal,

Ben sinds een week of 2 op M.C en vind het echt een geweldige site, wat een info en support voor elkaar. Ik heb even een vraag. mijn vriend is Cubaan en we zijn bezig met onze dokumenten te verzamelen voor een MVV-aanvraag in te dienen. Afgelopen woensdag kreeg ik via zijn broer een afschuwelijk bericht, hij zit in de gevangenis in Havanna. Hij heeft geprobeerd met 2 vrienden om met een truck vol fruit naar Havanna te gaan om deze te verkopen op de zwarte markt (niet heel handig natuurlijk). Nu willen ze de chauffeur 5 jaar straf geven en mijn vriend 1 a 2 jaar!!!! Zijn vader en broer gaan over 2 weken om te praten en te onderhandelen met de onderzoekers van deze zaak. Heeft iemand ervaring met de wetgeving in Cuba, wat kan ik doen vanuit Nederland. Ik wil graag positief en actief blijven en vertrouwen dat er voor ons nog steeds een toekomst is.

Groetjes,
Helma

Cubaonmymind

• Volwaardig lid
  • **
  • Geslacht: Man
    • Een eerlijke kijk op Cuba.
« Reactie #26 Gepost op: 12 maart 2004, 09:04:52 »
Ik zou heel snel naar 't Consultoria Juridica gaan ( in Havana of Holguin ) om een advocaat te nemen. Met een strafblad kreeg je geen PVE ( tijdelijk uitreisvisum ) dus heb je grote problemen. Misschien kan de straf afgekocht worden. Hij heeft een groot risico genomen. Ik ken iemand die had 2 kilo rundvlees bij zich, meer niet, en al problemen kreeg. Wordt een bijzonder moeilijke zaak. 

HJ

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 12 maart 2004, 09:48:06 »
Hallo Cuba,

Bedoel je dat ikzelf naar Havanna moet gaan of Holguin of kan ook iemand van de familie dat doen? Ik snap zelf ook niet dat hij zo'n groot risico heeft durven nemen.

Groetjes,
Helma

Alimatou

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 14 maart 2004, 13:26:59 »
Ten eerste van harte gefeliciteerd met je huwelijk en de zwangerschap van je vrouw.

Je kunt inderdaad het beste meteen de MVV aanvraag indienen, maar ik hoop voor jou dat je van je vrouw al een gelegaliseerde geboorteakte hebt ontvangen.....dat kan ook drie maanden duren bij de ambassade in Dakar!!!
Ik zit namelijk ook nog steeds te wachten op mijn trouwakte....tot die tijd kan ik de MVV procedure niet starten.

Veel succes!
Groet, Alimatou

NLVT

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #29 Gepost op: 22 maart 2004, 15:59:56 »
Hallo,

Ik heb sinds kort een e-mail contact met een lief Vietnamees meisje, haar familie hier wil heel graag dat ze naar Nederland zou komen. Ik wil dat ook graag, maar ik zie op tegen de ambtelijke gangen.
Ik hoor dat het volgend jaar nog lastiger wordt, er zou in het land zelf eerst een Nederlandse cursus gevolgd moeten worden. Weet iemand of dit zo is, en vanaf wanneer dit in gaat?

Ik wil eerst zelf naar Vietnam gaan om haar beter te leren kennen, en om daarna zeker te zijn dat ze hier in Nederland gelukkig kan gaan worden.
Ik zou daarna eerst willen dat ze hier voor drie maanden zou blijven, en om dan pas alles in werking te zetten. Maar nu ik die veranderingen hoor, weet ik niet goed wat verstandig is.

Gr. Mark

Linda

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #30 Gepost op: 22 maart 2004, 16:12:17 »
Beste Mark,

Allereerst welkom op dit forum! Je kunt het beste alle topics over toeristenvisa en MVV op je gemak doorlezen en voor jezelf alle voors en tegens afwegen wat je moet doen.
Om het forum overzichtelijk te houden zou ik je willen vragen om niet gelijk nieuwe topics te openen, maar als het kan je vragen in de bestaande topics over toeristenvisa en mvv te stellen.
De plannen over een inburgeringscursus in het land van herkomst zijn nog niet definitief en het is maar de vraag of het werkelijk uitvoerbaar is.
Ik wens je in ieder geval veel succes met alles!
groetjes,
Linda

loes

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #31 Gepost op: 22 maart 2004, 16:15:36 »
Beste Mark,

Als ik jou was zou ik eerst eens naar Vietnam gaan om haar beter te leren kennen. Via de computer is toch anders dan echt contact. En als het dan goed klikt kun je haar altijd nog uitnodigen om in Nederland op vakantie te komen.

