Auteur Topic: Ervaringen/vragen ivm toeristenvisa familie/kennissen  (gelezen 14843 keer)

Kris

• Administrator
  • Geslacht: Man
  • Liv: 30-12-2006
  • Nationaliteit partner: Indonesische
Ervaringen/vragen ivm toeristenvisa familie/kennissen
« Gepost op: 04 januari 2003, 23:19:31 »
Heeft iemand ervaringen met het aanvragen van toeristenvisa voor familieleden?

Dian's moeder en zus willen over een paar maanden graag naar Nederland komen om ons wettelijke huwelijk bij te wonen.

Hoe lang duurt het proces van aanvragen/toekennen?
Wij moeten in onze planning ook even rekening houden met die periode om de datum te plannen.

Harry

• Nog nieuw en fris
  • *
Re:Ervaringen/vragen ivm toeristenvisa familie/kennissen
« Reactie #1 Gepost op: 05 januari 2003, 22:16:42 »
Voor Kyrgyzstan heb ik het volgende gedaan:

Uitnodigingsbrief/garantverklaring van Gemeentehuis
Kopie laatste 3 salarisstroken
Kopie paspoort
Eigen brief + handtekening met daarin wie je uitnodigd

Het visum was binnen 1 week klaar, maar er moest wel een retour ticket
worden getoond voor de afgifte van het visum.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Harry

stefanie

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
  • Aimee 28-12-'06
« Reactie #2 Gepost op: 06 januari 2003, 01:55:45 »
Hoi, toeristenvisa zou dus makkelijk moeten gaan. Ik weet het alleen van Zuid-Afrika en daar had mijn vriend 24 uur na aanvraag bij de ambassade het visum in zijn handen. Ik geloof dat je pas vanaf 3 maanden voor vertrek de aanvraag kunt doen. Dus niet al een half jaar van te voren.
Het klopt dat je inderdaad loonstroken, copie paspoort van jou, originele vliegticket in ieder geval moet laten zien bij aanvraag en tevens copie toevoegen etc. moet tonen (neem aan dat zij zelf de aanvraag doen bij de ambassade). In Zuid-Afrika waren copien/faxen van dit alles genoeg en hoefden er geen originele documenten overlegd te worden. Naast de garantbrief is het belangrijk dat er in de uitnodigingsbrief uitdrukkelijk wordt vermeld dat ze bij jou logeren (anders gaan ze vragen om hotelboekingen). Wel vraag ik me af of jij wel garant mag staan, aangezien jij al garant staat voor jouw vriendin. Voor 3 mensen tegelijkertijd garant staan (of je bent heel rijk) :). In het geval van een toeristenvisum, mag ook iemand anders garant staan (vrienden, familie). Check dan wel of ze moeilijk kunnen gaan doen over het feit dat haar familie niet bij de garantsteller slaapt, maar bij jou. Anders maar net alsof doen dat ze daar ook slapen. Zo heb ik het gedaan (mijn ouders stonden garant aangezien ik nog studeerde).
Maar vergeleken met de mvv stelt het niet zo veel voor (uitzonderingen natuurlijk ook weer hier op). Oja nog 1 puntje, als ze dan het begeerde visum in handen hebben, dit nog niet automatisch het recht verleend om NL binnen te mogen. Bij de douane hier kunnen ze wederom om bewijsstukken vragen (qua onderhoud, verblijfplaats etc). Belangrijk dus voor hen om hier extra copien van mee te nemen (de ambassade houdt alle behorende copien bij de aanvraag, dus van te voren al zorgen voor meerdere exemplaren). Dit kregen wij toentertijd als advies van de ambassade. Bleek achteraf niet nodig te zijn, maar zij hadden voorbeelden van mensen bij wie het een hoop rondslomp opleverde bij de douane (volgens hen kunnen ze zelfs teruggestuurd worden, ondanks visa!?)

Dit is wat ik ervan weet wbt Zuid-Afrika

Gr. Stefanie

saow21

• Bijna volwaardig lid
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 06 januari 2003, 09:59:55 »
Kris ik denk in jouw geval boeken via reisburo,
Je schoonmoeder is zelf in staat om in hier in haar levensonderhoud te voorzien.

