Auteur Topic: Ervaringen/vragen ivm toeristenvisa familie/kennissen  (gelezen 14842 keer)

JACOBA

• Komt net kijken
Re:Ervaringen/vragen ivm toeristenvisa familie/kennissen
« Reactie #100 Gepost op: 04 februari 2009, 17:29:13 »
Hallo, Ik ben een Nederlandse die in Turkije woont en wil met mijn Turkse vriend op ziekenbezoek in Nederland. Hoe gaat dit dat in zijn werk. Ik nodig hem uit enz.
Jacoba

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Man
  • Together we stand !
« Reactie #101 Gepost op: 04 februari 2009, 18:06:43 »
Jullie zijn niet getrouwd dus? Kijk ff op de IND -site voor het formulier garantstelling, jij of je familie kan garant staan. op het topic Toeristenvisum; wat heb ik nodig?  Of op de Verblijfswijzer IND kun je alle verdere benodigdheden vinden.
Zorg ook voor bewijsmateriaal van je verblijf in Turkije om afwijzing op grond van vestigingsgevaar uit te sluiten( werk/woning enz.) De uitnodiging kan door jou of je familie worden  geschreven, met de reden van bezoek.Succes.
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #102 Gepost op: 06 februari 2009, 22:41:14 »
Voortzetting van het Topic Voorbeeldbrief;

IND-Vijand
Citaat van: LiFenTon2005 op Vandaag om 18:18:23
Citaat
Als iets  niet duidelijk kan de aaanvrager of referent  toch vragen hoe het moet, zeker als het voor een ander familielid moet worden  aangepastEn voor sommige ambassades is  elke afwijkende aanvraag te moeilijk, en schuiven af naar NL.
De brief is inderdaad goed aangepast op mijn 'situatie' en ik hoop dat ik zo snel mogelijk een antwoord krijg.

Lijkt me dat je naar aanleiding van de vraag om overboeking, de IND er ff op moet wijzen dat er geen 830€  betaald hoeft te worden, voor een familielid van EU-gemeenschapsonderdaan?
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

IND-VIJAND

• Steunt de Stichting
  • voor jou wil ik bergen opzij duwen...
« Reactie #103 Gepost op: 07 februari 2009, 11:19:36 »
Voortzetting van het Topic Voorbeeldbrief;

IND-Vijand
Citaat van: LiFenTon2005 op Vandaag om 18:18:23De brief is inderdaad goed aangepast op mijn 'situatie' en ik hoop dat ik zo snel mogelijk een antwoord krijg.

Lijkt me dat je naar aanleiding van de vraag om overboeking, de IND er ff op moet wijzen dat er geen 830€  betaald hoeft te worden, voor een familielid van EU-gemeenschapsonderdaan?

Hallo Ton
Je brief heeft toch wel geholpen denk ik.
Hier een antwoord van de Nederlandse Ambassade:

Geachte heer 

Uw broer heeft op 04-02-2009 alhier een Machiging tot Voorlopig Verblijf (MVV) ingediend en geen Kort Verblijf Visum (KVV).  Wij hebben diezelfde dag de aanvraag electronisch naar de IND gezonden te in behandeling. Omdat in kader van de MVV-aanvraag het dossier niet compleet was hebben wij u broer (schriftelijk) herstelverzuim geboden ter aanvulling van de ontbrekende documenten.

Ik zal uw onderstaand verzoek doorgeven aan de IND en verzoeken om de MVV-aanvraag te beoordelen als KVV aanvraag.

U wordt ingelicht nadat wij de reactie van de IND  hebben ontvangen.
Hopende u hiermede voldeonde te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
Visumafd. Rabat

Dus het was toch geen fout van de Visumafdeling  ::)
Elyass is de naam

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #104 Gepost op: 07 februari 2009, 11:50:18 »
Als ik die tekst zo lees, hebben ze de begeleidende brief nooit gelezen?
Wel eens gelezen dat een bekend iemand hier schrijft"Pionier niet zelf"?? ;)