En inderdaad de regels gaan veranderen. Maar als je nu stappen gaat ondernemen en er daarna spijt van krijgt dan schiet je er ook niets mee op.

Denk eraan dat het ook een hele verantwoordelijkheid is om iemand uit een ander land naar hier te halen.

Veel succes en geniet van je verliefdheid.

Groetjes Loes

Kris

• Administrator
  • Liv: 30-12-2006
  • Nationaliteit partner: Indonesische
« Reactie #32 Gepost op: 22 maart 2004, 16:58:26 »
* Kris heeft de berichten even in een centraal topic gezet

Paul_

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 01 april 2004, 09:05:16 »
Hallo, ben nog niet zo lang lid van dit Forum, en heb een aantal vragen:

Mijn vriendin, afkomstig uit Roemenië, woont nu al meer dan 2,5 jaar in België, zij heeft nog wel het Roemeense paspoort en verblijft in België met een verblijfsvergunning (de huidige met een geldigheid van een halfjaar, die daarna zullen een geldigheid hebben van een jaar).
Toch wil ik haar het liefste naar Nederland halen, nu is m'n vraag, heeft ze in België bepaalde rechten (kans op naturalisatie?) opgebouwd, en zo ja kan ze die meenemen naar Nederland?
Om voor naturalisatie in aanmerking te komen moet je dan 5 jaar in één land verbleven hebben, of is 5 jaar binnen de EU ook voldoende?

En dan nog een andere vraag, zoals ik lees op de site van de IND moet je bij partnerhereniging bereid zijn een garantverklaring te tekenen, maar bij gezinshereniging lees ik hier niets over. Weet iemand of je bij een huwelijk automatisch garant staat voor je partner?

En m'n laatste vraag, als m'n vriendin dan eindelijk hier zou zijn, vanaf wanneer mag ze hier dan gaan werken, mag ze hier überhaupt wel gaan werken?

Alvast bedankt,

Paul

Kris

• Administrator
« Reactie #34 Gepost op: 01 april 2004, 10:33:19 »
Hallo, ben nog niet zo lang lid van dit Forum, en heb een aantal vragen:

Mijn vriendin, afkomstig uit Roemenië, woont nu al meer dan 2,5 jaar in België, zij heeft nog wel het Roemeense paspoort en verblijft in België met een verblijfsvergunning (de huidige met een geldigheid van een halfjaar, die daarna zullen een geldigheid hebben van een jaar).
Toch wil ik haar het liefste naar Nederland halen, nu is m'n vraag, heeft ze in België bepaalde rechten (kans op naturalisatie?) opgebouwd, en zo ja kan ze die meenemen naar Nederland?
Om voor naturalisatie in aanmerking te komen moet je dan 5 jaar in één land verbleven hebben, of is 5 jaar binnen de EU ook voldoende?

En dan nog een andere vraag, zoals ik lees op de site van de IND moet je bij partnerhereniging bereid zijn een garantverklaring te tekenen, maar bij gezinshereniging lees ik hier niets over. Weet iemand of je bij een huwelijk automatisch garant staat voor je partner?

En m'n laatste vraag, als m'n vriendin dan eindelijk hier zou zijn, vanaf wanneer mag ze hier dan gaan werken, mag ze hier überhaupt wel gaan werken?

Alvast bedankt,

Paul

Partnerhereniging = hereniging met partner zonder huwelijk
Gezinshereniging = hereniging met kinderen of partner (wel getrouwd of geregistreerd partnerschap)

Voor Nederland moet je gewoon een MVV aanvragen. Rechten opgebouwd in een ander land voor naturalisatie staan los van de naturalisatierechten in nederland.

labadi

• Volwaardig lid
  • **
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #35 Gepost op: 03 april 2004, 09:13:05 »
Heeft iemand ervaring met het erkennen van je kind ,buitenechtelijk verwekt bij je illegale partner?

fredo

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #36 Gepost op: 14 april 2004, 12:43:48 »
Ik vind het super dat er websites bestaan waar zoveel meningen en informatie gedeeld worden waar mixed couples hun voordeel mee kunnen doen. Tegelijkertijd zie ik ook door de bomen het bos niet.