De aanvraag bij de Ambassade in Bangkok heeft 3 dagen geduurt. Hierbij moest ik garant staan omdat mijn vriendin niet genoeg verdient, maar deze regelgeving is dus voor jouw schoonmoeder niet relevant.

succes...
10 April naar Thailand.
11 April de hereniging.
 8 Mei Samen terug in Nederland

stefanie

• Steunt de Stichting
  • Aimee 28-12-'06
« Reactie #4 Gepost op: 06 januari 2003, 11:12:47 »
ja inderdaad dan hoef jij verder niet garant te staan en naast de uitnodigingsbrief niets te regelen. Ik geloof met uitnodigingsbrief, zij moeten bewijzen dat ze tussen de 30 en 50 euro per persoon, per dag hebben. Een creditcardstatement kan geloof ik ook.
Van dat reisburo weet ik niet. Daar zijn qua regelingen in Zuid-Afrika zaken veranderd. Eerst konden zij jouw visa etc. regelen (dwv papieren etc. bij hen in te leveren en zij stuurden het op en vhecken of alles klopt). Tegenwoordig moet je in ieder geval zelf je paspoort op halen en dus kun je het net zo goed zelf doen. Het werd geloof ik geadviseerd
om zo mensen niets over het hoofd te laten zien. Dus als je formulieren etc. invullen, moeilijk vindt. Zolang ze een origineel ticket overleggen.
Een reisburo kan wel als garantsteller dienen op het punt dat zij voor jou mede-verklaren dat je alleen van plan bent om naar Nederland te gaan.
Via de website van de ambassades (weet niet of ambassade in jakarta website heeft), kun je het toeristenvisa formulier downloaden en de verdere voorwaarden behorende bij dat land. Is minder algemeen dan wat ind zegt.
gr.

Kris

• Administrator
  • Liv: 30-12-2006
  • Nationaliteit partner: Indonesische
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2003, 17:25:25 »
Maandag hebben Dian's zus en moeder hun visa opgehaald bij de Nederlandse ambassade in Jakarta. Nu heb ik begrepen dat je met een toeristenvisum je je ook moet melden bij de VD.
Dat kregen ze tenminste te horen op de ambassade.

Ik heb de VD gebeld en inderdaad, ze moeten zich melden na aankomst bij de VD Lelystad (ik heb een afspraak gemaakt). Toeristen krijgen dan een dergelijke sticker in hun paspoort net zoals onze partner kreeg tijdens de melding bij aankomst.
Ook moeten ze hun retourticket meenemen naar de afspraak.

Afmelden gebeurt daarna middels een kaartje die ze meekrijgen en dient afgegeven te worden bij de 'check' op Schiphol.

marco

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2003, 19:11:37 »
wat je net beschreef dat klopt kris
had ik afgelopen jaar ook met familie uit de oekraine
groetjes
marco en olena
ps hoe gaat de aanpassing met dian is ze de kou al een beetje gewend
26 mei 2008 geslaagd inburgerings examen
5 september 2008 huwelijk ingeschreven gba
8 september 2008 aanvullende stukken in bezit van ind

Leonat_NL

• Waardevol lid
  • NL'er met Russische
« Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2003, 09:11:54 »
Eens met Marco en Oleano,
Melden bij VD, is registratie land in. Bij vertrek briefje in leveren bij de douane, die zet een datumstempel. En het werkt echt.

Toen mijn vrouw hier was als toeriste, zijn we op de terugweg in Moskou naar de ambassade gegaan voor MVV.
We hadden toen al papieren ingeleverd bij de VD. De VD begon pas, op de datum, dat de douane dat papiertje had gestempeld.

