Stichting Mixed-Couples
18 maart 2010, 22:29:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Startpagina   Forum   Blogs Help Inloggen Registreren  
*

Pagina's: 1 ... 5 6 [7]  Allemaal   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ervaring met wijziging verblijfsdoel (studie-> partner)  (gelezen 14245 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
LiFenTon2005
Steunt de Stichting
Geslacht: Man
Partner: Chinese

« Antwoord #150 Gepost op: 20 juni 2009, 22:46:59 »

Trouwen of geregistreerd partnerschap doe je als jullie dat willen Grin Voor de verblijfsvergunning is het niet nodig.
Dus als zij de wijziging aan vraag, of verblijf bij partner, of zoals Prawo aangaf, een zoekjaar

Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !
xpert
Nog nieuw en fris
*
Partner: nederlandse

« Antwoord #151 Gepost op: 20 juni 2009, 23:10:49 »

Beste mensen.

Ik ben in Nederland als student vanaf augustus 2006. In mei 2009 heb ik een wijziging beperking gedaan naar "verblijf bij echtgenoot".

Mijn vraag is als volgt: Wanneer kan ik een verblijfsvergunning onbepaald tijd of naturalisatie vragen ?

Ik heb gehoord dat ik dat vanaf augustus 2009 kan doen, want dan ben ik 3 jaar in Nederland (onafgebroken) legaal gewoond. Klop dat?

Alvast bedankt!
LiFenTon2005
Steunt de Stichting

« Antwoord #152 Gepost op: 21 juni 2009, 08:12:37 »

In 2011 ben je 5 jaar in NL , en kun je een verblijfsvergunning onbep.tijd krijgen,OF in 2012 heb je 3 jaar verblijfsvergunning voor verblijf bij partner en kun je zelfstandig/duurzam verblijf krijgen.

Met een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd ( na 5 jr) kun je naturaliseren

Gezien je  gebruik van  het NL, lijkt me het naturalisatie-examen geen probleem voor je?

Prawo
X.O.
Deskundige

« Antwoord #153 Gepost op: 21 juni 2009, 12:17:41 »

haar verblijfsvergunning verloopt op 1 september 2009.

ik moet dus nu gelijk het wijzigings formulier invullen en opsturen.

wij staan al ongeveer een jaar op het zelfde adres ingeschreven.

heb nog een vraag :  Moet ik iest wijzigen bij de gemeente zoals: moet ik aangeven dat ik met haar wil trouwen
of een samenwoningscontract.

of kan ik zonder iets te wijzigen gelijk een aanvraag doen bij de ind, en zeggen dat wij gewoon een relatie hebben.

alvast zeer bedankt voor de informatie.

In ieder geval vóór 1 september a.s. aktie ondernemen. Dat kan dus nu direct.

Je stuurt niets op, maar maakt een afspraak met de IND (via 0900-1234561) om dan persoonlijk het formulier voor de wijziging van het verblijfsdoel in te dienen.

Als jullie al ingeschreven staan op hetzelfde adres, heb je met de gemeente helemaal niets meer te maken. Daar hoeven jullie dus niet heen.

• Tijdig bezwaar maken, in beroep gaan en een klacht indienen helpt! Ga niet zelf pionieren, schakel een advocaat in.
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak zelf recht op gesubsidieerde rechtsbijstand.
xpert
Nog nieuw en fris
*
Partner: nederlandse

« Antwoord #154 Gepost op: 21 juni 2009, 14:58:13 »

In 2011 ben je 5 jaar in NL , en kun je een verblijfsvergunning onbep.tijd krijgen,OF in 2012 heb je 3 jaar verblijfsvergunning voor verblijf bij partner en kun je zelfstandig/duurzam verblijf krijgen.

Met een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd ( na 5 jr) kun je naturaliseren

Gezien je  gebruik van  het NL, lijkt me het naturalisatie-examen geen probleem voor je?

En kan ik misschien eerder een verblijfsvergunning voortgezet verblijf aanvragen? gezien dat ik hier al (bijna) 3 jaar woon?
LiFenTon2005
Steunt de Stichting

« Antwoord #155 Gepost op: 21 juni 2009, 17:44:32 »

Als je 3 jaar met verblijfsvergunning; bijv. verblijf bij partner, in NL bent.

Prawo
X.O.
Deskundige

« Antwoord #156 Gepost op: 22 juni 2009, 00:22:52 »

Bedenk dat voor alle genoemde vergunningen per 1 januari 2010 een inburgeringsvereiste geldt.

Nu volstaat het tijdsverloop.

Vraag dus tijdig een betere vergunning aan als je al vóór het einde van dit jaar een termijn (van 3, 5 of 10 jaar) hebt volgemaakt.