Heel concreet. Mijn vriendin werkt in nederland voor een engels/russisch bedrijf, bijna drie jaar. Ik (zij ook hoor :o) ) wil graag dat ze blijft, ookal wil haar werkgever haar langamerhand overplaatsen naar een ander land. Ik zelf ben nederlander, freelance adviseur, dus geen vast contract bij een organisatie. Ons plan is om te trouwen en ons voor vast in nederland te vestigen.

De verblijfsvergunning krijgen middels trouwen is een veelbesproken weg met o.a. garant staan, vast salaris/ contract, in land van herkomst wachten op verblijfsvergunning, veel papierwerk, proces van maanden tot jaren.

Echter mijn vriendin is al bijna drie jaar legaal in nederland, echter tijdelijk want ze heeft een vaste baan bij een bedrijf dat haar tijdelijk naar nederland heeft gebracht.

Misschien is er een snellere/ eenvoudigere weg naar een verblijfsvergunning, mogelijk is gezien haar situatie. Ik las ook ergens dat allebei naar een ander EU land verhuizen en daar trouwen en dan terugkeren een 'handige' sluiproute is.

vriendelijke groet en succes allemaal.
Fred

Kris

• Administrator
« Reactie #37 Gepost op: 14 april 2004, 12:52:06 »
Ik vind het super dat er websites bestaan waar zoveel meningen en informatie gedeeld worden waar mixed couples hun voordeel mee kunnen doen. Tegelijkertijd zie ik ook door de bomen het bos niet.

Heel concreet. Mijn vriendin werkt in nederland voor een engels/russisch bedrijf, bijna drie jaar. Ik (zij ook hoor :o) ) wil graag dat ze blijft, ookal wil haar werkgever haar langamerhand overplaatsen naar een ander land. Ik zelf ben nederlander, freelance adviseur, dus geen vast contract bij een organisatie. Ons plan is om te trouwen en ons voor vast in nederland te vestigen.

De verblijfsvergunning krijgen middels trouwen is een veelbesproken weg met o.a. garant staan, vast salaris/ contract, in land van herkomst wachten op verblijfsvergunning, veel papierwerk, proces van maanden tot jaren.

Echter mijn vriendin is al bijna drie jaar legaal in nederland, echter tijdelijk want ze heeft een vaste baan bij een bedrijf dat haar tijdelijk naar nederland heeft gebracht.

Misschien is er een snellere/ eenvoudigere weg naar een verblijfsvergunning, mogelijk is gezien haar situatie. Ik las ook ergens dat allebei naar een ander EU land verhuizen en daar trouwen en dan terugkeren een 'handige' sluiproute is.

vriendelijke groet en succes allemaal.
Fred

Beginnen met posten in het juiste forumonderdeel en topic ;)

Het lijkt me gewoon dat jullie moeten gaan samenwonen en een VTV wijziging naar verblijf bij partner moeten aanvragen.
Kijk eens in de MVV vragen topics en kijk ook eens in het forumonderdeel over inkomenseis. daar staat ook een threads over inkomen als je zelfstandig ondernemer bent.
De nodige informatie staat per onder werp in de juiste topics. een namiddagje lezen zal veel duidelijkheid scheppen.

Parkietje

• Komt net kijken
  • Love is all you need
« Reactie #38 Gepost op: 15 april 2004, 12:13:20 »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Pim van de Laar en ik wil mijn vriendin uit Amerika naar Nederland halen om hier te gaan samen wonen onder de noemer Partnerhereniging. Mijn vriendin Tina komt met haar zoontje deze zomer naar Nederland maar zal nog een keer terug moeten om in Anchorage alles af te handelen met betrekking tot haar huurhuis e.d.
Ik heb inmiddels begrepen dat hiervoor geen MVV nodig is. Wat wel is mij niet duidelijk, een telefoontje naar de IND levert niets op. Al lezende op deze geweldige site zie ik allerlei verhalen over een VTV en de meest uiteenlopende  benodigde documenten die daarbij nodig zijn. Ik heb nog lang niet alles gelezen op deze site maar het duizelt me nu al voor ogen.
Wat ik mis is een pagina per land van herkomst (of groep landen waarvoor eenzelfde regeling geldt) waar puntsgewijs de benodigde documenten en de te ondernemen stappen staan.

