Auteur Topic: ik wil graag weer naar school  (gelezen 1020 keer)

shaza

• Nog nieuw en fris
  • *
  • marokko is the best place to be
ik wil graag weer naar school
« Gepost op: 08 april 2006, 12:59:07 »
ik hoop dat iemand mij kan helpen met mij vraag.Ik ben 25 jaar en wil weer naar voltijd naar school. Mijn man moet voor zijn derde keer ze pasje verlengen.Ze pasje is tot 25 november 2006 geldig en ze paspoort verloopt op 25 decmeber2006.Ik heb een baan voor onbepaalde tijd.In sepetmber beginnen de scholen weer en ik wil dan beginnen wt kan ik het beste doen in mij situatie

borsjea

• Volwaardig lid
  • **
  • Geslacht: Man
    • Português do Brasil
« Reactie #1 Gepost op: 08 april 2006, 17:38:33 »
Eerst een nieuw paspoort aanvragen en dan betijds, desnoods een halfjaar voor het verlopen van het pasje de aanvraag indiennen.
Op dit moment heb je nog je vaste aanstellenig en dus een werkgeversverklaring + salarisstroken.
Moment van aanvraag geld, zodra de aanvraag door de IND is ontvangen kan je eigen plannen trekken.

Mocht je man een vaste baan hebben en voldoende inkomen dan zijn er ook geen problemen, telt zijn inkomen

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2006, 23:03:09 »
Als je een verblijfsvergunning hebt, of in de procedure zit voor de verlenging, is er geen enkele reden om niet naar school te mogen.

Je haalt een sticker bij de IND (bel 0900-1234561 voor een afspraak) ten bewijze van je rechtmatig verblijf.
Dat zal moeten voldoen voor de school.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

shrike

• Volwaardig lid
  • **
  • Together in cold country
    • shrike's page
« Reactie #3 Gepost op: 11 april 2006, 09:27:49 »
Martha moest bij de IBG wel haar VTV pasje laten zien.
Bovendien kon ze alleen met haar meisjesnaam ingeschreven worden en moest ze een bankrekening op haar meisjesnaam hebben.
24-8-2003 getrouwd in Cirebon (java)
Aanvraag MVV is begonnen op 20 nov.
Op 16 Maart is telefonisch positief advies toegezegd.
Eindelijk op 2 december is VTV toegekend & 20 december pasje opgehaald.