Voor mij het bewijs, dat er iets werkt in deze vreemdelingen procedures.
Succes
Leo & Natalia

amina

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 05 mei 2003, 16:11:19 »
hai miryam ik ben marga en ik ben afgelopen 28 april getrouwd voor de islam in marrakech.Ook zijn wenaar het consulaat in rabat geweest.Maar daarwaren hem papieren nog niet voldoende.Dus over 3 maanden ga ik terug dan is alles in orde want aankomende woensdag heeft hij op het consulaat een afspraak .Dat hebben wegeregeld dat het zonder mij kon.Weet jij misschien hoe ik het  moet regelen om hem hier op vakantie te krijgen?hij wil niet in nl wonen want hij heeft daar een goede baan.Over plus minus 2 jaar wil ik verhuizen naar marrakech.Maar verlopig willen we elkaar wel graag zien natuurlijk.Ik heb hier een vaste baan in de beveiliging.In december was ik bij hem en nu in april.Ik wil hem graag hier zien .Hij kan maar voor 2 a 3 weken vanwege zijn baan.Weet jij misschien de weg die ik moet bewandelen?Alvast bedankt Groetjes Marga   ( Amina)

Miryam

• Steunt de Stichting
« Reactie #9 Gepost op: 06 mei 2003, 06:15:31 »
allereerst gefeliciteerd met jullie huwelijk.

Gewoon via een toeristenvisum denk ik. Hij moet dan echter wel "bewijs" aanleveren dat hij terugkeert naar Marokko.

Wat ze daar precies mee bedoelen weet ik niet maar kan hij denk ik wel bij het consulaat of ambassade vragen.

Ik hoop voor je dat dat lukt. Van kenissen heb ik al gehoord dat het zeer  moeilijk is om iemand hier te krijgen met een toeristenvisum.
Zelfs bij de Ambassade in Rabat ben ik mensen tegengekomen die al 2 jaar bezig waren en die wilden ook maar voor 3 weken naar NL om hun familie eens een keer te zien.
Wat er telkens stond is dat er niet genoeg bewijs was dat ze terug zouden gaan naar het land van herkomst. Dus dit daarom goed navragen. Jij zou eventueel hier vast bij de IND/BuZa kunnen informeren.

amina

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 06 mei 2003, 08:14:02 »
hai miryam thx voor je reactie.nou ik zal het proberenhij is ook al op vakantie geweest in denemarken en zwitserland . dus het land heeft hij al meerdere keren verlaten.wegaan ons best doen en anders za ik maar meer keer naar marrakech gaan .Bedankt groetjes marga

Miryam

• Steunt de Stichting
« Reactie #11 Gepost op: 06 mei 2003, 08:19:20 »
Als jij in zijn paspoort die "stempels" heeft staan zou voor deze en gene in ieder geval en indicatie moeten zijn dat hij telkens teruggaat.
Het enige verschil is natuurlijk nu dat hij getrouwd is met jou.  Dan mag je maar hopen dat ze dan niet "achterdochtig" worden.

In ieder geval succes en als ik je nog ergens mee kan helpen. Je weet me te vinden.

Assie

• Steunt de Stichting
« Reactie #12 Gepost op: 06 mei 2003, 10:26:39 »
Hoi Marga,

Informeer bij de IND én bij de ambassade over de gang van zaken met een toeristenvisum. Bewijs van terugkeer lever je in de vorm van arbeidscontract van je man, zijn salarisspecificaties, bankrekening, eigen huis aldaar, etc... Wanneer hijzelf een goed genoeg inkomen heeft, kan hij in principe zelf het visum regelen. Eventueel kan jij garant staan als referent aangezien je een vaste baan hebt, met naar ik aanneem, redelijk inkomen. Met wat jij vertelt zou het moeten lukken, zeker als de periode dat hij wil komen niet zo lang is, dat vindt men minder verdacht. Informeer gewoon, dan vind je de weg wel.

Groetjes,

Astrid
Sinds 10-07-'03 samen!

Leonat_NL

• Waardevol lid
  • NL'er met Russische
« Reactie #13 Gepost op: 24 juni 2003, 14:35:12 »
Leuk dat ik onder dit onderwerp zelf zo eenvoudig het laatste bericht heb geschreven. Probeer nu zelf met de nicht van mijn vrouw het kunstje weer uit te voeren en wat blijkt.  Ik heb 3 instanties gebeld en heb al 3 verschillende antwoorden.

Op aanraden van Pravo heb ik alles met behulp van een fax al beklonken maar goed toch wel leuk om effe te beschrijven.

Situatie:
Zondag, nicht van mijn vrouw uit Rusland komt NL binnen.

