Auteur Topic: Toeristenvisum: vragen en antwoorden [ARCHIEF]  (gelezen 76257 keer)

choukren

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re:Toeristenvisum: vragen en antwoorden [ARCHIEF]
« Reactie #1525 Gepost op: 02 september 2009, 20:27:50 »
Ja helaas maar waar . >:(
Ik heb de brief van de ambassade gelezen ,dus snap ik er ook niets van hoe dit kan .
Onbegrijpelijk zo iets

Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Pionier niet zelf, raadpleeg een advocaat!
    • Prawo
« Reactie #1526 Gepost op: 02 september 2009, 22:25:20 »
Gewoon naar me opsturen.
Dan gaan we er werk van maken.

Bedenk dat het openbare orde begrip in visumzaken onjuist wordt gehanteerd door de overheid.
Daar zijn al meerdere uitspraken over.
  • Pionier niet zelf schakel een advocaat in. Bezwaar en beroep helpen!
  • In alle Visum- en MVV-zaken heeft de buitenlandse partner met laag of geen inkomen vaak recht op een bijna gratis advocaat

thekeizer

• Komt net kijken
« Reactie #1527 Gepost op: 03 september 2009, 18:50:42 »
Beste mensen

Ik ben zelf nu op dit moment bezig om me thaise vriendin na nl te halen voor 3maanden met een toeristenvisum ik heb alles voor elkaar maar wat kan ik het beste in de brief zetten voor de machtiging voor voorlopig verblijf gewoon dat ze op vakantie komt of... ik heb hier namelijk geen ervaring mee bij voorbaat dank voor de reacties

Groeten Thekeizer

Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #1528 Gepost op: 04 september 2009, 08:17:40 »
Doorgaans heb je voor een verblijf van maximaal 90 dagen (in de volksmond 3 maanden) geen MVV nodig maar een toeristen visum. Een toeristen visum is geen MVV (Machtiging Voorlopig Verblijf). MVV is een soort visum die wordt gebruikt om langer dan 90 dagen te blijven en doorgaans je direct in te schrijven in het GBA met daar aan gekoppeld een verblijfsvergunning. Dit is wel zeer kort door de bocht, maar daar komt het wel op neer.

Kun je duidelijker specificeren wat precies de bedoeling is en welke brief je bedoeld?
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)

LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
  • Together we stand !
« Reactie #1529 Gepost op: 04 september 2009, 08:24:57 »
In de uitnodigingsbrief zet je gewoon kennismaken met Nederland en je familie, en als je de mogelijkheden hebt, zou het volgen van een taalcursus NL helpen.
Zorg wel dat heel duidelijk is dat zij terug MOET, wegens  werk (contract overleggen+ bewijs van werkgever dat zij vakantie krijgt voor duur visum), Studie (bewijs van inschrijving), zorg voor familie, eigen woning (koop/huur contract). Dat zijn zaken die je vriendin moet inleveren bij de aanvraag. Als niet heel overtuigend wordt aangetoond dat zij sociale en economische bindingen heeft, die terugkeer noodzakelijk maken, zal afgifte visum heel moeilijk worden (vestigingsgevaar). Succes.
Yi Xuan is sinds 2-7-06 in NL, op 7-9-06 is onze Lance geboren. Ons zonnetje !Nu wachten tot het NL paspoort wordt uitgereikt...

Babba

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #1530 Gepost op: 09 september 2009, 02:30:26 »
Hallo Prawo, na 3 maanden + 2 weken is er eindelijk beslist over me visumaanvraag. Het is AFGEWEZEN. De reden is mij nog niet bekend omdat ik de beschikking nog niet in handen heb. Vorige week heb ik mijn gegevens per post naar u verzonden. Zo gauw ik de beschikking heb mail ik het. Jammer voor mij dus. Men geeft me het gevoel alsof ik een crimineel ben, terwijl ik me vaste baan heb + ook nog studeer.  Tot mails. Groetjes.
D :D :D Hallo allemaal, mijn geduld is eindelijk beloond. Ik heb mijn visum gehad. Als je eerlijk bent en voldoet aan de eisen moet je niet bang zijn om stappen te ondernemen. Durf je het niet zelf, schakel dan een goede advocaat in. Ik ben nu weer vrolijk. Heel veel succes allemaal. Bedankt Prawo. Groet