Auteur Topic: Ervaringen/vragen ivm toeristenvisa familie/kennissen  (gelezen 14841 keer)

Joshua

• Volwaardig lid
  • **
  • Geslacht: Man
  • Mixed-Couples steunen elkaar
Re:Ervaringen/vragen ivm toeristenvisa familie/kennissen
« Reactie #50 Gepost op: 05 juli 2007, 20:06:56 »
Beetje omslachtig te werk gegaan  ;)

waarom niet gewoon een @mail met de bijlagen gestuurd?

kie@minbuza.nl

Peter

• Volwaardig lid
  • **
  • 22-7-03: getrouwd, 21-12-04 Maxime, 5-9-06 Anthony
« Reactie #51 Gepost op: 05 juli 2007, 21:54:59 »
Joshua,

met alle respekt: heb jij zo met succes een uitnodiging gestuurd voor een Oekraïner die NL wil bezoeken? Ik denk het niet. Dus bedenk je eerst voordat je zo'n opmerking over omslachtig maakt.
In het verleden heb ik het door jou genoemde email adres al een keer gebruikt. Wordt NIET eens gelezen!

Kijk eens hier en je kunt bij het vierde punt lezen:

All applicants should hand in all documents at the V.A.C. Documents may also be submitted by a representative. No documents will be accepted per fax or e-mail. Frequent Travellers are allowed to send their applications by courier.

Groetjes, Peter

Joshua

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #52 Gepost op: 05 juli 2007, 22:10:29 »
Ze hebben wel fax daar, maar de internationale verbindingen zijn soms zo slecht dat het faxverkeer er niet doorkomt Heeft ook te maken met de afwijkende signalering. Oekraine zelf heeft ook een heel oud vaste telefoonlijn netwerk, iedereen belt daar inmiddels met GSM.
Of de ambassade in Kiev faxen accepteert weet ik niet.

Beste Peter

JA ik heb iemand via @mail met bijlagen uitgenodigd wat goed is gegaan anders zou ik hier niet reageren

Jammer dat het bij jou niet zo soepel loopt en ietwat geïrriteerd reageert,

Zie jou citaat en je antwoord op mijn posting over faxen en @mail

Joshua

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #53 Gepost op: 05 juli 2007, 22:57:47 »
Ik begrijp je irritatie uit het verleden, nu heb je eigenlijk vragen die ambassades niets aan gaan, lees hier even hoe je post van A naar B gaan/niet goed gaan
http://www.mixed-couples.eu/forum/index.php?topic=1066.0

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #54 Gepost op: 06 juli 2007, 15:22:51 »
Als ze voldoende middelen hebben € 34 voor elke voorgenomen verblijfsdag, dan kunnen ze erop staan op die basis de visumaanvraag in te dienen.
Jij blijft dan referent (maar geen garant), waarvoor slechts een gelegaliseerde uitnodiging vereist is. Dit ter bevestiging van het reisdoel.

Waarom hebben ze geen toeristische reis geboekt bij een reisbureau?

Dien bij de douane een klacht in. Als die niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, klaag dan door bij de Nationale Ombudsman.
Dan weet je over een jaar of je terechte ergernis ook formeel hout snijdt.
Gewoon het verhaal wat je hier plaatste enigszins aanpassen en als klacht opsturen.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

Peter

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #55 Gepost op: 06 juli 2007, 19:40:33 »
Beste Peter

JA ik heb iemand via @mail met bijlagen uitgenodigd wat goed is gegaan anders zou ik hier niet reageren

Jammer dat het bij jou niet zo soepel loopt en ietwat geïrriteerd reageert,

Zie jou citaat en je antwoord op mijn posting over faxen en @mail
Inmiddels wat meer wijzer. Ambassade accepteert absoluut geen documenten per fax of @mail voor een visumaanvraag.
Vanochten hoorden we dat de aanvraag van mijn schoonouders niet voorgedragen is voor een besluit bij de visa sectie op de ambassade vanwege ontbrekende documenten, nl. kopie paspoort van mijn partner en kopie 3 salarisstroken ipv 1. Heb de documenten ingescanned en per @mail naar mijn zwager gestuurd. Hij print ze uit dan en dan lijkt het net een kopie. Die gaat hij dan additoneel inleveren bij een nieuwe aanvraag. Voor de uitnodiging werkt sturen per @mail niet, want daar willen ze het origineel zien.