Maandag VD Rotterdam gebeld, vragen waar we moeten melden.
Meneer dat doen we niet meer, wij hebben een overeenkomst met de IND. Kortom ik kan mijn burgerplicht niet uitvoeren.

Maandag Pravo geschreven, welke gegevens moet ik faxen

Dinsdag fax verstuurd met gegevens volgens Pravo.

Dinsdag IND gebeld, wil toch weten hoe het nou echt zit.

IND: Ja R'dam houdt zich niet aan de regels, moet u naar Capelle gaan. Er moet wel degelijk gemeld worden. Als u niet meldt, kan u dit op boetes van 1000'ende euros komen te staan.

Capelle gebeld, nee meneer dit is afgeschaft. Waarom zegt de IND dan, dat het wel moet ? Ja reorganisaties die weten het ook niet meer.
Leo & Natalia

vic en herdina

• Volwaardig lid
  • **
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #14 Gepost op: 24 juni 2003, 16:50:52 »

Het staat op de visum of je je moet melden of niet!
Erg simpel dus. Bij mijn vriendin ook uit Indonesie een paar jaar geleden hoefde ze dat dus niet. En op deze van Dian staat het dus wel.
13-3 aanvraag mvv ontvangen by VD EttenLeur
10-6 klachten gestuurd naar VD en IND
18-6 IND Pos advies
28-7 MVV in pas en pas by Consulaat
7-8 Eindelijk SAMEN!!

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #15 Gepost op: 24 juni 2003, 17:43:44 »
Of ze die aantekening over dat melden nu wel of niet plaatsen, er is altijd een meldplicht.
Vaak wordt de aantekening vergeten. Ook de KMAR op Schiphol hoort een aantekening te plaatsen, maar doet dat vrijwel nooit (goed overigens voor de wachtenden in de rij).
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #16 Gepost op: 16 januari 2004, 17:29:34 »
Kan het niet laten toch even een succesje te melden.

Bij uitspraak van de voorzieningenrechter van vandaag 11:45 uur (zitting was gisteren 14:30 uur) heeft de voorzieningenrechter bepaald dat mijn cliënt moet worden behandeld als ware hij in het bezit van het gevraagde visum zodat hij de bevalling in Nederland van zijn vrouw (uitgeteld eergisteren!) kan bijwonen. De sticker voor 60 dagen zit inmiddels in zijn paspoort en hij stapt morgen in het vliegtuig.
Hopen dat de baby nog even op zich laat wachten.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

YaBBMelanie

• Nog nieuw en fris
  • *
  • We Love You 4 Ever
« Reactie #17 Gepost op: 16 januari 2004, 23:18:33 »
Kan het niet laten toch even een succesje te melden.

Bij uitspraak van de voorzieningenrechter van vandaag 11:45 uur (zitting was gisteren 14:30 uur) heeft de voorzieningenrechter bepaald dat mijn cliënt moet worden behandeld als ware hij in het bezit van het gevraagde visum zodat hij de bevalling in Nederland van zijn vrouw (uitgeteld eergisteren!) kan bijwonen. De sticker voor 60 dagen zit inmiddels in zijn paspoort en hij stapt morgen in het vliegtuig.
Hopen dat de baby nog even op zich laat wachten.

Lieve mensen,

Ik wil alle eerst Prawo heel erg danken voor alle inzet zodat het toch is gelukt om mijn man hier in Nederland te krijgen bij de bevalling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben op 14 Januari uitgerekend maar gelukkig laat het kindje nog even op zich wachten tot dat haar pappie er is.
Op 15 Januari ( gisteren) was er een hoorzitting bij de rechtbank in Den Haag, en de rechter heeft dus vandaag om 11.45 de uitspraak gedaan dat mijn man hierheen mag komen om bij de bevalling aanwezig te zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Prawo heeft gelijk contact opgenomen met de ambassade in Rabat en hij mocht nog gelijk erheen om de sticker in zijn paspoort te laten plakken!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus nu gaan we morgen hem ophalen op Schiphol!!!!!!!!!!
En dit allemaal hebben we te danken aan de goede inzet van PRAWO!

PRAWO nogmaals BEDANKT, Namens mij, Cherki, en mijn ouders!!!!!