• Tijdig bezwaar maken, in beroep gaan en een klacht indienen helpt! Ga niet zelf pionieren, schakel een advocaat in.
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak zelf recht op gesubsidieerde rechtsbijstand.
Keinbols
Komt net kijken

« Antwoord #157 Gepost op: 03 september 2009, 12:34:54 »

Hallo,

Ik had nog een paar vragen aangaande het wijzigen van doel verblijfsvergunning.
Eerst zal ik voor de duidelijkheid nog even onze situatie schetsen.
Mijn Russische vriendin (nu vrouw) was per 1 september toegelaten op een Nederlandse universiteit. Zij is inmiddels daar begonnen
Tevens zijn wij deze zomer getrouwd in Rusland.
Wegens tijdgebrek aan haar kant i.v.m. het afronden van haar studie lukte het niet om naar Moskou te gaan voor inburgersexamen etc.
Hierdoor is zij nu het land binnen gekomen met een MVV met als doel studie.
Onze documenten m.b.t. huwelijk zijn daar voorzien van apostille stempels en vertaald.
We hebben het (nog) niet in Nederland geregistreerd.
Nu is onze vraag:
Wanneer zouden we het doel van haar verblijfsvergunning kunnen veranderen?
Kan dit pas als ze de huidige moet verlengen?

Prawo
X.O.
Deskundige

« Antwoord #158 Gepost op: 03 september 2009, 14:18:32 »

Ik zou de wijziging pas vragen als de verblijfsvergunning voor studie is verleend. Die moet ze namelijk in ieder geval aanvragen.

Wellicht kan het al eerder (nl. na de aanvraag van de vtv voor studie), maar als de vtv voor studie niet wordt verleend heeft ze een probleem.

rakmaninov
Komt net kijken

Partner: NL

« Antwoord #159 Gepost op: 17 september 2009, 12:54:55 »

Hallo allemaal,
ik ben nieuwe op deze forum en eerlijk zeggen heb ik nog nooit van zoiets gebruik gemaakt ,maar op ik dit moment zit ik op een moeilijke situatie .

ik ben een 26de man uit Marokko gekomen om te studeren.01-01-2005 binnen Nl
in juli 2008 heb een wijziging van mijn verblijfsvergunning gedaan(van studie naar partner) als was prima gegaan tot gisteren toen ik terug van de vakantie kwam, krijg  te horen dat mijn vriendin wil naar buitenland (buiten E-U) gaan samenwonen met een andere en daar gaan werken (op een andere woord,wordt ik gedumpt).
ik heb vandaag nog mijn nieuwe verblijfsvergunning(van 5 jaar) opgehaald bij de IND   geldig tot 2014.Op 01-01-2010 ben officieel 5 jaar legaal in NL.De probleem is dat mijn vrienden of zou ik zeggen mijn ex,wil op oktober meteen verhuizen en heeft alles al geregeld(stoppen met werk,huis opgezegd...ETC),en zij gaat zich ook uit  laten schrijven bij de gemeentehuis.

Op dit moment weet ik geen raad.
Ik zie jullie opheldering en uitleg graag tegemoet.
Wat zijn de opties om in legaal en zonder problemen in NL te kunnen verblijven?

graag een snelle reactie.

Alvast Bedankt
Prawo
X.O.
Deskundige

« Antwoord #160 Gepost op: 17 september 2009, 13:58:02 »

Studie afmaken, daarvoor wijziging verblijfsduur vragen, en aansluitend vtv aanvragen voor zoekjaar of direct voor kennismigrant.

rakmaninov
Komt net kijken

Partner: NL

« Antwoord #161 Gepost op: 18 september 2009, 03:24:52 »

Hi,
Bedankt voor deze snelle reactie.
Ik ben met mijn studie al een jaar gestopt maar niet afgemaakt, en ik heb as fulltimer gewerkt bij een NL bedrijf.Maar op eind february ben ik gestopt en sinds die dag zoek ik op een nieuwe werk,helaas is het niet zo makkelijk.En heb nog geen geluk gehad.
Kan ik nog op een NL  paspoort aanwragen?en kan ik de pasje van 5 jaar nog kunnen gebruiken ook als mijn partner zich uitgeschrijven is?

Prawo
X.O.
Deskundige

« Antwoord #162 Gepost op: 18 september 2009, 09:02:23 »

Als je nog geen drie jaar een verblijfsvergunning hebt gehad voor verblijf bij partner dan maak je geen enkele kans op voortgezet verblijf op die basis.

Pagina's: 1 ... 5 6 [7]  Allemaal   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
help"wijziging verblijfsdoel van uit het buitenland"help
Ander doel verblijfsvergunning
BOSANAC 1 703 Laatste bericht 10 mei 2005, 17:51:15
door Prawo
ervaring met wijzing verblijfsdoel per gemeente
Ander doel verblijfsvergunning
jewa 0 378 Laatste bericht 31 mei 2007, 07:21:54
door jewa