Was geïrriteerd vanwege het feit dat je het email adres van de ambassade gaf, en wel een die niet gelezen wordt. Je kunt dus wel kopien van docs mailen naar de aanvrager maar niet naar de ambassade. Althans niet in Kiev. Die hebben inmiddels vanwege de vele aanvragen het administratief afhandelen uitbesteed. Ben ik sinds vandaag ook achter gekomen. Dat kost nl. ook nog eens extra geld (~€30) want dit is een bedrijf en die doen het ook niet voor niks.
Groetjes, Peter

Peter

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #56 Gepost op: 06 juli 2007, 19:48:09 »
Als ze voldoende middelen hebben € 34 voor elke voorgenomen verblijfsdag, dan kunnen ze erop staan op die basis de visumaanvraag in te dienen.
Jij blijft dan referent (maar geen garant), waarvoor slechts een gelegaliseerde uitnodiging vereist is. Dit ter bevestiging van het reisdoel.
Heb geen probleem om garant te staan voor mijn schoonouders. En met een garantstelling zijn ze toch naar mijn smaak op de ambassade iets minder sceptisch.

Citaat
Waarom hebben ze geen toeristische reis geboekt bij een reisbureau?
Waarom als ze bij ons komen logeren? Bovendien is zelf een reis kopen bij een busonderneming aanmerkelijk goedkoper.

Citaat
Dien bij de douane een klacht in. Als die niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, klaag dan door bij de Nationale Ombudsman.
Dan weet je over een jaar of je terechte ergernis ook formeel hout snijdt.
Gewoon het verhaal wat je hier plaatste enigszins aanpassen en als klacht opsturen.
Zal er over nadenken. Weet je Prawo, ik heb inmiddels zo vaak aan het kortere eind getrokken bij onze geachte overheid dat ik het formeel klagen, bezwaar indienen, in beroep gaan een beetje beu ben.
Spendeer ik liever de tijd om leuke dingen te doen met mijn gezin.
Groetjes, Peter

Peter

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #57 Gepost op: 06 juli 2007, 20:13:35 »
Overigens vragen ze in Oekraine € 38 per verblijfsdag.

Private visit visa:
Proof of financial means of the applicant: € 38,- per person per day which proven by a recent statement of private bank account not older than three days, or travellers' cheques including proof of purchase. If the applicant has not sufficient financial means, the referent/host in the Netherlands must prove his solvability by sending his latest salary slip and a copy of his work contract. If the host is self-employed and cannot submit salary slips, the following documents must be submitted: registration at the Chamber of Commerce, latest tax assessment (IB 60 form) and a recent statement of profits from his accountant/ profit and loss account (winst & verliesrekening). If the host's average net monthly income is under EUR 1,236,86 (subject to change every 6 months), the host cannot be a guarantee for a guest from abroad.

Tourist visa:
Proof of financial means (at least € 38,- per person per day) which proven by a recent statement of private bank account not older than 3 days, or travellers' cheques including proof of purchase.

Groetjes, Peter

Peter

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #58 Gepost op: 07 juli 2007, 08:34:59 »
Als ons bovenstaande verhaal een beetje verwarrend is: we hebben zowel mijn schoonouders als vrienden van mijn zwager uitgenodigd. Twee verschillende aanvragen.
Groetjes, Peter

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #59 Gepost op: 07 juli 2007, 09:57:07 »
Zal er over nadenken. Weet je Prawo, ik heb inmiddels zo vaak aan het kortere eind getrokken bij onze geachte overheid dat ik het formeel klagen, bezwaar indienen, in beroep gaan een beetje beu ben.
Spendeer ik liever de tijd om leuke dingen te doen met mijn gezin.

