Auteur Topic: Ervaring met wijziging verblijfsdoel (studie-> partner)  (gelezen 15460 keer)

Chief

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Mixed-Couples.NL
Ervaring met wijziging verblijfsdoel (studie-> partner)
« Reactie #100 Gepost op: 12 januari 2006, 14:26:08 »
Hey bedankt!

Ik hoop dat dat pasje binnenkort op te halen is. Scheelt weer heel veel gedoe!! Als ze de stufi met terugwerkende kracht krijgt is dat lekker meegenomen. Aangezien haar vader niet heel veel verdient in Nederlandse termen heeft ze recht op volledig aanvullende beurs :-)

matrix

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #101 Gepost op: 23 januari 2006, 18:54:38 »
Hey Chief,

Gefeliciteerd met jullie verblijfsvergunning, we zitten ook in dezelfde situatie en wil graag van je weten waar werd jullie aanvraag behandeld, want die van ons ligt in Rijswijk.

alvast bedankt

Chief

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #102 Gepost op: 24 januari 2006, 08:59:00 »
Bedankt Matrix :-). Eerlijk gezegd weet ik niet op welk kantoor het behandeld is. Wij hebben de papieren ingeleverd bij de vreemdelingenpolitie in A'dam en daarna heb ik eigenlijk niet gevraagd waar he twerd behandeld. Ik gok Rijswijk of Hoofddorp. Inmiddels heeft m'n vriendin het pasje in bezit. Kregen vrijdag bericht dat ze het begin feb. kon ophalen maar aangezien ze dan in het buitenland is hadden we gebeld. Mochten het gisteren ophalen  8)

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
Vraag over uitzendcontract voor wijziging verblijfsvergunning!!!
« Reactie #103 Gepost op: 24 januari 2006, 20:09:31 »
Ik zit in de volgende situatie. Mijn man (uit Marokko) is hier op basis van studie maar ik ben onlangs met hem gehuwd. Zijn verblijfsvergunning op basis van studie loopt af in september.

Vergeet niet hem de algemene heffingskorting te laten aanvragen.
Die telt mee als inkomen.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

matrix

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #104 Gepost op: 25 januari 2006, 16:36:10 »
He chief,

Sorry maar wil je aub eff  nagaan waar jullie aanvraag is precies behandeld, dat kan je vinden in de beschikking die jullie kregen, want ik word echt depressief van alle negatieve verhalen die ik hoor over wijziging en Rijswijk misschien dat jullie aanvraag is daarzo behandeld en dat kan ons weer een beetje hoop geven.

alvast bedank en ik hoop dat je begrijpt in welke situatie we zitten vooral als je hoort dat het 6 a 12 maanden kan duren voordat je aanvraag wordt behandeld.

Chief

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #105 Gepost op: 02 februari 2006, 09:15:51 »
Matrix, sorry voor mijn late reactie. Ik heb het even voor je opgezocht en het dossier van mijn vriendin is in Hoofddorp behandeld. Heel veel succes met jullie proces. Hoop dat het e.e.a. snel opgelost wordt!

arnout

• Volwaardig lid
  • **
  • Het leven is verukkkkkelijk :)
« Reactie #106 Gepost op: 01 maart 2006, 23:07:29 »
Heeft iemand met 1,5 jaar studie - 1,5 jaar bij BF ook kans op voortgezet verblijf?

Just wondering.......

Arnout

19-08-2005 VTV pasje in bezit
05-08-2005 Getrouwd in Nederland
02-08-2005 VTV beschikking positief
30-06-2005 Aanvraag VTV
28-06-2005 Samen Naar Nederland
01-06-2005 Positieve beslissing IND Den Bosch
17-03-2005 MVV aanvraag in Manila (PH)
29-12-2004 Verloofd
26-02-2004 Lilia and Arnout ontmoeten elkaar als collega's in Manila

amice

• Premium lid
  • Soms moet je sneller zijn dan de klos.
    • Justice Online
« Reactie #107 Gepost op: 02 maart 2006, 03:03:42 »
De vraag terug is dan op welke basis de mvv/vvt is verleend? Na 1 jaar samenwonen is er recht op een zoekjaar naar ander rechtmatig verblijfsdoel zover ik weet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #108 Gepost op: 03 maart 2006, 21:26:25 »
De vraag terug is dan op welke basis de mvv/vvt is verleend? Na 1 jaar samenwonen is er recht op een zoekjaar naar ander rechtmatig verblijfsdoel zover ik weet.