Vio

• Volwaardig lid
  • **
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #105 Gepost op: 18 april 2009, 20:53:31 »
Ik wil deze zomer de ouders van mijn vrouw (Thailand) over laten komen voor een vakantie.
Volgens de site van de IND is er ondermeer een ziektekostenverzekering noodzakelijk.
Weet iemand of hierop wordt gecontroleerd en waar een dergelijke verzekering kan worden afgesloten?
Het zou me niets verbazen dat de premies daarvoor wel behoorlijk zullen zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vio

Aletta

• * Nachtbraker *
  • Bestuur Stichting Mixed-Couples
  • Geslacht: Vrouw
  • Tob niet, 't komt altijd anders
    • Selin's pagina
  • Nationaliteit partner: Turkse Nederlander :)
« Reactie #106 Gepost op: 19 april 2009, 10:52:55 »
Dit wordt zeker gecontroleerd want ze moeten een kopie van de polis laten zien bij het aanvragen van het visum. Meestal regelen mensen dit via oom verzekeringen (ff googlen). De premies vallen best mee, maar ze sluiten wel reeds bestaande uitdoeningen (en gevolgen daarvan) uit dus die komen voor eigen rekening.

Die ziektekostenverzekering kun je regelen zodra je weet wanneer ze komen. De polis heb je vrij snel in huis en als je daarvan een scan doorstuurt naar je schoonouders (of iemand die daar internet heeft natuurlijk) dan kunnen ze een print maken en die meenemen. Volgens mij krijg je zelfs het geld terug als het visum noet afgegeven wordt, maar dat kun je beter even zelf op de site nalezen want ongetwijfeld zijn daar wel voorwaarden voor. https://www.oomverzekeringen.nl/

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #107 Gepost op: 19 april 2009, 17:56:19 »
Hou rekening met op vrijwel alle onderdelen eigen risico, aan de andere kant, als je geen kosten hebt , kun je dus geld besparen . TravelRisk van Elvia is een andere optie.
Of een internationale reisverzekering in Thailand zelf afsluiten?

IND-VIJAND

• Steunt de Stichting
« Reactie #108 Gepost op: 01 mei 2009, 16:56:20 »
Hallo allemaal
Zoals sommigen weten ben ik bezig met een visum -familliebezoek- voor mijn broertje uit Marokko, ik kreeg vandaag een brief van de IND dat het niet mogelijk is voor mij om garant te staan als ik geen arbeidscontract heb voor minder dan 1 jaar , mijn jaar contract loopt in augustus af en daarna zou ik een contract voor onbepaaldtijd krijgen.
Elyass is de naam

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #109 Gepost op: 01 mei 2009, 17:49:08 »
WAT is het verschil bij een visumaanvraag tussen een
1) EU-citizen,
2)een EU-burger- een
3)EU -onderdaan en een
4)  Gemeenschapsonderdaan.
De laatste is de officiele term voor een EU burger met EU-rechten, maar de anderen?

Volgens de visa formulieren hoeven  echtgenotes/familieleden van EU-burgers de vragen met een sterretje niet te beantwoorden.
Hoe kan een EU-burger=niet Gemeenschapsonderdaan dan een aanvraag door echtgenote uit derde land afgewezen krijgen, omdat de inhoud van die vragen niet is aangegeven?
Reisdoel, land van binnenkomst,reserveringen hotel. verblijfsplaats, beroep, adres werkgever. Omdat bijv Belgie een andere betekenis geeft aan "EU-burger" dan NL ??

@ IND-VIJAND; met de crisis ben je mooi de klos dus.Heb je bij geen van je banen nog een jaarcontract op datum aanvraag ?En niemand van je familie/vrienden in NL die garant kan staan?

IND-VIJAND

• Steunt de Stichting
« Reactie #110 Gepost op: 01 mei 2009, 18:51:24 »
WAT is het verschil bij een visumaanvraag tussen een
1) EU-citizen,
2)een EU-burger- een
3)EU -onderdaan en een
4)  Gemeenschapsonderdaan.
De laatste is de officiele term voor een EU burger met EU-rechten, maar de anderen?