Dat bezwaar maken moet je ook uitbesteden. Aan mij bijvoorbeeld.
In de meeste gevallen kost dat € 92 aan eigen bijdrage.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

Peter

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #60 Gepost op: 11 juli 2007, 11:17:38 »
Mijn schoonouders uit de Oekraïne hebben zojuist een toeristenvisum gekregen wat geldig is zo lang hun paspoort geldig is. Verblijf per keer is wel gemaximaliseerd op 3 maanden. Het vorige visum was een jaar geldig en ze zijn daarmee 2x naar NL geweest. En ze hebben daardoor ook een mooie georganiseerde busreis door de Schengen landen kunnen maken. Daarvoor hebben ze 3x een visum gehad wat in het begin net zo lang geldig was als het voorgenomen verblijf en daarna 3 maanden.

Ik trek daarmee de conclusie dat de ambassade op termijn wel degelijk soepeler wordt (lees gunstigere visas verstrekt) als steeds weer duidelijk wordt dat de Oekraïnse familie echt op vakantiebezoek komt en niet pogingen doet om in NL van door de overheid bekostigde voorzieningen gebruik te maken.
Groetjes, Peter

Michèlle

• Ik heb 4 jaar gewacht
  • Volwaardig lid
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Wie niet gelooft in wonderen is geen realist
    • www.dreamphotography.nl
« Reactie #61 Gepost op: 08 augustus 2007, 22:26:11 »
Hallo,

Op 17 oktober gaan wij trouwen en komen zijn zus, nichtje en vader en moeder uit Turkije naar hier.
We hebben een afspraak gemaakt voor 20 augustus.
Vader heeft werk met ssk verzekering etc en moeder is ook meeverzekerd.
Zus heeft net ontslag genomen (niet zo handig) en is dus nu huisvrouw. Zwager komt niet op de bruiloft maar heeft geen ssk-verzekering en geen loonstrookjes. Zus heeft dus ook geen ssk-verzekering en nichtje van 4 jaar ook niet.

Kan dit een probleem zijn dat zus geen inkomen kan aantonen en ssk heeft? Wat natuurlijk wel zwaar meeweegt is het feit dat het onze bruiloft is en het naaste familiebanden zijn van mijn aanstaande. Het nichtje is namelijk bruidsmeisje en zijn ouders getuigen.

Ze zouden 1 oktober naar NL komen, dus 6 weken voor vertrek hebben ze een afspraak.

Ik sta garant en van mijn kant is alles oké. Natuurlijk heb ik de ondertrouwakte en de bevestiging van het huwelijk ed erbij gedaan.

Is het verstandig om voor zus een sskverzekering los af te sluiten in Turkije of is dit alles puur als terugkeergarantie.

De enige terugkeergarantie heeft zus en nichtje omdat man en vader dus nog in Turkije is..

Wat denken jullie en hebben jullie hier ervaring mee? Ik ehb overigens een rechtsbijstandsverzekering mocht het nodig zijn, maar ik ben gewoon bang dat ze niet mogen komen en bezwaar langer duurt en we dan al getrouwd zijn...

Groetjes,
Michèlle
17-10-00 ontmoet in TR
18-08-04 MVV-adviesaanvraag
16-09     POSITIEVE BESLISSING
08-12     MVV voor 6 maanden
05-06-05 Voor altijd samen in NL!
01-07-06 Klaar met inburgeren en VTV voor 5 jaar
17-10-2007: Trouwen!