Om alvast een concrete vraag te stellen:
- Moet Tina in Nederland blijven zolang de VTV aanvraag loopt? Mag ze niet tijdens de aanvraag naar Alaska om haar zaken daar af te handelen?
- mag ik haar zoon Alan wel al aanmelden op een school voor engelstaligen en mag hij onderwijs volgen gedurende de VTV aanvraag?
- moeten beiden (Tina en Alan) meteen aan de inburgeringscursus beginnen?

Alvast bedankt voor de reacties,

Pim
Parkietje
(Pim&Tina)

Linda

• Steunt de Stichting
« Reactie #39 Gepost op: 15 april 2004, 12:27:26 »
Beste Pim,

De site van de IND is momenteel iets anders ivm werkzaamheden, maar heb het volgende PDF document gevonden:
http://www.ind.nl/pdf/NL_M35-Avvr_zonder_mvv.pdf

Het in en uitreizen van Nederland tijdens de vtv aanvraag zal waarschijnlijk geen probleem zijn, je vriendin heeft nl. geen visum nodig voor het bezoeken van Nederland.
Omdat je vriendin en haar zoontje uit Amerika komen hoeven zij ook niet in te burgeren, hoe raar het ook mag klinken. Inwoners uit bepaalde landen waaronder ook Amerika en de EU lidstaten zijn hiervan vrijgesteld.

Ik hoop dat je hiermee voorlopig vooruitkomt.
Groetjes,
Linda

bison

• Komt net kijken
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #40 Gepost op: 15 april 2004, 12:30:20 »
Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met het laten versturen van een stukje verhuisboedel.
Mijn vriend wil, voor hij komt, kleren en andere persoonlijke dingen opsturen.
Nu heb ik al met de douane en de belastingdienst gebeld maar je krijgt(of mijn vriend) geloof ik weer een hele bureaucratische molen over je heen. Ze vragen zelfs werkvergunningen en werkgeversverklaringen.
Graag wat ondersteuning.

Bison
23-12-2003 aanvraag voor advies MVV opgestuurd
28-1-2004 ontvangstbevestiging van aanvraag + dossiernummer
17-2 verzoek van IND om ontbrekende gegevens
10-3 positief advies
1-4 MVV opgehaald
28-6 in Nederland
30-6 VTV aangevraagd
okt 2004 VTV ontvangen

bison

Parkietje

• Komt net kijken
  • Love is all you need
« Reactie #41 Gepost op: 15 april 2004, 13:46:15 »
 :D      G E W E L D I G ! !

Dank je wel, Linda,

Dit is precies wat ik nodig heb om te beginnen. Dank je wel, you made my day!
ik ga het vanavond helemaal doornemen en bellen met Tina, (ik heb haar intussen al de engelse versie gestuurd).
En alvast van harte gefeliciteerd met je a.s. huwelijk.

een blije Pim :-))))))))

Beste Pim,

De site van de IND is momenteel iets anders ivm werkzaamheden, maar heb het volgende PDF document gevonden:
http://www.ind.nl/pdf/NL_M35-Avvr_zonder_mvv.pdf

Het in en uitreizen van Nederland tijdens de vtv aanvraag zal waarschijnlijk geen probleem zijn, je vriendin heeft nl. geen visum nodig voor het bezoeken van Nederland.
Omdat je vriendin en haar zoontje uit Amerika komen hoeven zij ook niet in te burgeren, hoe raar het ook mag klinken. Inwoners uit bepaalde landen waaronder ook Amerika en de EU lidstaten zijn hiervan vrijgesteld.

Ik hoop dat je hiermee voorlopig vooruitkomt.
Groetjes,
Linda
:D
Parkietje
(Pim&Tina)

Taz

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #42 Gepost op: 15 april 2004, 19:30:57 »
Hallo allemaal,

ik heb volgende vraag voor de experts hier. Ik ga in juli trouwen in servie is het mogelijk om voor die tijd procedure te starten om positieve advies te krijgen of moet ik wacahten tot dat ik getrouwd ben.