Het is drie jaar.
En het is geen zoekjaar meer, maar een algemeen recht zonder verdere eisen.
Wel moet het gaan om een vtv op basis van relatie, niet bij een vtv voor studie.
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

Ilham

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #109 Gepost op: 10 april 2006, 09:11:13 »
Hallo allemaal,

ik zit ook precies in de zelfde situatie als jullie..

nou ben ik ook bezig om wijziging verblijfsdoel...
alleen zit ik met iets..

ik heb mij partner bij de gemeente ingeschreven als samenwonend..
daarna ben ik met mijn vertaalde/gelegaliseerde huwelijksakte daar na toe gegaan..

ik heb een marokkaanse huwelijksakte..(augustus 2004)
de vrouw bij de balie vertelde mij dat ze niks kon met de akte, omdat die ouder is als 6 maanden..
ze vertelde mij dat ik een nieuwe huwelijks akte moet hebben????

heeft iemand dit ook gehad..

en kan iemand mij uitleggen wat ze daarmee bedoeld een nieuwe huwelijksakte..

wideko

• Steunt de Stichting
  • **
  • Mixed-Couples.NL
    • Le en Willie - on line
« Reactie #110 Gepost op: 10 april 2006, 10:52:26 »
Ilham,
Volgens mij is het zo dat ze bij de gemeente een door de Nederlandse ambassade gelegaliseerde huwelijksacte willen zien. En voor zover ik weet mag deze voor de gemeente niet ouder zijn dan 6 maanden. Ik neem aan dat je in Marokko getrouwd bent?
Heb je deze destijds (2004) niet ingeschreven in Den Haag, dan zou dat dus betekenen dat je een retourtje Marokko moet gaan kopen. Daar een nieuw (uitreksel van het) huwelijks akte op moet laten maken, deze al dan niet moet laten vertalen, legaliseren en in de Nederlandse ambassade aldaar moet laten legaliseren.
Misschien is het mogelijk dit door familie of vrienden te laten doen? (Ik weet niet of dit mag)
Of wordt het een vakantie met familie/vrienden bezoek?
Willie
050706 MVV
050919 Getrouwd in Nanjing
051004 Samen naar Nederland
051012 Aanvraag VTV
051215 Verblijfsdocument
060907 Verlenging
071123 YouRán is geboren
090526 Nederlands staatsburger

Ilham

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #111 Gepost op: 10 april 2006, 11:52:03 »
Willie,

bedankt voor je reactie..
Mijn huwelijks akte is gelegaliseerd..wat ik niet snap is dat die niet ouder mag zijn als 6 maanden..ik bedoel als ik een huwelijksakte nodig heb moet ik dan iedere 6 maanden gaan opnieuw in ondertrouw gaan?????????

Ik heb gebeld met een andere gemeente en heb ze hetzelfde verhaal verteld.. en deze vertelde mij dat het niet erg was als de akte langer was als 6 maanden en dat het gewoon geaccepteerd moet worden..hij heeft me ook vertelt dat ik anders in Den Haag moet gaan inschrijven....

Ik had ook bij de gemeente waar ik mijn akte heb ingeleverd een formulier moeten invullen en deze zal dan naar de IND gestuurd worden voor akkoord..maar dat heb ik niet gekregen..dus ik ga daar nu ook voor terug..want die vrouw van de balie zei tegen mij wij nemen het wel in en we zien wel wat we ermee gaan doen...mijn sterke gevoelens zeggen me nu dus ook dat ze het daar ergens op een stapeltje hebben gegooid...

En eerst verteld ze me dat ze alleen een in het NL vertaalde akte wil..die van mij is in het Frans vertaald...daar deed ze ook moeilijk over omdat ze dat onderling hadden afgesproken...

ik hoor graag van je..