Linda

• Steunt de Stichting
« Reactie #62 Gepost op: 08 augustus 2007, 22:47:16 »
Michèlle,

allereerst proficiat met jullie aanstaande huwelijk! Wat ik gedaan heb toen wij mijn schoonzusje hebben uitgenodigd voor ons huwelijk in NL is de ambassade in Ankara bellen en de hele situiatie uitgelegd. Mijn schoonzusje (weduwe met 1 kind dat in Turkije bleef) kreeg toen zonder problemen een visum voor het huwelijk, de ochtend dat ze het visum ging aanvragen heb ik de man die ik gesproken had op de ambassade nog even gebeld ter herinnering. De vrouw die het visum verstrekte zei tegen mijn schoonzusje dat ze nog nooit zo snel een visum hadden afgegeven.  ;D Ik denk dat ze voor een huwelijk wel sneller een visum verstrekken dan voor een vakantie.
Heel veel succes en een fijne trouwdag!
groetjes,
Linda

amice

• Premium lid
  • Soms moet je sneller zijn dan de klos.
    • Justice Online
« Reactie #63 Gepost op: 08 augustus 2007, 22:56:20 »
Zomaar even een ervaring van een nederlander. Het betreft de filippijnen.
een paar valkuilen waar je op moet letten:

je vraagt een voorlopige verblijfsvergunning aan, waar men dan erg alert op is, is dat het "karakter van het verblijf" (zoals men dat mooi zegt) ook daadwerkelijk van tijdelijke en voorlopige aard is, m.a.w. ze willen wel graag de zekerheid dat de bezoeker ook weer weggaat............dit zullen ze tijdens een interview op de nederlandse ambassade proberen uit te vinden..........is ze jong, ongehuwd en heeft geen werk en/of huis, dan zijn ze erg bang dat er geen terugkeer zal zijn...........er zijn immers geen waarden om voor terug te keren................jij zal als garant (te regelen bij je gemeente) in een begeleidend schrijven moeten toelichten aan de ambassade waarom juist zij wel zal terugkeren en niet zal proberen te blijven

ik zelf heb zowel telefonisch als schriftelijk naar de ambassade toe (uiteraard op een nette manier) de directe benadering toegepast en gezegd er pas na 18 jaar voor het eerst familie overkomt (inderdaad meisje, 22, ongehuwd, beeldschoon), dus als ik echt prostiutie/uithuwelijk plannen zou hebben dat ik dit al veel eerder bij andere zussen/nichtjes (en die heb ik daar heeeeeeeeel veel) gedaan zou hebben in het verleden..............je kan om de hete brij heendraaien, maar iedereen weet dan waar het omdraait, gewoon openlijk te berde brengen

genant is wel dat ik een 22-jarige maagd moet zeggen zich niet te opzichtig te kleden/ op te maken tijdens het interview omdat ze anders een wat al te hoerige indruk zou kunnen maken...............niet bepaald een goede holland-reclame

verder wat mogelijke doorsnee vragen en antwoorden geoefend, bv op de vraag of ze holland leuk denkt te vinden, niet antwoorden met "holland seems to me a nice country to live in", maar "holland seems to me a nice country to visit".........overigens allemaal voor jan met de korte achternaam want het hele interview ging alleen maar over haar zwager, of ze me goed kende en of ze wist wat voor werk ik deed

anyway...........denk ook aan onvoorwaardelijke retourticket (dus geen reservering), global ziektekostenverzekering (te verkijgen bij de anwb), de reeds genoemde garantstelling, werkgeversverklaring

overigens kan ik me de angst van de nerlandse overheid ook wel indenken................als je in de  kennisenkring meldt dat je (schoon)zusje voor 5 weken komt op vakantie, verklaren ze je voor gek............waarom niet 6 maanden, dan heeft ze veel langer de tijd om een man te ontmoeten..................als je dan zegt dat dat toch echt niet de intentie is, maar de bedoeling echt alleen een vakantie als kado voor het slagen voor haar university-diploma, is er onbegrip alom

tot slot............en dat wordt ook duidelijk vermeldt door het ministerie: indien de ambassade een visa toekent dan is dat een toegangsbewijs tot het vliegtuig naar nederland..................op schiphol kan de marechaussee alsnog beslissen de toegang tot nederland te weigeren danwel verder onderzoek te doen

succes

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Michèlle

• Ik heb 4 jaar gewacht
  • Volwaardig lid
  • **
« Reactie #64 Gepost op: 08 augustus 2007, 23:41:06 »
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga idd de ambassade voordien nog bellen (als ze bereikbaar zijn want vroeger waren ze altijd bezet...)

