Als iets niet duidelijk kan de aaanvrager of referent toch vragen hoe het moet, zeker als het voor een ander familielid moet worden aangepastEn voor sommige ambassades is elke afwijkende aanvraag te moeilijk, en schuiven af naar NL.
Voortzetting van het Topic Voorbeeldbrief;IND-VijandCitaat van: LiFenTon2005 op Vandaag om 18:18:23De brief is inderdaad goed aangepast op mijn 'situatie' en ik hoop dat ik zo snel mogelijk een antwoord krijg.Lijkt me dat je naar aanleiding van de vraag om overboeking, de IND er ff op moet wijzen dat er geen 830€ betaald hoeft te worden, voor een familielid van EU-gemeenschapsonderdaan?
WAT is het verschil bij een visumaanvraag tussen een1) EU-citizen, 2)een EU-burger- een3)EU -onderdaan en een4) Gemeenschapsonderdaan. De laatste is de officiele term voor een EU burger met EU-rechten, maar de anderen?Volgens de visa formulieren hoeven echtgenotes/familieleden van EU-burgers de vragen met een sterretje niet te beantwoorden.Hoe kan een EU-burger=niet Gemeenschapsonderdaan dan een aanvraag door echtgenote uit derde land afgewezen krijgen, omdat de inhoud van die vragen niet is aangegeven?Reisdoel, land van binnenkomst,reserveringen hotel. verblijfsplaats, beroep, adres werkgever. Omdat bijv Belgie een andere betekenis geeft aan "EU-burger" dan NL ??@ IND-VIJAND; met de crisis ben je mooi de klos dus.Heb je bij geen van je banen nog een jaarcontract op datum aanvraag ?En niemand van je familie/vrienden in NL die garant kan staan?
Hallo allemaalZoals sommigen weten ben ik bezig met een visum -familliebezoek- voor mijn broertje uit Marokko, ik kreeg vandaag een brief van de IND dat het niet mogelijk is voor mij om garant te staan als ik geen arbeidscontract heb voor minder dan 1 jaar , mijn jaar contract loopt in augustus af en daarna zou ik een contract voor onbepaaldtijd krijgen.
Daar is een uitspraak over van de rechtbank Amsterdam: ze mogen die eis niet stellen.Hoe lang wil hij komen?Wellicht volstaat het bedrag dat hij van de marokkaanse overheid mag uitvoeren. Komt neer op een visum van ongeveer een maand als ik mij niet vergis.
In en uitvoerHet in- en uitvoeren van Marokkaanse valuta is niet toegestaan. Alle andere valuta mogen wel ingevoerd worden ongeacht het bedrag.Dus gewoon ff omwisselen?
Even uitzoeken hoeveel Euro een Marokkaan mag uitvoeren. Ik meen iets van 750. Dat wordt geloof ik dan in het paspoort gestempeld.Deel dat bedrag door 34 en zo kom je op het aantal dagen dat iemand "op eigen kracht" een visum kan aanvragen.Op het aanvraagformulier wordt dan aangekruist dat de aanvrager zelf de reis en verblijf betaald. Een referent en diens bestaansmiddelen kunnen dan buiten beschouwing blijven.De referent is dan alleen nog verblijfsdoel.Het ticket mag jij uiteraard voor de reiziger kopen, maar daarvan hoerft geen ander bewijs dan de reservering en later het ticket te worden overgelegd. Wie betaalt is dan niet relevant en zit ook niet in die 34 Euro.
Bedankt alles Prawo en Ton , 22 dagen zijn ook goed