Groetjes van Melanie :) :) :)
27 Januari: MVV-aanvraag in Nederland
11 Maart  : Habibi naar consulaat voor MVV aanvraag in Marokko ( Rabat)
11-06-2004: Yes de brief met positieve beslissing
24-06: Cherki mag zijn MVV afhalen!!!!

shaz

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #18 Gepost op: 27 maart 2004, 15:53:17 »
hoihoi,

even voorstellen, ben namelijk nieuw onder jullie. Ben afgelopen zomer getrouwd in Pakistan, was al gauw terug in Nerderland vanwege mijn studie ( ben namelijk aan het afstuderen). Ik moet zeggen dat het echt goed aanvoelt dat wij d.m.v mixed-couples.nl elkaar kunnen helpen en steunen, echt toppp!!!!

mijn stituatie is als volgt: ik ben een student en heb mijn man  sinds mijn terugkomst ( 8 maanden :'() niet meer gezien, nu zou ik hem graag met een vakantie visum hier willen halen

Ik heb geen vaste baan, maar wel ongeveer 10.000 euro op mijn bankrekeneing staan. Met 10.000 euro kan ik wel 3x3maanden hem onderhouden, kan ik dat aantonen als vermogen of bedoelt IND met vermogen wat anders????

VErder wil ik van alles voor hem ondertekenen, garant staan, uitnodigsbrief etc etc, of is dat niet mogelijk omdat ik nog geen vaste baan heb

MIjn man heeft verder wel een vaste baan, no criminal record en een geldig pasport, alles is ook aantoonbaar, maar als mijn man zelf visum wilt gaan aanvragen wilt de pakistaanse ambassade dat hij een garant som van 100 miljoen rupia vastleggen ( hij verdient wel goed, maar zo goed nou ook weer niet >:()

kort samengevat kan ik voor hem gerant staan?? en wat bedoelt men nou precies met vermogen en hoe groot moet dat zijn....

groetjes, shazz

jeroenstavenga

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #19 Gepost op: 27 maart 2004, 19:56:40 »
Dag Shazz

Ik neem aan dat je de nederlandse ambassade in Pakistaan bedoeld, want ik begrijp anders waarom je man garant moet staan bij de pakistaanse ambassade.
Voor een toeristenvisum hoef je onder bepaalde voorwaarden niet te voldoen aan de inkomenseis. Je moet dan een bepaald bedrag hebben welke je kan navragen bij de IND. Ik geloof iets van zoveel maal bijstandsniveau.

Je vertelt dat je een bepaalt bedrag hebt. Je zou eventueel dit bedrag kunnen overmaken naar je man zodat hij wel de betreffende garantiesom heeft. Een ander mogelijkheid is een familielid vragen garant te staan.

Wat ik je wel kan aanraden is dat op het moment je (later) een mvv zou willen aanvragen voor je man nu alvast te beginnnen met solliciteren. In veel gevallen wordt je dan een contract voor 12 maanden aangeboden. Zodra je dit contract hebt ontvangen direct de mvv procedure op te starten nog voordat je begonnen bent met werken zodat je nog aan de 12 maandeneis voldoet. Een andere mogelijkheid is het vragen om een contract van bijvoorbeeld 14 maanden bij je onderhandeling met je toekomstig werkgever.

groeten

Jeroen

YaBBMelanie

• Nog nieuw en fris
  • *
  • We Love You 4 Ever
« Reactie #20 Gepost op: 28 maart 2004, 21:05:04 »
Hallo Shazz,

Ik begrijp je probleem, ik heb mijn afgelopen januari voor 6 weken naar Nederland gehaald i.v.m. met de bevalling, mijn ouders hebben garant gestaan omdat ik zelf geen vaste baan had en alleen maar een uitkering, ik moet zeggen, wil je geen slechte moed aanpraten, maar wij zijn met de toeristenprocedure in september begonnen en hebben in Januari 04 met behulp van de rechter dat visum kunnen afdwingen omdat het visum was afgwezen door de IND, terwijl mijn ouders allebei een vaste hebben, garant stonden, en nog hebben ze het afgewezen, ze waren bang dat hij zich hier zou vestigen aangezien ik toen in verwachting, dat was dus niet de bedoeling omdat als ons kindje geboren zou zijn zou hij terug gaan omdat ik dan wel aan de MVV eisen zou voldoen(nl. kind onder de 5) Maar met behulp van de Mixed-couples advocaat op deze site Prawo, hebben we dus een visum voor 6 weken kunnen afdwingen bij de rechter, ondertussen is mijn man terug in Marokko in afwachtinf van de MVV.
Misschien dat het jullie ook lukt, wil je echt geen valse hoop geven maar wou het gewoon even kwijt!