Ilham

cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #112 Gepost op: 10 april 2006, 12:24:42 »
Hoi,

Dat de akte alleen in het Nederlands mag zijn is onzin. Aktes in het Engels en Frans mogen ook.
Wel vraagt de gemeente vaak nieuwe aktes, als deze tenminste niet eerder ingeschreven zijn. B.v. de geboorteakte wordt bij aankomst in Nl ingeschreven in de GBA en hoeft daarna niet vernieuwd te worden. Maar als iemand wil trouwen, moet er wel een nieuwe ongehuwdheidsakte komen
Je hoeft niet opnieuw in te trouwen ;). Ze willen alleen maar een opnieuw gelegaliseerde trouwakte hebben, volgens mij zou je familie daar dat kunnen regelen.

Misschien is er iemand anders, die zeker weet of je inderdaad verplicht bent die akte opnieuw te laten maken voor de gemeente. Ik weet het namelijk niet zeker.

Groetjes, Joke
"Wanneer je verdrietig bent, kijk dan opnieuw in je hart en zie dat je huilt om wat je vreugde schonk."
Kahlil Gibran

wideko

• Steunt de Stichting
  • **
  • Mixed-Couples.NL
    • Le en Willie - on line
« Reactie #113 Gepost op: 10 april 2006, 13:11:46 »
Zover ik weet mag het zelfs in de Duitse taal.
 ;) Die van ons moest dus wel worden vertaald, want Chinees accepteren ze dus niet ;)

Wij zijn vorig jaar gehuwd naar Nederland gekomen. En bij het melden bij de VD is dit document meteen overhandigd. In het GBA staan wij als 'gehuwd' geregistreerd.
Onze trouwakte ligt nu in Den Haag om het daar in te laten schrijven. Zij geven aan dat door drukte dit wel tot 5 maanden kan gaan duren, ondermeer omdat de documenten op echtheid worden gecontroleerd. Zouden ze dat bij de gemeente en de IND dan niet doen ??? ?

In Den Haag kunnen wel de buitenlandse huwelijksaktes worden ingeschreven, maar dus niet de geboorteakte..... Want mijn vrouw is geen Nederlandse ???. Dit zou pas kunnen als zij Nederlandse wordt en haar Nederlands paspoort heeft. Maar de geboorteakte wordt wel door de gemeente ingeschreven. Zou ik daarvan dan een uitreksel kunnen aanvragen voor weet-ik-wat-voor-een instantie? Vreemde situatie, niet dan !!!

Willie
050706 MVV
050919 Getrouwd in Nanjing
051004 Samen naar Nederland
051012 Aanvraag VTV
051215 Verblijfsdocument
060907 Verlenging
071123 YouRán is geboren
090526 Nederlands staatsburger

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #114 Gepost op: 10 april 2006, 16:47:53 »
Ik zou de gemeente zeggen dat de akte die jij nu overlegt voldoende moet zijn.
En dat andere gemeentes zeggen dat dit bij hen wel voldoende zou zijn.
En dat nergens in de wet staat hoe oud zo'n akte mag of moet zijn.
(Bij ongehuwdverklaringen ligt dit uiteraard anders, dan is een recente verklaring nodig).

Mijns inziens moeten ze in ieder geval opnemen dat je toen (ten tijdie van die akte) gehuwd was.

Doe een schriftelijke aanvraag tot wijziging van een m.b.t. jezelf in de GBA opgenomen gegeven en verlang een schriftelijke beslissing daarop.
Meestal doen ze dan wel wat je verlangt.
Zo niet dan ga je procederen.

Andere opties:
- toch een verse akte laten komen.
- even verhuizen naar een gemeente die de huidige akte wel accepteert.

cashforce

• Volwaardig lid
  • **
  • Alles verslijt door gebruik alleen ervaring niet.
    • ontharen huidverjonging
« Reactie #115 Gepost op: 12 april 2006, 10:42:03 »
Als iemand hier als studend is legaal 3 jaar dan zit hij in de basis administratie en kun je daar toch vanaf leiden wat zijn of haar huwelijkse staat is?
Wijsheid bestaat uit het voorzien van gevolgen.....

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #116 Gepost op: 12 april 2006, 11:35:07 »
Als de ongehuwde staat indertijd op basis van een gelegaliseerde buitenlandse akte is ingevoerd, dan zou je dat inderdaad zo kunnen stellen.

mvaniersel

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #117 Gepost op: 07 juni 2006, 14:23:57 »
Hallo, ik zit met een groot probleem. Mijn vriendin heeft twee aanvragen tegelijk lopen, en ik weet niet hoe ik de situatie moet oplossen.