Ik heb er ook een begeleidende brief bij gedaan dat ons huwelijk doorgaat en dat zijn familie niet kan ontbreken, mede omdat zijn ouders getuigen zijn en nichtje bruidsmeisje.

Ik zou verder neit weten wat ik nog meer kan doen. Zus kan in deze korte tijd geen nieuwe baan vinden waar ze al die papieren voor elkaar kan krijgen.

Enigste terugkeergarantie is haar man en de vader van mijn nichtje.

Ik hoop dan maar dat het goed komt! De 4 tickets zijn al geboekt, ik zag een aanbieding voor retour 100 euro pp, dus kon ik niet laten schieten. Aangezien ze er gewoon MOETEN zijn heb ik ze toen maar geboekt. verzekering heb ik via oom geregeld.

Ik laat het nog weten en als iemand nog meer tips heeft graag.

Groetjes,
Michèlle
17-10-00 ontmoet in TR

Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #65 Gepost op: 09 augustus 2007, 08:53:56 »
Bij ons hielp het heel erg de papieren voor het huwelijk mee te sturen naar de ambassade. Uit de papieren was duidelijk dat een van de genodigde tevens getuigen zou zijn.

We hebben bij 1 visa lichte vertraging gehad, maar uit eindelijk wel op tijd gekregen. De andere visa's zijn zonder enige problemen toegekend. Bij de "moeilijke" geval moest naast het garant vanuit Nederland ook garant in dit geval vanuit Indonesië worden geregeld. Dit had alles te maken met het alom bekende terug keer "zekerheid".

De beste man heeft namelijk een klein pensioen, weduwnaar en heeft een voor Nederland mogelijk vervelend verleden door zijn werk. Wel moet ik er bij melden dat deze persoon veel vaker in Nederland was geweest, echter was dat via militaire / diplomaten papieren.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)

Michèlle

• Ik heb 4 jaar gewacht
  • Volwaardig lid
  • **
« Reactie #66 Gepost op: 20 augustus 2007, 16:48:39 »
Hoi,

Vandaag is mijn as schoonfamilie op de amb in Ankara geweest om de visumaanvraag in te dienen. Mijn as schoonvader en as schoonmoeder hebben allebei de kosten moeten betalen, terwijl bij IKS, afsprakenlijn ze verteld hebben dat als ze getrouwd zijn ze maar 1x de kosten moeten betalen.
De ambassade zij tegen mijn as schoonmoeder dat dit 'nieuw' is.

Wie weet of dit wel klopt en geen geldklopperij is? Weer 60 euro meer namelijk!!!

Michèlle
17-10-00 ontmoet in TR

Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #67 Gepost op: 20 augustus 2007, 20:58:42 »
Ik persoonlijk ken geen regel dat je 1 maal moet betalen voor 2 visa als men getrouwd is. Tot op heden hebben we in alle gevallen bij de visum aanvraag boor iedere visa 1x de visa gelden moeten overleggen. Op welke regel berust jij je dat je een visum per gezin kan aanvragen en dat de kosten gelijk is aan 1 visum?

Ik kan wel lezen dat je verwijst naar IKS, maar ik doel meer op een geschreven statement van de overheid.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)

dddaniel

• Steunt de Stichting
  • **
    • LibanonPraat
« Reactie #68 Gepost op: 14 mei 2008, 10:21:10 »
Een Palestijnse vriend van ons die in de Verenigde Arabische Emiraten woont wil zijn vakantie bij ons doorbrengen. Zijn band met ons is dat wij hem kennen uit het land van mijn BP, waar hij de afgelopen zomer wegens oorlog is gevlucht.

