De vraag die ik heb tellen de jaren die voor de studie in Nederland zijn doorgebracht ook mee voor de naturalisatie omdat in die wet staat de jaren die legaal in NL worden doorgebracht volgens mij....
Ik belde een paar dagen geleden de IND om te vragen op welke kantoor de aanvraag van mn man lag (wijziging verblijfsdoel studie->verblijf bij partner). Krijg ik ineens te horen dat er al een positieve beslissing is. Ik geloofde er niks van en dacht ze het misschien had over de verlenging van de studie-VTV die mn man een paar weken terug heeft gekregen. Nou, ze ging er nog maar eens achteraan bellen. Het ging toch echt om een wijziging verblijfsdoel (verblijf bij partner zei ze er nog bij) die we 1 oktober hadden ingediend (klopt!) en die op 26 oktober is goedgekeurd. Het pasje zou geldig zijn tot 1 oktober 2005, aldus "mevrouw IND". Nou, ik weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden. Ik geloof gewoon niet dat ze binnen 25 dagen een beslissing hebben gemaakt (ja lekker pessimistisch he). Mn man heeft zelf vandaag ook ff gebeld, en kreeg hetzelfde verhaal te horen. Wat denken jullie??? Volgens die vrouw krijgen we trouwens geen bevestigingsbrief van de IND, maar een brief van de gemeente wanneer we het pasje kunnen ophalen. Aangezien de beslissing 26 okt. schijnt te zijn gevallen, hoe lang duurt het dan ongeveer voordat we bericht van de gemeente krijgen? Ik heb net nog even gebeld en er is nog geen pasje binnen bij de gemeente. Dus, kortom..ik zit nog steeds in onzekerheid...De IND die binnen 25 dagen een beslissing maakt terwijl zij daar 6 maanden over mag doen? Dat kan toch niet?