Dit is de situatie. In november 2005 heeft Olivia, mijn Mexicaanse vriendin, een wijziging verblijfsdoel aangevraagd, studie->partner. Ze is in januari 2006 afgestudeerd, en haar toenmalige verblijfsvergunning is ook in januari 2006 afgelopen. Zij heeft vervolgens een baan aangeboden gekregen bij het instituut in Delft waar ze ook stage had gelopen. Ze had toen alleen nog niet het recht om te werken in Nederland. De Personeelsafdeling van haar werkgever in Delft heeft toen tegelijkertijd voor haar een verblijfsvergunning als kennismigrant aangevraagd, omdat ze dan wel zou mogen werken (aldus de Personeelsafdeling). Die tweede aanvraag is begin februari ingediend.

Er lopen inmiddels dus twee aanvragen, en we hebben op geen van beide nog antwoord gehad. Na ieder telefoontje met de IND weet ik minder goed wat ik moet doen. Bij de IND adviseren ze een van de twee aanvragen in te trekken. Wij willen graag de eerste aanvraag, op basis van partnerschap, vasthouden omdat haar verblijfstatus dan niet afhankelijk is van haar baan. Eerst dacht ik dat we de aanvraag als kennismigrant niet kunnen intrekken omdat ze dan niet mag werken, maar ik hoor nu van de IND dat ze sowieso niet mag werken. Bij mijn volgende telefoontje adviseerden ze om juist de aanvraag op basis van partnerschap in te trekken. Maar dan verliezen we die 800 euro die we hebben moeten betalen bij onze eerste aanvraag, of kunnen we die terugkrijgen?

Het probleem is dat ik van iedereen iets anders te horen krijg, en ik weet zelf ook niet precies hoe het zit. Mag Olivia nou wel of niet werken? Kunnen we het aanvraagsgeld nou wel of niet terugkrijgen? We overwegen een advocaat te nemen, maar is dat wel te betalen? En waar vinden we een goede advocaat?

dddaniel

• Steunt de Stichting
  • **
    • LibanonPraat
« Reactie #118 Gepost op: 07 juni 2006, 16:10:22 »
Volgens mij mag ze sowieso, in afwachting zijnd van verblijfsvergunning(en) niet werken. Als ik jou was zou ik zeker die eerste aanvraag niet intrekken, want als ze eenmaal de verblijfsvergunning op basis van relatie met jou op zak heeft, mag ze werken waar ze wil!

Voor een goede advocaat zou ik niet verder zoeken, maar via deze site contact opnemen met Prawo.

Succes ermee!

groet,
Daniël

marjo1

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #119 Gepost op: 19 juni 2006, 18:28:06 »
ook ik wil trachten straks wijziging van verblijf te regelen, van studie naar huwelijk. maar nu met het bnieuwe inburgeringsexamen, hoe zit dat? heeft iemand daar al ervaringen mee?

Astra27

• Komt net kijken
Wijziging verblijfsdoel studie in verblijf met partner
« Reactie #120 Gepost op: 15 september 2006, 17:22:16 »
Lieve mensen,

Allereerst wil ik jullie mijn complimenten maken voor de geweldige website en de goede en positieve reacties.
Ik zit met de handen in mijn haar met mijn probleem, ik hoop dat ik goede reacties hierop krijg.
Ik bezit de Surinaamse nationaliteit, en studeer tandheelkunde in Amsterdam. (Ben dus op basis van een studieverblijf hier in Nederland)./
Twee jaren geleden leerde ik mijn vriend kennen, die bezit de Nederlandse nationaliteit, heeft eigen woning en baan.
Ik sta dus wel bij hem ingeschreven in de GBA, maar woon nog officieel op kamers in Amsterdam, dichtbij de Universiteit dit omdat ik de reiskosten van Hilversum naar Amsterdam niet kan betalen. (heb geen OV jaarkaart).
Op 1 september heb ik dus wijziging verblijfsdoel ingediend bij de Gemeente Hilversum en eveneens de leges betaald ad 830 euro.
Nu de problemen:
1. Mijn vriend zijn nichtje die studeert aan het MBO in Hilversum en die woont wel lijfelijk en officieel op hetzelfde adres. (zij staat ook ingeschreven op hetzelfde adres).
Het vervelende is dat zij dus ook op het uittreksel genoemd staat die wij moesten overleggen bij het indienen van de aanvraag.
Zal dat problemen opleveren?
2. Ik ben in feite alleen in het weekend bij hem, hoe zal de IND daarmee omgaan?
3. Mijn vriend verdient 1345 euro bruto, is dat genoeg?