Volgens de visa formulieren hoeven  echtgenotes/familieleden van EU-burgers de vragen met een sterretje niet te beantwoorden.
Hoe kan een EU-burger=niet Gemeenschapsonderdaan dan een aanvraag door echtgenote uit derde land afgewezen krijgen, omdat de inhoud van die vragen niet is aangegeven?
Reisdoel, land van binnenkomst,reserveringen hotel. verblijfsplaats, beroep, adres werkgever. Omdat bijv Belgie een andere betekenis geeft aan "EU-burger" dan NL ??

@ IND-VIJAND; met de crisis ben je mooi de klos dus.Heb je bij geen van je banen nog een jaarcontract op datum aanvraag ?En niemand van je familie/vrienden in NL die garant kan staan?

Is dat volgens jou de enige oplossing nu? een andre famillielid die garant kan staan voor hem?
Elyass is de naam

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #111 Gepost op: 02 mei 2009, 09:17:14 »
Door het probleem met de inkomens eis, voldoen jullie niet aan de normen.Dan is de enige mogelijkheid dat OF hijzelf,of een een familielid garant staat.Door de 34€ pd zal dat waarschijnlijk niet een familielid daar kunnen zijn? Dus dan zoeken naar een NL familielid/vrienden.Die wel aan die norm voldoet.

IND-VIJAND

• Steunt de Stichting
« Reactie #112 Gepost op: 02 mei 2009, 16:56:48 »
Ik kijk wel of ik hier een famillie lid die dat op zich wil nemen, jammer dat ik niets aan de Eu-rechten heb nu  ;D
Brdankt voor de reacties Ton.
Elyass is de naam

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #113 Gepost op: 02 mei 2009, 19:37:30 »
De inkomensnorm bedoel je zeker? Ja, voor 4 personen tikt het aan.Aan de andere kant, er mag geen periode voor de norm worden gesteld.Noch een jaarcontract enz. Moet zeggen dat ook de EU-toetsingen een wazig beslis-beeld geven. So, U never ken tell...

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #114 Gepost op: 03 mei 2009, 00:15:04 »
Hallo allemaal
Zoals sommigen weten ben ik bezig met een visum -familliebezoek- voor mijn broertje uit Marokko, ik kreeg vandaag een brief van de IND dat het niet mogelijk is voor mij om garant te staan als ik geen arbeidscontract heb voor minder dan 1 jaar , mijn jaar contract loopt in augustus af en daarna zou ik een contract voor onbepaaldtijd krijgen.

Daar is een uitspraak over van de rechtbank Amsterdam: ze mogen die eis niet stellen.

Hoe lang wil hij komen?
Wellicht volstaat het bedrag dat hij van de marokkaanse overheid mag uitvoeren. Komt neer op een visum van ongeveer een maand als ik mij  niet vergis.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

IND-VIJAND

• Steunt de Stichting
« Reactie #115 Gepost op: 03 mei 2009, 13:22:25 »
Daar is een uitspraak over van de rechtbank Amsterdam: ze mogen die eis niet stellen.

Hoe lang wil hij komen?
Wellicht volstaat het bedrag dat hij van de marokkaanse overheid mag uitvoeren. Komt neer op een visum van ongeveer een maand als ik mij  niet vergis.
Bedankt voor de reactie Prawo
Een week of 3/4 is lang zat denk ik, maar wat bedoel je met het bedrag wat hij van de Marokkaanse overheid mag uitvoeren?
Elyass is de naam

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #116 Gepost op: 03 mei 2009, 14:11:45 »
In en uitvoer
Het in- en uitvoeren van Marokkaanse valuta is niet toegestaan. Alle andere valuta mogen wel ingevoerd worden ongeacht het bedrag.
Dus gewoon ff omwisselen? ;)

IND-VIJAND

• Steunt de Stichting
« Reactie #117 Gepost op: 03 mei 2009, 22:18:03 »
In en uitvoer
Het in- en uitvoeren van Marokkaanse valuta is niet toegestaan. Alle andere valuta mogen wel ingevoerd worden ongeacht het bedrag.
Dus gewoon ff omwisselen? ;)
Omwisselen inderdaad,  ;D
Maar wat moet ik nu doen dan ? gewoon het visum formulier invullen zonder een aarbeidscontract bij te voegen en wachten op de afwijzing van de IND en daarna Prawo inschakelen?  ::)
Elyass is de naam

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #118 Gepost op: 04 mei 2009, 10:15:01 »
Als het puur gaat om aantal dagen x 34euro, zou je moeten kijken hoe je dat voor elkaar krijgt.Maar het probleem is dat je dus eerst bij IND moet aangeven dat ze uit hun nek kletsen over de inkomenseis.Of ze dat accepteren zonder bezwaarprocedure is een 2e.