Op de website van de IND kon ik sowieso al niets vinden over Palestijnen, dus dat was al niet handig. Als ik dan kijk op de website van de Nederlandse vertegenwoordiging in Abu Dhabi, staat daar dat mensen die een toeristenvisum willen, worden doorgestuurd naar de Belgische ambassade.
De Belgische ambassade heeft hem telefonisch laten weten dat hij bij het Nederlandse consulaat moet zijn daar hij Palestijns is. Het kastje-naar-de-muur lijkt nu dus al te beginnen!

Wat mijn vraag eigenlijk is, is of er wat deze zaak betreft ook ervaringsdeskundigen hier zijn, en/of iemand andere tips heeft? Bij voorbaat bedankt!

Daniël

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #69 Gepost op: 14 mei 2008, 11:43:50 »
Afhankelijk wat de status van je vriend is; Libanees paspoort, vluchtelingen status ? Als hij naar NL wil komen, zal hij naar de NL vertegenwoordiging moeten, naar B, naar de B- vertegenwoordiger.
Als hij Libanees paspoort heeft, en in de VAE woont, en daar verblijfsstatus heeft, idem.
Niet; dan zal hij naar Libanon moeten, en daar naar de NL/B vertegenwoordiging.
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

dddaniel

• Steunt de Stichting
  • **
    • LibanonPraat
« Reactie #70 Gepost op: 14 mei 2008, 14:41:13 »
Zoals ik al schreef, heeft hij geen nationaliteit, maar een vluchtelingendocument dat door de Libanese overheid is uitgegeven.

Op de website van de Nederlandse ambassade staat:
Citaat
If you would like to travel to The Netherlands for a period of less than 3 months and you reside in the Emirate of Abu Dhabi you can submit your visa application to the Belgium Embassy in Abu Dhabi
http://www.netherlands.ae/Abudhabi/english/consular/visa.htm

Zo simpel als
Citaat
Als hij naar NL wil komen, zal hij naar de NL vertegenwoordiging moeten, naar B, naar de B- vertegenwoordiger.
is het daar dus helaas niet.

Zoals al aangegeven vertelde de Belgische Ambassade hem dat Palestijnen toch naar het Nederlandse consulaat moeten. Daar gaat hij overmorgen heen, om te zien wat ze daar te vertellen hebben.

Gezien bovenstaande ben ik al bang voor een kastje-naar-de-muur situatie en ik hoopte op iemand met praktijkervaring of andere tips.

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #71 Gepost op: 14 mei 2008, 14:51:07 »
Ik weet  niet of bij vluchtelingenvisa er een andere regel is, maar zover ik begrijp uit de info, zal de Belgische ambassade dus de juiste plek zijn. Hirschi Ali is tenslotte ook als "vluchteling"naar NL gekomen.
Je schreef trouwens niet dat ie geen nationaliteit had maar

"Een Palestijnse vriend van ons die in de Verenigde Arabische Emiraten woont wil zijn vakantie bij ons doorbrengen. Zijn band met ons is dat wij hem kennen uit het land van mijn BP, waar hij de afgelopen zomer wegens oorlog is gevlucht."

Hij kan toch Libanese-paspoort - Palestijn zijn??
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

dddaniel

• Steunt de Stichting
  • **
    • LibanonPraat
« Reactie #72 Gepost op: 14 mei 2008, 18:29:09 »
Je schreef trouwens niet dat ie geen nationaliteit had
Excuses, je hebt gelijk.

Hij kan toch Libanese-paspoort - Palestijn zijn??
Was het maar waar, dan was het een stik gemakkelijker....

Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #73 Gepost op: 15 mei 2008, 09:06:51 »
Is het hebben van geen nationaliteit hetzelfde als statenloos? Want daar wordt wel veel over gezegd.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #74 Gepost op: 15 mei 2008, 09:28:15 »
Excuses, je hebt gelijk.
Was het maar waar, dan was het een stik gemakkelijker....

Welnee excuses zijn overbodig.Kan me voorstellen dat  zo iets vertellen  verwarring oproept. Maar met VAE verblijfsstatus moet het lukken , met jullie als garantsteller. Ik ben aleen ff het spoor bijster over het dagbedrag .Ik zie 34 maar ook 38 Euro per dag.