Ik krijg er gewoon slapeloze nachten van, mijn studie loopt ten einde en mijn verblijfsdocument zou vervallen op 22 september dus was er wat haast bij.

Mijn moeder is vorig jaar overleden in Suriname, en mijn oudere broer is na zijn studie ook hier blijven wonen. Ik heb dus in feite geen naaste familie meer aldaar.
Krijg er echt slapeloze nachten van.

Ik hoop op positieve reacties.

Groeten.....

cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wijziging verblijfsdoel studie in verblijf met partner
« Reactie #121 Gepost op: 15 september 2006, 18:58:08 »
1. Mijn vriend zijn nichtje die studeert aan het MBO in Hilversum en die woont wel lijfelijk en officieel op hetzelfde adres. (zij staat ook ingeschreven op hetzelfde adres).
Het vervelende is dat zij dus ook op het uittreksel genoemd staat die wij moesten overleggen bij het indienen van de aanvraag.
Zal dat problemen opleveren?
2. Ik ben in feite alleen in het weekend bij hem, hoe zal de IND daarmee omgaan?
3. Mijn vriend verdient 1345 euro bruto, is dat genoeg?

Hoi,

Volgens mij zullen punt 1 en 2 geen problemen opleveren.
Maar punt 3 wel. De inkomenseis is hoger, die is 1449,49 netto, inclusief vakantiegeld (euro 1378.46 excl. vakantiegeld).
Valt jouw beroepsgroep niet onder de zgn. kenniswerkers? Informeer daar eens naar.

Succes,
Joke
"Wanneer je verdrietig bent, kijk dan opnieuw in je hart en zie dat je huilt om wat je vreugde schonk."
Kahlil Gibran

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
Re: Ervaring met wijziging verblijfsdoel (studie-> partner)
« Reactie #122 Gepost op: 16 september 2006, 08:02:01 »
Jouw feitelijk verblijf inAmsterdam zal bij de IND alleen bekend zijn als jij dat zelf vertelt. Voorkom discussie en ga in alle corresondentoe uit van het samenwoonadres.

Dat nichtje is familie op kamers. Dat zal wel makkelijk zijn aan te tonen.

Het bruto salaris is te laag. Hij moet incl. vakantiegeld bijna € 1450 hebben.

Omdat jullie samenwonen, heb jij recht op algemene heffingskorting als jullie aangeven elkaars fiscale partner te zijn. Aanvragen, ook over 2005! Als de nood aan de man komt kun je altijd nog betogen dat dit mee moet tellen. Het gaat om omgerekend € 165 per maand.

Dat je vtv op 22 september afloopt is op zich geen probleem. Gedurende de proceure mag je in Nederland blijven.

Amsterdam noch Hilversum is ver van Utrecht.
Bij problemen kun je met mij contact opnemen.

Astra27

• Komt net kijken
« Reactie #123 Gepost op: 16 september 2006, 20:26:02 »
Lieve mensen,

Bedankt voor jullie advies. Mijn vriend verdient 1345 euro netto (excl. vakantiegeld), en 2340 bruto.
Is het salaris dan nog een probleem? Door de nodige stress heb ik het in de haast verzuimd te vermelden.
Prawo........hardstikke bedankt voor je goede reactie en aanbod. Hoe kan ik contact met jou komen? En is het salaris 1345 euro netto nog een probleem, ik las ergens dat het 1378 netto moest zijn.
Zijn nichtje is niet geregistreerd als kamerbewoner.

Maandag moeten wij naar de gemeente om in te dienen........ben doodop van de zenuwen.

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo
« Reactie #124 Gepost op: 18 september 2006, 13:17:21 »
Als je het jou gezonden persoonlijk bericht ontvangt, dan kun je dat beantwoorden.

Of het knopje onder mijn naam gebruiken.