Veel succes ermee en hoop dat het lukt zodat jullie elkaar snel in de armen kunnen sluiten!

Groetjes van Melanie
27 Januari: MVV-aanvraag in Nederland
11 Maart  : Habibi naar consulaat voor MVV aanvraag in Marokko ( Rabat)
11-06-2004: Yes de brief met positieve beslissing
24-06: Cherki mag zijn MVV afhalen!!!!

Walther

• Volwaardig lid
  • **
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #21 Gepost op: 29 maart 2004, 10:59:46 »
Citaat
maar als mijn man zelf visum wilt gaan aanvragen wilt de pakistaanse ambassade dat hij een garant som van 100 miljoen rupia vastleggen

Whaow, 100 miljoen Rupee. Da's bijna anderhalf miljoen euro, heeft de ambassade dat echt gezegd?

Voor een toeristenvisum voor je partner heb jij geen vaste baan nodig; bij het consulaat in Karachi vragen ze mij wel om een loonstrookje, maar niet om een arbeidscontract; voor de ambassade in Islamabad zal neem ik aan hetzelfde gelden.
En je vermogen zou genoeg moeten zijn. Maar mijn ervaringen met de Nederlandse ambassade in Islamabad zijn beroerd; mocht je iemand kennen in Duitsland die je man kan uitnodigen is dat misschien makkelijker.

Zo niet: gewoon zo vroeg mogelijk aanvragen, op basis van jouw uitnodigingsbrief, garantverklaring en alle andere documenten die worden gevraagd, en bezwaar maken en daarna in beroep als het visum wordt geweigerd.

Succes,
Walther

shaz

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #22 Gepost op: 12 april 2004, 18:59:50 »
hoi.........

dat is een tijd geleden, sorry jongens, maar bedankt voor alle tips, ik weet dat baantje zoeke heel moeilijk is , zeker in deze tijden, dus ik zal vroeg aan solliciteren beginnen....ps 100 miljoen......was 1.00 miljoen, 1 miljoen ( ik werk met teveel afronden oops :-[),  groetjes shazzz

tymen

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #23 Gepost op: 17 juli 2004, 05:08:18 »
Ik heb voor mijn vrouw een toeristenvisa aangevraagt bij de ambasade in Delhi India
Deze hebben de aanvraag doorgestuurd naar de IND
De aanvraag was voor 90 dagen waarvan er nu al 12 dagen voorbij zijn.
Ik heb begrepen dat ik nu een vragenlijst krijg toegestuurd en waarschijnlijk nog wat
papieren moet opsturen naar de IND.
Een vriend van mij heeft vernomen van de ambasade dat het makkelijker is om een visum
tekrijgen voor een aantal weken en dat dit binnen een dag klaar is wat is nu slim
wachten op de IND of kan ik beter een visum aanvragen voor een paar weeken.
 ???
26-11-2003 verloofd in Delhi
03-05-2004 naar Delhi voor ondertrouw
25-06-2004 trouwen in Delhi
05-07-2004 Papieren ingeleverd voor legalisatie(Delhi)
05-07-2004 Toeristenvisa aangevraagt
25-10-2004 MVV aangevraagt in Delhi
28-10-2004 huwelijk geregistreerd

cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
« Reactie #24 Gepost op: 17 juli 2004, 16:27:31 »
Hoi,

Tenzij India een gunstige uitzondering zou zijn, zou ik er niet op rekenen, dat een visum voor een paar weken sneller geregeld is.
Je weet misschien ook al, dat men 8 weken over jullie aanvraag mag doen en dat jullie daarna een klacht kunt indienen.

Succes en groetjes, Joke
"Wanneer je verdrietig bent, kijk dan opnieuw in je hart en zie dat je huilt om wat je vreugde schonk."
Kahlil Gibran