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #119 Gepost op: 05 mei 2009, 00:05:07 »
Even uitzoeken hoeveel Euro een Marokkaan mag uitvoeren. Ik meen iets van 750. Dat wordt geloof ik dan in het paspoort gestempeld.
Deel dat bedrag door 34 en zo kom je op het aantal dagen dat iemand "op eigen kracht" een visum kan aanvragen.
Op het aanvraagformulier wordt dan aangekruist dat de aanvrager zelf de reis en verblijf betaald. Een referent en diens bestaansmiddelen kunnen dan buiten beschouwing blijven.
De referent is dan alleen nog verblijfsdoel.
Het ticket mag jij uiteraard voor de reiziger kopen, maar daarvan hoerft geen ander bewijs dan de reservering en later het ticket te worden overgelegd. Wie betaalt is dan niet relevant en zit ook niet in die 34 Euro.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

IND-VIJAND

• Steunt de Stichting
« Reactie #120 Gepost op: 05 mei 2009, 18:41:05 »
Ik heb misschien een neef die zich garant wil stellen voor hem.
Er word een vraag gesteld van:
Welke garanties kunt u geven dat de aanvrager tijdig zal terugkeren ....?
wat moet ik invullen ???
Elyass is de naam

IND-VIJAND

• Steunt de Stichting
« Reactie #121 Gepost op: 05 mei 2009, 18:42:09 »
Even uitzoeken hoeveel Euro een Marokkaan mag uitvoeren. Ik meen iets van 750. Dat wordt geloof ik dan in het paspoort gestempeld.
Deel dat bedrag door 34 en zo kom je op het aantal dagen dat iemand "op eigen kracht" een visum kan aanvragen.
Op het aanvraagformulier wordt dan aangekruist dat de aanvrager zelf de reis en verblijf betaald. Een referent en diens bestaansmiddelen kunnen dan buiten beschouwing blijven.
De referent is dan alleen nog verblijfsdoel.
Het ticket mag jij uiteraard voor de reiziger kopen, maar daarvan hoerft geen ander bewijs dan de reservering en later het ticket te worden overgelegd. Wie betaalt is dan niet relevant en zit ook niet in die 34 Euro.
Bedankt alles Prawo en Ton , 22 dagen zijn ook goed .
Elyass is de naam

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #122 Gepost op: 05 mei 2009, 21:26:42 »
Citaat
Bedankt alles Prawo en Ton , 22 dagen zijn ook goed
Niet dat het wat uitmaakt, maar op de site van de ambassade werd geen bedrag aangegeven wat mag worden in/uitgevoerd wordt, als het maar buitenlandse valuta is.
Ik heb ff niet gekeken over gegevens van je broer, maar baan, zorg voor ouders, opleiding, eigen huis  zijn reden voor teruggaan.Of vrouw /kind.
Als hij onder de Zorg ( fin.ondersteuning)van jullie valt, komt hij ook in aanmerking, conform de EU-regel afhankelijke  familieleden.Mot je dan wel ff aantonen.Hij moet ook de familierelatie aantonen.

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #123 Gepost op: 08 augustus 2009, 14:04:25 »
We willen graag het nichtje van mijn vrouw naar NL halen.
Zij is 12 jaar, en gezien de omstandigheden en de toekomstmogelijkheden voor haar daar, willen wij haar hier een goede toekomst bieden.En een opleiding die zij ,als zij dat wil, in China kan gebruiken.
Al sinds ik mijn vrouw leerde kennen betaal ik haar opleiding en Engelse cursus.
Probleem is natuurlijk, dat zij daar familie heeft,dus dat er formeel weinig dwingende gronden zijn.En voor een studie MVV lijkt ze mij bietje te jong.
En we hebben ook geen EU-rechten.
Graag jullie inbreng en visie.