Kris

• Administrator
« Reactie #43 Gepost op: 15 april 2004, 19:35:12 »
Hallo allemaal,

ik heb volgende vraag voor de experts hier. Ik ga in juli trouwen in servie is het mogelijk om voor die tijd procedure te starten om positieve advies te krijgen of moet ik wacahten tot dat ik getrouwd ben.

Maakt niet uit, ongetrouwd = partnerhereniging aanvraag, getrouwd gezinshereniging.
Je kan de procedure opstarten als je aan alle voorwaarden voldoet, maar laat haar starten, dan kan je bij problemen bezwaar aantekenen. Jij kan dat niet bij een adviesaanvraag.

Succes verder! (en stel je even voor in het voorsteltopic ;) )

Taz

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #44 Gepost op: 15 april 2004, 21:41:43 »
Hoi kris

Als ik goed heb begrepen is wel mogelijk om nu al procedure op te starten ook al trouw ik in juli pas in servie

Ilan_Revital

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Liefde overwint alles!
    • BaCo Log
« Reactie #45 Gepost op: 19 april 2004, 23:02:35 »
Hallo :)

Ik heb 13 april met mijn Israelische vriendin in Tel-Aviv een mvv aanvraag ingediend,
In Nederland heeft de IND een copie van alle pagina's van mijn vriendin haar paspoort nodig,
nu is ze tussen juni 2003 en april 2004 bij mij in NL geweest, dus illegaal.. (stom woord)
Er staat een in en uitreis stempel in

Kan dit kwaad?

Ilan
13/4:   MVV Aavraag in Tel-Aviv ingediend
04/06: Positief bericht!
18/06: Revital naar NL!
23/06: Afspraak met gemeente + aanvraag VTV
08/09: VTV toegewezen!!!!
24/12: M46 goedgekeurd WE MOGEN TROUWEEEEEE

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #46 Gepost op: 20 april 2004, 01:03:27 »
Neen, als het uitreisstempel (van NL) of het inreisstempel (van Israel) maar het laatste is gezet.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

nico

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 20 april 2004, 06:26:40 »
Neen, als het uitreisstempel (van NL) of het inreisstempel (van Israel) maar het laatste is gezet.
aanvulling hier op, belangrijker als er daarna  maar geen inreisstempel Nederland op komt, elk ander land mag vreemd genoeg wel.

blacklover

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #48 Gepost op: 20 april 2004, 09:51:53 »
hallo ik ben nieuw hier dus als mijn vraag niet goed staat sorry.
ik zou graag in contact komen met iemand die ook vriendin uit nigiria of vriend uit nigiria heeft
zij is het land ontvlucht om bepaalde reden in november 2002 en sindsdien verblijft zij in bangkok in thailand ik heb haar daar leren kennen en was liefde op eerste gezicht ik heb diverse vragen en wil hier graag met iemand over  praten die ook dus iemand heeft van nigiria zoals bijvoorbeeld het geboorteuittreksel en ongehuwdverklaring waar dat te verkrijgen is in nigiria wat prijs is daarna moet gelegaliseerd worden op ministerie from outside affairs in abuja wat dat kost daarna gelegaliseerd en geverifieerd op negerlandse ambassade in lagos dat kost per document ongeveer schijnt 249 euro zou dus graag met jullie in contact komen om samen over bepaalde situaties te praten alvast bedankt groetjes daniel

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #49 Gepost op: 20 april 2004, 14:41:34 »
aanvulling hier op, belangrijker als er daarna  maar geen inreisstempel Nederland op komt, elk ander land mag vreemd genoeg wel.

Maar een inreisstempel van een ander Schengenland roept wel verdenkingen op.
Op het forum heeft dacht ik ooit het relaas gestaan van iemand wiens Russische vriendin met een Schengenvisum in Parijs zat. Die kreeg de oekaze aan te tonen dat ze in het land van herkomst verbleef.

Omdat van alle pagina's (ook van de lege) een copie moet worden ingezonden, blijkt een en ander al snel.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat